Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 18:40:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vragen tuono v4  (gelezen 86452 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert-Jan Tuono
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 772


Aprilia Liefhebber

Virgin Islands, U.S.
« Antwoord #45 Gepost op: Maart 12, 2012, 09:50:00 »

Ik heb de db-killer met de minste doorlaat erin zitten die je er standaard bij krijgt (volgems mij 35 mm). Je kan volgens mij nog een iets langere krijgen als je die er extra bijkoopt. Het klinkt niet overdreven hard, maar zeker nog niet straatlegaal (lijkt een beetje op een open Akra, al klinkt die wat zwaarder). Meten boeit mij niet, ik kom niet op een circuit  Rijgedrag weet ik nog niet veel van; ben nog aan het inrijden  angel angel


Hoi Gert Jan,

Heb je het dan over de GP2 demper van Austin met 60 mm db killer?
Heb je het geluid wel eens laten meten want dat zou toch wel vreemd zijn dat hij meer herrie maakt dan de standaard demper (die eigenlijk niet door de e-keur had mogen komen met 103 db) terwijl zij als enige aangeven op de site dat hij regelbaar is door de verschillende inserts van 98db met de grootste killer tot 108 zonder db killer.
Wat is jouw ervaring met de Austin wat betreft het rijgedrag van de tuono v4?
Laat ik duidelijk zijn, de tuono HOEFT van mij niet stiller, hij mag een dieper/open geluid gaan maken en ook wat harder maar wil niet geweigerd worden op een circuitdag zoals ze dat wel bij de standaard demper gaan doen.
Dit kan zoals ik nu zie alleen de akra met kat converter bieden, met Bodis GP1 ben ik met de importeur in Duitsland aan het stoeien geweest maar nog geen sluitend antwoord helaas.
De vraag ligt nu bij Sparks Trading....weer even afwachten dus.

Gr Michiel.
Gelogd

Spooman V4
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20

Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Maart 15, 2012, 21:26:09 »

Dank voor je antwoord,

Deze had ik ook al gezien ja. Vind alleen de akra op een tuono niet zo mooi staan, ook omdat je weer die beugel krijgt waardoor hij gemonteerd word aan de beugel van de passagierssteps.
Ben eigenlijk meer op zoek naar een gp-demper (kort) en vooralsnog voldoet alleen de austin aan de gewenste db grens, wel een erg mooie demper in het carbon maarrrrr schreeuwend duur!

Gr Michiel.
Ook ik vond de ophangbeugels, niet zo mooi en de korte dempers maken gewoon te veel geluid.
Daarom heb ik m'n Tuono bij Startwin gebracht.
Cees het een zelf gemaakte titanium demper met cabon uiteinde gemaakt.
Ook een ophang beugel achter de de uitlaat zodat deze niet zichtbaar is.
Het ziet er prachtig en racy uit voor weining geld.
En een heerlijk geluid.
Ik heb hem nog niret op de bank gehad, omdat ik nog aan het inrijden ben.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #47 Gepost op: Maart 15, 2012, 21:35:53 »

dat willen dus zien  Grin
Gelogd
brander10
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: Maart 17, 2012, 06:05:53 »

Dank voor je antwoord,

Deze had ik ook al gezien ja. Vind alleen de akra op een tuono niet zo mooi staan, ook omdat je weer die beugel krijgt waardoor hij gemonteerd word aan de beugel van de passagierssteps.
Ben eigenlijk meer op zoek naar een gp-demper (kort) en vooralsnog voldoet alleen de austin aan de gewenste db grens, wel een erg mooie demper in het carbon maarrrrr schreeuwend duur!

