Hier een kort verslagje dan.
Na de boel de pitbox ingesjouwd te hebben , bleek Mels bike niet meer te starten , klikkerdeklik, aan de lader dan maar, nog steeds niets ,zitje er maar af en kijken naar startrelais en fuses, nog steeds niks,accu was net nieuw dus dat kon het haast niet zijn .Effe aanduwen en toen liep de Suus prima, nieuwe accu en probleem lijkt opgelost @ Mel , laat wel even kijken of er wel laadstroom is anders sta je volgende keer weer !
Eerste sessie de baan op , er werd een beetje rommelig gereden door een hoop mensen en er lagen wat vreemde zwarte glimmende sporen her en der op het circuit, niet goed voor de gemoedsrust.
Op een gegeven moment kwam Party Marty voorbij geknald met een bloedgang, die ging gelijk al lekker.
Ik kwam achter een jongen te zitten met een r1 ,welke steeds maar achterom zat te kijken, zich af liet zakken en daarna weer gas gaf om bij me vandaan te speren.
Tarzan uit gaat ie opeens helemaal naar rechts en kijkt weer achterom, waarop ik aanneem dat ie eindelijk ruimte maakt om mij voorbij te laten.
Echter toen ik er links langs wilde en reeds zat, geeft ie weer gas bij en stuurt helemaal naar links op mij in, waarop ik met mijn remhendel aan zijn motor blijf haken en van de cirbstones op het gras word geduwd.
Grote schreeuwen van mij mochten niet baten ,gelukkig kwam de motor weer los en met een trap op de grond kon ik de motor overeind houden, om er bij de gp chicane achter te komen dat mijn remhendel recht omhoog gebogen is.....gelijk maar de pitstraat ingereden.gelukkig had ik nog een spare hendeltje .
Welk een dikke bloeduitstorting op mijn kuit, wsl van mijn stepje .
Lesson learned, ga nooit ergens vanuit op het circuit

De volgende sessie 's best lekker gereden ,maar nog niet heel ontspannen, qua tijden zat ik dan ook in de onderste regionen van groep 4 ,meest rond de 2.11.
De 4e sessie werd ik even gevolgd door TDMarc op z'n vette KTM en na afloop kwam Marc nog wat tips geven welke ik in de 5e sessie heb geprobeerd.
Eerder wat op het gas in de bocht werkt , je weet het in theorie wel , maar als je er op gewezen wordt, denk je er ook aan tijdens het rijden.
Toch nog weer een paar seconden eraf en hoewel nog niet in de buurt van mijn pr , toch wel tevreden met een 2.08. Gebrek aan rijtijd dit jaar merk je wel , vooral qua souplesse.
Helaas had ik wel iedere keer wat last van lucht in het remsysteem, de laatste circuitdag had ik dat ook, maar dacht dit opgelost te hebben, niet dus.
De michelin power one heeft zich gedurende de dag heel mooi gehouden, wel iets minder grip dan diablo's maar deze blijven wel langer goed , zo lijkt het. , 1,6 en 2.0 vanuit de warmers gaf een mooi slijtage-beeld van de band.
De dames en andere heren die in de pitbox stonden deden het ook allemaal lekker, zowel letterlijk als ,bij de dames, figuurlijk

.
Helaas had 1 jongen, kon hem verder niet, zijn honda streetfighter naked achtig ding (ben niet zo thuis in japanners) kort gereden , na een highsider.
Wederom een michelin pilot powerrijder die met een onverwachte highsider eraf gaat.De Jongen had zelf gelukkig niets.
Opvallend waren de vele valpartijen en rodevlag situaties ,met minder goed weer gaan de mensen toch wat behoudender rijden, zo lijkt het.
Ook diverse ambulance gevalletjes , een mooi duc 1000ss special die in vlammen op ging en o.a. een rsv1000r met schade.
De 7e (!) sessie maar laten schieten , want ik had geen puf meer.
Na de klerezooi weer opgeruimd te hebben , gezellig nog even met Stefan (die kon het niet laten om ook even te komen "sporten") en Maarten een eindeseizoensbiertje gedaan in het zonnetje op het terras.Met een beetje fantasie zaten we weer in de "West".

Na een "innig" afscheid met de dames weer heel huiswaarts gekeerd.
Al met al een superdag met gezellige mensen in de pitbox.
Hopelijk volgend jaar meer van deze dagen.
@Maarten , succes maandag bij de ZAC (ook de anderen die daar gaan rijden natuurlijk)