Hallo,
Ik ben David Dierick bouwjaar1983, born 1984...

.
Ik woon in Rollegem, nabij Kortrijk (België).
Ben al sederd +- oktober 2011 op dit forum,
Maar ik had nog geen tijd gehad om deftig foto's te posten + had nog geen mooie foto's van mijn nieuwe bike...
Ik heb na mijn brommer (een Yamaha BW's 50cc scooter bwj 2000 met Malossi 70cc cilinder)
met mijn autorijbewijs op een Aprilia Sportcity 125 bwj 2006 met ook een Malossi 210cc cilinder. ongeveer 2 jaar gereden tot 10000km op de teller.
Ik reed daar veel moto treffens mee mee. was gewoon zalig (al snel kreeg ik een moto virus, zoals een Alfa virus

).

(de Alfa 156 op de achtergrond was van mijn vader, die rijd nu ondertussen met een Alfa Brera (jip een Alfa familie))
Heb toen besloten de Aprilia te verkopen en een no budget moto te kopen en met overige € het moto rijbewijs te betalen.
Kwam toen (jammer genoeg) aan een Yamaha XJ600s moto, 4400km en 800€. was mooi om te starten, en rijbewijs te doen + ervaring.

Maar na dan geslaagt te zijn en 2.5j gereden te hebben en 22000km op de klok gezet te hebben, vond ik het tijd om iets duurzamer te gaan besturen, en al snel dacht ik terug aan mijn Italiaans ego, en het lievde voor de Aprilia.
Had toen ook al wat bijgespaard en kon een duurdere fiets kopen.
Ik heb ook eens Ducati monster overwogen, maar de prijs is iets hoger van een 2dehands + je hebt minder technologie mee op een monster tegenover de Shiver (zelvde prijsklasse)
Monster is 2kleppen per cilinder, lucht gekoelt, minder pk, analoog dashbord, beetje verouderd, (oke de nieuwe zijn weer modern maar €...)
De Shiver geeft 4 kleppen per cilinder, waterkoeling, ride by wire, meer pk's, mappings, elektronisch dashbord, moderner...
Het is dus een Aprilia Sl Shiver 750 geworden (vanwege de rechtop zit houding geen RSV of zo)
Hij is van bwj 2008 met 8000km op de teller.
Amai, wat zit daar karakter in, gewoon er naar kijken, luisteren is een verslaving.
Wat mij ook opvalt is,
dat die 2 cilinders een streling voor het oor zijn, je moet niet zwaar sportief rijden om u te plezieren je kan ook traag rijdend eens genieten,
wat met een 4 cilinder altijd in hoge toeren gaan en sportief rijden anders was het te saai....

Er zit reeds al een Leovince decat op, maar de demers blijven origineel, omdat ze deel uitmaken van het design van de moto.
Er komt nog enkel velg lintjes op in het kleur van het frame.

Is wel een beetje moeilijk te berijden een 2 cil, vooral de ronde punten, maar ik moet nog ervaring op doen met deze fiets + de andere fiets had een 130mm achter band, de Shiver 180mm achter band en dat scheeld ook al een stuk.
Ik ben dus echt een grote (fraek) Italiaanse mobiel liefhebber

, en moet eigenlijk van niets anders weten

, zelfs de banden moeten Pirelli zijn...
Dus rijd ik al mijn hele auto verhaal met Alfa, nu de 147 1.9 JTD 8V Squadra bwj 2005 en er voor met een 145 1.4IE Squadra bwj 1994.

En mijn vrouwtje rijd natuurlijk ook Italiaans, een Fiat Punto I 1.2 bwj 1996.
Ik zit dus ook op het alfaforum.nl, onder de naam David Dierick.