Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 02:21:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eerste keer Zolder: Erg leuke dag gehad.  (gelezen 7539 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Gepost op: September 11, 2011, 15:33:46 »

Ik kijk wel uit naar de eerste keer circuitrijden morgen op Zolder.
Ik heb mij ingeschreven via de motorsportschool en het gaat hier over Niveau 1:

De motor is helaas vervangen door een CBR 600 Sport van 2002 omdat er bepaalde onderdelen voor de RS 250 nog niet zijn.



Nu heb ik voor morgen gewoon wat geld meegenomen samen met:

- Fles water
- Wat fruit en graanrepen
- Wat geld
- Vervangingsmaaltijd  Grin
- Actioncam:

http://www.youtube.com/watch?v=2_Mif2dEu-0
Hij heeft ondertussen wel een andere steun gekregen die veel stabieler is.

- De motor is volgetankt + 10 liter in jerrycan
- Wat materiaal (sleutels, schroevendraaiers, duct tape, tie wraps, compressor met drukmeter, ...)
- Papieren van inschrijving, paspoort
- Helm, pak, laarzen, handschoenen
- En de motor Smiley

Nog iets handig of wat wel eens gemakkelijk kan zijn Huh
« Laatste verandering: September 12, 2011, 20:09:09 door Danduy » Gelogd

Ring ding ding ding ding
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: September 11, 2011, 15:36:38 »

back-protector
warme jas
olie

o ja een goede nacht slapen zodat je uitgerust bent en geniet ervan

 
Gelogd

if it runs , race it
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: September 11, 2011, 19:05:45 »

Veel plezier morgen. En volgens mij zijn de voorspellingen goed!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #3 Gepost op: September 11, 2011, 20:53:46 »

Ja, het weer ziet er goed uit voor morgen. Ik zou liever geen regen hebben morgen.
Andere dagen ook niet  Grin

Film nog afkijken dan maffen. Morgen om 06.20 eruit.

back-protector
warme jas
olie

o ja een goede nacht slapen zodat je uitgerust bent en geniet ervan

 

Thanx  voor de tips 
Die warme jas en olie was ik al vergeten.
Back protector heb ik niet, maar kunnen daar gekocht worden voor een schappelijke prijs.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: September 12, 2011, 05:34:26 »

zeker doen want die dingen zijn zeker op het circuit goud waard 
Gelogd

if it runs , race it
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #5 Gepost op: September 12, 2011, 08:19:01 »

zeker doen want die dingen zijn zeker op het circuit goud waard 

Dat geldt ook op de openbare weg  angel
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #6 Gepost op: September 12, 2011, 20:07:56 »

Mijn circuitdoop zit erop vandaag. Ik moet zeggen dat de dag eigenlijk wel erg goed is meegevallen 
Thuis ben ik vroeg opgestaan om zeker op tijd te zijn voor alles. Dus omstreeks 06u50 kwam ik aan.
Keuring van de motor en met de OK kaart naar het secretariaat om de nummer op te halen en dan maar gelijk geplakt:



En eigenlijk was ik veel te vroeg. Niveau 1 briefing begon pas om 09u20 en het was nog maar 07u15. Dan maar wat rondgewandeld en het viel me op dat iedereen wel in was voor een praatje om dat uur ’s morgens. De sfeer zat er in bij iedereen en dat maakte de dag al aangenamer. Zeker diegene die net als ik voor eerste keer eens kwamen rijden. Na wat koffie en kletsen was het dan tijd om me aan te kleden en met de motor naar de pitlane te rijden voor de briefing.

Deze was eigenlijk erg strikt en kort. Vlaggen werden uitgelegd en snel overzicht van het circuit. Belang van spiegels op het circuit (= geen), nooit omkijken, alleen bezig zijn met jezelf. Nooit stoppen, enzovoort.
Er werd opgedragen om de lijn van de instructeur te allen tijde te volgen. Ook al zag je hem niet omdat er 8 mensen voor je rijden. Zij moeten hem ook volgen. Niemand mocht van de lijn afwijken. Zodoende rijden ook alle anderen dezelfde lijn als de instructeur en kun je hun volgen. Met deze informatie konden we voor het eerst op het circuit.
Op het filmpje kun je de instructeur herkennen aan het fluo vestje wat hij aanheeft. Ik reed helemaal achteraan. En omdat ik de RS wat miste reed ik maar achter een Shiver aan  Grin

http://www.youtube.com/watch?v=QIfXD0WaxLQ

Ik was een beetje nerveus, dus het schakelen verliep niet zeg soepel en ook ben ik de motor niet gewend. Tempo was zeker goed genoeg om te beginnen.

