Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 09:58:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ducati Club Races 2012  (gelezen 37906 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #90 Gepost op: Mei 14, 2012, 07:51:39 »

weet ik in ieder geval een mooi richtpunt voor morgen , onder de 2 min  Evil

als mijn pols het houdt  moet dit te doen zijn 
Gelogd

if it runs , race it
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #91 Gepost op: Mei 14, 2012, 07:54:22 »

Gezellig was het in ieder geval!  

Eerste kwalificatie was nat door een klein buitje vlak daarvoor. Paar rondjes gereden om een tijd neer te zetten, maar op supercorsa's blijft dat lastig.  Roll Eyes
Tweede kwalificatie was droog. Direct met Martin (Stokman) de baan op gevlogen en we hadden ruim baan. Martin reed een stukje voor me en was de rode lap voor mij  Grin, totdat we code rood kregen voor een valpartij waarbij rijder en motor vlak naast de baan lagen (Ruskenhoek).

Ruim 40 man stonden in de pits te wachten tot ze de baan op mochten en werden daarna ook massaal de baan op gelaten. Ze vielen bij bosjes in de eerste ronde.  Roll Eyes Koude banden en prestatiedrang.... denk ik.
Door de drukte geen fatsoenlijke tijd kunnen rijden. Startplaats 20 in de Desmoquatro B.

De race reed ik redelijk eenzaam na een goede start. In de eerste ronden naar P10 gereden en daar gebleven.  

Bedankt voor de gezelligheid jongens en tot de volgende keer.  
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #92 Gepost op: Mei 14, 2012, 08:50:03 »

http://www.youtube.com/watch?v=GbTK77-t2Bc

Filmpje van Frank vanaf de GT-Tribune.
Gelogd

FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #93 Gepost op: Mei 14, 2012, 10:14:15 »

De ducati club race: voor veel racende Aprilia Riders het hoogtepunt van het jaar. Helaas was er dit jaar beslist dat er geen aparte raceklasse was voor de "andere" europese merken en was inschrijving alleen opengesteld voor Ducati motorfietsen muv de classics. Jammer, geen DCR dus. Maar deze beslissing werd herzien, er werd gepolderd en er werden 40 startplaatsen gereserveerd voor niet-Ducati's. Geen apart startveld maar op basis van rondetijd werd een startplek bepaald. Jammer, geen BEARS of Thunderbikes klasse dus. Dus ik had besloten niet in te schrijven.

Maar ja, het virus zit nu eenmaal in mij, dus naarmate de datum dichterbij kwam en ik op Motorforum zelfs las dat de Club Race Commissie BMW-s ging uitnodigen om het startveld vol te krijgen heb ik toch een telefoontje gepleegd naar de inschrijving. En wel afgelopen woensdag, en er was nog plek om te trainen maar de startplekken voor de wedstrijd waren allemaal vergeven. Je mag met meer rijders trainen dan wedstrijd rijden was de verklaring hiervoor. Dus toch ingeschreven, want de ervaring leert dat er gedurende het weekend altijd wel wat startplaatsen vrij komen.

Zaterdag 1e training om 11 uur. Om 10.45 begint het te druppelen, om 10.50 een buitje. Ik besluit toch naar regenbanden te gaan en krijg hulp voor het voorwiel. Achterwiel staat er in en de zon gaat schijnen om 10.59. Ik schreeuw: vastzetten, vastzetten en besluit weer naar slicks te gaan (dankjewel Heuveltje en Bitaktus). Uiteindelijk 2 rondjes op halfkoude slicks kunnen trainen voordat de bui echt doorzette, toch een 18e tijd in groep T1 (de snelste trainingsgroep).

