Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 06:32:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zumo 550 of Zumo 660  (gelezen 4198 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Gepost op: November 24, 2011, 16:26:04 »

Ik vindt het wel weer eens tijd voor vernieuwing en zit dit keer na te denken over een andere Garmin 
De SP2610 heeft de afgelopen 4,5 jaar zich altijd goed gehouden, maargoed.. soms wil je wel eens wat nieuws  Grin
en daarnaast kan ik de sp2610 waarschijnlijk verkopen deze winter.

Nu zit ik wat rond te kijken voor een opvolger en zou ik komen in de vorm van een tweedehands Zumo 550 of een tweedehands of nieuwe Zumo 660  .
Ik heb al op de waypoint site gegekeken en op tal van andere sites, maar zie even door de bomen het bos niet meer  Embarrassed

En hoe zit dat nu precies met de Zumo 500 en de Zumo 550 Huh
Is dat puur de extra houder voor de auto en meer ruimte qua kaartmateriaal  Huh

Graag hoor ik jullie bevindingen omtrent de 550 en 660 en dergelijke 
Of zit er ook alweer een opvolger voor de 660 aan te komen ?
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: November 24, 2011, 18:15:01 »

jelmer eens een verlanglijstje wat je verwacht en wat je wil met de GPS en zoek dan het passende model erbij
Gelogd
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: November 24, 2011, 19:06:37 »

Heb een 550 en ben zeer tevreden !
Maat van me heeft een 660 en die is weer
Wat fijner in de auto !
Gelogd

V4 rules
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #3 Gepost op: November 24, 2011, 19:45:16 »

550 voldoet voor mijn gebruik prima. Maar wat Rolf al zei, maak even een wenslijstje. Het kan zo zijn dat zowel de 550 en de 660 beide niet voldoen.
Gelogd
Hallieknar
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: November 24, 2011, 21:22:07 »

Hey Fast,

Belangrijkste verschil tussen de 500 en 550 was, let op was!, dat heel Europa bij de 550 in het interne geheugen paste. Hedendaags niet meer want Garmin heeft niet genoeg intern geheugen geengineerd (max ong 2Gb)  Roll Eyes
M.a.w. je moet toch met een SD kaart gaan werken. Je kunt dan bv OnRoute motorkaart ADAC + GFIEP intern zetten en op je SD kaart CityNavigator Europe NT.

Toen de 550 uitkwam kocht ik 'm meteen. Dus ik was er bij vanaf het eerste uur.
Na 3 jaar gingen de drukknoppen stuk. (agv goede service voor 125 een gerefurbisched toestel ontvangen)
Nadeel, geldt voor beide, de houder is niet waterdicht als de Zumo er niet in zit dus let daar op! (ik neem altijd een boterhamzakje mee)

Voor wat betreft de 660,.... die heeft een maat van mij ook.
Ik vindt 'm te groot voor op de motor en verder kan ik je er niks over vertellen.

Als je zelf geen routes maakt cq wilt gaan rijden zou ik niet voor een Garmin gaan. Dit omdat de houder v/h toestel niet conform specs is (waterdicht).
Wil je wel zelf routes maken en rijden dan raad ik je de 500 en een rol boterhamzakjes aan want verder doet het toestel wat ie moet doen.

Succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Hallieknar


 
Gelogd
R1chard
Full Akrapovic, Rapidbike 3, K&N Air Filter & 15/42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 234


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 24, 2011, 22:07:36 »

Hey Fast,

Belangrijkste verschil tussen de 500 en 550 was, let op was!, dat heel Europa bij de 550 in het interne geheugen paste. Hedendaags niet meer want Garmin heeft niet genoeg intern geheugen geengineerd (max ong 2Gb)  Roll Eyes
M.a.w. je moet toch met een SD kaart gaan werken. Je kunt dan bv OnRoute motorkaart ADAC + GFIEP intern zetten en op je SD kaart CityNavigator Europe NT.

