Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 05:40:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Caponord Benzine slang vervangen ACTIE  (gelezen 34880 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Gepost op: Augustus 21, 2011, 22:10:35 »

Hoop mensen die pas een Capo hebben aangeschaft rijden nog steeds met de plastic benzine snelkoppelingen.
Zij mailen mij wat ze nodig hebben en bestellen dat , maar durven zelf niet aan te solderen of aan te beginnen.  Cry
vervang je deze potentiele bom niet, dan zal je Capo zo uitfikken, zoals deze eigenaar zelf heeft gemodificeerd en de slang met klemmen vast, Blijkbaar niet goed genoeg, want origineel is de slang ook machinaal geperst op de koppelingen en geen klemmen.   : (De slang staat onder 4 tot 6 BAR druk   ).




Aprilia dealer vervangt enkel 1 koppeling (pompzijde schroefdraad) daaraan hangt een absurd prijskaartje van € 67   (alleen de onderstaande onderdeel losse prijs ) . Mocht je Caponord nooit een recall gehad hebben.


de verbeterde benzine slang met metalen koppeling bij de Aprilia kost € 181   € 216.10 (prijs anno 2012)   . Je bent niet verplicht volgens aprilia, omdat deze slang nooit een recall is geweest.


wat over blijft zijn de andere lage druk plastic koppelingen (2 stuks) die ook nooit vervangen hoeft te worden volgens Aprilia.  

Ik wil hiermee een actie starten , om alle Capo rijders te helpen.

Ik heb inmiddels heel wat ervaring achter de rug m.b.t. modificeren van de benzine slang met metalen koppeling.

Heb nu een donor slang met waarvan ik de T-stuk met een slangtule laat solderen door een metaalbewerker, Moeilijk om zelf te doen, moet precies in het midden gesoldeerd worden, dat nooit 100% lukt, dus met behulp van mijn metaalbewerker maat    kan dat.

ik zal er nieuwe RVS gevlochten Hoge Druk (max 19Bar) brandstof slang erop laten persen met nieuwe metalen koppeling, er zal ook een hittebestendig bescherm hoes op komen. + de resterende metalen koppelingen.

Om dit te doen, moet ik eerst weten wie er allemaal interesse in heeft,
principe is: Ik verkoop de verbeterde slang en jij stuurt mij de oude slang terug, dan kan ik
verder mee om de volgende te helpen.

prijskaartje, moet ik nog uitrekenen, maar in iedergeval goedkoper dan Aprilia

Dit is mijn 1e "StanleyBobly" Slang:




PRIJS:dit is de set: compleet vervanging van alle plastic koppelingen mits de tankschroef al ooit vervangen is.
Prijs € 150 165


dit is de set (4 stuks): compleet mits de tankschroef NIET is vervangen
Prijs €160 180


zoals je ziet goedkoper dan Aprilia die voor 1 slang € 181 216.10 EUR 221 vraagt, waarvan je de resterende 3 koppelingen niet eens vervangt, omdat Aprilia ze simpelweg niet kan leveren.

Interesse?
Mail: stanleybobly (apestaartje) Hotmail .com
prof. montage door mij mogelijk, als je niet aan durft   .....

Citaat
Disclaimer:
Al dit materiaal is getest meer dan 2 jaar door veel Aprilia-Riders/Motorforum gebruikers zonder enige problemen. Ik heb het gemonteerd op mijn motorfiets.
Toch wil ik duidelijk maken dat ik geen enkele verantwoordelijkheid noch voor de slang, noch voor koppelingen neem.
Wie besluit om een van de bestanddelen die hier worden aangeboden te kopen en dit te monteren zal geschieden op eigen risico, Ik zal geen elke verantwoordelijkheid aannemen.
Ik ben geen professional en of kooplied, ik doe dit niet vanuit de winst oogmerk, maar vooral omdat ik zo pissed off ben met Aprilia en zijn hoge onderdelen prijzen.
« Laatste verandering: November 23, 2012, 23:55:25 door Stanleybobly » Gelogd

lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 22, 2011, 16:02:55 »

Goede actie! 

