Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 08:14:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aprilia rs 125 Extrema Motor probleem  (gelezen 3846 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Extremo
Gast
« Gepost op: Augustus 02, 2011, 22:00:43 »

Hoi alle, ik heb een raadsel , ik had een warmnloper met me Polini-kit 160, dus ik heb van iemand een standard cylinder met zuiger en kop overgenomen ( de cylinder was wat bewerkt ) na dat ik terug was van vakantie.

Vandag heb alles behalve de kappen volledig gemonteerd en die motor slug gelijk aan zonder probleem , heb na op temperatuur te laten komen , een test rit gedaan en alles ging goed, ik naar huis en dacht ok gelukkig gaat het goed dus ik pak mijn helm en ging een wat grotere test ritje doen, hij deed goed euhm trol tot 7000 rpm, na 2 km deed de motor alsof geen benzine krijgde en na 500 meter ging ie af, heb alles nagekeken maar ja.... ik de carburateur los geopend en de spruiers schoon gemaakt en weer der op, de bougje der af ( eerst krijgde geen benziene dacht ik aan het zien van de bougje ( een Ngk B95EGW , klopt dat? Zo heb ik de heel tijd gereden 1.5 jaar ) maar ja de motor wilt niet meer aanslaan, de bougje vonkt wel al lijkt mij niet 1 super sterk fonk, ik snap er niets meer van...., mss dat jullie raad weten? De carburatuer zuigt wel als ik mijn hand voor de ingang van de lucht filter houdt ( al vanochtend zuigde wat krachter dacht ik ...) wat zou kunnen zijn denk jullie ? kunnen jullie mij mss wat tips geven?

Alvast bedankt!!
Mvg.

Joey
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 03, 2011, 22:35:36 »

Het ziet er naar uit dat er brandstof langs de oliekkeerring ontsnapt en/of reedvalve slecht. Geen compressie genoeg = geen vermogen.
En aangezien alles geleidelijk aan kwam, denk ik dat je best in die ruchting zoekt.
Of misschien een zuigerveer gesneuveld, maar de tijdspanne tussen slecht lopen en stilvallen is dan wel groter.
Lijkt me niet gelijk op ontsteking. Dat is meestal wel vonk of geen vonk.

Misschien wordt het tijd om het blokje eens te reviseren.
Gewoon alles rustig bekijken met een Rotax 123 handboek naast je.

Kan je oline vinden. Jammer, want ik had mij Rotax 122 net verwijderd en die blokjes zijn bijna hetzelfde.

Veel succes ermee.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Extremo
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 03, 2011, 23:12:30 »

Het ziet er naar uit dat er brandstof langs de oliekkeerring ontsnapt en/of reedvalve slecht. Geen compressie genoeg = geen vermogen.
En aangezien alles geleidelijk aan kwam, denk ik dat je best in die ruchting zoekt.
Of misschien een zuigerveer gesneuveld, maar de tijdspanne tussen slecht lopen en stilvallen is dan wel groter.
Lijkt me niet gelijk op ontsteking. Dat is meestal wel vonk of geen vonk.

Misschien wordt het tijd om het blokje eens te reviseren.
Gewoon alles rustig bekijken met een Rotax 123 handboek naast je.

Kan je oline vinden. Jammer, want ik had mij Rotax 122 net verwijderd en die blokjes zijn bijna hetzelfde.

Veel succes ermee.

Heey, thx voor je reply, euh het kan idd zo zijn , euh over de zuiger-veer tsja heb ik ze op de juiste manier gezet maar ja alles kan, ik haal straks de uyitlaat eraf en met een lampje probeer ik via de uitlaat poort te kijken of ik de zuiger en ook de zuigerveren en de cylonder wand wat kan zien, en anders ga ik me 123 open maken, euh ik kijk ff of ik de handboekje kan vinden op het internet of anders dacht ik een youtube filmpje ooit te hebben gezien .
Bedankt en groetjes.

Ps. als iemand anders ook wat tips en of , A.U.B. laat het mij ff weten

Joey
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 05, 2011, 17:23:15 »

Het is allereerst altijd handig om vast te stellen waarom je oude is vastgelopen voor je een nieuwe cilinder plaatst.
9vande10x is niet de cilinder zelf de oorzaak, maar afstelling, oliepomp etc de oorzaak van het vastlopen.
Heb je de carburateur aangepast op de andere cilinder?
Gelogd
Extremo
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 06, 2011, 13:14:06 »

Hoi, ik heb slecht nieuws, mijn kroekas is naar de knoppen, ik ga die onder blok uit elkaar halen, euh heb als het goed is een rebuild setje ( moet even kijken of echt zo is anders als iemand een goede compleet kroekas met lagers en olie keringen voor me heeft graag euh ook een zuigertje en cylindertje ben in op zoek , mijn 160 Polini en nu die standard mbeetje bewerkt is ook naar de %$#%@ ) nja maar goed, ik wacht of iemand aan die onderdelen aan kan helpen.
Alvast ( weer ) bedankt.
Groetjes
Joey
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 07, 2011, 15:39:08 »

Op marktplaats staat nog een blok met 1000km (volgens verkoper) voor 900 euro.
Gelogd
Extremo
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 07, 2011, 16:47:39 »

Op marktplaats staat nog een blok met 1000km (volgens verkoper) voor 900 euro.


Hey trhx maar voor 900 vind je niet een ietsje duur?, euh heb mijn blok nu open en ik zie dat alleen die drijfstang lagertje versleten is , maar ik zet ook gelijk nieuwe lagers en olie keringen , euh wat ik nodig heb is een goede kroekas ) maar goed.
Groetjes

Joey
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 07, 2011, 21:21:34 »

Ook voor een nicasil wandje, zuiger en drijfstang en alles zelf doen zit je snel op 300euro.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51681 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50267 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103978 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16225 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 60197 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!