Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 10:50:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rs 250 aankoop  (gelezen 5161 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
ninja pinguin
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 95


Belgium
« Gepost op: Maart 16, 2012, 22:59:53 »

ik ben aan het overwegen om een rs 250 te kopen
mijn vraag is : is dit wel een goede investering?
De moto heeft 36000 kms kost 2500 euro
ik weet dat de moto bij een goeie aprilia dealer is geweest,

ik zelf heb nu in mijn garage staan een rsv mille van 99 en een zrx 400 van 1996.

Reden wrm ik een rs zou willen is het is een 2 takt en ze worden zeldzaam die 250's

alle info en tips welkom
de fotos van de rs in kwesti komt later nog online
Gelogd

People who ride Duc\'s live in big houses. People who fix Duc\'s live in bigger houses.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 17, 2012, 12:49:52 »

2500 EURO is een prima prijs voor een onderhouden RS250.

36.000km klinkt misschien veel maar als deze gewoon goed onderhouden is, nieuwe zuigers en powervalves of recent vervangen dan doe je een prima koop. Vraag wel om bewijzen dat deze vervangen zijn.

Maar een motor als investering, zo heb ik het nog nooit gezien. De waarde zal in ieder geval niet veel meer zaken.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 17, 2012, 16:35:30 »

Ik denk dat ge de RS250 bedoelt die op 2dehands te koop staat.

Ik heb de eigenares gebeld 3 weken geleden en zei dat de moto altijd bij Hautekiet is binnengeweest. Dus heb ik aan Hautekiet de onderhoudshistoriek opgevraagd. Nu is de moto er wel op onderhoud geweest, maar altijd kleine smeringen.

Dus ik veronderstel dat er zich toch een revisie aandringt. Nu kosten de zuigertjes wel niet de stukken van mensen, maar de uren kosten toch wel wat als je het niet zelf doet. Maar als er een kapotte powervalve inzit (meest zwakke punt), kost het al wat sollen natuurlijk.

Eveneens heb ik ook de foto’s gevraagd van de schade op de kuip, omdat ik in eerste instantie de moto wilde kopen voor de kuip. Omdat de kuip veel recenter is als de mijne en dan de moto terug wilde verkopen, maar ik zag dat de kuip wel veel schade had en zag ook de achterbrug die was geraakt. De kuip sluit op eerste zicht ook niet netjes aan en ik ben daarom al niet meer gaan kijken. Maar 2.500 is wel een gangbare prijs.

Maar ik denk dat elke RS 250 wel op het circuit heeft gezeten. Dit is gemakkelijk te zien aan de geboorde olie- en carterstop, remklauwbouten, voor –en achterasmoeren.

Op welk punten moet ge zeker letten:

De achterbrug en frame. Deze kunnen zijn gepolierd en hier heb ik mij ook laten vangen, ook al doe ik voor en na wat na mijn uren. De moto heeft wel eens in de grindbak gelegen, maar dit was niet te zien op het eerste zicht. Pas toen ik hem waste zag ik hele fijne putjes in de achterbrug zitten van de grindbakken. Nu is mijn frame wel 100% recht en valt het al bij al nog mee. Ik heb alleen het subframe moeten vervangen omdat het gescheurd was.

Het motorblok heeft veel kilometers, maar voor een 2 takt is dit geen probleem. De lagers bestaan uit rollagers die vervangen worden en zuigers etc zijn allemaal makkelijk te vervangen. Een 4 takt reviseren kost al wat meer. Maar voor de rest zijn het gewoon de standaard dingen om op te letten, remmen, ketting, lagers (balhoofd en wielen), vorkkeerringen, banden, …
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: November 15, 2012, 12:39:29 »

Ook ik zit te denken een rs250 te gaan kopen. Mijn 2003 rsv mille zou daarvoor de deur uit gaan.

Het geluid van de 2 takt vind ik mooi, en die 70 pk is meer als voldoende voor op straat.

Echter hoe zit het met de betrouwbaarheid, aangezien ik de motor dus eigenlijk meer als toerfiets gebruik. En is er met lagere toeren een beetje te rijden met zo een ding, of is de power dan echt helemaal weg?
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: November 15, 2012, 21:41:30 »

toeren, juist niet. Je moet zeg maar harken met een RS250
Gelogd
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 16, 2012, 08:41:01 »

Harken??   
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 16, 2012, 09:49:27 »

rammen ,gillen, blĂŞren ,hoge toeren rijden , daar is een 2takt voor gemaakt.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: November 17, 2012, 12:26:02 »

rammen ,gillen, blĂŞren ,hoge toeren rijden , daar is een 2takt voor gemaakt.

Precies, harken dus
Gelogd
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #8 Gepost op: November 17, 2012, 13:21:31 »

pcies, een 2takt koop je niet om te toeren maar om toeren te maken Grin

hou die mille er bij, heb je een droomcombi,  2003 mille en rs 250
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 17, 2012, 22:04:46 »

pcies, een 2takt koop je niet om te toeren maar om toeren te maken Grin

hou die mille er bij, heb je een droomcombi,  2003 mille en rs 250

Je zal er maar 1 gehad en de deur uit gedaan hebben...... Roll Eyes
Gelogd

emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 04, 2012, 20:38:38 »

Het geluid van de 2 takt vind ik mooi, en die 70 pk is meer als voldoende voor op straat.


rs250 std moet je niet aan 70pk denken. Op t achterwiel is 55 realistischer
70pk moet je toch wel behoorlijk wat voor doen al is dat ook t leuk werk  Grin
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17037 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Voorjaarstraining VdV 2013 ! « 1 2 ... 50 51 » denish41 761 124900 Laatste bericht Oktober 05, 2013, 17:38:46
door robz
OZ VELGEN wat past wel / niet « 1 2 » Tuono GR66 20 9795 Laatste bericht December 14, 2012, 21:38:51
door Tuono GR66
RSV 2004 PsychicP 10 4147 Laatste bericht Mei 02, 2014, 06:28:31
door ElSjiepo
Arwin's RSV 1000 R « 1 2 3 4 5 » Arwin 63 21138 Laatste bericht Maart 12, 2015, 19:42:41
door Arwin

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!