Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 16:20:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen tuono v4  (gelezen 86296 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bartho
Gast
« Antwoord #180 Gepost op: September 10, 2012, 07:55:31 »

Mijn tuonoV4 komt te koop omdat ik me een meer toer vriendelijke motor aangeschaft heb(vfr1200) Ik ga tuonov4 op het net zetten volgende week want eerst moet de koplamp vervangen worden onder garantie . Corsica was fantastisch vannacht terug gekomen. Eerste twee dagen veel regen gehad viel bijna niet te rijden. Daarna fantastisch weer tot thuiskomst.
Gelogd
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #181 Gepost op: September 10, 2012, 18:48:56 »

Mijn tuonoV4 komt te koop omdat ik me een meer toer vriendelijke motor aangeschaft heb(vfr1200) Ik ga tuonov4 op het net zetten volgende week want eerst moet de koplamp vervangen worden onder garantie . Corsica was fantastisch vannacht terug gekomen. Eerste twee dagen veel regen gehad viel bijna niet te rijden. Daarna fantastisch weer tot thuiskomst.

Jammer dat de Tuono de deur uitgaat en dat je overstapt naar een ander merk. Ik begrijp je keuze wel. Ook ik ben om mij heen aan het kijken voor een andere motor. De Tuono doet het nog prima en ik ben nog heel erg tevreden. Toch 'kriebelt' het weer om iets nieuws te kopen. Maar welke motor?
Ik heb lang nagedacht over de nieuwe Tuono V4, echter het benzineverbruik is gewoonweg te hoog. Bij een lange(re) reis sta je meer aan de pomp dan je daadwerkelijk rijdt.

Vooralsnog blijft de Tuono '07. Plek genoeg voor een passagier, het verbruik is op een redelijk/voldoende niveau op de lange afstanden, ik heb de nodige bagageoplossingen Ă©n de bike ziet en rijdt nog steeds geweldig.

Vanwaar jij keuze voor de VFR1200? De actieradius en het koppel onderin met duopassagier vond ik tijdens een testweek tegenvallen. Maar ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

R1-ner
Gelogd
Bartho
Gast
« Antwoord #182 Gepost op: September 10, 2012, 20:32:13 »

Ik heb de vfr1200 getest 10 dagen, 5000 Km naar corsica en terug. Het is waar dat de 115 Pk versie koppel ontbreekt onderin ik ga hem na deze winter vrij zetten, dat zou de oplossing zijn. Maar qua actieradius(model 2012) is er geen probleem allesinds niet voor mij. Bij gebruik in corsica toeren tussen 5 en 5.5 L/100Km. Ik ben gisteren in Ă©Ă©n ruk van Nice naar Brussel gereden(1280 km)via autoroute snelheid reeel gps tussen 130 en 140 Km/u  verbruik tussen 5,5 en 6 L/100Km. Dus 300 km is heel gemakkelijk te halen tank 19 Liter,dat is dus meer dan 100 Km meer dan de tuonoV4 waar ik toch na 180 Km aan de tank stond.
Rij bescherming veel beter(maar dat is natuurlijk normaal) en vooral wat heel verschillend is dat de motorwarmte volledig is afgeleid, daar voel je bijna niets van. Dat was wel anders op de RSV4 en TuonoV4. Sturen is natuurlijk iets minder maar je moet nu Ă©Ă©nmaal keuzes maken.
Gelogd
Spooman V4
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20

Netherlands
« Antwoord #183 Gepost op: September 16, 2012, 10:30:55 »

