Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 12:01:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Caponord Benzine slang vervangen ACTIE  (gelezen 34885 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Caporoberto
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: December 30, 2011, 15:49:26 »

Ik zeg;


DOEN!
Gelogd
El Capono
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 01, 2012, 21:38:23 »

Dan is mijn Capo donor van jouw Capo

 
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #32 Gepost op: Januari 01, 2012, 21:53:01 »

Dit is de ontmantelde T-Stuk  Tongue
netjes verwijderd met MR.Dremel  

zoals je kunt zien, is de tule speciaal voor de Aprilia pershuls (made by BRECAV/Italy) gemaakt, ga a.u.b. niet een nieuwe slang erop klemmen met slangklemmen.  
onthoud: er zit tussen de 4 en 6 BAR druk erop, kans is groot dat die eraf glijdt. Met alle gevolgen nadien  
T-stuk is gecoat met: eerst Nickel  gecoat en daarna gegalvaniseerd, dus omdat eraf te krijg en de uiteindelijk messing na voren te halen moet er flink geschuurd worden...... Tongue
en daarna komt het bedrijfsgeheim van Stanleybobly, tule en t-stuk moeten precies in het midden uitkomen, als je naar de binnenkant van de T-stuk/tule kijkt, omdat de tule teveel speling heeft tegenover de T-stuk.  
daar hebben we een "Soldeervriend" voor... Cool



eindresultaat:


in het midden:
« Laatste verandering: November 23, 2012, 23:58:40 door Stanleybobly » Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #33 Gepost op: Januari 09, 2012, 20:26:38 »

van kapot , naar potentieel kapot, naar nieuw  Azn


Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 14, 2012, 01:32:37 »

experiment.............  

was even bezig met Zinkspray te spuiten op de catgedeelte van de uitlaat.
dacht even waarom niet op de brandstof slang  ,
Nu tot aan de sloop 100% roestvrij op de gecoat/galvaniseerde deel   met een likje blanke lak t/m de pershuls  
lijkt wel Origineel  Grin


versie 1.3 :



« Laatste verandering: Januari 14, 2012, 20:00:53 door Stanleybobly » Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #35 Gepost op: Februari 01, 2012, 11:36:42 »

Geen verkooppraatje  Grin
voor de mensen die nog "denken" dat plastic koppeling goed uitzien en nog zo door kunnen rijden:  angel

deze gast uit Singapore, kwam dit tegen:  

zoeken, zoeken, zoeken, en dit is de oorzaak......(zwarte lijn )
haarscheur op de koppeling, die druppelde/ bevochtige netjes wat benzine  .



mensen , ga niet doorrijden met die plastic dingen, ze zijn nooit bedoeld/gemaakt voor agressieve benzine.  
« Laatste verandering: Februari 01, 2012, 12:41:41 door Stanleybobly » Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #36 Gepost op: Februari 19, 2012, 13:09:35 »

Geen verkooppraatje  Grin
voor de mensen die nog "denken" dat plastic koppeling goed uitzien en nog zo door kunnen rijden:  angel

deze gast uit Singapore, kwam dit tegen: 

zoeken, zoeken, zoeken, en dit is de oorzaak......(zwarte lijn )
haarscheur op de koppeling, die druppelde/ bevochtige netjes wat benzine  .
« Laatste verandering: Augustus 31, 2013, 21:12:54 door Stanleybobly » Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #37 Gepost op: Februari 19, 2012, 15:33:14 »

sowieso hoge prijzen op deze site, betaal voor een complete pakkingset 42 euro en daar 316 euro Huh en voor een cilinder 1038 euro, daar koop ik er 2,5 voor.

« Laatste verandering: Februari 19, 2012, 15:36:25 door rolf » Gelogd
wout750
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 91


Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Februari 19, 2012, 16:55:23 »

Ik vond 130 euro voor de originele valbeugels niet zo gek duur.
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #39 Gepost op: Februari 19, 2012, 17:37:58 »

sowieso hoge prijzen op deze site, betaal voor een complete pakkingset 42 euro en daar 316 euro Huh en voor een cilinder 1038 euro, daar koop ik er 2,5 voor.
  in NL zijn ze € 220,15 € 226
dus Aprilia is sowieso omhoog gegaan  

ander vergelijking.
Rally Raid stuur ombouwkit hier € 397
bij hun € 143

« Laatste verandering: Augustus 31, 2013, 21:11:42 door Stanleybobly » Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #40 Gepost op: Februari 20, 2012, 06:52:40 »

okee, ik vegelijk de prijzen die ze hanteren voor de RS250
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #41 Gepost op: Februari 24, 2012, 21:07:36 »

op de motorbeurs Utrecht  Grin
lekker stevig is bewezen  Evil




heb nog geprobeerd dat ding te breken, (met 1 hand) beroemde tikje met m'n vinger  (succes gegarandeerd)
 lukte me niet      
« Laatste verandering: Februari 24, 2012, 21:14:53 door Stanleybobly » Gelogd

bijs
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 36

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Maart 11, 2012, 18:31:29 »

mijn koppelingen zagen er nog redelijk uit maar ik heb er een hekel aan als iets onderweg kapot gaat en dit thuis had kunnen voorkomen dus toch maar een wissel gedaan.
had nog wat swagelock koppelingen "liggen" en daar het volgende mee geknutseld. Deze koppelingen worden veel in de chemie gebruikt en zijn prima bestand tegen benzine.
beide koppeling-helften zijn zelf-afdichtend en goed vergrendeld. Heb de oude brandstofslang kunnen gebruiken omdat er met speciale klemringen ook op de oude kunststofslang een goede aansluiting te maken is.


* 1.jpg (94.21 KB, 640x480 - bekeken 585 keer.)

* 2.jpg (67.61 KB, 640x480 - bekeken 569 keer.)

* 3.jpg (106.98 KB, 640x480 - bekeken 575 keer.)

* 4.jpg (95.04 KB, 640x480 - bekeken 571 keer.)
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #43 Gepost op: Maart 11, 2012, 19:43:21 »

Netjes, wellicht een goed alternatief voor de colder koppelingen. 

Een tijdje geleden heb ik de snelkoppeling die de beide tankhelften van mijn DR800 verbindt ook moeten vervangen, schande, dit na slechts 22 jaar!   
Deze lijkt erg op de koppelingen die jij gemonteerd hebt, maar werkt met zgn kogeltjes ipv pennetjes om de brandstof af te sluiten. De prijs was ook heel prettig, iets van 12 euro geloof ik. Op een Caponord zou ik die koppeling echter niet durven gebruiken wegens de hogere drukken vh injectiesysteem.
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #44 Gepost op: Maart 11, 2012, 20:30:40 »

veel beter dan die plastic dingen 
kans dat ze afbreken is groot.

wellicht in de technical data sheet (TDS) is achter te halen hoeveel druk (BAR) deze koppelingen aankunnen.
mits die boven 6 Bar uitkomt is het goed.
maar Colder snelkoppelingen zijn makkelijk met loshalen en kleiner in formaat 
Gelogd

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5158 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10034 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10630 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44782 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16074 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!