Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 13:34:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welk vermogen heeft je RS 250 en welke mods heb je gedaan?  (gelezen 7507 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Gepost op: Februari 20, 2012, 21:39:39 »

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat iedereen hier op het forum heeft gedaan om zijn/haar scheurijzer op te kietelen.
Evenals het vermogen dat je momenteel hebt, hoe je hebt bereikt (powervalves, andere koppen, ... en of je er al problemen mee hebt gehad qua stukrijden.

Ikzelf heb geen mods op mijn RS staan. Daarom dat ik wel interesse heb in de mening en setup van anderen.
Zeker ook omdat ik eerst eens een paar dagen op VDV wil rijden met de standaard en achteraf wil zien van hoe of wat.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 20, 2012, 22:08:31 »

als je de zoekfunctie gebruikt kom je wel wat tegen maar wel leuk een apart topic zo.

Mijn RS250:
- blok na diverse vastlopers compleet gereviseerd.
- Vlakke koppen van Ficher erop.
- Nieuwe cilinders met zuigers
- Blueprinten door Laurens
- Inlaat een beetje rechterop de cilinders geplaatst
- Nieuwe koppeling en zwaardere veren in de drukgroep.
- Ignitec ontstekingsunit.
- grotere sproeierbezetting.
- Gebruik nu korte bougies.
- Kleinere gel accu.
- Thermostaatklep eruit gehaald.
- Slang tussen waterpomp voorzien van een buis.
- Nieuw ARROW systeem na jaren met open challenge systeem gereden.
- Achter een Wilbers veer met los het gashuis
- Voor WP race veerpakket
- Stuurdemper van WP
- Set velgen met regenbanden
- Verschillende maten tandwielen voor de settings op korte en lange circuits
- Subframe achter aangepast zodat ik meer zitruimte heb en beter achter de kuip(en ruit) kan wegkruipen.

Nu 68pk op het achterwiel en een koppel van bijna 45Nm

Zorg dat de ketting en tandwielen goed zijn, schoon en juist gespannen, scheelt enorm. Wink
« Laatste verandering: Februari 20, 2012, 22:24:39 door rolf » Gelogd
Leon_RS250
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 23, 2012, 14:29:49 »

Hallo Rolf,

Mag ik vragen waarom je de thermostaatklep eruit gehaald hebt?

Als je het mij vraagt is dat vragen om problemen omdat je veel langer en vaker met een te lage motortemperatuur rondrijdt, wat nou niet echt iets is waar 2-takt blokjes erg goed tegen kunnen.
Tis niet voor niks dat je bij lage motortemperatuur de gaskraan nog niet vol mag opendraaien => mogelijke oorzaak van je vastlopers.

1 ding is zeker: het levert in ieder geval geen vermogen op (tenzij min-pk's).
Maar misschien heb je wel iets anders ingebouwd ter compensatie zodat we ons geen zorgen hoeven te maken?

Gr,

Leon_RS250
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 23, 2012, 20:45:53 »

Hallo Rolf,
Mag ik vragen waarom je de thermostaatklep eruit gehaald hebt?
Als je het mij vraagt is dat vragen om problemen omdat je veel langer en vaker met een te lage motortemperatuur rondrijdt, wat nou niet echt iets is waar 2-takt blokjes erg goed tegen kunnen.
Tis niet voor niks dat je bij lage motortemperatuur de gaskraan nog niet vol mag opendraaien => mogelijke oorzaak van je vastlopers.
1 ding is zeker: het levert in ieder geval geen vermogen op (tenzij min-pk's).
Maar misschien heb je wel iets anders ingebouwd ter compensatie zodat we ons geen zorgen hoeven te maken?
Gr,
Leon_RS250

Volgens mij ist een circuit fiets van Rolf.
Dan maakt het allemaal niets veel meer uit want de belasting daar is meeste tijd vol.

Mijn config,
Verse Std cilinders met Vertex zuigers
Vince Racing koppen met diverse inserts
2 Delige PV's (Luca Biagini)
Tyga uitlaten (carbon dempers)
Ignitech onsteking
Flow commander (nog niet ingebouwd, nog maar net mee binnen)
NGK R5300A bougies
Gel accu
Achter een stock schokbreker met hyperpro veer
Voor std poten aangepast compression en rebound op beide poten.

Laatste dyno afgelopen zomer was 68pk maar de sproeier bezetting was toen verre van goed.
Wat het nu is heb ik geen idee van. Ergens dit voorjaar moet ie weer afgesteld worden.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 24, 2012, 08:20:49 »

inderdaad circuitfiets, deze klep kan ook te laat open sturen. waardoor het blok weer te warm wordt. Eigenlijk heb ik hem voor de zekerheid eruit gehaald zodat het blok mooi gelijkmatig opwarmt.

Wat ik doe standaard op het circuit is 'smorgens warm draaien met wisselende gasstand, het bekende gejengel. Tot 5000 tpm ca. 40graden. Daarna iets meer toeren tot ca. 60 graden.
Dan uit bandenwarmers erop en lekker je sessies rijden.
Gelogd
ErikV
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 26, 2012, 09:43:59 »

Vertex zuigers met enkele veer
VHM koppen
Cougar red PV's
Tyga uitlaten
Ignitec ontsteking
Flo commander
Piper cross filter
Iridium bougies
Standaard pakkingen en standaard sproeier bezetting


* ERIK_V.JPG (185.22 KB, 1216x667 - bekeken 531 keer.)
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 26, 2012, 12:43:46 »

mooie uitdraai  

de flo commander, hoe werkt dat precies en is er direct winst mee te halen.
« Laatste verandering: Februari 26, 2012, 17:06:55 door rolf » Gelogd
Bartje_2½
#58
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 11


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 29, 2012, 01:40:23 »

mooie uitdraai  

de flo commander, hoe werkt dat precies en is er direct winst mee te halen.
Het vervangt je MAJ en geeft geen winst, maar vooral veel gemak. Ik citeer ff Redmer vanaf M-F...