Gr Michiel.
Ook ik vond de ophangbeugels, niet zo mooi en de korte dempers maken gewoon te veel geluid.
Daarom heb ik m'n Tuono bij Startwin gebracht.
Cees het een zelf gemaakte titanium demper met cabon uiteinde gemaakt.
Ook een ophang beugel achter de de uitlaat zodat deze niet zichtbaar is.
Het ziet er prachtig en racy uit voor weining geld.
En een heerlijk geluid.
Ik heb hem nog niret op de bank gehad, omdat ik nog aan het inrijden ben.
waar blijven de foto's  Huh
Gelogd
brander10
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: Maart 17, 2012, 19:05:09 »

Ik heb de db-killer met de minste doorlaat erin zitten die je er standaard bij krijgt (volgems mij 35 mm). Je kan volgens mij nog een iets langere krijgen als je die er extra bijkoopt. Het klinkt niet overdreven hard, maar zeker nog niet straatlegaal (lijkt een beetje op een open Akra, al klinkt die wat zwaarder). Meten boeit mij niet, ik kom niet op een circuit  Rijgedrag weet ik nog niet veel van; ben nog aan het inrijden  angel angel


Hoi Gert Jan,

Heb je het dan over de GP2 demper van Austin met 60 mm db killer?
Heb je het geluid wel eens laten meten want dat zou toch wel vreemd zijn dat hij meer herrie maakt dan de standaard demper (die eigenlijk niet door de e-keur had mogen komen met 103 db) terwijl zij als enige aangeven op de site dat hij regelbaar is door de verschillende inserts van 98db met de grootste killer tot 108 zonder db killer.
Wat is jouw ervaring met de Austin wat betreft het rijgedrag van de tuono v4?
Laat ik duidelijk zijn, de tuono HOEFT van mij niet stiller, hij mag een dieper/open geluid gaan maken en ook wat harder maar wil niet geweigerd worden op een circuitdag zoals ze dat wel bij de standaard demper gaan doen.
Dit kan zoals ik nu zie alleen de akra met kat converter bieden, met Bodis GP1 ben ik met de importeur in Duitsland aan het stoeien geweest maar nog geen sluitend antwoord helaas.
De vraag ligt nu bij Sparks Trading....weer even afwachten dus.

Gr Michiel.
was ff lekkerr vandaag gj toch weer ff wat km's erbij gezet  Evil
Gelogd
Spooman V4
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 20

Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Maart 18, 2012, 10:39:25 »

Dank voor je antwoord,

Deze had ik ook al gezien ja. Vind alleen de akra op een tuono niet zo mooi staan, ook omdat je weer die beugel krijgt waardoor hij gemonteerd word aan de beugel van de passagierssteps.
Ben eigenlijk meer op zoek naar een gp-demper (kort) en vooralsnog voldoet alleen de austin aan de gewenste db grens, wel een erg mooie demper in het carbon maarrrrr schreeuwend duur!

Gr Michiel.
Ook ik vond de ophangbeugels, niet zo mooi en de korte dempers maken gewoon te veel geluid.
Daarom heb ik m'n Tuono bij Startwin gebracht.
Cees het een zelf gemaakte titanium demper met cabon uiteinde gemaakt.
Ook een ophang beugel achter de de uitlaat zodat deze niet zichtbaar is.
Het ziet er prachtig en racy uit voor weining geld.
En een heerlijk geluid.
Ik heb hem nog niret op de bank gehad, omdat ik nog aan het inrijden ben.
waar blijven de foto's  Huh
Sorry manne,
Een beetje druk met andere dingen.
Er wordt aan gewerkt.
Gelogd
brander10
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: Maart 22, 2012, 19:17:10 »

Dank voor je antwoord,

Deze had ik ook al gezien ja. Vind alleen de akra op een tuono niet zo mooi staan, ook omdat je weer die beugel krijgt waardoor hij gemonteerd word aan de beugel van de passagierssteps.
Ben eigenlijk meer op zoek naar een gp-demper (kort) en vooralsnog voldoet alleen de austin aan de gewenste db grens, wel een erg mooie demper in het carbon maarrrrr schreeuwend duur!

