Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 09:28:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wat te kiezen, een RSV mille of een SL 100 Falco  (gelezen 4890 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Gepost op: Maart 04, 2012, 15:34:05 »

Hallo,

Ik kan kiezen tussen een RSV Mille van 1999 en een SL 1000 van 2001, maar weet niet wat het verstandigst is. Uiteraard een gewetensvraag en het is uiteraard persoonlijk, maar goed ik heb toch een vraagje hierover.
De RSV heeft 25000 km gereden en moet ongeveer 3500 euro kosten en is nog helemaal orgineel. Is dit duur en zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten??
De SL 1000 heeft een goede 35000 km gereden en hier wordt een 3000 euro voor gevraagd. Tevens de vraag of dit duur is en zijn hier ook nog specifieke zaken waar ik bij de aankoop op moet letten. Heeft iemand misschien een tip??

Het mooie van een SL vind ik de achterkant en het feit dat ie aan beide zijden een uitlaat heeft.
De RSV vind ik mooier als geheel te zien.
Rijden ze nu ook verschillend, want het blok is volgens mij nagenoeg hetzelfde toch?
Misschien dat iemand een tip heeft. Ik hoor het graag.
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 04, 2012, 16:16:53 »

Heb maar 1 tip en dat is dat je op beide ff een proefritje moet maken dan kom je wel achter je vraag
Succes
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 04, 2012, 16:30:54 »

Motorisch verschilt een Flaco niets van een '99-'00 Mille. De Falco zit iets minder sportief, met de nadruk op iets, een toerfiets is het nog steeds niet. Verder zie je een Falco bijna niet en is het de enige Aprilia waarvan je iig 1 van de 2 cylinders kan zien (niet dat dat wat uitmaakt...).

Maar idd, rij er eens een rondje op, dan weet je het snel genoeg.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 04, 2012, 20:50:47 »

Bedankt voor de reacties
Ik ga inderdaad volgende week rijden en het verschil merken denk ik.
Zijn er echter nog technisch specifieke zaken waar ik op moet letten???
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 05, 2012, 00:12:13 »

Buiten de normale dingen als geluiden en lekkages niet veel. Hij mag geen rare koffiemolen-achtige geluiden maken tijdens starten, een enkeling verslijt wel eens een startkoppeling. Heel soms lekt er wel eens een waterpomp, maar ook dat is niet onverkomelijk. Verder zijn het redelijk saaie motoren, in de zin dat er niet veel kapot aan gaat. Qua prestaties, zijn ze alles behalve saai, maar dat merk je vanzelf wel...
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
irish wolfie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 05, 2012, 00:45:32 »

Ik heb ze allebei, Falco nog iets toeristischer gemaakt door een breder en hoger superbikestuur.
Voor op de weg kies ik resoluut voor de Falco, makkelijk kilometers maken met hetzelfde motorkarakter en stuureigenschappen als de mille.
Enige minpuntje als je Ă©cht ver wil gaan is naar mijn gevoel de grondspeling, maar ook dat is aan te passen. Dus ook voor de occasionele circuitdag zeer geschikt.
Wil je vooral circuit rijden heeft de mille mijn voorkeur, vanwege de grondspeling en vanwege de veel sportievere zithouding die de juiste houding voor hang en smijtwerk makkelijker maakt en die hoge snelheden makkelijker maakt zonder onbalans in de voorpartij.
Slecht punt van de Falco is de achterveer, die is gewoon ronduit slecht en niet goed af te stellen maar kan makkelijk vervangen worden. Ik weet niet hoe het zit met de mille veerelementen aangezien ik een R heb uitgerust met öhlins rondom.
Goed punt voor de Falco is dan weer de redelijke bagageruimte onder het zadel, waar je toch nog iets in kwijt kan als regenpak of sweater.
Bijde motoren komen natuurlijk tekort op circuit tegen de japse rijstraketten, maar als er een bocht komt geldt voor beide 
Tot nu toe nog geen stukken gehad maar wel een paar verbeteringen aan de Falco als barnettclutch aangezien de koppeling bij circuitgebruik wat begon te slippen, andere rsvr achterbrug, puur voor de looks, het superbikestuur, andere uitlaten, yam startrelais omdat de originele soms bleef haperen (bekend kwaaltje, kost bijna niks), hoogrendement koppelingspomp en stalen remleidingen.
RSV is standaard, daar zaten de goodies al allemaal op.
Gelogd
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 05, 2012, 22:01:55 »

