Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 03:40:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onbalans in de motor  (gelezen 17260 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Juli 15, 2012, 14:03:37 »

net een stukje wezen rijden. de speling in het balhoofd is er nu uit. rijd een stuk beter zo.
Ook de ketting is vervangen. (zie post hierboven ) Ik dacht iets nieuws te proberen door voor naar 16 tegaan ipv 17 maar dat heeft de vorige eigenaar dus al gedaan.

Echter is het gehobbel er nog niet helemaal uit. wanneer ik 50( of 57 of rond de 30) constant rij lijkt het net of je overdreven gezien gas open gas dicht gooit.
iemand nog meer opties? toch maar een keer laten afstellen bij startwin (dichtste bij voor mij).?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Juli 15, 2012, 21:40:27 »

In het filmpje lijkt het net of dat het achtertandwiel niet helemaal goed gecentreerd zit??
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #47 Gepost op: Juli 16, 2012, 11:58:51 »

Dat kan maar op1 manier toch?  Bij het tandwiel viel mee wel op er een verbrede rand in zit. Ik heb hem het met de letters het zelfde gedaan als de oude...
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #48 Gepost op: Juli 16, 2012, 12:47:03 »

Dat achtertandwiel kan er volgens mij maar op 1 manier op, het 'niet goed gecentreerd zijn' kan volgens mij niet. Als ik het filmpje zie lijkt het wel goed te zitten. De ketting rammelt in het midden een beetje, maar dat is normaal, er zit altijd wat slack in. Ik kan alleen niet op het filmpje zien of alles wel goed zit, je hebt een WPHB en de juiste moment waardes gebruikt? Dat is wel van belang als je niet zo heel erg technisch bent en weinig sleutel ervaring hebt.

Over dat bokken, heb je ook wel eens op andere 2 cilinders gereden? Ze doen het bokken natuurlijk allemaal dus de vraag is of het normaal is of niet. Afstellen kan natuurlijk altijd en daar kunnen ze je meteen vertellen of de motor goed loopt of niet, dus als ik jouw was zou ik dat doen.
Gelogd

TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #49 Gepost op: Juli 16, 2012, 12:58:26 »

staat je ketting niet iets te strak?Huh zou ik wel de moeite waard vinden om ff te proberen, slapper zetten, tot je 25mm vrije slag hebt ergens in het midden tussen voor en achterkettingwiel....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #50 Gepost op: Juli 16, 2012, 13:04:43 »

staat je ketting niet iets te strak?Huh zou ik wel de moeite waard vinden om ff te proberen, slapper zetten, tot je 25mm vrije slag hebt ergens in het midden tussen voor en achterkettingwiel....

+1, leek mij ook wat aan de strakke kant, maar eigenlijk onmogelijk te zeggen zo.
Ketting op spanning zetten (meten) moet je doen terwijl je op de motor zit ivm het strakker worden bij inveren (minimaal, maar toch). Daarnaast even zoeken naar het strakste punt. Een licht ovale vorm in het tandwiel is mogelijk, en er is altijd wel een schakel is stroever dan de ander, waardoor een ketting op de ene plek 25mm speling geeft, maar iets verderop nog maar 15mm. Dat voel je ook.

Verder is een ketting laten draaien terwijl je achterwiel onbelast is niet echt een manier om dit te bepalen, ketting slaat namelijk altijd wel wanneer er geen belasting aanhangt.
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #51 Gepost op: Juli 16, 2012, 17:06:49 »

Heren, Aller eerst bedankt voor de input!

De ketting heeft een speling van 2,5 cm in het midden aan de onderkant van de ketting gemeten.
Hebben jullie nog opties? zou het nog met de gasklepstand te maken kunnen hebben? Als ik de motor"uitlees"geeft deze diag 1 aan.

Zolangzaam aan heb ik nieuwe motor 
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #52 Gepost op: Juli 16, 2012, 17:50:57 »

Heren, Aller eerst bedankt voor de input!

De ketting heeft een speling van 2,5 cm in het midden aan de onderkant van de ketting gemeten.
Hebben jullie nog opties? zou het nog met de gasklepstand te maken kunnen hebben? Als ik de motor"uitlees"geeft deze diag 1 aan.

Zolangzaam aan heb ik nieuwe motor 
Nee diag 1 is normaal.
Gelogd
pieter
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 300


Netherlands
« Antwoord #53 Gepost op: Juli 16, 2012, 18:19:04 »

het zou kunnen zijn dat je rubbers van je achtertandwielhouder niet meer top zijn.
Maar dat kan je controleren door de kettinspeling steeds te meten na 10cm ketting. (zeg maar een getal hoor)
Mijn vorige mille had dat ook. Uiteindelijk zelfs de bouten afgebroken van het tandwielhouder (staat hier nog wel ergens op het forum).
Na een nieuw tandwielhouder en nieuwe rubbers (rubbers en bouten nieuw, maar tandwielhouder 2e hands) reed hij weer goed.

Dus ff meten. succes
Afstelling zal het niet zijn. Dan zou hij het in bv z'n 1 niet moeten hebben.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #54 Gepost op: Juli 16, 2012, 18:39:00 »

Zo heb ik wel eens een tanwielhouder gehad die niet helemaal rond was.
Een kleine afwijking kan al voor een grote slingering zorgen.

Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #55 Gepost op: Juli 16, 2012, 19:53:07 »

Zo heb ik wel eens een tanwielhouder gehad die niet helemaal rond was.
Een kleine afwijking kan al voor een grote slingering zorgen.



Precies, 2mm uit het midden ga je zeker merken bij een constante snelheid..

Anders maak nog eens zo'n filmpje waarbij de camera stabiel en haaks op het achtertandwiel staat gericht, dan zien we het wel......of niet natuurlijk..
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #56 Gepost op: Juli 16, 2012, 19:55:10 »

Of je komt volgende week ff een bakkie doen in vorden, twee zien er meer als één
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #57 Gepost op: Juli 16, 2012, 20:00:00 »

Of je komt volgende week ff een bakkie doen in vorden, twee zien er meer als één

Klinkt als een goed plan moet alleen wel een beetje mooi weer zijn. Trouwens de druk wordt hoger want volgende week vrijdag staat een circuit dag gepland....


Als jullie meten, duw je dan de ketting alleen naar boven of trek je hem ook omlaag? indien dat het laatste het geval is klopt de speling.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #58 Gepost op: Juli 16, 2012, 20:48:34 »

hierbij een filmpje.

http://s1033.photobucket.com/albums/a414/RtotheB/?action=view&current=MVI_6464.mp4

Lang leve bierkratten als statief
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #59 Gepost op: Juli 16, 2012, 21:05:41 »

In het tweede deel van het filmpje (haaks op de motor gefilmd) zie ik het tandwiel toch echt een beetje heen en weer schommelen...

Kan je niet proberen die schommeling er uit te krijgen door de tandwielbouten iets te lossen en dan met een kuntsof hamer het tandwiel een tikje de juiste kant op geven, kost niks, dus het proberen waard lijkt mij..

Succes
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35532 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51601 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10040 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50191 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103768 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!