Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 03:45:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RS 500  (gelezen 11892 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 12, 2011, 01:25:51 »

Ik denk dat ik met mijn 54 AW pk's wel op standaard zit met de Arrow uitlaten erop en niet echt optimistisch is te noemen.
Dus ik heb nog een hele weg te gaan.

Het is/was de bedoeling om een bijvoorbeeld standaard CBR 600 niet te moeten loslaten op rechte stukken.
Met zo'n TSS 500 spreken wel al over R1's waar we bijna niet moeten voor onderdoen dan.

Je boet natuurlijk altijd in aan betrouwbaarheid, want deze motoren komen van de fabrieksband om zo weinig mogelijk garantie gevallen te moeten betalen. Dus potentieel is er altijd, maar hoeveel?

Ik kan natuurlijk ook 10 kilo afvallen, zal ook wel schelen in rijplezier.
Toch proberen te halen tegen de initiatiecursus de 12e.

Er zijn twee blauwe lijnen te zien op het resultaat in plaats van groen en blauw, maar dit komt door een verkeerde print.


De TSS is blijkbaar gebaseerd op een Yamaha Banshee motor of ben ik verkeerd? Nu staat er veel van dat lekkers op Ebay. Standaard blokjes dan wel, zonder enige aanpassing voor de RS. Onbegonnen werk of misschien muziek voor de toekomst?
Gelogd

Ring ding ding ding ding
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 12, 2011, 08:11:25 »

SXV550 blokje dr in lepelen  Grin 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 12, 2011, 09:24:13 »

SXV550 blokje dr in lepelen  Grin 

Das 4t  Embarrassed
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 12, 2011, 17:38:11 »

Inderdaad, geen ring ding ding ding meer dan.

Die banshee blokjes zijn erg duur heb ik gezien op Ebay.
En dan nog ombouwen en de hele mikmak.

En voor een 350 cc is het net wat teveel werk om het gewenste resulaat te behalen.

Het ziet er naar uit dat het revisie zal worden met een klein beetje tuning.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 12, 2011, 18:53:36 »

Als je een banshee blok prijzig vindt ben ik benieuwd wat je denkt te spenderen aan een rs... kleine opsomming ter snelle indicatie:

uitlaten € 600
Koppen € 500
Powervalves € 500
Ontsteking incl. afstellen € 200

Dan zit je al aan krap € 2000 ... en heb je nog geen 70 pk... Tel er dan ook nog even een topend revisie bij op voor de zekerheid en laat je vering ff doen.

Tuning blijft een dure business !!
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 12, 2011, 22:45:21 »

Tuning kost eenmaal geld.
Bwa, dan zullen we maar 15 kilo afvallen in plaats van 10 

Ik ga niet om de laatste pk eruit te puren.
Gewoon zo goed mogelijk proberen te maken. Een beetje de tussenmaat qua centen en vermogen zeg maar.
Als ik er 110 pk kon uitkrijgen zoals TSS, dan wil ik natuurlijk wel wat meer aan spenderen.

Maar als ik van 54 tot 64 pk moet gaan voor € 2000 ga ik wel even passen.
Dan is het in mijn ogen het geld niet waard qua verhouding.

Arrow lijn heb ik er al opzitten, maar voor de rest nog helemaal standaard.
Onsteking zie ik wel nog zitten omdat het eigenlijk een straatfiets blijft en dat daar veel mee wordt gewonnen in het middengebied.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 13, 2011, 09:09:19 »

ik ga vanmiddag de arrows monteren
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 15, 2011, 08:18:07 »

ik ga vanmiddag de arrows monteren
Zitten ze er al onder? Ben benieuwd hoe het je vergaan is  Grin de mijne blazen er nog wat uitlaatgas uit tussen dempers en waar de dempers aan de uitlaten vast zitten, tenminste bij koude motor.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 15, 2011, 11:38:43 »

Beetje vloeibare pakking tussen smeren.

Ja Rolf, hoe zit het met die uitlaten. Want je hebt wel een recente foto gepost, zonder Arrow dempers Smiley
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 15, 2011, 14:04:16 »

ja sorry, ik was zaterdag druk met de oprit bestraten en zondag met het vrouwtje gezellig doen.

Ik pak deze week een avondje, moet zoveel werk zijn.

