ARA-leden,
Ik zit eigenlijk al vanaf dat ik bezit ben van mij Tuono uit 2003 met een probleempje.
Dat is het volgende.
Als de motor aanstaat op de bok draait het wiel uiteraard niet.
Zodra de motor in de 1e staat en heb de koppeling ingeknepen, dan draait het wiel redelijk hard.
Als ik dit doe als die van de bok af is voel ik opzich geen tegendruk van de motor.
Is dit bij jullie appies ook zo ?
Maar nu ga ik rijden, de motor is lekker op Temp. en ik schakel b.v terug voor een stoplicht. Zet de motor in de 1e en houdt de koppeling constant ingeknepen voor een minuut of 3 a 4.
Dan gaat de motor op een gegeven moment drukken en wil die wegrijden.
Ik neem aan dat dit bij jullie niet het geval is, en er dus een probleem zit ergens tussen de koppelinghendel & slave cilinder.
Ht volgende heb ik al gedaan. (Zit foto onderaan de pagina)
-Ik heb de boel ontlucht met een Remontluchter die je op de compressor aansluit ( moet dus goed zijn normaal gesproken)
-Ik heb er dot 5.1 in gedaan ipv 4.0
-Ik heb de slave cilinder van het blok afgehaald en gekeken of hij misschien zou lekken ( was ook niet het geval)
-Koppeling slag bij de hendel proberen af te stellen, ( borg inbus los gedraaid en schroef in/uit gedraaid en daarna getest)
Waar ik nog aan zit te denken.
-Nu heb ik gezien dat bij een KWasaki Zx7r op de as die door de slave cilinder ingedrukt word, ook nog een klein afstandsbusje zit.(zie link
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/317314//)
Zit deze er normaal gesproken ook op bij een Tuono ?
Want als dit zo is zou het probleem snel opgelost kunnen worden
-De leiding loopt opzich best dicht langs je cilinders, verouderd misschien ? dat deze zich op een punt toch wat uitzet.
-Dat er toch nog ergens lucht zit wat ik over het hoofd heb gezien met ontluchten ... Misschien vanuit onder vullen ?
- en als het laatste toch compleet reviseren....
Hebben jullie misschien ervaring met dit probleem of een idee wat ik nog meer kan doen..
Alvast bedankt voor de reacties
Groet Jochempie