Gr Michiel.
Ook ik vond de ophangbeugels, niet zo mooi en de korte dempers maken gewoon te veel geluid.
Daarom heb ik m'n Tuono bij Startwin gebracht.
Cees het een zelf gemaakte titanium demper met cabon uiteinde gemaakt.
Ook een ophang beugel achter de de uitlaat zodat deze niet zichtbaar is.
Het ziet er prachtig en racy uit voor weining geld.
En een heerlijk geluid.
Ik heb hem nog niret op de bank gehad, omdat ik nog aan het inrijden ben.
waar blijven de foto's  Huh
Sorry manne,
Een beetje druk met andere dingen.
Er wordt aan gewerkt.

dan vast maar van mijn v4


* IMG_2118.jpg (77.76 KB, 640x480 - bekeken 417 keer.)
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: Maart 22, 2012, 19:42:41 »

Poser! Grin

Blijft een genot om naar te kijken.
Gelogd

Michiel77
Gast
« Antwoord #53 Gepost op: Maart 24, 2012, 20:34:02 »

http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-overige/543884470-bodis-gp1-demper-aprilia-tuono-v4-2011-2012.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1


Het is nogal een link maar goed....iemand nog interesse in een eigenlijk nieuwe Bodis GP1 demper in RVS zwart voor de v4 tuono?
Ge-wel-dig geluid maar te luid voor de doeleinden die ik ermee voor ogen had!
Word voor mij een akra of....als die wel stil te krijgen is een Austin gp2!

Gr Michiel.
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: Maart 25, 2012, 22:55:48 »

Hallo Aprilia Freaks,

Bij deze wil ik mij even voorstellen, ben sinds augustus een trotse tuono v4 rijder (APRC)

Vele geweldige punten over deze motor te beschrijven.

Super rijwielgedeelte, snaarstrak op elke snelheid.
Top remmerij, echte bijters.
Topdesign en afwerking tot in detail.
Supergeluid, zeker als je er quickshiftend vandoor gaat.
Goede electronica, vooral het tractioncontrol werkt feiloos, wheeliecontrol grijpt wel te vroeg in in elke stand vind ik.

Ook mindere punten te benoemen.

Abnormaal verbruik, juist wanneer je gaat toeren (50-80 km per uur weggetjes) 1 op 10/11 met dichtgeknepen billen.
Onderin nerveus lopend, aan uit effect.

Het lijkt er duidelijk op dat er in het managementsysteem veel te halen valt bij de Tuono, juist omdat hij onnodig verbruikt bij rustig rijden, dat moet veel beter kunnen.
ik heb al contact gehad met Ruud Fredriks waar ik zeer goede ervaringen mee heb maar het zou vanuit Aprilia toch wel zo netjes zijn wanneer ze zelf komen met gepaste updates want het verbruik is echt abnormaal.

Mijn vraag is, zijn er al mensen met ervaringen met aanpassing/updates in de ECU of het plaatsen van een module (rapidbike evo)
En....zijn er al bezitters die aan het pimpen zijn geslagen, de mijne is nog standaard afgezien van wielstriping maar zag laatst op mp een tuono met rsv4 kont, stond wel erg vet. Weet iemand of zo'n kont ook past op het subframe van de tuono? Anders word het een korte kentpl houder en achterlicht met geint knippers.

Michiel

Lees op t af1 forum.
Er zijn enorm veel verschillende updates voor je ecu.
Een race map schijnt veel verbetering te geven ook wbt je brandstof verbruik

Ruud Frederiks lijkt me niet verstandig in deze. ik denk dat je bij de dealer moet zijn of bij eftechniks of af1 of roke

Keuze genoeg lijkt me

Gr.
Sander
Gelogd
Bartho
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: Maart 26, 2012, 13:43:07 »

Hallo Aprilia Freaks,

Bij deze wil ik mij even voorstellen, ben sinds augustus een trotse tuono v4 rijder (APRC)

Vele geweldige punten over deze motor te beschrijven.

Super rijwielgedeelte, snaarstrak op elke snelheid.
Top remmerij, echte bijters.
Topdesign en afwerking tot in detail.
Supergeluid, zeker als je er quickshiftend vandoor gaat.
Goede electronica, vooral het tractioncontrol werkt feiloos, wheeliecontrol grijpt wel te vroeg in in elke stand vind ik.

Ook mindere punten te benoemen.