Vloeibare pakking Huh bij uitlaten, daar ben ik niet zo gek op.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 15, 2011, 21:18:19 »

heren hij zit, wat een klote klusje. De open expansie delen van aprilia passen perfect maar de arrows moeten met wat kracht en spanning geplaatst worden.

Inderdaad de delen aan de cilinders met een beetje vloeibare pakking in elkaar gezet, de afdichting is niet helemaal top.

Dan de dempers, de flens is minimaal maar past wel, daarna pas aandraaien merkte ik, want de eerste zat gelijk niet goed.

De bevestiging onder het frame is net aan, 2 a 3 mm niet passend, dus beetje met een passend boortje de bevestiging groter gemaakt.
De bijgeleverde beugel past niet dacht ik, dus na wat denkwerk en spieken op plaatjes van andere systemen zag ik dat deze wisselend de originele bevestiging of iets zelf gemaakt hebben. Maar waarom zit deze er dan bij?

Daarom naar achteren geplaatst en een stukje uit onderplaat weggehaald om de beugel toch te plaatsen. Vervolgens een beetje de boel naar boven duwen en jawel het past.

De dempers en bevestigingring met rubberen ringen passen ook eigenlijk niet goed, de dempers zitten te dicht op elkaar.

Morgenavond maak ik het af en ga proefrijden.

Jammer dat de challenge dempers niet meer passen, denk dat het geluid iets zal toenemen met de arrow dempers. Anders laat ik de challenge dempers voorzien van een nieuw passende ring.

Ik zal morgen ook even wat foto's plaatsen.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 15, 2011, 21:44:05 »

Irritant hè, als het allemaal een beetje zou passen zaten de uitlaatjes er in een half uurtje onder maar door al dat gedoe ben je zo een paar uurtjes verder...trouwens, de dempers met die klem erom waren bij mij wel plug and play...misschien de expansiepijpen iets bijbuigen totdat het wel mooi past? Ik zit eraan te denken om de pakking tussen dempers en pijpen ertussenuit te halen en die te vervangen door een rubber ringetje, ik krijg het met de bijgeleverde pakking never gasdicht, waarom hebben ze de dempers niet gewoon met 3 boutjes vastzitten vraag ik me dan weer af...zal morgen even kijken of ik geschikte ringen kan vinden. Qua hitte zou rubber moeten kunnen aangezien er in de flenzen waar de expansies inschuiven ook rubber ringen zitten. Enne Rolf ben benieuwd naar de foto's!
« Laatste verandering: Augustus 15, 2011, 21:46:48 door marcel749S » Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 16, 2011, 02:22:38 »

ja sorry, ik was zaterdag druk met de oprit bestraten en zondag met het vrouwtje gezellig doen.

Ik pak deze week een avondje, moet zoveel werk zijn.

Vloeibare pakking Huh bij uitlaten, daar ben ik niet zo gek op.

Dacht ik ook, maar bij het vertalen van zo'n handleding kom je echt een hoop tegen hoor Wink

Heb je ook een uitdraai van de testbank net voor de plaatsing? Kun je eens vergelijken met het plaatsen ervan.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 16, 2011, 06:11:13 »

nee helaas geen testbank in de garage staan  Undecided

Inderdaad waarom hebben ook niet gekozen voor 3 bevestigingen voor de demper, trek het gelijkmatig aan en ik kan gelijk al mijn andere dempers gebruiken. Verder zouden ze het binnenpijpje iets verder door moeten laten lopen zodat deze iets verder doorsteekt in de demper.
« Laatste verandering: Augustus 16, 2011, 06:13:15 door rolf » Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 16, 2011, 06:22:29 »

nee helaas geen testbank in de garage staan  Undecided

Inderdaad waarom hebben ook niet gekozen voor 3 bevestigingen voor de demper, trek het gelijkmatig aan en ik kan gelijk al mijn andere dempers gebruiken. Verder zouden ze het binnenpijpje iets verder door moeten laten lopen zodat deze iets verder doorsteekt in de demper.
Ik kreeg vannacht nog een tip om de boutgaten van de pakking te knippen zodat je een ronde pakking krijgt, samen met eventueel wat vloeibare pakking zou hij dicht moeten zijn. Dealer van arrow uitlaten heeft al vaker een klacht hierover bij arrow neergelegd omdat het te vaak voorkomt dat ze lekken.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!