Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 04:37:57 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Onbalans in de motor  (gelezen 17243 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #60 Gepost op: Juli 16, 2012, 21:30:38 »

Zeker de moeite waard. Zal het (hopelijk) morgen proberen. Kun je hieruit halen dat de 5 rubbers op zijn?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #61 Gepost op: Juli 16, 2012, 23:24:42 »

Op het oog is het eerste wat mij opvalt, dat ik de ketting erg strak vind staan. Maar ja, ik ben geen technieker......
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #62 Gepost op: Juli 17, 2012, 05:45:55 »

Klopt, eigelijk wil ik die naam veranderen maar dat komt nog wel.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #63 Gepost op: Juli 17, 2012, 06:40:24 »

In het tweede deel van het filmpje (haaks op de motor gefilmd) zie ik het tandwiel toch echt een beetje heen en weer schommelen...

Kan je niet proberen die schommeling er uit te krijgen door de tandwielbouten iets te lossen en dan met een kuntsof hamer het tandwiel een tikje de juiste kant op geven, kost niks, dus het proberen waard lijkt mij..

Succes


Let er wel op dat als je die borgmoeren losdraait je de tandwieldrager los moet hebben van de velg, het spul moet er dan dus uit. Die moeren kun je alleen maar los en vast draaien door er een sleutel aan de andere kant op te zetten, en daarom moet ie uit de drager.

En, zoals je op de 2e foto kunt zien, zit het achtertandwiel gecentreerd op de drager, het kan dus eigenlijk niet dat de tandwiel niet in het midden zit, of er moet iets echt goed fout zitten.




« Laatste verandering: Juli 17, 2012, 06:54:54 door duke nukem » Gelogd

Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #64 Gepost op: Juli 17, 2012, 16:10:58 »

met de laatste foto heb ik niets gedaan. alleen het tandwiel eruit gehaald en de nieuwe over gezet. hierbij heb ik ook nog (voor zover kan) kruislinks vast gedaaid en netjes op 50 nm.
Ik zal het achterwiel er nog eens uithalen voor een inspectie.

Edit:

Net begonnen met het wiel eruit te halen. Eerst even geprobeerd om te kijken of ik ergens iets kon vinden. Daarbij draaiend aan het wiel kwam ik erachter dat als je een beetje hard draaid je geknak hoort. zou er iets met een lager zijn of heeft het wiel er scheef ingezeten? ik mag toch aannemen dat ik kan uitgaan van de streepjes?

Edit 2:

De velg eruit gehaald en op de remschijfkant gelegt. Proberen een beetje wiebelen met het tandwiel en dan lukte ( wiebele in de draai richting van de ketting ) daarna het tandwiel eruit gehaald, stukje gedraaid en veel vaster erin moeten zetten als dat hij zat en niet meer te wiebelen. Ik heb ook geprobeert te wiebelen haaks op de ketting dus naar beneden duwen maar dat was overal het zelfde. eigelijk kun je dat geen speling noemen.




edit 3
de velg zit er weer in. het knassende geluid is ook weg. ik zal nog even  een filmpje maken om te kijken of jullie verschil zien.
« Laatste verandering: Juli 17, 2012, 17:39:58 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Juli 17, 2012, 18:20:49 »

Hierbij het filmpje.
http://s1033.photobucket.com/albums/a414/RtotheB/?action=view&current=MVI_6466.mp4

Wat zeggen jullie gewoon lekker rijden en dan bij startwin afstellen?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Juli 17, 2012, 19:44:37 »

Het tandwiel zit "los" aan de velg, omdat die bussen los in de rubbers steken. Dus axiaal kun je het tandwiel met wat wiebelen inderdaad van de velg halen, en weer op z'n plek drukken.

Ik heb nog steeds de indruk dat je je ketting behoorlijk strak hebt staan.
25mm terwijl je op de motor zit he.