Abnormaal verbruik, juist wanneer je gaat toeren (50-80 km per uur weggetjes) 1 op 10/11 met dichtgeknepen billen.
Onderin nerveus lopend, aan uit effect.

Het lijkt er duidelijk op dat er in het managementsysteem veel te halen valt bij de Tuono, juist omdat hij onnodig verbruikt bij rustig rijden, dat moet veel beter kunnen.
ik heb al contact gehad met Ruud Fredriks waar ik zeer goede ervaringen mee heb maar het zou vanuit Aprilia toch wel zo netjes zijn wanneer ze zelf komen met gepaste updates want het verbruik is echt abnormaal.

Mijn vraag is, zijn er al mensen met ervaringen met aanpassing/updates in de ECU of het plaatsen van een module (rapidbike evo)
En....zijn er al bezitters die aan het pimpen zijn geslagen, de mijne is nog standaard afgezien van wielstriping maar zag laatst op mp een tuono met rsv4 kont, stond wel erg vet. Weet iemand of zo'n kont ook past op het subframe van de tuono? Anders word het een korte kentpl houder en achterlicht met geint knippers.

Michiel

Lees op t af1 forum.
Er zijn enorm veel verschillende updates voor je ecu.
Een race map schijnt veel verbetering te geven ook wbt je brandstof verbruik

Ruud Frederiks lijkt me niet verstandig in deze. ik denk dat je bij de dealer moet zijn of bij eftechniks of af1 of roke

Keuze genoeg lijkt me

Gr.
Sander

Michiel

Eerst en vooral laten nakijken of je de laatste software er in zitten hebt. Doet al iets aan het verbruik. Het is echter nog steeds een slurper aan lage snelheden. Ik hoop ook dat Aprilia er iets aan doet maar ik denk dat je vanuit die hoek niets kan verwachten. Moest Aprilia daar iets aan veranderen ik denk dat hun verkoop verdubbeld maar het moet komen vanuit Italie en daar is dat het minste van hun zorgen.
Met een PCV of bazzaz is er iets aan te doen maar onder de 3000 RPM is het moeilijk tenzij je de race ecu bezit. Persoonlijk wacht ik nog op de kabel van BAZZAZ die nog niet te verkrijgen is. Bazzaz samen met AF-module kan ik (zoals ook op men RSV4) het verbruik toch met Ă©Ă©n liter /100 Km laten dalen.
Maar als je niet of geen zin heb een bijkomstige module te plaatsen zou ik eens contact opnemen(en ik denk dat ik het ook ga doen) met TLM die mannen vertegenwoordigen REXXER en kunnen U een map maken op maat en rechtstreeks inladen in de ECU. Ik had reeds contact met TLM met een zekere Martijn en die waren bereid een aangepaste map te maken voor mijn RSV4 en vooral als doel een beter(minder) verbruik. Het contact was echter afgesprongen omdat mijn motor(mechanisch) het begeven had. Het voordeel van rexxer is ook dat ze kunnen werken onder de 3000 RPM en ook koudstart aanpassen. Ik weet niet of je het al gemerkt heb bij koud weer neemt hij nog veel meer benzine en bij koudstart is het alsof hij benzine met emmers in de motor kapt. De prijs zou zijn rond de 200 € voor een éénmalige inlading van de map wat natuurlijk voldoende is.
Persoonlijk heb ik nog geen contact opgenomen omdat ik het nogal druk heb en ook omdat TLM zo'n 200 Km ver is. Maar mijn doel is alle sinds een tot daar te gaan om te zien wat mogelijk is. Ik vind het niet plaatsen van een bijkomstige module nog altijd de beste oplossing dat is dan persoonlijk.
Rexxer zou zeer gekend zijn bij Ducati maar dat weet ik niet zeker heb nooit een duc gehad.
Mijn vorige rsv4 had een bazzaz op aanraden van de dealer omdat hij verscheidene bazzaz toestellen had geplaatst en omdat hij veel modules had geplaatst met tractie controle wat nu origineel op de motor zit.

