Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
maart 03, 2021, 06:06:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: CPZ 29 september  (gelezen 17814 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Party Marty
Gast
« Antwoord #75 Gepost op: september 30, 2011, 10:02:27 »

Hier een kort verslagje dan.

Na de boel de pitbox ingesjouwd te hebben , bleek Mels bike niet meer te starten , klikkerdeklik, aan de lader dan maar, nog steeds niets ,zitje er maar af en kijken naar startrelais en fuses, nog steeds niks,accu was net nieuw dus dat kon het haast niet zijn .Effe aanduwen en toen liep de Suus prima, nieuwe accu en probleem lijkt opgelost @ Mel , laat wel even kijken of er wel laadstroom is anders sta je volgende keer weer !

Eerste sessie de baan op , er werd een beetje rommelig gereden door een hoop mensen en er lagen wat vreemde zwarte glimmende sporen her en der op het circuit, niet goed voor de gemoedsrust.
Op een gegeven moment kwam Party Marty voorbij geknald met een bloedgang, die ging gelijk al lekker.
Ik kwam achter een jongen te zitten met een r1 ,welke  steeds maar achterom zat te kijken, zich af liet zakken en daarna weer gas gaf om bij me vandaan te speren.
Tarzan uit gaat ie opeens helemaal naar rechts en kijkt weer achterom, waarop ik aanneem dat ie eindelijk ruimte maakt om mij voorbij te laten.
Echter toen ik er links langs wilde en reeds zat, geeft ie weer gas bij en stuurt helemaal naar links op mij in, waarop ik met mijn remhendel aan zijn motor blijf haken en van de cirbstones op het gras word geduwd.
Grote schreeuwen van mij mochten niet baten ,gelukkig kwam de motor weer los en met een trap op de grond kon ik de motor overeind houden, om er bij de gp chicane achter te komen dat mijn remhendel recht omhoog gebogen is.....gelijk maar de pitstraat ingereden.gelukkig had ik nog een spare hendeltje .
Welk een dikke bloeduitstorting op mijn kuit, wsl van mijn  stepje .
Lesson learned, ga nooit ergens vanuit op het circuit  Grin

De volgende sessie 's best lekker gereden ,maar nog niet heel ontspannen, qua tijden zat ik dan ook in de onderste regionen van groep 4 ,meest rond de 2.11.
De 4e sessie werd ik even gevolgd door TDMarc op z'n vette KTM en na afloop kwam Marc nog wat tips geven welke ik in de 5e sessie heb geprobeerd.
Eerder wat op het gas in de bocht werkt , je weet het in theorie wel , maar als je er op gewezen wordt, denk je er ook aan tijdens het rijden.
Toch nog weer een paar seconden eraf en hoewel nog niet in de buurt van mijn pr , toch wel tevreden met een 2.08. Gebrek aan rijtijd dit jaar merk je wel , vooral qua souplesse.
Helaas had ik wel iedere keer wat last van lucht in het remsysteem, de laatste circuitdag had ik dat ook, maar dacht dit opgelost te hebben, niet dus.
De michelin power heeft zich gedurende de dag heel  mooi gehouden, wel iets minder grip dan diablo's maar deze blijven wel langer goed , zo lijkt het. , 1,6 en 2.0 vanuit de warmers gaf een mooi slijtage-beeld van de band.

De dames en andere heren die in de pitbox stonden deden het ook allemaal lekker, zowel letterlijk als ,bij de dames, figuurlijk  Wink. Grin Grin Grin
Helaas had 1 jongen, kon hem verder niet, zijn honda streetfighter naked achtig ding (ben niet zo thuis in jappaners) kort gereden , na een highsider.
Wederom een michelin pilot powerrijder die met een onverwachte highsider eraf gaat.De Jongen had zelf gelukkig niets.

Opvallend waren de vele valpartijen en rodevlag situaties ,met minder goed weer gaan de mensen toch wat behoudender rijden, zo lijkt het.
Ook diverse ambulance gevalletjes , een mooi duc 1000ss special die in vlammen op ging en o.a. een rsv1000r met schade.

De 7e (!) sessie maar laten schieten , want ik had geen puf meer.
Na de klerezooi weer opgeruimd te hebben , gezellig nog even met Stefan (die kon het niet laten om ook even te komen "sporten") en Maarten en eindeseizoensbiertje gedaan in het zonnetje op het terras.Met een beetje fantasie zaten we weer in de "West".
Na een "innig" afscheid met de dames weer heel huiswaarts gekeerd.