Toen de 550 uitkwam kocht ik 'm meteen. Dus ik was er bij vanaf het eerste uur.
Na 3 jaar gingen de drukknoppen stuk. (agv goede service voor 125 een gerefurbisched toestel ontvangen)
Nadeel, geldt voor beide, de houder is niet waterdicht als de Zumo er niet in zit dus let daar op! (ik neem altijd een boterhamzakje mee)

Voor wat betreft de 660,.... die heeft een maat van mij ook.
Ik vindt 'm te groot voor op de motor en verder kan ik je er niks over vertellen.

Als je zelf geen routes maakt cq wilt gaan rijden zou ik niet voor een Garmin gaan. Dit omdat de houder v/h toestel niet conform specs is (waterdicht).
Wil je wel zelf routes maken en rijden dan raad ik je de 500 en een rol boterhamzakjes aan want verder doet het toestel wat ie moet doen.

Succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Hallieknar



Zelf ben ik in het bezit van een Zumo 660 en ik zou gewoon niet meer zonder kunnen in het buitenland.  
Het "grote" scherm was voor mij juist positief t.o.v. de 550. een mooi en overzichtelijk beeld.
Ik heb de afgelopen 2 jaar al behoorlijk wat regenbuien ermee gehad en altijd blijven werken. Zodra de Garmin niet in de houder zit heb je er een speciaal afdekkapje voor om hem af te dichten.

Ciao,
Richard
 
 


* Img_0992.jpg (145.8 KB, 800x600 - bekeken 284 keer.)
« Laatste verandering: November 24, 2011, 22:13:30 door R1chard » Gelogd

"Millions of people believe in God but nobody ever saw him,
Nobody believes in UFO's although millions see them each day"
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 25, 2011, 11:11:21 »

Ik gebruik de GPS zowel op de motor als in de auto  (ben niet zo geografisch ingesteld , mijn richtingsgevoel is niet het allerbeste  )
dus moet voor beide goed te gebruiken zijn
Maar voornamelijk zal hij op de motor gebruikt worden 

In het begin ben ik met de SP2610 ook aan het uitpuzzelen geweest met routes maken en in de GPS zetten enzo,
laatste paar jaar is dat wat afgezakt, maar dit wil ik straks wel weer meer gaan doen 
Een mooi duidelijk (groot?) scherm vindt ik ook wel zo prettig en dat dat wat meer ruimte in beslag neemt is voor mij
geen probleem, ben wel wat gewend met de SP + perfect Cradle.

Er moet i.i.g. Benelux op kunnen, maar het liefste nog meer (frankrijk/duitsland etc), want wil toch wel gaan proberen
om in de komende jaren wellicht eens wat meer buitenland te pakken en wil daar dan ook bepaalde motorroutes rijden
die ingesteld staan (ben niet zo van het ronddwalen/zoeken op de bestemming zelf).



Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
R1chard
Full Akrapovic, Rapidbike 3, K&N Air Filter & 15/42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 234


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 25, 2011, 15:42:41 »

Wat ik wel merk is dat de updates van het kaart materiaal en lane assistent bij de Zumo 660 steeds groter wordt. Angry
Nu heb ik heel Europa erop staan op het interne geheugen wat 4gb is en daar is nu 510mb van over, het neemt dus wel steeds meer een toevlucht kwa grootte dus.
Uiteraard kan je met Mapsource/Basecamp de kaarten (landen) selecteren die voor jouw van toepassing zijn.
De bovenstaande montage op de foto is wel speciaal gefabriceerd aangezien ik de standaard oplossing niet geweldig mooi vind maar over smaken valt te twisten
Voor mij persoonlijk ben ik bijzonder tevreden over de Zumo 660, in diverse forums zijn er bij andere gebruikers enorm veel klachten. Gelukkig kan ik mij hierin niet vinden.
De houder in de auto is ook goed te bevestigen en is trilling vrij.

Suc6 met je keuze.

