Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 10:00:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Caponord Benzine slang vervangen ACTIE  (gelezen 34883 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Maart 23, 2012, 22:13:01 »

Ga deze eens proberen: http://www.celtemp-services.nl/snelkoppeling-brandstof-p-1083.html (18 Euro)
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #46 Gepost op: Maart 23, 2012, 22:18:42 »


plastic  Lips Sealed
Gelogd

Diremasa
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 181


Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Maart 25, 2012, 19:38:24 »

Zou het echt? Nou dan maar voor de retourleiding proberen.
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #48 Gepost op: Maart 27, 2012, 21:20:04 »

Over de kwaliteit zou ik me geen zorgen maken, ze zijn tenslotte geschikt voor benzine. Op mijn DR800 zit ook zo'n kunstof koppeling om beide tankhelften te verbinden, de eerste koppeling begon na een jaar of 15 te zweten, de tweede zit er ondertussen ook al een zevental jaar op, geen problemen mee.  Wink

Mij lijkt het echter belangrijker of de koppelingen ook geschikt zijn voor injectie motoren, de druk ligt daar veel hoger, ruwweg ong. 0.3 bar voor de carb. versie tegen ong 5 à 6 bar voor de injectie motoren. Toch wel een niet te verwaarlozen verschil lijkt mij, ... 
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #49 Gepost op: September 13, 2012, 20:18:38 »

nog 1 uitgefikt vorige week  Tongue Shocked


The text reads:

Angelo Pontini


Attenti ai connettori... questo è quello che resta della mia Brontolina...

BRONTOLINA, Aprilia Caponord My03
6/4/2006 - 8/9/2012
R.I.P.
Beware the connectors ... This is what is left of my Brontolina ...
« Laatste verandering: September 13, 2012, 20:34:22 door Stanleybobly » Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #50 Gepost op: Oktober 03, 2012, 01:01:26 »

nieuwe batch  Grin
Gelogd

Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #51 Gepost op: November 19, 2012, 22:48:25 »

mededeling



Nu in prijs verlaagd !  *O*  voor de Stanleybobly style brandstofkoppelingen/slang set
door goedkope leverancier gevonden van de (zelfde) koppelingen (bulk ingekocht)
dus gelijk (goedkoper) doorberekenen aan de Caporijders  Wink (elkaar helpen in deze tijden)   :]

prijs nu: € 135  :9
info:   link

en als je nog die plastic dingen nog eronder, ga er mee niet doorrijden, want het is het niet waard :Je geliefde capo uitgefikt dan wel met panne langs de kant van de weg staan.


Gelogd

Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: November 19, 2012, 23:31:41 »

nog 1 uitgefikt vorige week  Tongue Shocked

Wie zou eigenlijk die rommel moeten opruimen? De vervuiler? Lijkt me nog een heel karwei...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #53 Gepost op: November 23, 2012, 15:42:45 »

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20837.0

Mijn Falco heeft alleen zo'n witte koppeling in de retourleiding, aanvoer is gewoon vast. 
Geen idee waarom Huh Of beide of geen zou ik zeggen!

In de link kun je lezen dat mijn witte koppeling nu 2x tijdens het rijden is los geschoten.... 

Nu de Falco uit elkaar ligt de leidingen en koppelingen nog eens extra checken!!!!

Heb een standaard hoge druk leiding als reserve, die ga ik ertussen klussen. Ik haal de tank nooit los (1x per 10 jaar ofzo) dus waarom die k-koppelingen ertussen??
Gelogd

Stock=boring!
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #54 Gepost op: November 23, 2012, 17:35:33 »

wat je kunt doen volgende keer is een tyrap tussen de indruk knop plaatsen, zodat die niet ontkoppeld en loskomt.
 Grin  Cool tussen de veer en knop plaatsen  Wink
« Laatste verandering: November 23, 2012, 17:37:49 door Stanleybobly » Gelogd

RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #55 Gepost op: November 23, 2012, 19:59:12 »

Heeft de RSV 01-03 ook niet zo witte koppeling in 1 van die leidingen zitten?
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: December 02, 2012, 18:50:57 »

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20837.0

Mijn Falco heeft alleen zo'n witte koppeling in de retourleiding, aanvoer is gewoon vast. 
Geen idee waarom Huh Of beide of geen zou ik zeggen!