Al met al een superdag met gezellige mensen in de pitbox.
Hopelijk volgend jaar meer van deze dagen.
@Maarten , succes maandag bij de ZAC (ook de anderen die daar gaan rijden natuurlijk)

Mooi verslag Frank , niks aan toe te voegen Smiley Maar zo bloedhard kwam ik toch niet voorbij Grin Tot m'n verbazing had ik wel in de eerste sessie (2.05) al m'n PR verbeterd Uiteindelijk een 2.03,9 gereden terwijl ik m'n band na de 1e sessie alweer aan gort had gereden Ik heb in ieder geval wat vertrouwen hervonden na de dalende lijn die er dit jaar in heeft gezeten bij mij Smiley

@ iedereen die er was: het was gezellig en tot volgend jaar (hopelijk tijdens de voorjaarstraining). Ik ga maandag nog even m'n best doen voor een podiumplek Smiley
Gelogd
Blijhoofd
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 799


It's Nice to be important, but

Netherlands
« Antwoord #76 Gepost op: september 30, 2011, 10:19:23 »

Hier een kort verslagje dan.

Na de boel de pitbox ingesjouwd te hebben , bleek Mels bike niet meer te starten , klikkerdeklik, aan de lader dan maar, nog steeds niets ,zitje er maar af en kijken naar startrelais en fuses, nog steeds niks,accu was net nieuw dus dat kon het haast niet zijn .Effe aanduwen en toen liep de Suus prima, nieuwe accu en probleem lijkt opgelost @ Mel , laat wel even kijken of er wel laadstroom is anders sta je volgende keer weer !

Eerste sessie de baan op , er werd een beetje rommelig gereden door een hoop mensen en er lagen wat vreemde zwarte glimmende sporen her en der op het circuit, niet goed voor de gemoedsrust.
Op een gegeven moment kwam Party Marty voorbij geknald met een bloedgang, die ging gelijk al lekker.
Ik kwam achter een jongen te zitten met een r1 ,welke  steeds maar achterom zat te kijken, zich af liet zakken en daarna weer gas gaf om bij me vandaan te speren.
Tarzan uit gaat ie opeens helemaal naar rechts en kijkt weer achterom, waarop ik aanneem dat ie eindelijk ruimte maakt om mij voorbij te laten.
Echter toen ik er links langs wilde en reeds zat, geeft ie weer gas bij en stuurt helemaal naar links op mij in, waarop ik met mijn remhendel aan zijn motor blijf haken en van de cirbstones op het gras word geduwd.
Grote schreeuwen van mij mochten niet baten ,gelukkig kwam de motor weer los en met een trap op de grond kon ik de motor overeind houden, om er bij de gp chicane achter te komen dat mijn remhendel recht omhoog gebogen is.....gelijk maar de pitstraat ingereden.gelukkig had ik nog een spare hendeltje .
Welk een dikke bloeduitstorting op mijn kuit, wsl van mijn  stepje .
Lesson learned, ga nooit ergens vanuit op het circuit  Grin

De volgende sessie 's best lekker gereden ,maar nog niet heel ontspannen, qua tijden zat ik dan ook in de onderste regionen van groep 4 ,meest rond de 2.11.
De 4e sessie werd ik even gevolgd door TDMarc op z'n vette KTM en na afloop kwam Marc nog wat tips geven welke ik in de 5e sessie heb geprobeerd.
Eerder wat op het gas in de bocht werkt , je weet het in theorie wel , maar als je er op gewezen wordt, denk je er ook aan tijdens het rijden.
Toch nog weer een paar seconden eraf en hoewel nog niet in de buurt van mijn pr , toch wel tevreden met een 2.08. Gebrek aan rijtijd dit jaar merk je wel , vooral qua souplesse.
Helaas had ik wel iedere keer wat last van lucht in het remsysteem, de laatste circuitdag had ik dat ook, maar dacht dit opgelost te hebben, niet dus.
De michelin power heeft zich gedurende de dag heel  mooi gehouden, wel iets minder grip dan diablo's maar deze blijven wel langer goed , zo lijkt het. , 1,6 en 2.0 vanuit de warmers gaf een mooi slijtage-beeld van de band.

De dames en andere heren die in de pitbox stonden deden het ook allemaal lekker, zowel letterlijk als ,bij de dames, figuurlijk  Wink.
Helaas had 1 jongen, kon hem verder niet, zijn honda streetfighter naked achtig ding (ben niet zo thuis in jappaners) kort gereden , na een highsider.
Wederom een michelin pilot powerrijder die met een onverwachte highsider eraf gaat.De Jongen had zelf gelukkig niets.

