Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 01:14:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RS 500  (gelezen 11890 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Gepost op: Augustus 08, 2011, 16:09:54 »

Ik de website gezien van the two stroke shop. Had ik nog nooit van gehoord.

Weet er iemand van welke basis dit motorblok komt?
Ik vind het een heel mooi ding, maar het kost wel wat centen.

Voor dat geld koop ik hele RG 500 en kan dat blokje wel nemen dan.
Maar voor dat geld begin ik er niet aan.
Ik ben niet te beroerd om dagen op de testbank te zitten.

Nu heb ik zelf ook toegang tot een testbank, allerhande apparatuur en de nodige hulp op gebied van 2 takt.
Dus zou ik zelf een blokje in mijn RS willen proppen.

Dit is de reden waarom ik nog niet met mijn revisie ben begonnen.

Of is er enig ander alternatief voor rond de 100 pk te kunnen draaien.
Ideeën zijn welkom.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 08, 2011, 18:00:23 »

over dat RS500 project kan Redmer je meer over vertellen, het een compleet ander blok en met de cilinders in lijn.

Als je op 100pk wil komen met een RS250 dat gaat niet lukken tenminste ik heb het nog van niemand gezien.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 08, 2011, 20:35:29 »

Ik ga ik nooit proberen om het 250 blok op 100 pk te krijgen.
Dan rij ik hem helemaal aan gort denk ik en dat kost teveel.

En als ik toch geld wil spenderen om er misschien 65 of 70 pk uit te krijgen, dan kan ik dat geld bijleggen voor iets anders.
Met een ander alternatief bedoel ik ander blok...
Gelogd

Ring ding ding ding ding
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 08, 2011, 21:21:40 »

De RG500 of RD500 conversies heb ik me ook in verdiept,
Kleven toch wel wat nadelen aan.

RG500 is geen licht blok en onderdelen zijn tov de RD500 best prijzig en t blok is niet meest betrouwbare 2T blok.
RD500 is nog zwaarder en heeft behoorlijk wat tuning nodig tov de RG500 om de 100pk icm betrouwbaarheid te halen.
Bij de RD conversie werd bv al geadviseerd om de voorvork aan te passen ivm gewicht.
Voor beide blokken heb je toch behoorlijke frame aanpassingen nodig mbt ophanging van t blok (begreep voor RD nog meer dan voor RG)
Je moet voor beide blokken ook uitlaten zoeken en als je dan beetje leuk spul (joly's bv) wil hebben dan schiet de prijs alweer omhoog.
Heb diverse mensen om advies gevraagd (die de conversie hebben gedaan) en dan moet ik zeggen kom je toch best dicht in  de buurt van de TSS
En de TSS dat is dan wel een nieuw blok incl uitlaten. RD lijkt wel de goedkoopste optie maar is wel de zwaarste.
TSS blok is toch ook wel gebaseerd op RD blok maar er zit wel een hoop nieuwe techniek achter en RG en RD blok zijn beide wel oudere techniek.
PK / Gewichts verhouding is bij TSS het beste en daarna RG dan de RD (echt zwaar blok)

Wat je ook nog ziet is een std RD350 blok en die licht tunen.
Blok is niet al te zwaar en je kan er zelfs een injectie optie voor krijgen. (kost wel wat)
De kosten zijn dan stukken minder en je hebt toch +/- 80pk op het achterwiel met het behouden van betrouwbaarheid.
En de gewichts toename valt enorm mee.


Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 09, 2011, 21:06:05 »

TSS500 kost veel geld maar ik denk dat je met een volledig gereviseerde RG500 compleet incl. ombouwdelen etc niet heel veel goedkoper uit bent.. naast het feit dat elke revisie van een rg/rd 4 cylinders is en de TSS 2.

Overigens zijn er heeeel weinig klanten met een rijdende TSS500.. leveringen laten nog op zich wachten.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 09, 2011, 21:29:33 »

Ik had eergisteren al een mailtje gestuurd, maar tot nog toe geen reactie.

Misschien is dit dan toch wel een goede optie, maar dan moet alles nog hier te krijgen zijn.
Dus even de prijs voor het totaal pakket afwachten dan. Maar als het echt zo lang duurt...