Citaat
Flo Commander; naaldafsluiter op je MAJ aansluiting, kun je verstellen met een schroef die makkelijk bereikbaar is aan de zijkant van de airbox, in seconden de jetting in bovengebied aanpassen Grin En werkt goed, getest op de dyno en duidelijk verschil in vermogen en AF. Dit geeft niet extra vermogen maar maakt het wel heel veel makkelijker om de jetting snel te veranderen. (niet dat ik dat constant doe hoor, normaal looptie lekker rijk, ben een beetje bang voor te arm...)

 Wink

http://www.flo-commander.com/
Gelogd

Ringedingdingdingdiiiing!
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 29, 2012, 10:47:28 »

Vertex zuigers met enkele veer
VHM koppen
Cougar red PV's
Tyga uitlaten
Ignitec ontsteking
Flo commander
Piper cross filter
Iridium bougies
Standaard pakkingen en standaard sproeier bezetting

 
Zeer strakke lijn
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 03, 2012, 14:27:01 »

vhm koppen
dc powervalves
flo commander op de MAJ
NGK R5300 bougies
Tyga RVS uitlaten
Droge koppeling en cr bak (maar dat maakt niet uit voor het vermogen)
Ignitech

rij veeeel te weinig (200 km vorig jaar, bijna meer km op de dyno gedaan ...)

« Laatste verandering: Maart 06, 2012, 19:14:13 door Redmer » Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 03, 2012, 16:32:19 »

En dan zo'n vermogen?
Zo dan, ziet er aardig uit.

Ik ben net eens gaan kijken, wat doet die Flo commander eigelijk juist in NL taal 
Gelogd

Ring ding ding ding ding
ErikV
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 11

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 03, 2012, 21:48:50 »

En dan zo'n vermogen?
Zo dan, ziet er aardig uit.

Ik ben net eens gaan kijken, wat doet die Flo commander eigelijk juist in NL taal 
Het is een verstelbare luchtsproeier.
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 08, 2013, 00:33:50 »

Hallo Rolf,

Mag ik vragen waarom je de thermostaatklep eruit gehaald hebt?

Als je het mij vraagt is dat vragen om problemen omdat je veel langer en vaker met een te lage motortemperatuur rondrijdt, wat nou niet echt iets is waar 2-takt blokjes erg goed tegen kunnen.
Tis niet voor niks dat je bij lage motortemperatuur de gaskraan nog niet vol mag opendraaien => mogelijke oorzaak van je vastlopers.

1 ding is zeker: het levert in ieder geval geen vermogen op (tenzij min-pk's).
Maar misschien heb je wel iets anders ingebouwd ter compensatie zodat we ons geen zorgen hoeven te maken?

Gr,

Leon_RS250

Hoi Leon.
Ene J Thiel de vader van enorm veel techniek en ontwikkeling van de 2 takt aprilia rsa. Niet het Suzuki blok wat er onder de rs250 hangt.
Deze man adviseert zo koud mogelijk rijden. Tijdens testen ging de motor beter presteren als de temperatuur lager werd.
Ook is het toepassen van een powerjet aan te raden deze sluit wanneer je max koppel hebt bekijkt waardoor het mengsel verarmt en daardoor kun je meer toeren draaien. Ook je ontsteking moet naar mate het toerental stijgt verlaten.
De rsa motor is een roterende inlaat en een standaard rs heeft membranen. Hier kun je ook nog het nodige mee doen.
Het aller belangrijkste onderdeel is je uitlaat. Deze moet gemaakt zijn voor je motor configuratie.
Google eens op 2 takt tuning en dan met name de 50 cc klassiekers. Daar rijden mannen rond met dik 18 pk uit een 50cctje. Is leuk en leerzaam.
Gr.
MT
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 18, 2013, 13:59:57 »

Ene J Thiel de vader van enorm veel techniek en ontwikkeling van de 2 takt aprilia rsa. Niet het Suzuki blok wat er onder de rs250 hangt.
Deze man adviseert zo koud mogelijk rijden. Tijdens testen ging de motor beter presteren als de temperatuur lager werd.
MT

Een circuit fiets die vol belast, een race afstand doet en weer uit elkaar gaat is geen goede vergelijking.
Op straat kom je toch vaker in de situatie dat de motor afkoelt.
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 18, 2013, 18:03:02 »

Ene J Thiel de vader van enorm veel techniek en ontwikkeling van de 2 takt aprilia rsa. Niet het Suzuki blok wat er onder de rs250 hangt.
Deze man adviseert zo koud mogelijk rijden. Tijdens testen ging de motor beter presteren als de temperatuur lager werd.
MT

Een circuit fiets die vol belast, een race afstand doet en weer uit elkaar gaat is geen goede vergelijking.
Op straat kom je toch vaker in de situatie dat de motor afkoelt.


Ging ook over de circuit fiets van rolf  Smiley
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51618 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 182372 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103793 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110044 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31351 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!