Opvallend waren de vele valpartijen en rodevlag situaties ,met minder goed weer gaan de mensen toch wat behoudender rijden, zo lijkt het.
Ook diverse ambulance gevalletjes , een mooi duc 1000ss special die in vlammen op ging en o.a. een rsv1000r met schade.

De 7e (!) sessie maar laten schieten , want ik had geen puf meer.
Na de klerezooi weer opgeruimd te hebben , gezellig nog even met Stefan (die kon het niet laten om ook even te komen "sporten") en Maarten en eindeseizoensbiertje gedaan in het zonnetje op het terras.Met een beetje fantasie zaten we weer in de "West".
Na een "innig" afscheid met de dames weer heel huiswaarts gekeerd.

Al met al een superdag met gezellige mensen in de pitbox.
Hopelijk volgend jaar meer van deze dagen.
@Maarten , succes maandag bij de ZAC (ook de anderen die daar gaan rijden natuurlijk)
dan zal ik het maar echt even kort houden:
prima dag geweest. lekker gereden. geen pr, wel dalendelijn gevonden  Huh
in mijn laatste sessie nog wat tips mogen ontvangen van o.a. Stefan, hierdoor wel wat meer ontspannen rijden (en das dan ook best wel weer lekker).
Verder niets te liegen. Ik ga weer verder met mijn charme offensief. Groeten
Gelogd
Melanie.
Speedy Gonzales
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.949


Netherlands
« Antwoord #77 Gepost op: september 30, 2011, 12:44:38 »

Zo, verslag van gisteren @ CPZ.

Deze dag zou ik samen met Heleen rijden, waar ik erg zin in had. 's Ochtends vroeg vertrokken, pitbox sleutel opgehaald en alles uitlaaien. Motor wilde ik naar de keuring brengen, wil hem starten en hij doet niks. Ik snapte er geen hout van, want 2 weken geleden heb ik zonder problemen op Oschersleben gereden. Eerste wat ik dacht was accu, maar vond het raar als dat het zou zijn, want binnen 2 weken een accu dood?! Appart. Maar het was toch echt zo. Na veel hulp van de jongens uit de box om te kijken wat het nou was, naar Danny de bandenboer gegaan want ik wist dat hij ook meerdere dingen deed dan alleen bandjes wisselen. Hij zei het al vrij snel, mn accu was overleden. In ieder geval fijn dat het niet mijn startrelais was, wat we eerst dachten. Nieuwe accu gekocht en we konden gaan rijden. 1e sessie heb ik gemist, maar dat maakte mij niet zoveel uit want we hadden er dan nog 6 (!) te gaan.

2e sessie was kort maar krachtig, want na 1,5 ronde ging iemand uit de box onderuit in Bos uit/Arie luyendijk en schreef zijn motor erg goed af.. Rode vlag situatie en niet meer herstarten.

3e sessie kon ik dus eindelijk rijden. Heleen en ik startten samen achteraan, maar al gauw kwamen we vast te zitten in een groep langzamere rijders. Ik hield afstand vanwege hun rare rempunten en enorm lage bochtensnelheid. Na pas een ronde of 4(!) was ik dit groepje voorbij en kon ik weer verder rijden. Inmiddels begonnen Heleen en ik lekker te stoeien. Zij haalde mij in, ik haalde haar in, zij mij weer en weer terug. Uiteindelijk bleef ik op kop en hebben ben ik lekker ingekomen, maar van mij mocht het een stap harder.

4e sessie weer achteraan gestart en dat bleek al snel een verkeerde keuze te zijn geweest. Alleen maar langzame deelnemers voor mijn neus. Geen ronde vrij kunnen rijden en daar baalde ik toch best wel van. Had wel 2.23.1 gereden dus ik zat weer op mijn PR.

Sessie 5 besloot ik om vooraan te dringen en dit was super. Heleen besloot deze sessie achter mij aan te gaan maar na 1,5 rondje hoorde ik haar geluid niet meer achter me. Volgende ronde zag ik waarom, ze was eraf gegaan bij Renault maar ze zat op de motor. Even schrikken maar er was niks aan de hand. Ronde of 5 vrij baan gehad en dit was echt heerlijk. Ontzettend genieten, tot ik weer vast kwam te zitten in het verkeer.. Heb wel veel kunnen oefenen met inhalen en dat was dan ook wel weer fijn, want ik heb er weinig ervaring mee gehad en het ging steeds beter en kreeg te trucjes door. Einde van de sessie begon mijn fantastische rug op te spelen en ik ging eerder naar binnen. Hier bleek dat ik 2.20 had gereden *O* 3 seconden van mn PR af, joepie! Dat gaf wel even een goed gevoel, maar mn rug bleef maar zeuren en de moeheid begon te komen.

