Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 14:28:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rs125 verstandig als 1e cirquit fiets?  (gelezen 3478 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
dennisfromwezep
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 76

Netherlands
« Gepost op: Januari 11, 2012, 22:18:21 »

hallo mensen !
ben nog niet echt lang op dit forum ma zit nu al met een vraag.
had afgelopen zomer al is wezen kijken voor een rs125. ik heb iets met die dingen en ze rijden opzich best wel leuk. nu wou ik dus een motor er bij kopen om afentoe een cirquit dag tegaan rijden.
leek mij een rs 125 wel een leuk motortje. beetje bromfiets techniek dus wat ik zelf wel grotendeels kan in de schuur.

nu komt de vraag

is een 125 te licht of is het opzich wel een goed leer middel om het 1e jaar het cirquit op tegaan?
want vind het namelijk zonde om gelijk met mijn pas gekochte rsv uit 2007 de dagen tegaan rijden

mvg

Dennis
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 12, 2012, 01:27:23 »

Het probleem is dat er op de rechte stukken wel wat (veel) tekort komt.
Dit is misschien ook gevaarlijk naar andere rijders die er niet op anticiperen.
Maar om wat bochten te leren en te leren rijden kan het wel.

Alhoewel ik liever een 600 zou willen aanbevelen, moest dit mogelijk zijn.
Daarom geen CBR 600 RR ofzo, maar een goedkope SRAD of CBR sport eventueel al circuitklaar en na een jaartje terug verkopen.

Daar heb je misschien meer aan.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 12, 2012, 20:20:10 »

waarom geen RS250
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 13, 2012, 10:19:02 »

In de juniorcup reden ze met de RS125 onder de 2:10 op Assen met de oude (of gewone) Ruskenhoek.
Genoeg jongens die dat nooit zullen halen op een 600 of 1000.
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 13, 2012, 16:09:38 »

volgens mij mag je bij sommige organisaties niet eens de baan op met een 125.

Gelogd
dennisfromwezep
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 76

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 14, 2012, 01:58:00 »

waarom geen RS250

ivm lage kosten een rs250 is toch al gauw duurder dan een rs125

sorry typen valt n niet meer mee rond dit tijdstip Tongue
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 14, 2012, 09:51:59 »

lage kosten en circuitrijden gaan helaas niet samen, je hebt hoge kosten voor circuitrijden of hele hoge kosten voor circuitrijden..... Wink
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 14, 2012, 11:10:29 »

Ik denk dat je heel veel plezier kunt hebben met een rs125 op een circuit. Je zal wel eerst wat kortere baantjes moeten nemen als croix bv. Belangrijk bijeen dergelijke motor is de bochtensnelheid hoog te houden om de zwaardere jongens enigzins bij te benen. Hierdoor gelijk een goede leerschool.

Ander alternatief is gewoon een keer de clubracer huren Wink
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 14, 2012, 11:58:23 »

volgens mij mag je bij sommige organisaties niet eens de baan op met een 125.


'

CRT accepteerd volgens mij idd geen 125's (heb daar ooit eens geinformeerd toen ik de RS125 nog had), MSL voor zover bij mij bekend wel.
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
*Thomas*
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 18, 2012, 00:01:55 »

Hallo,

Ik rijd zelf geen circuit, maar ik ken wel een paar mensen die met standaard RS125'en op circuit rijden (en heus ook op de snellere, zoals Assen en Zolder).

Bij een RS125 moet je zeker niet in de verleiding gebracht worden om enorm te gaan tunen, dat heeft geen zin. De modificaties die in mijn ogen het
meeste zin hebben zijn:

- andere uitlaat (arrow, tyga, jolly moto, giannelli). Lange flens gebruiken!
- een smallere ketting (420) met bijhorende tandwielen en een setje voortandwielen (16-17-18) zodat je daar wat mee kan spelen.
- voorvork laten reviseren/aanpassen
- achterveer zou eigenlijk door wat anders vervangen moeten worden (bv bitubo via pjme.co.uk) of een SP veer van sachs
- stalen remleidingen

Zorg voor een motor die verder mehanisch in goede staat is:
- goede banden en remmen
- motorblok in goede staat (koppeling, krukaslagers, bigend, zuiger)
- goede squish van de cilinder

Zoals je ziet hoeft er helemaal geen dure onsteking of ander exotisch spul op. Zelfs de 34mm carb (ipv de 28) hoeft helemaal niet.
Het geld dat je uitspaart met dure tuning kan je beter besteden aan een regelmatige zuiger-/banden-/remblokkenwissel en, de inschrijving voor trackdays en initiaties.

Succes and have fun! 
Gelogd
dennisfromwezep
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 76

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 18, 2012, 21:15:19 »

Hallo,

Ik rijd zelf geen circuit, maar ik ken wel een paar mensen die met standaard RS125'en op circuit rijden (en heus ook op de snellere, zoals Assen en Zolder).

Bij een RS125 moet je zeker niet in de verleiding gebracht worden om enorm te gaan tunen, dat heeft geen zin. De modificaties die in mijn ogen het
meeste zin hebben zijn:

- andere uitlaat (arrow, tyga, jolly moto, giannelli). Lange flens gebruiken!
- een smallere ketting (420) met bijhorende tandwielen en een setje voortandwielen (16-17-18) zodat je daar wat mee kan spelen.
- voorvork laten reviseren/aanpassen
- achterveer zou eigenlijk door wat anders vervangen moeten worden (bv bitubo via pjme.co.uk) of een SP veer van sachs
- stalen remleidingen

Zorg voor een motor die verder mehanisch in goede staat is:
- goede banden en remmen
- motorblok in goede staat (koppeling, krukaslagers, bigend, zuiger)
- goede squish van de cilinder

Zoals je ziet hoeft er helemaal geen dure onsteking of ander exotisch spul op. Zelfs de 34mm carb (ipv de 28) hoeft helemaal niet.
Het geld dat je uitspaart met dure tuning kan je beter besteden aan een regelmatige zuiger-/banden-/remblokkenwissel en, de inschrijving voor trackdays en initiaties.

Succes and have fun! 

ja vandaar deze vraag, met een redelijk laag budget toch leuke dagen mee rijden, daar ging het mij meer om. thanks voor de reactie !
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5166 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49985 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33686 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9967 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 57742 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!