Toen we terugkwamen dacht ik van, ze gaan er snel over met hun theorie.
Dus niet. Ze lieten gewoon eerst iedereen kennis maken met het circuit en na de eerste sessie begon de echte theorie in verschillende stappen. Na elke sessie kregen we meer en meer theorie (zithouding, balans zoeken op de motor, rempunten, insturen, DO’S en DONT’S) maar ook weer niet zoveel dat het TE veel werd in een keer. Alle theorie die je kreeg kon je toepassen in de sessie die erop volgende.
Tussen elke sessie zat telkens 01u20, maar door de theorie en wat te staan lullen ging de tijd erg snel voorbij. En na elke sessie voelde je gewoon dat het beter ging op de motor en dat je het circuit begon te kennen.
Ik vind het erg jammer dat ik geen filmpje heb van de laatste sessie om een vergelijking te maken. Maar door mijn stomme kop heb ik tussen de sessie de camera vergeten uit te zetten met als gevolg een lege batterij.
Maar het ging beduidend sneller. De rondetijden bedroegen om en bij de 2’15” en in het begin van de dag toch 2’30”. Misschien niet snel, maar het ging erom om de techniek te leren.

Ik moet wel zeggen, na alle theorie en 5 sessies achter de instructeur aanrijden, dat ik nog niet helemaal klaar ben om te gaan vrij rijden. Dus ik ga zeker een niveau 1+ doen om nog wat bij te leren. Maar ik heb wel enorm veel bijgeleerd.

Schrik van de dag:

- Misgeschakeld in de bocht, ik zat tussen 2 en 3, dus snel naar 2 en koppeling los: Erg slecht idee. Motor brak eventjes uit achteraan. Niet héél erg, maar toch schrikken.
- Ook even bij het oprijden van de heuvel iets te hard aan het gas in de laatste sessie, waar het voorwiel toch van de grond kwam op de top van de heuvel. Moest ik 50 pk meer hebben gehad, denk ik dat het niet goed gekomen zou zijn.

Niveau 1 was voor mij zeker snel genoeg om te beginnen en alles wat je leert is meegenomen. Zeker aan aanrader voor als je de eerste keer gaat rijden op circuit

Ik wil nog veel meer vertellen, maar ik hou zelf niet van lange topics.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: September 12, 2011, 20:25:00 »

Leuk verslag 
Ik wil dat komend jaar ook een keer doen: mijn eerste ervaring op het circuit.
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Ă–hlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #8 Gepost op: September 12, 2011, 21:28:28 »

En mijn eerste krulletjes zijn een feit  Grin



En eigenlijk niet veel Appie's gezien.



Alemaal met NL platen erop en niemand van hier Huh
Gelogd

Ring ding ding ding ding
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: September 12, 2011, 22:51:16 »

Leuk verslag! Staat bij mij ook nog in de planning om mijn 1e circuitervaring op te doen.


En eigenlijk niet veel Appie's gezien.



Alemaal met NL platen erop en niemand van hier Huh

Volgens mij lijkt dat wel een SP? Heb i.i.g. geen idee wie het kan zijn.
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: September 12, 2011, 23:34:43 »

Welke rullen? De band is zo glad als een
Baby van 2 weken.......
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: September 13, 2011, 08:16:06 »

Welke rullen? De band is zo glad als een
Baby van 2 weken.......

flauw 

Leuk verslag Danday en veel plezier de volgende keer! 
Gelogd

black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: September 13, 2011, 09:50:19 »


pas op he , het is zeer verslavend dat circuit rijden 
maar wel mooi om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad

Gelogd

if it runs , race it
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #13 Gepost op: September 13, 2011, 11:04:34 »

Die rulletjes stellen eigenlijk niks voor hoor ten opzichte van anderen, weet ik wel. Maar het zijn de eerste.

Ik moet wel zeggen dat ik uitkijk naar het niveau 1+ om volgend jaar te gaan doen.
Want ik denk dat ik andere mensen ga storen als ik ga vrij rijden met een minder snelle groep.
Ook moet ik hier en daar drempelvrees overwinnen omdat alles toch redelijk snel gaat op het circuit.

Zelfs in de laatste sessie betrapte ik mezelf op niet goed vooruit kijken wegens de schrik om de kant in te rijden.
Toch weten dat ik het verkeerd doe en toch nog maar een meter of 5 verder kijken.
Daar heb ik de meeste problemen mee. Kijken waar ik heen wil ipv waar ik ben. Toch schrik om op de curbstone te rijden.
Ook bij het uitkomen van de bocht schrik om de bocht te wijd te nemen en dan kijk ik naar de resterende breedte die ik nog heb op de baan.

Moeilijk uit te leggen, maar de kijktechniek is gewoon verkeerd

Alleen wil ik het verschil wel eens weten met de RS tov de CBR.

Maar circuitrijden is inderdaad wel wat anders dan de weg. Asfalt en voor de rest niks, geen flitspalen, auto's, vluchtheuvels, overstekende kinderen, ...
Een voor de prijs dat je eens geflitst kan worden, kun je al een leuk dagje boeken.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: September 13, 2011, 11:21:25 »

RS stuurt veel lichter en je hebt (onbewust) een hogere bochtensnelheid.

Op mijn youtube-kanaal staat een onboardfilmpje op Assen. Kun je het verschil met 'grote' motorfietsen goed zien Wink.
Het kan nog een stuk sneller.  Grin

(http://www.youtube.com/watch?v=dR9PZiKmCAw)
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51459 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103399 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44036 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 57000 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12157 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!