Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 16:11:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Met hogere snelheid een bocht nemen, mille zwabbert?  (gelezen 9026 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: December 13, 2011, 14:30:22 »

als je dit echt wil leren is er maar 1 veilige oplossing ga het circuit op en neem les 

de marge voor fouten op de openbare weg is zeer klein 

 With stupid With stupid

En stel om te beginnen je vering af zoals in het gebruikersmanual staat, dat is gewoon een goed uitgangspunt voor op straat evt. kun je de race settings aanhouden zoals deze in het boekje staan.
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: December 13, 2011, 16:24:06 »

Ik denk dat je als beginnende motorrijder (op een RSV) de ''race settings" beter nog even kunt vergeten.
Voor je het weet race je de bocht uit ipv door.
Kwestie van veel rijden en ervaring opdoen
Just my 2 cents
« Laatste verandering: December 13, 2011, 16:31:28 door eifeljoep » Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #32 Gepost op: December 13, 2011, 18:29:59 »

helemaal mee eens, heb ervaring sinds 1982, met onderbreking van een jaar of 15, maar heb voor straatgebruik meer dan voldoende aan de standaard afstelling
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
P-TĂ€
Streepjesmagneet.... :police: :bye:
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 62


Proud to be LOUD!!!!!

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: December 14, 2011, 14:49:46 »

als je dit echt wil leren is er maar 1 veilige oplossing ga het circuit op en neem les 

de marge voor fouten op de openbare weg is zeer klein 

 With stupid With stupid

En stel om te beginnen je vering af zoals in het gebruikersmanual staat, dat is gewoon een goed uitgangspunt voor op straat evt. kun je de race settings aanhouden zoals deze in het boekje staan.

 With stupid 80% van de motorrijders kan hier prima mee uit de voeten...

Het circuit is inderdaad de beste oplossing om dit veilig uit te gaan testen.. maar, das ook meteen weer prijzig Wink
mocht je het geld er voor over hebben, is dat zeker wel een aanrader..! (werkt wel verslavend... u bent gewaarschuwd Tongue )
Gelogd

P-TĂ€
Streepjesmagneet.... :police: :bye:
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 62


Proud to be LOUD!!!!!

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: December 14, 2011, 14:53:26 »

Ik denk dat je als beginnende motorrijder (op een RSV) de ''race settings" beter nog even kunt vergeten.
Voor je het weet race je de bocht uit ipv door.
Kwestie van veel rijden en ervaring opdoenJust my 2 cents

maar ga ook vooral met anderen rijden en leer van hen... als je alleen rijdt, loop je de kans ook steeds dezelfde fouten/missertjes te maken. als je met een meer ervaren motorrijder op pad gaat kan die je tips en tops geven...

had ik in het begin ook erg veel baat bij en ben daardoor ook anders gaan rijden. en een cursusje is natuurlijk ook nooit weg! tracktraining/circuitdag/VRO/etc... erg leerzaam voor de beginnende motorrijder, maar ook zeker voor de gevorderde! ik zeg: DOEN! 
Gelogd

black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: December 14, 2011, 14:54:11 »

mijn racer is door JJsuspension onder handen genomen en in race trim gezet en ik heb er nog niet 1 x keer met een schroevendraaier aangezeten  

maar dat komt natuurlijk ook omdat ik te langzaam rond ga  angel

 

de rijdende chicane  

Gelogd

if it runs , race it
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: December 19, 2011, 20:09:52 »

mijn racer is door JJsuspension onder handen genomen en in race trim gezet en ik heb er nog niet 1 x keer met een schroevendraaier aangezeten  

maar dat komt natuurlijk ook omdat ik te langzaam rond ga  angel

 

de rijdende chicane  



En omdat je r geen verstand van hebt
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: December 20, 2011, 07:42:19 »

  dat ook  Grin
Gelogd

if it runs , race it
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: December 20, 2011, 07:46:33 »

mijn racer is door JJsuspension onder handen genomen en in race trim gezet en ik heb er nog niet 1 x keer met een schroevendraaier aangezeten  

maar dat komt natuurlijk ook omdat ik te langzaam rond ga  angel

 

de rijdende chicane  



En omdat je r geen verstand van hebt

 
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: December 20, 2011, 11:04:05 »

never change a winning team 
Gelogd

if it runs , race it
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: December 20, 2011, 12:08:10 »

Ben toen ik mijn huidige Tuono net had,(net als de vorige trouwens) langs HK-suspension gereden in Tiel.
Edgar heefd hem gelijk goed afgesteld, hij stond voor en achter veelste slap. Op de weg terug over de dijken(gelijk goed testmateriaal die dijken) voelde ik gelijk veel verschil: motor blijft veel stabieler in bochten.
Het afstellen was trouwens gratis, omdat ik lid van de ARA ben
Gelogd

DONDER-PILOOT
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #41 Gepost op: December 20, 2011, 12:37:31 »

idd geen betere testbaan dan de dijken
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO ; Bougies vervangen RSV Mille « 1 2 » Kogeltje 16 16792 Laatste bericht Februari 21, 2014, 20:56:26
door Jolafa
Barman is klaar met motorrijden. « 1 2 3 » Barman 40 23755 Laatste bericht Juni 11, 2009, 18:05:59
door zeeslot
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16992 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21797 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!