Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 15:19:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rs125 koppelings probleem  (gelezen 4130 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
willems_
Gast
« Gepost op: April 03, 2012, 15:17:28 »

beste, forumleden

de koppeling schokt nogal als ik vertrek (rs125)
 
als ik mijn koppeling langzaam/snel laat opkomen maakt allemaal niet uit blijft schokkend vertrekken met veel gas of niet.
Ook als hij warm is of koud.
Eenmaal dat ik een beetje snelheid maakt 10-15km/h dan schokt hij niet meer en koppelt vlot zonder problemen.

dus het probleem is alleen als ik wil vertrekken ik rij er al een jaar mee dus ik weet hoe hij moet vertrekken en dit is het niet.

heb overlaats nog aan de koppeling gewerkt:

- plaatje met knikker er in vervangen en schroefdraad die op de knikker komt.
- de koppelingsplaten zien er nog goed uit.
- de koppelingskabel zit nergens gekneld.
- de ketting is ook aangespannen geweest.
- de speling op de hendel is ook correct.

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

mvg Jelle

Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: April 03, 2012, 15:34:32 »

Hey Jelle,

Hebt ge de metalen platen er als eens uit gehad?
Als die wat krom staan, dan durft de moto al een wat kruipen in 1e vitesse.
Evenals de koppeling al eens (meerdere keren) 'hardhandig' is gebruikt kunnen de 'kurkplaten', waar ge niks aan ziet, toch een beetje beschadigd zijn aan de oppervlakte.
Daarom dan is de dikte niet slecht ofzo, maar kunnen daarom wel versleten of kapot zijn.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
willems_
Gast