Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 06:26:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 51   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het NIEUWE aankopen topic 2012  (gelezen 127652 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #255 Gepost op: April 17, 2012, 16:22:51 »

het spuitwerk van de clubracer is door rolf gedaan 
Gelogd

if it runs , race it
rsvjan
Twin sound 4 ever
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 629


R1 crossplane

Luxembourg
WWW
« Antwoord #256 Gepost op: April 17, 2012, 17:26:49 »

Zo, de kogel is door de kerk.
Onlangs heb ik mijn RSV-R van 2001 verkocht. Ik wilde gaan voor een RC8. Sterker nog: Ik ben gegaan voor een RC8, zij het dan voor even........Wat een drama vergeleken bij een Mille. Ik heb er 3 hele dagen mee gereden, prachtfiets om te zien, maar zo verschrikkelijk zenuwachtig en waardeloos schakelen. Het sturen daarentegen is fenomenaal. Na de drie dagen heb ik fiets weer van de hand gedaan. Toen stond ik voor het dilemma welke 2-cylinder ik graag nog eens zou willen rijden buiten een Aprilia. Antwoord: Ik wordt nergens warm van op het ogenblik. Ducati doet me niks (hierna hou je al weinig twins over van een vergelijkbaar kaliber, behalve een Appie), Aprilia RSV4 vind ik qua reputatie ook te twijfelachtig van de "betaalbare" bouwjaren. Voor de rest zijn er geen 2-pitters meer waar ik dus warm van wordt. Is persoonlijk natuurlijk.
Uiteindelijk kan ook ik niet motorloos blijven dus heb ik een proefrit gemaakt op een 2009 R1, de BigBang of Crossplane zoals ze die ook wel noemen. Mijn god, wat een kanon en wat een heerlijke motor. Prachtig geluid, klinkt als een v4 en onderin vergelijkbare trekkracht als de Mille. De R1 heb ik dus aangeschaft en het ding stuurt fantastisch en rijdt hetzelfde als een Mille, maar dan soepeler. De remmen vallen wel wat tegen t.o.v. het Brembo-geweld op de Aprilia.
Mijn hart ligt overigens nog altijd bij de twin, maar deze motor maakt me ernstig aan het twijfelen. Heb er nooit bij stilgestaan dat er 4-cylinders zijn ook wat losmaken. Vond het altijd van die zoemende bijen maar in dat opzicht is R1 niet vergelijkbaar met een "gewone" viercylinder.
Ik weet het: Het is een rijstraket, maar straf me a.u.b. niet te hard  Grin
Vond en vind het nog steeds erg leuk op dit forum en heb er onwijs veel aan gehad.



Ik kan je vertellen superfiets, stuurt goed, beetje losjes in de heupen bij hard inremmen (wen je ook snel aan) en zoept idd net zo veel als een v4 (bij race gebruik 12,5 l/100km), kortom succes en veel plezier met deze nieuwe aanwinst 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #257 Gepost op: April 17, 2012, 20:42:55 »

het spuitwerk van de clubracer is door rolf gedaan  

en door mijn assistent  Wink Wink Wink
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #258 Gepost op: April 18, 2012, 09:26:06 »

Zo, de kogel is door de kerk.
Onlangs heb ik mijn RSV-R van 2001 verkocht. Ik wilde gaan voor een RC8. Sterker nog: Ik ben gegaan voor een RC8, zij het dan voor even........Wat een drama vergeleken bij een Mille. Ik heb er 3 hele dagen mee gereden, prachtfiets om te zien, maar zo verschrikkelijk zenuwachtig en waardeloos schakelen. Het sturen daarentegen is fenomenaal. Na de drie dagen heb ik fiets weer van de hand gedaan. Toen stond ik voor het dilemma welke 2-cylinder ik graag nog eens zou willen rijden buiten een Aprilia. Antwoord: Ik wordt nergens warm van op het ogenblik. Ducati doet me niks (hierna hou je al weinig twins over van een vergelijkbaar kaliber, behalve een Appie), Aprilia RSV4 vind ik qua reputatie ook te twijfelachtig van de "betaalbare" bouwjaren. Voor de rest zijn er geen 2-pitters meer waar ik dus warm van wordt. Is persoonlijk natuurlijk.
Uiteindelijk kan ook ik niet motorloos blijven dus heb ik een proefrit gemaakt op een 2009 R1, de BigBang of Crossplane zoals ze die ook wel noemen. Mijn god, wat een kanon en wat een heerlijke motor. Prachtig geluid, klinkt als een v4 en onderin vergelijkbare trekkracht als de Mille. De R1 heb ik dus aangeschaft en het ding stuurt fantastisch en rijdt hetzelfde als een Mille, maar dan soepeler. De remmen vallen wel wat tegen t.o.v. het Brembo-geweld op de Aprilia.
Mijn hart ligt overigens nog altijd bij de twin, maar deze motor maakt me ernstig aan het twijfelen. Heb er nooit bij stilgestaan dat er 4-cylinders zijn ook wat losmaken. Vond het altijd van die zoemende bijen maar in dat opzicht is R1 niet vergelijkbaar met een "gewone" viercylinder.
Ik weet het: Het is een rijstraket, maar straf me a.u.b. niet te hard  Grin
Vond en vind het nog steeds erg leuk op dit forum en heb er onwijs veel aan gehad.