Ik heb de vfr1200 getest 10 dagen, 5000 Km naar corsica en terug. Het is waar dat de 115 Pk versie koppel ontbreekt onderin ik ga hem na deze winter vrij zetten, dat zou de oplossing zijn. Maar qua actieradius(model 2012) is er geen probleem allesinds niet voor mij. Bij gebruik in corsica toeren tussen 5 en 5.5 L/100Km. Ik ben gisteren in Ă©Ă©n ruk van Nice naar Brussel gereden(1280 km)via autoroute snelheid reeel gps tussen 130 en 140 Km/u  verbruik tussen 5,5 en 6 L/100Km. Dus 300 km is heel gemakkelijk te halen tank 19 Liter,dat is dus meer dan 100 Km meer dan de tuonoV4 waar ik toch na 180 Km aan de tank stond.
Rij bescherming veel beter(maar dat is natuurlijk normaal) en vooral wat heel verschillend is dat de motorwarmte volledig is afgeleid, daar voel je bijna niets van. Dat was wel anders op de RSV4 en TuonoV4. Sturen is natuurlijk iets minder maar je moet nu Ă©Ă©nmaal keuzes maken.
Zoals ik al eerder schreef, valt het gebruik bij mij wel mee, ten minste dat vindt ik.
De Tuono V4 loopt 1:15 / 1:16 das toch niet echt slecht ?? Het tankje is echter wat klein.
Ik heb een open uitlaat laten bouwen door Star twin en een AKRA mapping bij ROKE laten aanbrengen.
Kzou echt niet werten wat ik hierna zou kopen.
Onlangs voor de lol een proefrit op een MTS gedaan !!! dat is zeker niet verkeerd, maar dan mis ik toch echt de brute power van de V4.
Dan maar een keer extra stoppen om te tanken.
Gelogd
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #184 Gepost op: September 16, 2012, 13:07:32 »

Verbruik vind ik te mooi om waar zijn !!! 

Heb ik nog nooit gehaald !! 1 op 13 is het

Meestal 1 op 11,5

Maar verbruik vind ik geen probleem !
Weegt niet op tegen het plezier


Gr. Frank
Gelogd

V4 rules
Bombarie V4
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 14


Netherlands
« Antwoord #185 Gepost op: September 18, 2012, 18:35:09 »

Hey Riders,

Ik heb nu sinds 3 weken de Tuono en schrok ook wel even van het verbruik, maarja het is het toch ook wel meer dan waard 
Je moet alleen de Tuono niet gaan gebruiken om naar je werk heen en weer te gaan rijden want dan gaat het idd wel hard  Shocked

Heeft er iemand trouwens iets op gevonden om meer grip op het passagierszitje te verkrijgen want moest laatst
met mijn vriendin achterop als een oud opa-tje rijden omdat ze constant van het zitje gleed. heb het nooit zo erg meegemaakt.
Denk er aan om ze te bekleden met alcantara maar als iemand wat anders weet...gooi het eruit!!?

Groet Arno
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #186 Gepost op: September 18, 2012, 21:19:46 »

Klitteband? Grin
Gelogd

Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #187 Gepost op: September 18, 2012, 21:37:33 »

 Insmeren met zeep..?  In je 1tje op zo'n ding is zoiezo leuker 
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
G Factory
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.085


No Vtwin No Fun Know Vtwin Know Fun

Netherlands
« Antwoord #188 Gepost op: September 18, 2012, 22:08:53 »

Ductape?
Gelogd

wat vandaag niet komt komt morgen komt morgen niet dan hoef je het vandaag niet te doen.
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #189 Gepost op: September 18, 2012, 22:21:04 »

Vind dit eigenlijk ook van het zadel !!!

Alcantara is wel een optie !

Gr. Frank
Gelogd

V4 rules
R1-ner
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 675


follow the leader

Netherlands
« Antwoord #190 Gepost op: September 19, 2012, 20:32:53 »

Hey Riders,

Ik heb nu sinds 3 weken de Tuono en schrok ook wel even van het verbruik, maarja het is het toch ook wel meer dan waard 
Je moet alleen de Tuono niet gaan gebruiken om naar je werk heen en weer te gaan rijden want dan gaat het idd wel hard  Shocked

Heeft er iemand trouwens iets op gevonden om meer grip op het passagierszitje te verkrijgen want moest laatst
met mijn vriendin achterop als een oud opa-tje rijden omdat ze constant van het zitje gleed. heb het nooit zo erg meegemaakt.
Denk er aan om ze te bekleden met alcantara maar als iemand wat anders weet...gooi het eruit!!?

