Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 11:55:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 16   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen tuono v4  (gelezen 86291 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Michiel77
Gast
« Gepost op: December 23, 2011, 22:00:53 »

Hallo Aprilia Freaks,

Bij deze wil ik mij even voorstellen, ben sinds augustus een trotse tuono v4 rijder (APRC)

Vele geweldige punten over deze motor te beschrijven.

Super rijwielgedeelte, snaarstrak op elke snelheid.
Top remmerij, echte bijters.
Topdesign en afwerking tot in detail.
Supergeluid, zeker als je er quickshiftend vandoor gaat.
Goede electronica, vooral het tractioncontrol werkt feiloos, wheeliecontrol grijpt wel te vroeg in in elke stand vind ik.

Ook mindere punten te benoemen.

Abnormaal verbruik, juist wanneer je gaat toeren (50-80 km per uur weggetjes) 1 op 10/11 met dichtgeknepen billen.
Onderin nerveus lopend, aan uit effect.

Het lijkt er duidelijk op dat er in het managementsysteem veel te halen valt bij de Tuono, juist omdat hij onnodig verbruikt bij rustig rijden, dat moet veel beter kunnen.
ik heb al contact gehad met Ruud Fredriks waar ik zeer goede ervaringen mee heb maar het zou vanuit Aprilia toch wel zo netjes zijn wanneer ze zelf komen met gepaste updates want het verbruik is echt abnormaal.

Mijn vraag is, zijn er al mensen met ervaringen met aanpassing/updates in de ECU of het plaatsen van een module (rapidbike evo)
En....zijn er al bezitters die aan het pimpen zijn geslagen, de mijne is nog standaard afgezien van wielstriping maar zag laatst op mp een tuono met rsv4 kont, stond wel erg vet. Weet iemand of zo'n kont ook past op het subframe van de tuono? Anders word het een korte kentpl houder en achterlicht met geint knippers.

Michiel


* Kopie van tuono wielstriping.JPG (219.14 KB, 1167x778 - bekeken 640 keer.)
Gelogd
Jelmer
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: December 24, 2011, 18:55:09 »

Hoi Michiel,

Verbruik is inderdaad belachelijk, maar lees hier en daar dat er een nieuwe mapping is, waarmee het verbruik beter is. De nieuwe generatie RSV4 zouden dit al hebben???

Heb zelf alleen een nieuwe kentekenplaathouder aangeschaft en ben bezig geweest met aprilia stickers.




Wil nog andere spiegels, zie onderstaande link. Deze zijn wel erg duur moet ik zeggen.

http://www.constructorsrg.com/mirrors/index.html

Ben benieuwd wat jij allemaal gaat doen.

Grt, Jelmer
Gelogd
Michiel77
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: December 24, 2011, 20:33:06 »

Hoi Jelmer,

Leuk dat je reageert, ook een erg chique kleurtje hoor dat zwart/grijs....
Waar heb jij jouw kentekenplaathouder besteld eigenlijk en wat moest hij ongeveer kosten? Staat altijd gelijk een heel stuk dikker vind ik.

Herken jij het verbruikverhaal en verder geen gekke dingen mee gemaakt met het beestje?
Bij mij nog weinig problemen, alleen een kapotte linker koplamp welke nog vervangen moet worden!

Ruud fredriks adviseerde een rapidbike evo module voor deze fiets maar had nog geen ervaringen met de Tuono v4.... ben benieuwd of de vernieuwde mappings wat gaan opleveren, waar heb jij de fiets in onderhoud...?
Ik ben nog zoekende.....word waarschijnlijk Roke, woon ik redelijk bij in de buurt!

Gr Michiel.
Gelogd
Michiel77
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: December 24, 2011, 21:32:04 »

Oh ja....misschien ook nog een andere demper, heb nog niet van die supermooie gezien maar van Bodis tot nu toe de mooiste.
Zat net nog even het rsv4 klachten topic door te nemen....hopelijk blijven onze tuonootjes gewoon lekker doortokkelen!