Groeten Bart
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #56 Gepost op: Maart 26, 2012, 16:44:32 »

Wat ik heb begrepen is dat ze met een racemap enorm veel rijdbaarheid onder de 3000 Tpm hebben gekregen.
Verbruik wordt gemeld 35-40 Miles to THE gallon. Oftewel 1op15,6 per km voor de omreken stumpers.
Dit lijkt me redelijk voor een superbike. ( gemiddeld verbuik)
De map van een aprc kan er ook in maar dan moet qs en traction control uitgeschakeld worden als je fiets niet beschikt over voornoemde opties.

Gr.
Sander
Gelogd
Michiel77
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: Maart 26, 2012, 20:37:48 »

Allemaal bedankt voor de reakties,

Het forum van af1 had ik ook al bekeken maar ik vind de ervaringen nog wat onduidelijk.
Nu kun je hem natuurlijk laten re-mappen, voorlopig rijd ik nog met de standaard demper en bij Roke kunnen ze de Akra-mapping erin laden maarja....of dat dan weer verschil geeft bij een standaard demper?

Het gaat me absoluut niet om vermogenswinst maar in eerste instantie om het verbruik, ik tankte van het weekend bij 70 kilometer en mieterde er 9 liter in, ging rijden met dichtgeknepen billen, zo rustig mogelijk toeren zeg maar en toen stond na een kilometer of 30 op 8.9 l/km.
Daarna even een stuk uitgesloofd (en dan bedoel ik echt steeds hard optrekken en volgas acceleren tot 240 ofzo) en daarna stond de meter op 7.8 l/km....dat is toch tegen elke natuurwet in wat mij betreft?
Aprilia heeft de afstelling gewoon absoluut niet onder controle denk ik, dat hij slurpt bij knallen okee maar juist bij het toeren begint de ellende....
Ook word dat vermoeden bevestigd door het rommelige lopen onderin (onder de 4000tpm), hij zoekt binnen deze toerentallen nogal dus als nu bij die race-map, ook bij standaard dempers, het verbruik beter word en hij "smoother"gaat lopen sta ik vandaag nog bij Roke of iemand anders die dat kan fixen!
Ik vind het alleen op dit forum zo stil op dat gebied, nu zijn er ook niet zoveel tuono's verkocht denk ik maar er is nog niemand met het uiteindelijk sluitende "feel good"antwoord. Ook roke kon niks zeggen over het effect op verbruik dus ik wacht maar even af totdat iemand de race-map heeft op zijn tuono.....!
Wel heel prettig om elkaar op de hoogte te houden in deze want......het zou toch veel beter moeten kunnen met dat verbruik?

Dus.....als iemand ervaring heeft (en goede ervaring met re-mappen of powercommander of rapid bike) wacht ik met smart....!

Niemand interesse in de Bodis Demper?

Gr Michiel.
Gelogd
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Maart 26, 2012, 21:05:27 »

Ik heb al droog gestaan met 125 km !!
Kom vaak bij roke zal is vragen of ze de race map
Er is in schieten ! Kan ik het gelijk testen !

Verder ben ik erg blij met de fiets !

Gr. Frank
Gelogd

V4 rules
Michiel77
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: Maart 26, 2012, 21:12:37 »

Hoi Frank,

Die van mij gaat ook 4 april naar roke voor vervangen koplampen en cockpit i.v.m. nogal heftige condensvorming (hebben ze ook al vaker gehad) en zal dan ook nog even "zeuren"voor de race-map, kom er ook regelmatig, woon redelijk in de buurt!
Afgezien van het verbruik en het slordige lopen onderin heb ik nog nooit een fiets gehad die zo lekker stuurt, dat is weer meer dan dik onder controle!
Word er met de race-map nu flashen bedoeld of gaan ze uit van een race ecu? Ik weet wel dat re-mappen met de akra map bij Roke op 150 euros komt, alleen over verbruik konden ze geen ervaringen delen helaas....
Wanneer ik meer weet horen jullie hget uiteraard ook! Wink

Gr Michiel.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18683 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39587 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12183 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
ZAC geluid shit breed 9 8992 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!