T2: droog!!! Voor mij gaat Hugo van de Berg op de Panigale de baan op en dapper als ik ben besluit ik aan te sluiten. Dat gaat 4 rondjes prima, ik merk dat Hugo lekker opbouwt en ik kan mee totdat de achterkant eerder de bocht in wiel dan het voorwiel. Ik rijd even de pits in en zie dat de achterband aan snot is. Een sc0 is een echte qualifier en later spreek ik ONK-jongens: " Ja daar kun je 3 rondjes mee rijden en dan houd het echt op." Ok, gegokt en verloren maar wel leerzaam. Net onder de 1.50 met 1.49,9. Dik tevreden!

Dan wordt het wachten tot de startlijsten, zou ik er op staan. Jawel!! P13 in de desmoquattro klasse groep A. Net achter Paolo, de enige andere RSV4 rijder. Van de 13 voor mij zijn er 6 ONK-rijders en ene Hugo van de Berg en enkele zeer snelle Ducatisten. Yes, ik kan de wedstrijd rijden!

Zondag: het weer is beter, warmer, veel minder wind en 100% droog! De wedstrijdspanning bouwt zich langzaam op en we maken de hospitality unit ARA-waardig. Dus afwassen en vieze sokken opruimen enzo. Superleuk dat er altijd mensen komen kijken naar ons, dat motiveert enorm! En het is altijd gezellig    

De wedstrijd om 13.25. KJ helpt mij in parc ferme met bandenwarmers. Ik moest zelfs poseren voor fotografen, zullen de sponsoren blij mee zijn (Roke: lezen jullie wel mee hier  Wink). Redelijke start maar ik moet erg wijd in de Haarbocht, toch ongeveer 12e plek Strubben in. Daarna was het hard werken om mijn positie te behouden. Ritsma kwam me voorbij, waarna een groepje van 4 ontstond waarvan ik de achterste was, dan een supersnelle ducati en Ritsma en daarvoor een 1198S. De laatste trekt zich onderuit in strubbel, Ritsma kon er net omheen waarna ik zijn achterwiel weer had, maar BMW power is toch wel euh...veel zeg maar. Na een rondje of 6 tot 7 krijg ik last van mijn rechterarm en mijn achterband begint ook weer wat te glijden. Ik besluit op safe te gaan en behoud mijn positie en kom uiteindelijk als 10e over de meet met een snelste ronde van 1.47.862. Meer dan tevreden en stuiterend van de adrenaline meld ik me in de ARA hospitality. Genieten en volgend jaar hopelijk weer een "eigen" klasse.

Frank, Johan en Martin en Paolo: was helemaal top, volgend jaar weer!

Ducati club: bedankt voor de mogelijkheid om mee te doen, volgend jaar graag weer een Bears en Thunderbikes klasse!
« Laatste verandering: Mei 14, 2012, 10:19:35 door FastJ » Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #94 Gepost op: Mei 14, 2012, 10:41:13 »

Altiid leuk om die sfeerverslagen te lezen 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #95 Gepost op: Mei 14, 2012, 16:56:31 »

gave verslagen heren. Lees een beetje zoals het gegaan is met de SBK, race  en superpole Grin
Gelogd
Stokkie
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 130


Go for it!!!!

Netherlands
« Antwoord #96 Gepost op: Mei 15, 2012, 09:31:08 »

Hier nog even een verslagje van Stokkie:

Vrijdagochtend vroeg op Assen voor training het was de tweede keer voor mij op mijn "nieuwe" bike. Dus lekker bezig geweest met vering afstellen etc. aan het einde van de dag was de fiets helemaal top en stuurde zo strak als een .......
Zaterdag eerste kwalificatie niet kunnen rijden vanwege regen op het allerlaatste moment en dus geen tijd om wielen te wisselen. Tweede kwalificatie na 1 ronde rode vlag en wachten einde pitlane, daar ging het rode lampje branden van oliepijl met een FTP1 storing?! Met een beetje gas ging dit weg dus wel weer de baan op. Maar de motor ging in toeren begrenzing bij 7/8000 toeren. Dit is een "veiligheid-modus". Na wat technische ondersteuning van andere ARA leden en een belletje naar Bas van Roke heb ik het stekkertje van de oliedruk sensor losgehaald. En dan maar hopen dat dit het probleem is... Op zondagochtend nog even op de parkeerplaats gereden maar echt boven de 7000 toeren komen op een volstromende parkeerplaats is ook niet zo geslaagd. Dus dan maar hopen dat het tijdens de race goed gaat. Door mijn slechte kwalificatie en stukken aan de brommer had ik een tijd van 2.05. Dit betekende dat ik op p9 in de open B stond!! Baal, baal.....etc.
Bij de start merkte ik dat het euvel er nog steeds was, dus bij 7/8000 toeren in de begrenzer, maar ik wilde niet stoppen en ging als 12e of 13e de Haarbocht in. Heb me naar voren gereden en twee ronden voor het einde reed ik op de tweede plek. Had gezien dat ik achter op het circuit sneller was dan die gozer voor me.Laatste ronde in de Ramshoek ging de kopman een groepje achterblijvers buitenom voorbij en ik ging binnendoor. Samen dus op de GT af! Ja en wie heeft dan de grootste ba....of het grootste hart? Ik niet dus want voor mijn gevoel ging hij snel naar links en ik moest behoorlijk remmen en ging rechtuit het grind in bij de GT. Overeind kunnen blijven en 10e geëindigd maar wel de snelste tijd in de groep gereden van 1.57 en dat met een "halve" motor.....pfffffff
Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven en support, dat is fantastisch. En zeker ook de mensen die de trip naar Assen maken om te komen kijken en aanmoedigen..geweldig is dat. Ook alle race-maten om me heen geweldig bedankt voor jullie hulp, gezelligheid en slap OH-en. Heerlijk maar heb wel een beetje kater!

Martin
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #97 Gepost op: Mei 15, 2012, 14:29:53 »

Al een idee wat het is Martin?  Huh

In ieder geval knap gereden met de kreupele Mille 
Gelogd

Stokkie
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 130


Go for it!!!!

Netherlands
« Antwoord #98 Gepost op: Mei 15, 2012, 15:13:10 »

neen, nog geen idee, hij staat nog in de "R-Bunker"!
Gelogd
Annet
Gast
« Antwoord #99 Gepost op: Mei 15, 2012, 15:33:11 »

Leuke verhalen! 

Jammer dat ik er niet ff bij kon zijn. Volgende x hoop ik wel.

Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #100 Gepost op: Mei 15, 2012, 16:20:50 »

Mooi verslag martin, 
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #101 Gepost op: Mei 15, 2012, 21:35:46 »

http://www.motormeuk.nl/bekijken/8575/filmpje/Ducati-Clubrace-2012-onboard-Rintje-Ritsma.html?l

vanaf ongeveer 4 tot 8 minuten ben ik in beeld. BMW power is toch wel veel...
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #102 Gepost op: Mei 16, 2012, 07:27:34 »

Super uitrem-actie in Haarbocht! 
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #103 Gepost op: Mei 16, 2012, 12:30:58 »

Hier de film met mijn razendsnelle KTM 1-pitter  Grin

http://www.youtube.com/watch?v=lEa7_FIDzeA&feature=youtube_gdata
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #104 Gepost op: Mei 16, 2012, 13:31:24 »

http://www.motormeuk.nl/bekijken/8575/filmpje/Ducati-Clubrace-2012-onboard-Rintje-Ritsma.html?l

vanaf ongeveer 4 tot 8 minuten ben ik in beeld. BMW power is toch wel veel...

Toch een behoorlijk verschil inderdaad, je ziet hem op vermogen naar je toe rijden, die BMW zal dan ook niet standaard zijn lijkt mij?
Die blauwe 998 brult er ook goed over trouwens , zeker een 1198 blok ...
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35390 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10313 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8884 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25448 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
ZAC geluid shit breed 9 8953 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!