Ik heb 2 1/2 jaar geleden voor een vriend een 2009 bigbang R1 uit Didam gehaald. Tijdens het terugrijden naar Groningen was ik zeer onder de indruk van deze geweldige fiets. Remmen zijn niet te vergelijken met een Aprilia maar de stuureigenschappen, het geluid (zaten akra's onder) en het blok 
Ik blijf door sturen op mijn Factory maar als ik een andere fiets zou kopen dan staat deze samen met de RSV4 en de S1000RR op de nominatie lijst

Je gaat veel plezier beleven aan de R1 Bas!!!!!
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Deefski
RSV Mille, er is geen betere!
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.872


Je kunt beter jezelf overwinnen, dan 1000 vijanden

Kazakhstan
« Antwoord #259 Gepost op: April 18, 2012, 15:05:07 »

Zal vast goed komen. Ik vond hem (1x gereden) iets zompiger dan de Mille 2001 (los van het power verschil). Wel alles dik in orde natuurlijk.
RSV4 niets voor je geweest?

Veul plezier in ieder geval!!!
Gelogd

The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
The moon is a planet just like the earth, only it is even deader.""
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
bass
Gast
« Antwoord #260 Gepost op: April 18, 2012, 15:44:38 »

Zal vast goed komen. Ik vond hem (1x gereden) iets zompiger dan de Mille 2001 (los van het power verschil). Wel alles dik in orde natuurlijk.
RSV4 niets voor je geweest?

Veul plezier in ieder geval!!!
Heb wel aan de RSV4 zitten denken, maar die was net weer een duizend of 2-3 duurder en dat vond ik net te gortig. Ergens moet ik een grens trekken. Een RSV4 gaat er ooit wel een keer komen, denk ik. Blijft ook een beauty.
Gelogd
Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #261 Gepost op: April 18, 2012, 20:13:30 »

het spuitwerk van de clubracer is door rolf gedaan 

en door mijn assistent  Wink Wink Wink

Heb je wat te doen komende winter?
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #262 Gepost op: April 23, 2012, 09:58:37 »


zonder biaggi erin!

Vrijdag was het heerlijk weer op de baan, heb zelfs nog ff in t-shirt gezeten. Zaterdag was het zo koud dat ik extra trui heb gekocht (90,=) om het wat warmer te krijgen....
Zondag had ik mijn onderpakkie maar aangetrokken  Grin

Vette races, jammer van Chaz Davies  Undecided
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #263 Gepost op: April 23, 2012, 12:35:42 »

gaaf , die trui 

Mijn laatste aankoop ter voorkoming van onverwachte powerslides door een volle onderkuip 

Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #264 Gepost op: April 23, 2012, 12:45:49 »

een diepte investering 
Gelogd

if it runs , race it
H-C50
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143

Netherlands
« Antwoord #265 Gepost op: April 23, 2012, 18:00:45 »

De termignoni uitlaat van Oliver, ook hier op het forum, over gekocht. Scheelt weer een paar kilo's met de originele uitlaat. Tevens een iets ander geluid angel

Gelogd
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #266 Gepost op: April 23, 2012, 20:06:19 »

Gave bike H-C50, en die uitlaat staat m ook goed
Gelogd
H-C50
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143

Netherlands
« Antwoord #267 Gepost op: April 23, 2012, 20:27:03 »

Gave bike H-C50, en die uitlaat staat m ook goed

Dankje! Dit was de eerste stap om de motor op smaak te maken Cool Als volgende op de to do list staan kleinere knipperlichten.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #268 Gepost op: April 24, 2012, 19:03:20 »



Ook net als mjvanderlaan zonder Biaggi erin 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
bass
Gast
« Antwoord #269 Gepost op: April 25, 2012, 18:10:49 »

Veel plezier met de r1 Bas ! 

 With stupid dat vraagt om een foto!!

Bij deze dan de RC 8 die na een week weer van de hand is gedaan. Wat een drama was het eigenlijk....voor de rest een prachtfiets (vind ik zelf).


En bij deze de huidige fiets.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 51   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10076 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
How to: zelf ledspiegels maken Zattara 7 6189 Laatste bericht Juni 22, 2011, 08:28:14
door arkiecbr
Motorkleding « 1 2 » Huertecilla 24 62616 Laatste bericht Juli 09, 2008, 16:26:50
door leonsnek

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!