Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 20, 2024, 04:38:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mijn RS, beetje info en de problemen waar ik nog steeds tegen aan loop....  (gelezen 3344 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
-Maus-
Gast
« Gepost op: Mei 13, 2012, 08:59:07 »

Heren, graag wil ik met jullie mn technische specs van mn machine delen. Zelf vind ik t altijd wel mooi te lezen wat de andere freaks aan hun machine doen/gedaan hebben en de effecten hiervan. En daar staat dan tegen over dat ik alles wat ik aan mn machine ga frotsjaken of al gefrot heb ik ook graag deel zodat ik ook een beeld krijg of ik de goede richting op aan het gaan ben. Owkee, mn RS. Een 3 maand geleden de machine gevonden op mp en eigenlijk meteen op gaan halen. Had twee jaar stil gestaan en de verkoper adviseerde me om er NIEt mee terug te rijden maar op een aanhanger de RS mee te nemen. Nee, het wordt rijden! Na een paar km binnendoor de machine de sporen gegeven op de snelweg. Merkte dat het niet allemaal soepel liep maar dat is logisch. Thuis gekomen de kappen er maar eens afgehaald en daar was de eerste verassing, er hing een Arrows pijp onder. Mooi! dat scheelde me weer een paar centen. Carb dr af gehaald en in de ultra soon gestopt. Nieuwe olieplug en overhaalset besteld bij Dellorto. Ik ben werkzaam op een schip, van ma tm vrijdag dus na thuiskomst lagen de eerste onderdelen op de mat. Carb weer in elkaar gestoken en toch even gekeken naar de hoofdsproeiermaat. 160??? nou dat is de moeite, das nogal wat vergeleken met wat er in de boeken staat over de 28mm ori(volgens mij 120 ofzo?) Op het net toch eens serieus gaan kijken of dat er nog veel voor de rs te krijgen is, en wat me meteen opviel waren de Rave s en de solenoids hiervoor. Deze meteen maar gecontroleerd, mn Rave was aardig afgebrokkeld, de stukken uit het "mes" en de solenoid had er ook niet heel veel zin meer in. Het weekend daarna de nieuwe materialen binnen en gemonteerd. Het waren vooral de kleine dingetjes die aan vervanging toe waren. Brandstofkraan, kettingspanner, wat lampen, remlichtschakelaars, bougie, olie. Ook las ik in de Haynes dat de zuiger vervangen moest worden. Hier had ik mn twijfels over om te doen, heb al het een en ander los gehad van de rotax en overal kwam ik nagelnieuwe pakkingen tegen, plakte of scheurde niet, heb in de inlaat en uitlaatzijde gekeken om in ieder geval iets te zien van de zuiger en die ziet eruit als nieuw, geen verkleuringen of iets. Ook stond er met'"verse" merkstift een maat op de cilinder geschreven, 54.02. De zuiger laat ik nog even zitten, geeft vanzelf wel aan wanneer dat ie op begint te raken is de gedachten. Nu het rij-drama.......hakkelen en stoten rondde 6000rpm, wat ik vinden kan is dat vrij normaal. dan knalt de Rave open, dikke dip en hakkel/stotterwerk en dan klimt het toerental eindelijk naar tweetakt waardes, tot de 9500rpm en dan stopt de ontsteking.......... Thuisgekomen alles weer eens uit elkaar. De rave weer op hoogte gesteld, weer nieuwe bougie, HT coil doorgemeten, nieuwe dop dr op,membraan gecontroleerd, rubber spruitstuk vervangen voor een nieuwe, en de 160 sproeier eruit en een 150 dr in. Weer rijden, zelfde verhaal.....Dus nu maar heel even een pauze, begon mn geduld te verliezen. Er zijn nu nog een aantal dingen die ik kan gaan proberen, maar weet nog niet helemaal waar ik ga beginnen. Eerst maar weer eens wat sproeiers bestellen, van 130 tot 150 in stappen van 2, andere types bougies. Dan ook eens een spie in de membraan zetten, kijken wat dat doet. Zolang ik de basis afstelling niet in orde heb heeft het weinig zin om naar de bank te gaan. Heren , hebben jullie nog suggesties? Want volgens mij moet dat cilinder met zo n hoge poort timing toch zo naar de 14000 rpm kunnen gaan. Zodra ik de basis in orde heb wil ik eens gaan kijken wat en hoe met de waterpomp, deze electrisch maken en ook eens kijken wat de mogelijkheden zijn van een binnenrotor. Twee jaar geleden ben ik eens begonnen aan een 50cc circuit machientje. Het hele circus ligt nu in mn schuuur, mn coureur heeft ineens verkering gekregen en ik hoor er weinig meer van. Maar de setup van dat spul heb ik een beetje als leidraad. Dan moet het toch wel de lucht in gaan! Heren ik wens jullie een fijne zondag nog. En ik hou jullie op de hoogte.
« Laatste verandering: Mei 13, 2012, 09:21:17 door -Maus- » Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 13, 2012, 14:46:15 »

... Heren , hebben jullie nog suggesties? 

Gelogd

Ring ding ding ding ding
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 13, 2012, 15:40:36 »

... Heren , hebben jullie nog suggesties? 



 With stupid
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 14, 2012, 16:20:02 »

Als je antwoorden wil is het handiger om het een beetje leesbaar te houden.
Op deze manier is het een aardig lapje text.
Als iemand zegt er niet mee te rijden lijkt me de snelweg ook niet de juiste plaats.
Suc6 met de rs.

Grt
Gelogd
michael74
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 03, 2012, 16:10:11 »

hallo maus,

ik heb ook een rs extrema uit 93 en ik had ook het probleem dat hij inhield bij +- 9500/10000 toeren,
bij was het dat de vorige eigenaar de onsteking verkeerd had afgesteld.
ik heb mijn ontsteking helemaal terug naar links gedraaid en een paar graden naar rechts gedraaid.
het is nog niet helemaal de goede afstelling maar hij draait nu +- 12000/13000 toeren.
en bij mij zit er ook een sproeier 160 in dit vanwege een nieuwe gianelli uitlaat en wat de fabriek ook adviseerde.

succes verder.

(waar woon je?)
Gelogd
-Maus-
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 08, 2012, 12:30:19 »

Heb het toerenprobleem al opgelost denk ik, moet deze week eens mn kop lichten, denk dat ie lek is. Woon in Etten-Leur trouwens. Goed weekend weer!!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12158 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
autoscout 24 arius 14 15325 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Guzzi Trackday 6 Juni 2011 Mettet - Alle Italiaanse motoren welkom! muja 7 5122 Laatste bericht Maart 08, 2011, 10:19:47
door Zattara
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5222 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille
vering afstellen: de basis « 1 2 » zeeslot 17 14996 Laatste bericht December 14, 2008, 13:17:41
door v-TWim

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!