Helaas rijden er iid nog te veel Caponord's rond met brakke snelsluiters, gelukkig fikken ze niet met bosjes uit maar vroeg of laat gaan die kunststof prullen voor problemen zorgen, dat is een zaak die zeker is!

Op het AF-1 forum zie ik het met de regelmaat van de klok opduiken, eigenaars die nog steeds tegen alle waarschuwingen in met de originele 'zwetende' brandstofkoppelingen rijden, doodzonde eigenlijk,...

Hopelijk trekt deze actie de twijfelaars en minder handige rijders over de streep om deze noodzakelijke mod. toch te (laten) doen, het maakt hun motor vele malen veiliger en bedrijfzekerder!

Groeten, Freddy
Gelogd
henzel
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 77

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 22, 2011, 20:30:50 »

Stanley een goed idee van je, ik denk als je een prijs indicatie kunt geven er toch wel reacties op zullen komen.
Enne ik heb de foto eens bekeken en kom tot de conclusie dat je ook met de Capo een vette  burn-out kunt maken .
Gelogd
K-jos
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 22, 2011, 21:41:48 »

Jongens is er een manier om snel te kunnen zien of ik ze nog moet vervangen of niet. Ik wil graag deze winter mijn luchtfilter gaan vervangen en dan moet ik sowieso weten of het bij de mijne al vervangen is. Wat moet er allemaal vanaf en waar kan ik het het beste aan zien/voelen?
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 22, 2011, 21:45:57 »

prijsindicatie:

onder voorbehoud dat jij de kosten betaald (€ 1,80 envelop post) van het retour zenden van de donor slang naar mij.

dit is de set: compleet vervanging van alle plastic koppelingen mits de tankschroef al ooit vervangen is.
Prijs € 150 165


dit is de set (4 stuks): compleet mits de tankschroef NIET is vervangen
Prijs €160 180


m.a.w.   origineel slang bij Aprilia kost € 181 216.10EUR , dan heb je de rest ( 3 andere koppelingen) nog niet vervangen, wat nog steeds een potentiele/zwetende/afbrekende koppeling en/of  bom is.

montage door mij mogelijk, PM me voor details.................
« Laatste verandering: September 13, 2012, 20:26:22 door Stanleybobly » Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 22, 2011, 21:51:10 »

Jongens is er een manier om snel te kunnen zien of ik ze nog moet vervangen of niet. Ik wil graag deze winter mijn luchtfilter gaan vervangen en dan moet ik sowieso weten of het bij de mijne al vervangen is. Wat moet er allemaal vanaf en waar kan ik het het beste aan zien/voelen?

achter zit, bestuurder zit, 1 zijkapje rechts, tank los , loswrikken koppeling en patst geknakte plastic koppeling 
  Grin serieus heb het 2x meegemaakt. 
1x een nieuwe originele slang gemonteerd bij een Capo, alles vervangen, de pompzijde schroefdraad was nog plastic, eigenaar wou voorlopig zou rijden, monteren van de slang en de tank terugduwen knakte die ook      , gelukkig had ik er 1 over van mij, die ik gekocht had, maar niet hoefte monteren omdat die al vervangen was. 
Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #6 Gepost op: September 02, 2011, 20:04:49 »

geen interesse blijkbaar  Tongue

nou hier heb je weer 1, die gisteren begon te zweten  Evil


de juiste (chemicalien bestendige) pijpafdichting :
loctite 517 heb ik liggen  angel
« Laatste verandering: September 13, 2012, 20:28:38 door Stanleybobly » Gelogd

visserr
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: September 05, 2011, 19:17:13 »

Hoi Stanley Bobby,

Allereerst mijn hartelijke dank dat je je zo inspant om dit probleem aan de kaak te stellen en wilt oplossen. Ik heb vorige week mijn tank eraf gehaald ivm spuitwerkzaamheden en mijn snelkoppelingen fungeren nog uitstekend. Ik maak dus op dit moment geen gebruik van je aanbod. Ik zal zeker vaker gaan kijken of een en ander goed blijft werken. Je verhalen over zwetende aansluitingen en foto van afgebrande fiets staan mij op het netvlies!