Ciao,
Richard




Gelogd

"Millions of people believe in God but nobody ever saw him,
Nobody believes in UFO's although millions see them each day"
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #8 Gepost op: November 25, 2011, 17:32:05 »

Ik heb ook 1 van de eerste Zumo 660's die een paar jaar geleden op de markt kwamen, ondertussen geeft ie al meer dan 30.000km in weer en wind zijn dienst bewezen.  Het is iid niet het kleinste toestel op de markt maar mijn Caponord en Dr800 zijn ook niet de kleinste motoren, dus dat compenseert zich prima,... 
In tegenstelling tot de 550 en de 220 is de 660 perfect waterdicht als je het rubberflapje aan de zijkant tenmiste goed dicht drukt of gewoon dicht plakt met wat kit. De GPS-houder kan je bij niet gebruik vh toestel afdekken met een kapje zodat de contacten beschermd blijven van vocht.
Qua gebruik vind ik hem (na gewenning!) wel goed, al zitten de menu's niet altijd even logisch in elkaar. Het koppelen vd headset en de GSM gaat vlot en satelieten worden zelfs binnenshuis snel gevonden, dat was bij mijn Tomtom wel even anders. Ook in mijn wagen met athermische voorruit is de ontvangst perfect, binnen de kortste keren heeft ie ontvangst.
Het meest tevreden ben ik echter over de robuustheid vd 660 want hij wordt bijna elk weekend weekend wel ingezet. Op mijn DR800 moet hij trillend op het stuur mee het onverhard in, hij heeft al een paar keer per ongeluk een scheut benzine over zich heen gehad en veel regen, maar tot op heden doet hij het altijd! 

Over andere toestellen zoals de 550 kan ik mij niet uitspreken maar een maat van mij heeft sinds een jaar een 220 en die is daar niet blij mee Het stekkertje op de motorset is waardeloos (reeds vervangen en geen garantie!) en als het begint te regenen kan hij hem in zijn zakken steken wegens niet waterdicht. Zijn headset (Schubert) koppelen is hopeloos, ook mijn Nolan met N-com headset laat zich pas na veel sukkelen koppelen. Dit kan natuurlijk exemplarisch zijn maar het neemt niet weg dat de 12v-aansluiting en de houder zelf gewoon te knullig gemaakt zijn om op een motorfiets te gebruiken.

Groeten, Freddy 

Gelogd
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Antwoord #9 Gepost op: November 26, 2011, 11:26:02 »

In tegenstelling tot de 550 en de 220 is de 660 perfect waterdicht...

De 550 is WEL waterdicht (IPX7) . Bij een aantal gevallen bleek de houder niet waterdicht te zijn, maar dat kan je met wat lijm oid oplossen.

 IEC 60529 IPX7 standards --> submersible in one meter of water for up to 30 mins.
Gelogd
Bartho
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: November 26, 2011, 13:13:29 »

Houder,van een 550, is dus niet waterdicht. Zeker niet als je de helm verbindt via een kabeltje zoals ik. Op het GPS forum(waypoint) is hierover veel geschreven en ook de problemen die men krijgt na water insijpeling.
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: November 26, 2011, 18:08:15 »

Mannen,

Wat ik opvallend vind is dat de TomTom (Urban) Rider helemaal niet genoemd wordt. Is de TomTom niet interessant om in de vergelijking mee te nemen?

R1-ner
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: November 26, 2011, 18:37:13 »

Ja, lekker goedkoop tov een 660.
Werkt prima en is echt waterdicht.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: November 27, 2011, 00:47:38 »

ik heb geen ervaring met de Tomtom rider, alleen wel dat er iemand meereed met mij en minder vrijheden van alternatieven tijdens de rit. Toen de route omgezet werd voor Garmin deze enorm veel viapunten aangeeft.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: November 27, 2011, 01:15:09 »

Grootste beperking van de TomTom is dat je maar 48 waypoints per rit kan gebruiken.
Voor een lange rit moet je die dus opdelen in meerdere stukken.
Dit is echter geen probleem.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17034 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
West Brabantrit--->reacties en foto's « 1 2 ... 9 10 » erikske 137 25043 Laatste bericht Juli 07, 2013, 13:08:21
door FerBa
Hemelvaart 2011 2 tm 5 juni 2011 « 1 2 ... 14 15 » The Marshall 214 47493 Laatste bericht Juni 11, 2011, 15:12:35
door The Marshall
Pimp 'n Pose-topic « 1 2 ... 6 7 » Brontolo 91 29748 Laatste bericht Maart 01, 2013, 13:48:15
door Dejakes
Beginners vraagjes « 1 2 » marcoxx 24 6153 Laatste bericht November 16, 2009, 19:43:36
door Remco

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!