Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 11:45:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppeling loopt op een gegeven moment weg  (gelezen 4664 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jochempie
Gast
« Gepost op: Augustus 31, 2011, 20:31:24 »

ARA-leden,

Ik zit eigenlijk al vanaf dat ik bezit ben van mij Tuono uit 2003 met een probleempje.

Dat is het volgende.

Als de motor aanstaat op de bok draait het wiel uiteraard niet.
Zodra de motor in de 1e staat en heb de koppeling ingeknepen, dan draait het wiel redelijk hard.
Als ik dit doe als die van de bok af is voel ik opzich geen tegendruk van de motor.
Is dit bij jullie appies ook zo ?

Maar nu ga ik rijden, de motor is lekker op Temp. en ik schakel  b.v terug voor een stoplicht. Zet de motor in de 1e en houdt de koppeling constant ingeknepen voor een minuut of 3 a 4.
Dan gaat de motor op een gegeven moment drukken en wil die wegrijden.
Ik neem aan dat dit bij jullie niet het geval is, en er dus een probleem zit ergens tussen de koppelinghendel  & slave cilinder.

Ht volgende heb ik al gedaan. (Zit foto onderaan de pagina)

-Ik heb de boel ontlucht met een Remontluchter die je op de compressor aansluit ( moet dus goed zijn normaal gesproken)
-Ik heb er dot 5.1 in gedaan ipv 4.0
-Ik heb de slave cilinder van het blok afgehaald en gekeken of hij misschien zou lekken ( was ook niet het geval)
-Koppeling slag bij de hendel proberen af te stellen, ( borg inbus los gedraaid en schroef in/uit gedraaid en daarna getest)

Waar ik nog aan zit te denken.

-Nu heb ik gezien dat bij een KWasaki  Zx7r op de as die door de slave cilinder ingedrukt word, ook nog een klein afstandsbusje zit.(zie link  http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/317314//)
Zit deze er normaal gesproken ook op bij een Tuono ?
Want als dit zo is zou het probleem snel opgelost kunnen worden
-De leiding loopt opzich best dicht langs je cilinders, verouderd misschien ? dat deze zich op een punt  toch wat uitzet.
-Dat er toch nog ergens lucht zit wat ik over het hoofd heb gezien met ontluchten ... Misschien vanuit onder vullen ?
- en als het laatste toch compleet reviseren....Huh

Hebben jullie misschien ervaring met dit probleem of een idee wat ik nog meer kan doen..

Alvast bedankt voor de reacties

Groet Jochempie
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 31, 2011, 21:21:06 »

Kan zijn dat juist de master cilinder lekt. Hoor je niet veel, maar de symptomen zijn er wel naar.

Als je koppeling druk verliest door de slave heb je een uitwendige lekage en krijg je lucht in het systeem. Als de master lekt, lekt de vloeistof langs de zuiger terug naar het potje. Ik zou de master eens uit elkaar halen...

Ik heb hier nog een andere liggen, mocht je er 1 nodig hebben.

*edit*
Kan ook nog een druklager zijn die op zijn retour is. Kan geen kwaad om even het deksel te verwijderen. Als die gaat kun je ook een hoop rommel krijgen.
« Laatste verandering: Augustus 31, 2011, 21:24:45 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 31, 2011, 21:32:34 »

Komt de koppeling standaard op het laatste moment vrij ?
Er zit een klein schroefje bij je hendel om de slag te verstellen.
Mogelijk staat deze kritisch

En  4 min koppeling intrekken > doe je toch niet
Lekker in zijn vrij zetten
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Jochempie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: September 01, 2011, 08:21:58 »

Kan zijn dat juist de master cilinder lekt. Hoor je niet veel, maar de symptomen zijn er wel naar.

Als je koppeling druk verliest door de slave heb je een uitwendige lekage en krijg je lucht in het systeem. Als de master lekt, lekt de vloeistof langs de zuiger terug naar het potje. Ik zou de master eens uit elkaar halen...

Ik heb hier nog een andere liggen, mocht je er 1 nodig hebben.