Nogmaals dank voor de reacties.
Ik heb ga komend weekend beide motoren proeven en kijken wat het oplevert (stiekem gaat eigenlijk mijn gedachte al uit naar een RSV, daar die volgens mij meer aantrekkingskracht heeft. )
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 06, 2012, 06:41:15 »

heb zowel een falco als een rsv gehad en beide uit 2000
persoonlijk vond ik voor op straat de falco fijner en ziet er ook nog steeds modern uit
als een falco goed afgesteld staat is hij qua snelheid gelijk aan een rsv uit die tijd 
zithouding is alleen iets vriendelijker 

o ja en de blauwe falco's zijn het snelst  Grin
Gelogd

if it runs , race it
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 06, 2012, 11:28:44 »

Hallo allemaal,

Citaat
o ja en de blauwe falco's zijn het snelst  

eeecchhhttt niet de rode  Grin

Ik heb jaren rond gereden op een rode sl 1000, een van de fijnste motoren waarop ik eigenlijk heb gereden, ik kon er mee lezen en schrijven zoals men dat zegt, inderdaad is bij circuitgebruik de grondspelling een beetje minder, maar dat is weer op te lossen door hoge pijpen te monteren.
De zit is iets vriendelijker als een op een mille, maar leunen op je polsen doe je nog steeds, qua vermogen doe je niks onder als een mille(mits alle begrenzers eruit), tja dan de looks een mille ziet er sneller uit, maar de falco heeft wel eigen uitsraling vooral in het rood of de zilveren(de latere kleurstellingen deden het niet voor mij).
Als je toch wat recht wilt zitten, kun je eens kijken naar een tuono dit scheelt ook wat in de bekeuringen, tot dat je nek spieren net zo groot en sterk zijn als van een stier die in pamplona twintig mensen over de schutting heeft gegooid  Grin.
Let in ieder geval zoals gezegd op bij geluiden(al valt dat niet mee met het gestamp uit twee dikke cilinders), let op afgesleten stepjes dit geeft een beetje aan hoe er mee is gereden, let op de as aan de voorkant, als hij een keer is gevallen zal er hier meestal een schuine kant aan zitten, het bekende deukje in de achterbrug geeft ook vaak een val aan(ook als hij alleen maar is omgevallen), kijk ook naar de uitlaten(schuif schade), zitten de originele er nog op(vraag ze er bij i.v.m. eventueel circuit gebruik), goed passen en kijken, zit alles recht, laat bij de proef rit even je handen los van het stuur, trillen de remmen niet bij hard remmen, laat de verkoper hem even recht op houden en kijk zelf even van achter staat alles in 1 lijn, ook de stuuruitslag nokken geven een goede indicatie of hij een keer een is gevallen, tja en verder je gezond verstand gebruiken, er staat hier op het forum ook nog een zwarte te koop 
grtjes arius
« Laatste verandering: Maart 06, 2012, 11:42:35 door arius » Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 06, 2012, 22:04:27 »

Wederom bedankt voor de reacties en de tips. Geeft in ieder wat extra om goed te kijken en uiteraard een proefrit te doen. Smiley
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 06, 2012, 23:46:24 »

Ik heb een falco uit 2000 gehad en ben toen overgestapt op een RSV in 2002.

Sluit me aan bij Arius.
Falco achterveer was niet denderend maar ik had voor paar honderd euro hyperpro veren laten monteren en toen was die falco top!
Gelogd
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 08, 2012, 10:39:06 »

Ik heb m'n nieuwe aanwinst gevonden!!!
Dit is hem geworden, bjr 2000 en ik ben de 3e eigenaar. Hij is nog helemaal  orgineel!!
Ik zal binnenkort eens gaan kijken om een andere uitlaat met eprom en ik ben van plan om op de zijkanten een kleine witte Aprilia leeuwekopsticker te plaatsen.
Dan is ie voor voorlopig helemaal super!!

Van de week nog even nieuwe olie erin gooien (ik denk aan Motul 10W40 of 15W50, maar twijfel nog over synthetisch of halfsynthetisch, ik weet ook niet wat erin zit, kon de vorige eigenaar ook niet vertellen) en een nieuw oliefilter erin, en karre maar.


* aprilia 1.jpg (169.41 KB, 568x426 - bekeken 321 keer.)
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: April 08, 2012, 10:43:49 »

mooie RSV, veel plezier ermee
Gelogd
Daka
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: April 08, 2012, 10:45:42 »

Dank je Rolf,

Hierbij nog even een foto van andere zijde.


* aprilia 2.jpg (151.48 KB, 568x426 - bekeken 247 keer.)

* aprilia 2.jpg (151.48 KB, 568x426 - bekeken 247 keer.)
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: April 08, 2012, 10:48:56 »

Strakke bike! Lekker je eigen ding er van maken en blazen met dat apparaat! Evil
Gelogd

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10052 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50267 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16343 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33932 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
RIP Marcel Aprilia 2000) « 1 2 3 » scarfaces 39 26048 Laatste bericht April 08, 2009, 11:28:07
door zeeslot

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!