Sessie 6 begon ik fantastisch, ahum. Ik wilde me opstellen vooraan, maak een U bocht en voordat ik het door heb ligt mijn motor op de grond.. Wat er gebeurde? Geen idee. Ik zag weer foutmeldingen op het beeldscherm en precies midden in die U bocht slaat hij af en boem. Daar lag hij dan, mijn motor. Ik til hem op en zie aardig wat kuipschade. God wat was ik kwaad op mezelf. Al snel kwamen er mensen helpen om hem overeind te krijgen, want dit lukte me zelf niet. Shit hé, wat was ik woest. Snel de baan maar om te gaan rijden. Bleek geen goede keuze te zijn, want ik was veel te boos op mezelf. Ik reed niet lekker, de pijn in mn lijf werd erger, werd moe en ik was er klaar mee. Ging naar binnen en sloot mijn seizoen dus met een domper af.

Wat foto's bij elkaar gezet:



Nu maar eens gaan kijken wat ik wil, want ik weet het niet zo goed. Zoveel pech met de motor gehad dit jaar en ik heb geen vertrouwen in de Soes. Aan de ene kant wil ik een 2011 GSXR 600 kopen, aan de andere kant wil ik mijn vriend gaan helpen om zijn doel te halen, namelijk CUP of ONK gaan rijden. Ik merk dat ik aan beide dingen evenveel plezier heb, zelf rijden maar ook kijken en helpen. Ik heb gelukkig nog een hele tijd om hierover na te denken.

Frank, Maarten bedankt voor het helpen met de Soes. Vond het erg gezellig gister, maar had een beetje een gemengd gevoel aan het einde van de dag.
Gelogd

Trotse eigenaresse van een Gixxer 600 K6! Smiley
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #78 Gepost op: oktober 01, 2011, 15:49:19 »

Je hebt een prachtmotor Mel (ok voor een jap dan  Wink), een accu die de geest geeft kan altijd gebeuren, zelfs bij een nieuwe.
Als je geen vertrouwen meer in de motor hebt, laat hem dan eens echt goed nalopen door een goede Suzuki specialist ,vooral elektrisch, want dat is een beetje het punt volgens mij .
Lekker houden dus en evt wat updaten qua vering misschien?


Hier overigens een filmpje van de Duc die een Colin Edwardsje deed: http://www.youtube.com/watch?v=u03abWPCkW4

Rijd aan het begin en passant ook nog iemand bijna het stuur uit zijn handen.
« Laatste verandering: oktober 01, 2011, 15:57:51 door rsvfrank » Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #79 Gepost op: oktober 01, 2011, 16:07:46 »

voortaan neem ik marshmellows mee  Grin

morgenmiddag ik de suuz weer gereed voor actie , kom maar op met dat mooie weer  Cool

nu alleen nog een organisatie vinden die gaat rijden 
Gelogd

if it runs , race it
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #80 Gepost op: oktober 01, 2011, 16:17:39 »

voortaan neem ik marshmellows mee  Grin

morgenmiddag ik de suuz weer gereed voor actie , kom maar op met dat mooie weer  Cool

nu alleen nog een organisatie vinden die gaat rijden 

Kijken of we het eindeseizoensbiertje nog over kunnen doen ? Grin Grin
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #81 Gepost op: oktober 01, 2011, 16:49:40 »

degene met de snelste ronde krijgt een biertje van de ander    Grin
Gelogd

if it runs , race it
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #82 Gepost op: oktober 01, 2011, 17:32:47 »

degene met de snelste ronde krijgt een biertje van de ander    Grin

  
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #83 Gepost op: oktober 01, 2011, 18:15:58 »

altijd lekker z'n gratis biertje 

 Evil Evil Evil Evil Evil Evil
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: 1 ... 4 5 [6]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 8040 Laatste bericht september 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014) « 1 2 ... 8 9 » Danduy 122 29097 Laatste bericht juni 04, 2014, 20:42:12
door zert
Wisten jullie dat Sjaakie 5 3031 Laatste bericht januari 28, 2010, 10:49:56
door Sniep
Aprilia rs 125 reggiani replica « 1 2 » *Thomas* 17 9692 Laatste bericht april 05, 2008, 21:15:00
door Robbert
Ik zal me eens voorstellen « 1 2 » rob75 16 6364 Laatste bericht maart 02, 2011, 22:23:23
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!