*edit*
Kan ook nog een druklager zijn die op zijn retour is. Kan geen kwaad om even het deksel te verwijderen. Als die gaat kun je ook een hoop rommel krijgen.
Bedankt voor je reactie ,
Ik heb je nog even een Pm gestuurd .
Gelogd
zppr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20


« Antwoord #4 Gepost op: Juli 14, 2014, 09:54:33 »

Heb precies hetzelfde probleem, zie alleen jammergenoeg geen oplossing Sad
Heeft dit geholpen?
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 15, 2014, 21:22:38 »

Denk dat de topic starter hier niet meer actief is.....
Gelogd
zppr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20


« Antwoord #6 Gepost op: Juli 16, 2014, 14:20:12 »

Dat is weer erg jammer :-( iemand een idee waar ik moet beginnen met dit probleem?
Heb al 2 keer volledig koppelings systeem ontlucht en palletje in de hevel aangedraaid.
Maar nog steeds verlies die druk in 1 keer als ik lang stil sta in zijn 1.
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 16, 2014, 14:26:16 »

Dat is weer erg jammer :-( iemand een idee waar ik moet beginnen met dit probleem?
Heb al 2 keer volledig koppelings systeem ontlucht en palletje in de hevel aangedraaid.
Maar nog steeds verlies die druk in 1 keer als ik lang stil sta in zijn 1.
Heb je de seal van de slave al vervangen?
Deze gaat er regelmatig aan namelijk.
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
zppr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20


« Antwoord #8 Gepost op: Juli 16, 2014, 15:34:28 »

Dat is waar het palletje inval op de hevel? Lekt niks boven en onder dat is zo vreemd.
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 16, 2014, 15:41:24 »

Dat is waar het palletje inval op de hevel? Lekt niks boven en onder dat is zo vreemd.
Nee van je slave cilinder (dat ronde ding onder tegen je motorblok)
Als die lekt zie je het vaak niet uitwendig.
Partnummer is: ap8106935
Check ook hier:
http://www.apriliafutura.co.uk/workshop/fixing/clutch-slave-issues/
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
RFKANGOO
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 162

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juli 17, 2014, 05:50:12 »

Kun je de slave cylinder gewoon zo van het blok afhalen of loopt dan de olie uit je blok??
Is er misschien een goede how-to online te bekijken??
Gelogd
mccoyman
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 17, 2014, 06:12:27 »

Kun je de slave cylinder gewoon zo van het blok afhalen of loopt dan de olie uit je blok??
Is er misschien een goede how-to online te bekijken??
Olie loopt dan niet uit het blok, dus je kan het er makkelijk afhalen.
Wel even goed je blok schoonmaken eerst (remreiniger)
Om te voorkomen dat je beschadigingen krijgt op het afdichtingsvlak.
hier een how to: http://home.comcast.net/~sl_mille/slave.html
Gelogd

Never drive faster than your guardian angel can fly
EVVULPEN
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 29


The vehicle is constructed of inedible parts...???

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juli 31, 2014, 12:04:58 »

De koppeling van de RSV wordt geplaagd door het ontstaan van lucht in het systeem.
De koppleling-olie wordt ook zeer snel zwart.
Ontluchten van de koppeling is erg gemakkelijk met het nippeltje op de rempomp bij het handel. Oplossing is er niet voor.
Bij mij is vorig jaar de cilinder op het blok gaan lekken (zie je niet want de olie verdwijnt bij het voortandwiel samen met kettingvet.
Nieuw (brembo)keerringetje in de cilinder kostte ongeveer 25 euro !!! Een gelijke bij de lagerboer 2,6 euro. Maar dan moet je wel eerst het cilindertje ophonen (vanwege slijtage plekken)
Op internet een vervangingscilinder gevonden en die werkt (1 jaar later) nog steeds prima. Uit Hong Kong en voor 58 dollar !
Keuze uit 6 kleuren en gratis verzonden !!!


 Bestelling...
 
 Ebay:
 
  Verkoper: mcmotoparts ( 41403  ) 
 Objecttitel   Prijs   Verzendprijs   Aantal   Totaalbedrag voor object(en)   
 
APRILIA BILLET RACE CLUTCH SLAVE CYLINDER ACTUATOR RSV 1000 MILLE 98-04 ( 400558523434 ) 
 
 Betaald op 05-sep-13   US $58,80    Gratis   1   US $58,80   
Economy Int'l Shipping 
Geschatte levertijd: Je kunt contact opnemen met de verkoper voor meer informatie. 
 
 Subtotaal  US $58,80   
 
 Totaal  US $58,80   
 
 
 


* Clutch slave.JPG (38.93 KB, 634x352 - bekeken 258 keer.)
Gelogd
zppr
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20


« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 08, 2014, 21:59:53 »

Helaas, rubber ring vervangen in de slave cilinder op het blok.
Vol goede hoop koppeling ontlucht, en nog loop die weg/val die uit in zijn versnelling.
Verliest ergens druk, maar waar??
Slave kan het nu toch niet meer zijn met een nieuwe ring erin?
Het is zo raar, nadat die druk heeft verloren doet die het gelijk weer goed na 1 keer knijpen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28541 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21865 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10924 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8919 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10685 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!