In de link kun je lezen dat mijn witte koppeling nu 2x tijdens het rijden is los geschoten.... 

Nu de Falco uit elkaar ligt de leidingen en koppelingen nog eens extra checken!!!!

Heb een standaard hoge druk leiding als reserve, die ga ik ertussen klussen. Ik haal de tank nooit los (1x per 10 jaar ofzo) dus waarom die k-koppelingen ertussen??

Hij hoeft er ook niet tussen te zitten. En een hogedrukleiding hoeft het ook niet te zijn, het is namelijk een retourleiding Wink De druk is er al af...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #57 Gepost op: Januari 21, 2013, 12:11:29 »

  in progress
Gelogd

Capojans
Gast
« Antwoord #58 Gepost op: Februari 04, 2013, 17:26:51 »

Hallo Stanleybobly,

Sinds gisteren mezelf als lid aangemeld en sinds begin januari, na 13 jaar op een kawa GPZ 600r te hebben gereden mezelf een Caponord aangeschaft.
Een fiets uit 2003 met wat kleine gebruikers sporen, maar nog heel redelijk om te zien en ook technisch, nog in een heel redelijke staat.
Allereerst moest ik de fiets weer op fabrieks hoogte brengen want deze was verlaagd, dit prima verlopen door het opnieuw plaatsen van plaatjes met de juiste lengte op de achterveer en het opnieuw op hoogte brengen van de voorpoten, deze had men door de kroonplaat laten zakken.
Na het lezen van diverse topic's op dit forum, uiteraard ook de spanning gemeten van de regelaar, niet echt florissant maar nog redelijke waarde's echter om vervelende toestanden te voorkomen wil ik hieraan wat doen om zonder problemen lekker te kunnen genieten van m'n nieuwe aanwinst.
Ook de koppelingen van het brandstof systeem wil ik gelijk aanpakken en deze eventueel bij je bestellen even als een Cmos regelaar.
Maar omdat deze fiets voor mij nieuw is heb ik een vraag over het verwijderen van de bezinetank, welke kuipdelen moet ik verwijderen om de tank te kunnen verwijderen.
Mocht bij het verwijderen van de tank reeds een koppeling sneuvelen loopt de tank dan leeg en moet ik een jerrycan en trechter gereed houden of valt dit wel mee?
Foto's van m'n fiets en en mezelf zal ik spoedig toevoegen, tevens hoop ik een behoorlijke bijdrage te kunnen leveren aan het forum en zou het leuk vinden ook mensen die
het forum levendig houden en innovatieve ideeen hebben op den duur eens te mogen ontmoeten.

Met vriendelijke groet Michel Janssen.
Gelogd
Stanleybobly
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 439


CapoNord Rally Raid

Colombia
« Antwoord #59 Gepost op: Februari 04, 2013, 18:35:19 »

Allereerst welkom Michel 

Tank haal je los door: zadel eraf. 2 panelen links en rechts onder de zadel.
Tank bouten bij de stuur los en verwijderen. Wel aan de rechterkant staan voor het loskoppelen koppeling en pomp connector.
De achterste 2 ontluchtings slangen zal je bij de eerste keer er af moeten knippeb. Heeft van die eenmalig gebruik oorklemmen. (Onnodig) carburatuerslang veerklipjes zijn meer dan genoeg...

Wel meteen een jerrycan bij dehand mocht die afbreken . Heb je stromend benzine uit de slang .
 

Ik hoor het wel van je  Wink heb ze allemaal liggen....
Gelogd

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5158 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10034 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10630 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 44782 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16074 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!