Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 16:46:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Na veel prutsen een perfect werkende achterrem...  (gelezen 39339 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Februari 04, 2014, 11:06:06 »

Als je de zoek functie van het forum gebruikt kun je lezen dat warmte niet altijd de oorzaak is. Hitteschildjes en andere remvloeistof helpen dan ook meestal niet.

De vermoedelijke oorzaak is trillingen icm de horizontale montage van de mastercilinder die mogelijk minder goede afdichtingen heeft dan noodzakelijk.
Goed ontluchten is zeer belangrijk maar helpt niet in alle gevallen.

Het enige dat echt helpt (in alle gevallen) is de montage van een andere remschakelset met verticale montage van de mastercilinder of montage van een andere mastercilinder van bv een Ducati 1098 of Shiver.
« Laatste verandering: Februari 07, 2014, 15:26:07 door Jesse J » Gelogd
motormenn
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 38


mijn Mille is zwart

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Februari 04, 2014, 18:50:23 »

Jongelui,
Ik heb daar in 2011 een topic aangewaagd en de uitgebreid beschreven. Ik had nl een ervaring met een startmotor op een snelle Ford Fiesta, waar ook de uitlaat dicht langs  liep. Heb toen ook een hitte schild langs de hoofdremcinlinder gemaakt, probleem opgelost, maar het ontluchten blijft een probleem. Zie mijn vorige reactie, dat is daarmee wel op gelost. Grtjs Motormenn
Gelogd

petter
pipo-de-kloun
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 86


V2²=V4

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Februari 05, 2014, 21:24:59 »

Als je de zoek functie van het forum gebruikt kun je lezen dat warmte niet de oorzaak is. Hitteschildjes en andere remvloeistof helpen dan ook meestal niet.

De vermoedelijke oorzaak is trillingen icm de horizontale montage van de mastercilinder die mogelijk minder goede afdichtingen heeft dan noodzakelijk.
Goed ontluchten is zeer belangrijk maar helpt niet in alle gevallen.

Het enige dat echt helpt (in alle gevallen) is de montage van een andere remschakelset met verticale montage van de mastercilinder of montage van een andere mastercilinder van bv een Ducati 1098 of Shiver.

oké, ik zal de volgende keer eerst zoeken alvorens mijn ervaring te delen. Bij mij was het succesvol tot ik de RSV4 kocht.
Gelogd
motormenn
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 38


mijn Mille is zwart

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Februari 05, 2014, 23:00:59 »

Jesse, Ik moet je wel teleurstellen, een hitte schildje werk wel degelijk. Ik heb nu zeker 5 jaar geen problemen meer gehad met mijn achterrem. Het schildje moet wel lang genoeg zijn en van stevig materiaal, geen flutplaatje. Grts Motormenn
Gelogd

petter
R1chard
Full Akrapovic, Rapidbike 3, K&N Air Filter & 15/42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 234


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Februari 06, 2014, 15:13:07 »

Als je de zoek functie van het forum gebruikt kun je lezen dat warmte niet de oorzaak is. Hitteschildjes en andere remvloeistof helpen dan ook meestal niet.

De vermoedelijke oorzaak is trillingen icm de horizontale montage van de mastercilinder die mogelijk minder goede afdichtingen heeft dan noodzakelijk.
Goed ontluchten is zeer belangrijk maar helpt niet in alle gevallen.

Het enige dat echt helpt (in alle gevallen) is de montage van een andere remschakelset met verticale montage van de mastercilinder of montage van een andere mastercilinder van bv een Ducati 1098 of Shiver.

Helaas! een Shiver cilinder onder de Tuono werkt ook niet , sinds een jaar of 4 zit dat ding erbij mij onder maar na 1 dag in de Dolomieten werkt hij gewoon niet meer 
Tot nu toe gewoon 2 x per jaar naar de dealer voor te laten ontluchten

Reactie van Piaggio Nederland: 99% van de Tuono/RSV rijders heeft er vrede mee dat hij gewoon niet werkt, bron: Piaggio zelf 

Saluti,
Richard



Gelogd

"Millions of people believe in God but nobody ever saw him,
Nobody believes in UFO's although millions see them each day"
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Februari 07, 2014, 09:15:28 »

Reactie van Piaggio Nederland: 99% van de Tuono/RSV rijders heeft er vrede mee dat hij gewoon niet werkt, bron: Piaggio zelf

Leuk als er straks een wettelijke APK keuring komt op motoren.
Gelogd
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: Februari 07, 2014, 11:27:43 »

Ik had een mille 2001 en nu een tuono 2004. Allebei eerst geen achterrem. Alles los, klauw ophangen, ontvluchten, tierip om hendel ... werkt maar even. En toch heb ik nu met het originele spul op de originele plek al 2 jaar een keiharde rem. Vakantie van 3000 km en geen problemen.

