Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 08:45:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: "HOW TO" reparatie lekkende wheephole  (gelezen 4927 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
JunkyMille
Gast
« Gepost op: Januari 23, 2012, 00:33:06 »

Als je een lek hebt bij het gaatje in het blok welbekend als wheephole. Deel 1 reparatie

* wheephole deel 1.pdf (160.9 KB - gedownload 477 keer.)
Gelogd
JunkyMille
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 23, 2012, 00:34:30 »

Als je een lek hebt bij het gaatje in het blok welbekend als wheephole. Deel 2 reparatie

* Wheephole deel 2.pdf (189.43 KB - gedownload 381 keer.)
Gelogd
JunkyMille
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 23, 2012, 00:36:31 »

Als je een lek hebt bij het gaatje in het blok welbekend als wheephole. Deel 3 reparatie

THE END

* wheephole deel 3.pdf (283.65 KB - gedownload 384 keer.)
Gelogd
Bas42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 237


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 23, 2012, 07:59:46 »

Had er nog nooit van gehoord (lekt bij volgens mij ook (nog) niet  angel).
Wel een lekkere duidelijke "how to".
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 23, 2012, 08:12:39 »

Keurig hoor, als je in het ledendeel kijkt, kun je bij mijn HOW TO over de mechanical seal, tevens zien hoe je de mechanical seal eenvoudig zelf kunt vervangen ,hoef je niet naar de dealer 

Dit is mijn Topic : http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=17280.0

Wel even lid worden van deze fantastische ARA familie , anders kun je niet in het ledendeel  Grin
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 23, 2012, 08:30:14 »

Goed gedaan! Altijd leuk als iemand de moeite neemt om iets met anderen te delen.

Overigens is dat vacuum echt wel weg hoor als je de koppelingsdeksel er af gaat halen. En mocht je zeker willen zijn
dat je weg is kan je gewoon (met de motor uit) even flink gas geven, dan is het vacuum er gegarandeerd af.
Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 23, 2012, 20:07:32 »

  Duidelijke how to  alleen één vraag, waarom moeten de koppelingsplaten eruit die kunnen toch gewoon blijven zitten??
« Laatste verandering: Januari 23, 2012, 20:10:09 door dennis » Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 23, 2012, 20:21:22 »

Duidelijke how to  alleen één vraag, waarom moeten de koppelingsplaten eruit die kunnen toch gewoon blijven zitten??

Die kunnen idd blijven zitten, membraam loshalen is voldoende.

Hier een volledige how to: http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=17280.0
« Laatste verandering: Januari 23, 2012, 20:24:57 door rsvfrank » Gelogd
JunkyMille
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 23, 2012, 21:04:48 »

Natuurlijk kun je ze laten zitten . Maar het is het ideaal moment om ze te kunnen checken of de dikte nog voldoende is en of er geen verkleuringen zijn op de staal plaatjes.
En niet te vergeten de veertjes. Dus lijkt het mij juist handig. Open ligt het toch .
Gelogd
frank23
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 37

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 03, 2013, 17:04:18 »

Ik zie dat dit topic al wat ouder is maar toch even een vraag. Ik had ook een lekkage en heb deze laten repareren door mijn monteur (motorzaak). Nou is hij hier 4 uur mee bezig geweest. Is dit normaal??
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 03, 2013, 17:58:12 »

Ik zie dat dit topic al wat ouder is maar toch even een vraag. Ik had ook een lekkage en heb deze laten repareren door mijn monteur (motorzaak). Nou is hij hier 4 uur mee bezig geweest. Is dit normaal??

4 uur is wel erg veel, misschien nog andere dingen gedaan?
Gelogd
frank23
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 37

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 03, 2013, 18:01:06 »

Ja dat leek mij ook, keer 60 euro per uur. Nee ik heb de rest (grote beurt) er allemaal afgetrokken. Dus dan bleef dit over de reparatie van de lekkage.
Maar bedankt voor je reactie, dan weet ik iets meer.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 03, 2013, 18:28:55 »

1,5 uur als je rustig aan doet, bekijk de how too maar eens en beoordeel dan hoeveel of eigenlijk hoe weinig werk het is..
Gelogd
The Marshall
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.810


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 03, 2013, 19:54:41 »

Ik zie dat dit topic al wat ouder is maar toch even een vraag. Ik had ook een lekkage en heb deze laten repareren door mijn monteur (motorzaak). Nou is hij hier 4 uur mee bezig geweest. Is dit normaal??

4 uur lijkt inderdaad lang.
Maar al naar gelang hoe alles los of NIET los gaat wil de tijd nog wel eens oplopen.
Zou bij je motor monteur eens navragen hoe hij aan die 4 uur komt en bij een dealer hoeveel tijd hiervoor staat.
Niet zomaar oordelen.

suc6     Jos
Gelogd

Ouder worden betekent dat je botten zijn uitgegroeid maar je vel nog niet ;-)
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 03, 2013, 21:06:57 »

Ik zie dat dit topic al wat ouder is maar toch even een vraag. Ik had ook een lekkage en heb deze laten repareren door mijn monteur (motorzaak). Nou is hij hier 4 uur mee bezig geweest. Is dit normaal??

4 uur lijkt inderdaad lang.
Maar al naar gelang hoe alles los of NIET los gaat wil de tijd nog wel eens oplopen.
Zou bij je motor monteur eens navragen hoe hij aan die 4 uur komt en bij een dealer hoeveel tijd hiervoor staat.
Niet zomaar oordelen.

suc6     Jos

Misschien was je lekkage wel iets anders , inderdaad ,zoals Jos zegt, gewoon even navragen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
ZAC geluid shit breed 9 9003 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25620 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110166 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16225 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28590 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!