Gr Michiel


* Bodis tuono.JPG (58.93 KB, 656x479 - bekeken 546 keer.)
Gelogd
Tuono Mikey
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 135


JEEHAAAAAAA

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 25, 2011, 10:13:41 »


Wil nog andere spiegels, zie onderstaande link. Deze zijn wel erg duur moet ik zeggen.

http://www.constructorsrg.com/mirrors/index.html

Ben benieuwd wat jij allemaal gaat doen.

Grt, Jelmer

Ik moet zeggen dat het een leuke formulering is van de "dure spiegel".  Zeker t.o.v. de aanschafwaarde van de Tuono 

Staat zeker als 1e vervanger van mijn huidige Tuono op het verlanglijstje. T.z.t. zal het verbruik hopelijk ook wel redelijk onder controle zijn.
Want met mijn "rustige" rijstijl rij je dan van tankstation naar tankstation 
Gelogd

Tuono 2004
Michiel77
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: December 25, 2011, 10:23:31 »

Tja.....je ziet de pompbediende altijd weer in de handjes wrijven wanneer er zo'n Tuono richting de pomp komt gestuurd....haha  Wink
oh ja.... Nog even over de after sales, bedacht ik me gisteren. Toen ik mijn motor net opgehaald had zag ik dat er een scheurtje in mijn achterzadel zat, doorgegeven bij de dealer en binnen twee weken was hij binnen. Vond ik in ieder geval nog redelijk acceptabel....

Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze met een update gaan komen die het verbruik een beetje zullen terugdringen. Zo'n 1 op 15 zou redelijk haalbaar moeten zijn wanneer je rustig rijdt....

Michiel.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: December 25, 2011, 10:33:19 »

Afgelopen zomer is er een update voor de software geweest. Om oa het verbruik en de gasreactie te verbeteren.
Het zou zo maar kunnen dat die van jou die nog niet heeft gehad.

Dus ff bij de dealer langs om te zien of de laatste software geladen is.
Gelogd
Jelmer
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: December 25, 2011, 10:55:58 »

Hoi Michiel,

De tail tidy is van evotech en kost ongeveer 100 pond. Lijkt veel, maar moet zeggen kwaliteit is goed en alle vervangende onderdelen zijn aanwezig. Vind zelf de Leovince demper voor de Tuono wel mooi, zie maar eens op het apriliaforum.com

Trouwens, denk dat wij dezelfde productielijn hebben, aangezien ik hetzelfde had met mijn zadel. Onderhoud is bij Motoroost in Rijssen.

@mikey je hebt gelijk, maar probeer je vrouw maar eens uit te leggen dat je bij een nieuwe fiets ook nieuwe spiegels van 100 euro per stuk nodig hebt  

Heb toen ook geinformeerd naar de software update, maar die hadden ze toen nog niet. Zal eens informeren bij de dealer.
Gelogd
Michiel77
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: December 25, 2011, 14:45:00 »

Hoi Jelmer,

Heb je een linkje waar je de tail tidy hebt besteld (ebay neem ik aan?) heeft de houder 3 bevestiginspunten voor de nummerplaat, want ik vraag me af als het er twee zijn of het dan geen klapperend geheel word.... maar dat weet alleen jij tot nu toe...!
@Jesse, in september heeft hij bij zijn eerste beurtje aan de kast gehangen en werd er gezegd dat de laatste software er al in zat (roke) is de update van na deze tijd dat jij weet?
Heb een maatje van me ook gevraagd het forum eens te bezoeken...heeft ook in augustus precies dezelfde fiets gekocht, met ook dezelfde verbruikswaarden.
Hij heeft als probleempjes gehad, een losgeraakte koelslang bij de radiateur (nieuwe klemmen) en hij had voor nu begreep ik het bekende vochtprobleem in de koplamp maar ook in het dashboard welke als het goed is vervangen word!
Beiden hebben we er zo'n 3000 kilometer op staan.....
Iemand ervaringen met Roke en eventueel de kwaliteit van de testbank.....en afstelexpertise?