Een RG 500 blok: onvindbaar
Een RG 400 blok: onvindbaar
Een RD 500 blok: onvindbaar
Een RD 350 blok: Veel aanpassingen, werk en moeite voor een relatief kleine vermogenswinst
TSS 500: redelijk kostelijk, maar zoals jullie zeggen, het is nieuw en alles zit erbij om te monteren.

Kan ik misschien beter toch een revisie doorvoeren.
Ik zou graag wel meer vermogen willen, maar dan gaat het origineel blokje er misschien te hard onder lijden?
Gelogd

Ring ding ding ding ding
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 09, 2011, 22:22:15 »

Ik heb de prijslijst wel eens opgevraagd bij TTS. Echter als je import en alles meerekent, dan kan je daar ook een hele mooie nieuwe motor van kopen Smiley

Al jeukt het bij mij ook nog steeds om ooit zo`n blokje te bemachtigen. Het is weer eens wat anders en het loopt als een speer Smiley

[edit]

Ik had het mailtje gevonden, hieronder het prijs overzicht welke zij mij doorstuurde.


FULL RS500 CONVERSION: COMPONENTS LIST


RS500 CHASSIS CONVERSION KIT http://www.twostrokeshop.com/cradle2.htm
Chassis conversion kit includes:
•    RS500GP engine mounting cradle, c/w new front and rear engine mounts and all fasteners
•    Engine torsion bars x 2, with rod ends/adjusters/locknuts/brackets/under-engine bolts, spacers
•    New rear shock rocker arm , fitted with new bearings/seals and center pivot bush and new stainless steel dogbones x 2 (necessary for pipe clearance)
•    RS500 stainless steel 304 shift rod, rod end and shift shaft lever assembly
•    18.6mm offset sprocket, 17T
Price: USD$1117

ENGINE
Pre-machined engine cases for TSS500 specifications, brand new Banshee engine cases: USD$950
Gearbox internals (shafts, pinions, selector mechanism etc): $435
Crankshaft, 180° phasing, Roller outer main bearings: USD$750 (With 11-ball outer mains: $697)
TSS500 Cylinder, monoblock twin, Nikasil-plated: USD$1485
Pistons: USD$225 each ($450 per pair)
Cylinder head: USD$150
Engine oil seal kit (Includes head o-rings): USD$55
Full TSS500 Gasket set: USD$55
Head inserts for 98 unleaded: USD$180 for the pair
TSS500GP Powervalve system USD$650 - complete
Straight cut primary gears, set: USD$275
Two stroke oil pump drive gear: USD$50
Hinson clutch set, (billet basket/inner rotor/pressure plate/friction and driven plates/TSS500 springs:     USD$950
Clutch pancake bearing: $55
HD gearbox bearings: $110
Two-stroke oil pump, reconditioned: $125

(If you want us to build the engine complete, this costs an additional $850.)

FASTENERS:
Head studs, 11
Head dome nuts, 11
Head copper washers, 11
Barrel nuts, 8
Top engine case studs, full set – upper and lower
Ignition fasteners
Total: $63
 
IGNITION
Ignitech STD with converter loom: $435
Ignitech RACE with loom: $465
Stator, 115W: USD$85
Stator plate, billet & anodised: USD$75
Rotor, 100mm, 650g: $85
Trigger sensors: $18.50 each
Trigger mounts: $15.60 each
Ignition coils: $15 each
Regulator: $25

COOLING
Radiator, 46mm, twin-core, sealed cross-flow divider and temperature gauge: $750
Coolant Hoses, full kit in silicone, black or blue: $65
Hose clamps kit: $25
Bypass thermostat housing: $195
Billet high flow impeller USD$68

INTAKE TRACT
FCR39 Carburettors, pre-jetted, and racked in a pair: USD$1175
Air filters: USD$95/pair
Billet intake trumpets USD$160, pair
Intake manifolds, TSS500, pair: USD$165
Vforce reeds, pair: USD$235

EXHAUST
RS500GP Expansion Chambers, stainless steel with carbon fibre mufflers, complete with all mounts and spigots/mounting springs: USD$1150
« Laatste verandering: Augustus 09, 2011, 22:26:14 door RSVisch » Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 10, 2011, 12:30:08 »

8000,- dollar ben je snel kwijt.... excl importkosten en chassis!
Gelogd

Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 10, 2011, 18:45:42 »

En denk niet dat je het snel krijgt... je bent zo nog een jaar verder.

TSS heeft veel problemen met onderleveranciers, niet werkende 90 graden krukassen, verkeerde carb rubbers en ga zo nog maar even door...

