Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 16:27:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ZAC maandag 7 juli incl. vrij rijden  (gelezen 4913 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Juli 07, 2014, 21:45:34 »

Was weer top Cool
Gezellig clubje, zondagmiddag samen met Stefan de boel opgebouwd en daarna lekker gegeten bij de griek in Assen (was k weer). Aangezien de rest laat of de volgende dag zouden komen vroeg naar bed gegaan (moet ik vaker doen Wink). Maandag ochtend waren onze Duitse vrienden (Dannhoff deelde de dag) er vroeg bij, dus om 7 uur al wakker van de ronkende motoren Angry.  Maurice was 's avonds laat aangekomen, Maarten kwam 's ochtends vroeg en onze dappere Brabanders waren natuurlijk erg laat.

Het rijden zelf, Stefan en ik hadden ons in de Sportcup ingeschreven. Doelstelling voor de vrije training was onder de 2 min rijden, aangezien de 1e volle ronde al een 2.00 was een beetje aangezet en een mooie 1.58 neergezet (prima begin). De kwalificatie verliep ook prima met een 1.57,4 op oude banden en een niet optimale remdruk P19 in de Sportcup (S2 voor de oldies), Stefan was sneller en met een 1.56,0 stond hij P10, precies 3 startrijen voor mij Evil

Race1
Doelstelling voor Stefan eindigen , zoals gewoonlijk een goede start waarbij ik Stefan al voor de 1e bocht te pakken had Grin. Uiteindelijk kwamen enkele sneller mannen voorbij en heb ik nog enkele mannen kunnen pakken waarbij ik de laatste 5 ronden met een ZX10 heb lopen vechten, niet normaal hoe hard zo'n ding loopt . regelmatig van positie gewisseld tot ik hem uiteindelijk in de laatste ronden gepakt heb. Door de motor in de stekkenwal ernaast te zetten hield hij een verdedigende lijn aan in de bult, hierdoor kon ik een ander lijn pakken en hem in Mandeveen pakken met een blockpass daarna vroeg op het gas in Duikesloot en het gevecht gewonnen  + nieuw PR 1.56,1

Race 2
Eerlijk gezegd was ik al behoorlijk op dus ik kwam goed van de lijn maar heb in de scrummage het een beetje gelaten. Ik had wel meteen een goed ritme en zat meteen in 1.58'ers wederom zat ik achter de Kawa maar deze was mij iets te snel voorbij een blade waar ik meer moeite mee had. Nadat ik deze voorbij was toch nog geprobeerd het gat dicht te rijden maar het verschil was te groot wel mijn nieuw PR wederom aangescherpt 1.55,5

Helaas had Stefan een offday dus niet echt het gevecht aan kunnen gaan, volgend jaar beter
Gelogd

ZAC#4
Tomba la bomba
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.692


Il Colombo Tricolore

Zambia
« Antwoord #16 Gepost op: Juli 07, 2014, 22:57:20 »

Het was inderdaad weer (Brabants) gezellig! En super mooi weer. Ernest en ik kozen voor vrij rijden. Het mooie is dat je laat kunt inschrijven en dat de eerste vrij rijdensessie pas om 10.20u start. Dus om 7.00u uit Den Bosch vertrekken om zo om 9.00u de A28 af te rijden naar het circuit. Dat we daarna nog 3 (drie!!) kwartier rondjes hebben gereden omdat de snelwegafrit en de tunnelweg waren afgesloten en de bepijling niet klopte, was niet het plan. Uiteindelijk ouderwets via Rolde én Smilde de paddock opgereden (grrr) In vliegende vaart de boel afgeladen, ingeschreven, nummertje geplakt, pak aan, laarzen aan, handschoenen aan, handschoenen uit, helm op, helm af, bril af, helm weer op, bril weer op, handschoenen aan, technische stikker gehaald en met koude bandjes Assen weer eens verkend. Lekker rustig, zo achteraan het veld.