gr

ruud

Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #8 Gepost op: September 05, 2011, 21:31:25 »

 Grin Kijk een wijze man Ruud.  angel

Ik hoop dat je het in je garage/schuur ontdekt dat die lekt of breekt.
en niet ergens afgelegen in de bergen.  

ik vertrouw die plastic connectors voor  geen meter, heb er inmiddels 3 afgebroken, spontaan ( ik hield het alleen vast)
ouderdom van plastic, maakt het erg zwak, vooral als de kleur van de plastic geel wordt. Benzine vreet het gewoon op.

de  plastic (aquarium) koppeling zijn nooit bedoeld om in benzine te dompelen . (Technische Data Sheet fabrikant)  
Waarom Mario    op de tekentafel ervoor kiest, is mij een raadsel    
Gelogd

visserr
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: September 08, 2011, 10:30:19 »

Ja ik let goed op! Het zal echt wat voor mij zijn dat die dingen in de bergen afbreken.......ik schijn een patent te hebben op ongelukjes in het buitenland.... Grin

 :rotfl2:Nou ja, tegen een vangrail aanrijden in schotland is natuurlijk wel mijn eigen stomme schuld!!!  :rotfl2:Nogmaals dank voor je hulp!!

gr

ruud



Gelogd
Caporoberto
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: September 14, 2011, 16:05:35 »

Hoi Kadir, strakke aktie!

Ik heb geen idee of mijn afsluiters nog van kunststof zijn maar heb wel al een tijdje dat setje aansluiters van die jongens uit Engeland in huis.

Zou het wel willen overwegen om een keer jouw kant op te rijden, dan neem ik die set wel mee als inruil naast de benzineslang.

PM me ff een prijsje door, dan rijd ik binnenkort een keertje jouw kant op.

Ben ff een paar dagen weg, lang weekend Istanbul met het meissie, ben maandag weer terug.

MVG,

Robert
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #11 Gepost op: September 14, 2011, 17:09:58 »

Hoi Kadir, strakke aktie!

Ik heb geen idee of mijn afsluiters nog van kunststof zijn maar heb wel al een tijdje dat setje aansluiters van die jongens uit Engeland in huis.

Zou het wel willen overwegen om een keer jouw kant op te rijden, dan neem ik die set wel mee als inruil naast de benzineslang.

PM me ff een prijsje door, dan rijd ik binnenkort een keertje jouw kant op.

Ben ff een paar dagen weg, lang weekend Istanbul met het meissie, ben maandag weer terug.

MVG,

Robert
PM verstuurd  Grin
Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 01, 2011, 21:44:52 »

nog eentje uit U.K. na een dag sleutelen  Roll Eyes

Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 17, 2011, 20:38:58 »

 

  gesoldeerd en al ziet die er zo uit 

Gelogd

lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 17, 2011, 21:16:49 »

Goed bezig Stanley!

Zelf heb ik ook ongeveer zo'n nippel op het pijpje gesoldeerd, is ondertussen al bijna 20.000km lekvrij! 
Wel heb ik bij het laatste onderhoud een probleempje vast gesteld met de metalen snelsluiters van AF-1. Binnen in het 'vrouwtje' zit een kunstof plugje met een veertje en een O-ringetje, dit zorgt ervoor dat de koppeling niet gaat lekken zodra je de snelsluiter uit elkaar trekt. Bij het ontkoppelen van 1 vd snelsluiters floepte heel dat binnenwerkje eruit met als gevolg een flinke benzinestroom over het blok. Omdat bij de tweede snelsluiter het binnenwerkje ook erg wankel uitzag heb ik dit ook maar verwijderd,- lees eruit gepeuterd -, voordat het zich scheef zou zetten en zo eventueel de benzinestroom zou beperken.
Op zich is het niet erg maar wel een beetje een geklieder, bij het demonteren vd tank moet ik nu zo snel mogelijk een aangepast plugje in de koppeling proppen. 

Groeten, Freddy
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5158 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10034 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10630 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44782 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16074 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!