Prijzen staan gewoon op jun site, komt nog transport overheen, dan nog invoerrecht en over dat hele bedrag nog BTW...

http://www.youtube.com/user/twostrokeshop

da´s nog de 90 graden kruk, de 180 graden klinkt meer als een RD350, gilt het uit.
« Laatste verandering: Augustus 10, 2011, 18:51:22 door Redmer » Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 11, 2011, 00:03:25 »

Een conversie kost altijd geld. Daar niet van. En je kan voor dat geld ook een nieuwe motor kopen.
Maar we spreken niet over de ombouw van een doordeweekse CBR 600.
Maar "recent" frame met een monster blok erin met een gewicht om U tegen te zeggen. En als je een RG 500 wilt kopen, kost je ook al een aantal duiten en je weet niet wat je hebt gekocht.

Ik had de prijzen ook gezien op hun website, maar je krijgt wel wat in de plaats inderdaad.

Ik heb gelezen dat het RS 250 blokje zelf niet echt te vinden is voor tuning. Want als je daar de helft kan aan spenderen van een TSS blok, kun je ook al uit de voeten denk ik.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 11, 2011, 06:52:23 »

Ik heb gelezen dat het RS 250 blokje zelf niet echt te vinden is voor tuning. Want als je daar de helft kan aan spenderen van een TSS blok, kun je ook al uit de voeten denk ik.

Nou dat lijkt me wel een erg vreemd verhaal.
Zijn mensen die met paar koppen en pv's + uitlaten en wat bloed zweet en tranen toch een 75pk op hun achterwiel hebben.
Laten we in het extreme zeggen dat de rs stock 60pk op t achterwiel heeft dan is het toch een vermogenswinst van 25% door de tuning.
Enige is wel dat het bij hogere vermogens inlevert qua betrouwbaarheid maar das bij elke 2 takt.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 11, 2011, 07:21:18 »

over dat RS500 project kan Redmer je meer over vertellen, het een compleet ander blok en met de cilinders in lijn.

Als je op 100pk wil komen met een RS250 dat gaat niet lukken tenminste ik heb het nog van niemand gezien.

Dat gaat je zeker niet lukken met een RS250, de fabrieks 250 van Aprilia levert net rond de 100 paardjes.
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 11, 2011, 09:14:46 »

Ik heb gelezen dat het RS 250 blokje zelf niet echt te vinden is voor tuning. Want als je daar de helft kan aan spenderen van een TSS blok, kun je ook al uit de voeten denk ik.

Nou dat lijkt me wel een erg vreemd verhaal.
Zijn mensen die met paar koppen en pv's + uitlaten en wat bloed zweet en tranen toch een 75pk op hun achterwiel hebben.
Laten we in het extreme zeggen dat de rs stock 60pk op t achterwiel heeft dan is het toch een vermogenswinst van 25% door de tuning.
Enige is wel dat het bij hogere vermogens inlevert qua betrouwbaarheid maar das bij elke 2 takt.

Stock 60 pk aan het wiel? Lang niet. Eerder 45.
75 aan het wiel heb ik nog niet voorbij zien kopen. Aan de krukas misschien... of een optimistische bank.
Gelogd

emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 11, 2011, 12:37:54 »

Stock 60 pk aan het wiel? Lang niet. Eerder 45.
75 aan het wiel heb ik nog niet voorbij zien kopen. Aan de krukas misschien... of een optimistische bank.
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=11182.msg286367#msg286367
Kom toch aardig in de buurt en heb er nog een gezien die bijna op hetzelfde zat.

En ik bedoel die 60pk daarom ook extreem optimistisch.  Grin

Was er hier op t forum trouwens niet iemand die claimde makkelijk 80pk op het achterwiel te kunnen halen?

Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 11, 2011, 13:12:19 »




Nouja ik ben best wel trots op mijn, dus deze waarden op het achterwiel.

Inmiddels zou het nog iets beter kunnen worden, ik heb een Arrow systeem besteld en volgens richard zou het nog iets beter kunnen worden zo'n 3 á 4 pk. Maar je weet ik ben zeer positief ingesteld Grin

Als deze set eronder zit zal ik richard eens bellen of hij tijd heeft om dit om zijn bank te meten zodat er een eerlijk vergelijk is.

Maar redmer met zijn 73 pk is helemaal top.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!