Groet Arno

Een anti-slip matje bij, bijvoorbeeld Motoport, kopen en daar een passend gedeelte uit knippen.

http://image.made-in-china.com/2f0j00hMUQviAGHHoV/Anti-Slip-Mat-LY-ASM31-.jpg

Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #191 Gepost op: September 19, 2012, 21:05:33 »

Hey Riders,

Ik heb nu sinds 3 weken de Tuono en schrok ook wel even van het verbruik, maarja het is het toch ook wel meer dan waard 
Je moet alleen de Tuono niet gaan gebruiken om naar je werk heen en weer te gaan rijden want dan gaat het idd wel hard  Shocked

Heeft er iemand trouwens iets op gevonden om meer grip op het passagierszitje te verkrijgen want moest laatst
met mijn vriendin achterop als een oud opa-tje rijden omdat ze constant van het zitje gleed. heb het nooit zo erg meegemaakt.
Denk er aan om ze te bekleden met alcantara maar als iemand wat anders weet...gooi het eruit!!?

Groet Arno

Een anti-slip matje bij, bijvoorbeeld Motoport, kopen en daar een passend gedeelte uit knippen.

http://image.made-in-china.com/2f0j00hMUQviAGHHoV/Anti-Slip-Mat-LY-ASM31-.jpg



Is het dan geen beter plan om het zadeltje opnieuw te laten stofferen met een stroever materiaal? Kun je er gelijk een kek biesje of stikseltje in verwerken. Geeft het de hele fiets gelijk net dat beetje meer. De kosten kunnen naar mijn idee het probleem niet zijn, zo'n Tuono is ook niet gratis. (al moet iedereen dat uiteraard voor zichzelf bepalen)
Gelogd

Happy Mille
Jelmer
Gast
« Antwoord #192 Gepost op: September 20, 2012, 19:03:22 »

Zoals ik al eerder schreef, valt het gebruik bij mij wel mee, ten minste dat vindt ik.
De Tuono V4 loopt 1:15 / 1:16 das toch niet echt slecht ?? Het tankje is echter wat klein.
Ik heb een open uitlaat laten bouwen door Star twin en een AKRA mapping bij ROKE laten aanbrengen.
Kzou echt niet werten wat ik hierna zou kopen.
Onlangs voor de lol een proefrit op een MTS gedaan !!! dat is zeker niet verkeerd, maar dan mis ik toch echt de brute power van de V4.
Dan maar een keer extra stoppen om te tanken.

Hey Spooman, kun je eens een foto plaatsen van je demper en wat kostte die?

Grt,
Jelmer
Gelogd
Bombarie V4
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 14


Netherlands
« Antwoord #193 Gepost op: September 21, 2012, 19:33:50 »

Hey Mannen,


Bedankt voor de reactie's!!
Ik heb wat besteld voor wat extra grip voor de achter zit van de Tuono!
Volgende week krijg ik als het goed is een prijsopgave voor het bekleden van de zitjes maar ik hoop dat het
niet nodig zal zijn  Grin

Gelogd
brander10
Gast
« Antwoord #194 Gepost op: Oktober 03, 2012, 12:47:44 »

Verbruik vind ik te mooi om waar zijn !!! 

Heb ik nog nooit gehaald !! 1 op 13 is het

Meestal 1 op 11,5

Maar verbruik vind ik geen probleem !
Weegt niet op tegen het plezier


Gr. Frank
is hier iet anders het verbruik .[imgatt]


* IMG_2884.jpg (58.07 KB, 640x480 - bekeken 444 keer.)
Gelogd
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15 16   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18658 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39498 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12153 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
ZAC geluid shit breed 9 8978 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35479 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!