De Ruskenhoek is wat sneller geworden zeg maar. Verder een super gave baan natuurlijk. In tweede sessie 2.06 gereden, iets boven mijn snelste tijd 2.03 van een jaar of wat geleden. Bij het kampje daarna de gouden tips van Frank en Maurice ontvangen om de volgende 8 seconden er af te rijden. Ik zal je de tips besparen, die hebben weinig met circuitactiviteiten te maken... De rest van de dag relaxed aan gedaan en geconcludeerd dat het veel te warme asfalt en de oldscool Aprilia-style-techniek, grotere sprongen in de weg zitten. Wel jammer om van de wijsneuzen te horen dat de clubracer 1.53 o.i.d. deed. Achja...

Tussen de sessies door de races van Frank nog even bekeken, en inderdaad; zo`n ZX-10 (was het geen 6 trouwens Frank??) loopt aardig hard op de Veenslang. (Uhm... was het echt geen ZX-6? Ik twijfel toch wel nu... Wink) Alles bij elkaar een mooie dag. Toch maar wat vaker naar Assen dit jaar. En beter naar de tips van Frank en Maurice luisteren. ík weet nu hoe ze die handenvol seconden pakken!

Tombaaa


* Assen 20140707.jpg (185.26 KB, 494x370 - bekeken 217 keer.)

* Assen S2 20140707.jpg (172.91 KB, 672x344 - bekeken 221 keer.)
« Laatste verandering: Juli 07, 2014, 23:21:26 door Tomba la bomba » Gelogd

Als je iedere dag met het verkeerde been uit bed stapt, moet je misschien eens een keer blijven liggen.
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #17 Gepost op: Juli 08, 2014, 07:43:31 »

klinkt goed mannen!

@frank:  ga je nu ook al PR's zetten als ik er niet ben? 
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Juli 08, 2014, 09:37:15 »

Leuke verhalen weer, damn ik mis die gezellige zac sfeer, ik ga maar eens een brief schrijven dat er volgend jaar op een andere dag dan maandag geraced moet worden .. Grin
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Juli 08, 2014, 11:19:57 »

klinkt goed mannen!

@frank:  ga je nu ook al PR's zetten als ik er niet ben? 

Ik zit in een goede flow, als ik in de laatste race minder moe was geweest had ik er nog wat extra uit kunnen halen
Gelogd

ZAC#4
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Juli 08, 2014, 12:39:57 »

hierbij even mijn relaas van gisteren, een dag om snel te vergeten  Undecided

we begonnen de dag met een klein beetje bewolking en links en recht hadden mensen zo hun twijfel of het wel echt mooi weer zou worden 
het kamp hadden we zondag al opgebouwd dus nadat ook ik een paar keer verkeerd gereden was in de ochtend ( kleine hint hoe de dag zou gaan)
was ik toch ruim op tijd op het circuit , de keuring en inschrijving gingen vlot.

tijdens de eerste training en in de kwalificatie was ik al een paar keer naast de baan gekomen ( haarbocht ) ivm met slecht werkende voorrem
welke bij pogingen tot laat remmen soppig werden ( not funny) toch nog een nette 1.56,0 op de klok gezet.

tijdens de start omdat ik al weinig vertrouwen had in de remmen wat vroeger geremd, geen goed idee, waardoor ze me links en rechts voorbij vlogen
in ronde 2 bij uitkomen strubben vloog de bike bij opschakelen in zijn neutraal . hierna wel snel het achterwiel van frank gevonden met zelfs nog een
poging tot uitremmen einde rechte stuk voor de haarbocht ( nam bijna frank mee  Embarrassed) toch in het achterwiel kunnen blijven hangen en dacht hem
dan wel op de veenslang te pakken. dit pakte helemaal verkeerd uit want bij uitkomen strubben brak de motor dwars uit en kwam ik in een soort van rodeo ride terecht, dit waren genoeg head ups om te beslissen , leuk is leuk maar het is genoeg geweest.

frank volgend jaar gaan we het gevecht aan , nu eerst even de bike aanpakken.

  
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21820 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Veerafstelling? « 1 2 » Tuonofreak 17 11098 Laatste bericht Augustus 24, 2008, 15:19:14
door Shrek!
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39519 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9200 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35489 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!