Pm voor de prijs waarvoor ik ga vertellen wat bij mijn mille en tuono de oplossing was en hoe ook jij dit zelf kunt doen

 Grin
Gelogd

ride the lightning!
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Februari 07, 2014, 12:37:12 »

waarom niet gewoon even hier neerzetten wat je eraan hebt gedaan?
Gelogd
Bart-Jan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 472


TUONOSTRUCK

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Februari 07, 2014, 12:46:54 »

Jonge, dat was niet serieus

Heb nu ff alleen mobiel. Zet het r zo snel mogelijk op
Gelogd

ride the lightning!
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: Februari 07, 2014, 12:47:32 »

Ik had een mille 2001 en nu een tuono 2004. Allebei eerst geen achterrem. Alles los, klauw ophangen, ontvluchten, tierip om hendel ... werkt maar even. En toch heb ik nu met het originele spul op de originele plek al 2 jaar een keiharde rem. Vakantie van 3000 km en geen problemen.

Pm voor de prijs waarvoor ik ga vertellen wat bij mijn mille en tuono de oplossing was en hoe ook jij dit zelf kunt doen

 Grin

LOL!  Grin
Je wil ons vast wel de oplossing van dit mysterie verklappen!?

Zelf ook nog steeds problemen op een '04 Tuono Factory met de rem. Wat ik ook doe, binnen een paar honderd km meestal weer een sponzige nuttelose achterrem.
Wil een andere Brembo master cylinder plaatsen maar nu lees ik weer dat dat niet hoeft. Al jaren spreekt iedereen wereldwijd elkaar helaas tegen.
Ene persoon zegt dat een hitteschild helpt, andere zegt dat het puur een geval van goed ontluchten is (wat ik me moeilijk kan voorstellen want eenmal goed ontlucht en op druk moet ie dan ook goed blijven..) en weer een ander geeft de master cylinder de schuld. Huh
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Februari 07, 2014, 15:25:36 »

Jesse, Ik moet je wel teleurstellen, een hitte schildje werk wel degelijk. Ik heb nu zeker 5 jaar geen problemen meer gehad met mijn achterrem. Het schildje moet wel lang genoeg zijn en van stevig materiaal, geen flutplaatje. Grts Motormenn
Teleurstellen? Ik ben blij voor je dat het je geholpen heeft! Ik post hier mijn ervaringen om anderen te helpen.

Ik wil alleen maar aangeven dat het echt niet altijd een kwestie van goed ontluchten of kokende remvloeistof is (tenminste niet in mijn geval).
Ik heb voor mijn huidige RSV Factory, 4 RSV's gehad en echt nooit problemen ondervonden met de achterrem.
Gewoon een kwestie van goed ontluchten (zoals in dit topic beschreven) en klaar.
Maar de huidige is echt anders.
Warmte zou best kunnen met oude remvloeistof. Ik denk dat een hitteschild best zou kunnen helpen in dat geval. Maar ik heb de temperatuur van de remcilinder gemeten met een Thermal Image Camera en de temperatuur kreeg ik nooit boven de 185 graden C (en dat is ook nog met origineel hitteschild en op een vermogenstestbank zonder rijwindkoeling) Ter informatie: het kookpunt van Motul RBF660 is 325 Graden C.
Hoe kan het dan dat er lucht in het systeem komt?
Ik heb nu de mastercilinder vervangen door eentje van een Ducati 1098 en dat gaat al een jaar goed (incl. Vakantie en 2 circuitdagen). Mijn vermoeden is dan ook dat het in mijn geval toch echt de mastercilinder zelf is geweest.
« Laatste verandering: Februari 07, 2014, 15:28:28 door Jesse J » Gelogd
TuonoBoefmans
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 31


De knapste vent van Eindhoven

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Maart 10, 2014, 14:01:09 »

Mijn project achterrem is zojuist gestart.
Ik heb net een remcilinder van een Ducati 1098 besteld.
Ik had verwacht dat deze duur zou zijn..... Niet dus. 48 Euro en centen.
Levertijd 10 dagen...........

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

RSV Boefmans
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: Maart 10, 2014, 14:22:33 »

Mijn project achterrem is zojuist gestart.
Ik heb net een remcilinder van een Ducati 1098 besteld.
Ik had verwacht dat deze duur zou zijn..... Niet dus. 48 Euro en centen.
Levertijd 10 dagen...........

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

RSV Boefmans

Da's niet teveel! Waar besteld? Heb van de week ook ineens bijna geen achterrem meer  Angry
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: Maart 10, 2014, 19:28:56 »

Hier staat er ook nog een te koop http://m.motorparts-online.com/home/onderdeel?id=190730
Heb ik er ook voor gegeven.
Gelogd
TuonoBoefmans
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 31


De knapste vent van Eindhoven

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: Maart 11, 2014, 08:47:15 »

Gewoon bij de Ducati dealert. Moto Puro in dit geval.
Stond ik daar tussen al die Ducatisten. Ze waren niet anders dan negatief over mijn Appi, maar ja....... Een grote beurt slaat bij mij geen gat in mijn portemonee 

Je kunt ook via hun site bestellen.

Het artikelnummer van de rempcilinder is: 62540181B
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21759 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8797 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181687 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16232 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59586 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!