Daarna zou ik maar eens een goed stuk gaan rijden, want zo verkeerd zal het toch niet staan...
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #67 Gepost op: Juli 17, 2012, 20:01:11 »

Maak je gewoon een afspraak met startwin op de 18 aug. lekker vroeg kan je daarna nog meerijden met de Veluwe/thuisblijvers/of tussen de rittendoorrit, het wordt goed weer 
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20327.msg314520;topicseen#new
ff aanmelden....  
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #68 Gepost op: Juli 17, 2012, 20:05:03 »

nu stel ik hem af op de paddockstand. zal straks ff anders afstellen. als je naar het filmpje kijkt zie het tandwiel een beetje zwabberen. dihieruitt is normaal begrijp ik hieruit?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Juli 17, 2012, 20:25:52 »

Axiaal zwabberen?
Het zou ook de ketting t.o.v. het tandwiel kunnen zijn. Is vrijwel niet te zien. Plus het slaan van de ketting (onbelast zorgt de massa van je achterwiel automatisch voor slaan) maakt het nog moeilijker.
Zit je achterwiel trouwens wel recht in de brug?

Daarom lekker gaan rijden (na minder strak zetten). We kijken nu naar beelden van een situatie die zo ongunstig is dat er altijd wel iets klappert, beweegt, slingert, slaat, etc.
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #70 Gepost op: Juli 17, 2012, 21:21:13 »

Maak je gewoon een afspraak met startwin op de 18 aug. lekker vroeg kan je daarna nog meerijden met de Veluwe/thuisblijvers/of tussen de rittendoorrit, het wordt goed weer 
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20327.msg314520;topicseen#new
ff aanmelden....  

Lijkt me wel wat maar ik heb teveel dingen die ik moet doen, lees kozijnen schilderen, schuur opruimen, en nogmeer van dat soort dingen. Ik zal het evementen gedeelte in gaten houden want ik wil zeker een keer een ritje maken

Ik stel hem a
Axiaal zwabberen?
Het zou ook de ketting t.o.v. het tandwiel kunnen zijn. Is vrijwel niet te zien. Plus het slaan van de ketting (onbelast zorgt de massa van je achterwiel automatisch voor slaan) maakt het nog moeilijker.
Zit je achterwiel trouwens wel recht in de brug?

Daarom lekker gaan rijden (na minder strak zetten). We kijken nu naar beelden van een situatie die zo ongunstig is dat er altijd wel iets klappert, beweegt, slingert, slaat, etc.

Morgen of overmorgen zal ik de ketting afstellen en dan kijken of ik bij startwin tetecht kan.

Nog een klein vraagje, wanneer die bij startwin op de bank gaat en ik er nog een oud type airbox inmaken zal die waarschijnlijk opnieuw afgesteld moeten worden? met andere woorden, wanneer ik hem laat afstellen kan ik het beste de airbox er al in hebben?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #71 Gepost op: Juli 18, 2012, 19:18:02 »

afstellen nadat je alle wijzigingen hebt gedaan dan weet je zeker dat je maximaal profijt hebt 
Gelogd

if it runs , race it
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #72 Gepost op: Juli 20, 2012, 16:44:14 »

De andere airbox zit erop met ipv van foam, compriband.  Zolang het maar afsluit

Hij lijkt iets meer lawaai te maken met optrekken wat mij wel ligt Smiley

Morgen naar startwin en dan zien we wat hun bevindingen zijn 

Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #73 Gepost op: Juli 20, 2012, 17:40:31 »

Hoe is het met de Hobbel??
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #74 Gepost op: Juli 21, 2012, 08:05:19 »

Het tandwiel zit "los" aan de velg, omdat die bussen los in de rubbers steken. Dus axiaal kun je het tandwiel met wat wiebelen inderdaad van de velg halen, en weer op z'n plek drukken.

Ik heb nog steeds de indruk dat je je ketting behoorlijk strak hebt staan.
25mm terwijl je op de motor zit he.

Daarna zou ik maar eens een goed stuk gaan rijden, want zo verkeerd zal het toch niet staan...

25mm met een ingeveerde achterbrug is te veel. Die speling is juist om te compenseren voor een oningeveerde achterbrug.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35505 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51558 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10020 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50144 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103574 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!