Michiel.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 25, 2011, 15:55:18 »

Roke is een zeer ervaren dealer, ook met afstellen! En heeft een goede naam hier.
Ik laat mijn motor er ook afstellen en ik moet daarvoor uit Friesland komen, dat zegt ook heel wat.

Ik heb ergens gelezen dat in augustus een nieuwe softwareversie is uitgekomen.
Als Roke zegt dat de nieuwste map erin zit, is dat zo.

Of er na september nog een update is geweest durf ik niet te zeggen.
Even bellen, dan weet je het.
Gelogd
Michiel77
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: December 25, 2011, 22:29:31 »

Hoi Jesse,

Ik ga ervan uit dat de laatste software er al wel ingeladen is. Vond trouwens mijn eerste ervaring met Roké ook positief. Binnenkort zal ik eens contact met ze opnemen. Als ik meer weet of vorderingen heb laat ik het uiteraard weten.

Gr Michiel.

P.s. Iemand op het forum al een rsv4 kont op zijn tuono gemonteerd?
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 27, 2011, 19:35:12 »

Roke is een zeer ervaren dealer, ook met afstellen! En heeft een goede naam hier.
Ik laat mijn motor er ook afstellen en ik moet daarvoor uit Friesland komen, dat zegt ook heel wat.

Ik heb ergens gelezen dat in augustus een nieuwe softwareversie is uitgekomen.
Als Roke zegt dat de nieuwste map erin zit, is dat zo.

Of er na september nog een update is geweest durf ik niet te zeggen.
Even bellen, dan weet je het.


Jesse,

Volgend jaar een gezamenlijk ritje naar Roke maken om de motoren af te laten stellen?

Cu,

Jeroen
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: December 27, 2011, 20:02:01 »

Roke is een zeer ervaren dealer, ook met afstellen! En heeft een goede naam hier.
Ik laat mijn motor er ook afstellen en ik moet daarvoor uit Friesland komen, dat zegt ook heel wat.

Ik heb ergens gelezen dat in augustus een nieuwe softwareversie is uitgekomen.
Als Roke zegt dat de nieuwste map erin zit, is dat zo.

Of er na september nog een update is geweest durf ik niet te zeggen.
Even bellen, dan weet je het.



Jesse,

Volgend jaar een gezamenlijk ritje naar Roke maken om de motoren af te laten stellen?

Cu,

Jeroen

Ja, Jeroen liefst zo vroeg mogelijk in het voorjaar.
Zodra het weer een beetje beter wordt en ik niet op zee zit gaan we ervoor.

Gr. Jesse
Gelogd
Michiel77
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: December 27, 2011, 20:11:53 »

Mochten wij nieuws hebben of de tuono is afgesteld dan horen jullie het natuurlijk ook!
Roke krijgt het druk...hahahaha!

Alvast een goed uiteinde en een goed v4 jaar....

Michiel.
Gelogd
peter41
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: December 28, 2011, 20:04:34 »

Michiel,

Heb ook een Tuono V4. Zit eigenlijk ook met smart op een update te wachten i.v.m. het verbruik. Aan problemen heb ik een kapotte gasklepsensor gehad en een nieuwe tank ( dit i.v.m. met groene stippen onder de blanke lak, ziet er toch niet mooi uit op geel, wel even 4 maanden wachten ) Pimpen, ik heb alleen de nummerplaathouder vervangen voor een ander, inderdaad E-bay, en ben nog op zoek naar andere spiegels, heb die ezelsoren er vast afgehaald zie foto, ziet er toch 100 keer beter uit. Dus wie kan mij nog een paar hints geven, buiten die hele dure (wel heel mooi) die ik heb gezien.

Gr Peter


* PC270026.JPG-klein.JPG (80.28 KB, 640x480 - bekeken 539 keer.)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 16   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18656 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39497 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12152 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
ZAC geluid shit breed 9 8978 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35478 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!