Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 22:06:04 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Na veel prutsen een perfect werkende achterrem...  (gelezen 39328 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kakketoe
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333


Laat die Zomer maar komen !

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Mei 05, 2014, 08:28:06 »

Sinds een paar weken heb ik ook een werkende achterrem,toch wel een fijn idee dat die gewoon werkt 


* Tuono 41.jpg (271.17 KB, 768x1024 - bekeken 664 keer.)
Gelogd
Arie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Mei 06, 2014, 15:14:57 »

Sinds een paar weken heb ik ook een werkende achterrem,toch wel een fijn idee dat die gewoon werkt 

Wat heb je allemaal vervangen? Alleen de cilinder + (langere) remleiding? Of nog meer?
Gelogd
kakketoe
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333


Laat die Zomer maar komen !

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Mei 06, 2014, 15:59:08 »

Sinds een paar weken heb ik ook een werkende achterrem,toch wel een fijn idee dat die gewoon werkt 

Wat heb je allemaal vervangen? Alleen de cilinder + (langere) remleiding? Of nog meer?

Ja een Brembo-remcilinder van een Ducati 1098 en een nieuwe remleiding naar m'n remklauw.
Mede-Forumlid heeft dit voor mij gedaan....anders had ik nooit geen achterrem meer gehad 
Gelogd
Arie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Mei 06, 2014, 17:39:12 »

Sinds een paar weken heb ik ook een werkende achterrem,toch wel een fijn idee dat die gewoon werkt 

Wat heb je allemaal vervangen? Alleen de cilinder + (langere) remleiding? Of nog meer?

Ja een Brembo-remcilinder van een Ducati 1098 en een nieuwe remleiding naar m'n remklauw.
Mede-Forumlid heeft dit voor mij gedaan....anders had ik nooit geen achterrem meer gehad 

Ok! Ga ik ook proberen. Bedankt!
Gelogd
Frankj
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 16


Belgium
« Antwoord #34 Gepost op: Mei 17, 2014, 13:11:04 »


Ik heb net de door Jesse J voorgestelde Ducati 1098 achterremcilinder besteld. Na zeven jaar "ergernis" over een niet werkende achterrem ben ik zééééér benieuwd.
Er van uitgaande dat het toch niet slechter kan  Grin
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Mei 17, 2014, 13:44:50 »

Ik ook! Want bij mij doet ie het nog steeds zonder problemen.
Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat worden.
Gelogd
Don Leo
ApriliaMembers
ARA Newbie
*
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Mei 19, 2014, 11:33:31 »

het kan ook anders: Ik heb wel technisch inzicht maar niet alteveel sleutelervaring.
Na uitgebreid via internet te hebben gekeken naar 'how to bleed brakes'-filmpjes enz... en op 'ons' forum gelezen te hebben trok ik mijn stoute schoenen aan.

slangetje aan de ontluchternippel (bij mijn RSV 1000 - 2006 zijn het er 5 in totaal) ; steeds met ringsleutel ontluchternippel kwartslag openen en daarna het pedaal of de hendel dichtknijpen dan nippel weer kwartslag terug dicht zetten en hendel pedaal weer op laten komen. Deze cyclus herhalen totdat de verse remvloeistof door het slangetje komt. Opm. eerst de hoofdremcilinders ontluchten en dan de remmen zelf. Let op 1. de achterrem: deze 'even' losmonteren en ondersteboven houden. Let op 2. het vloeistofnivo in de potjes (gevuld) boven minimum houden, anders kun je opnieuw beginnen - met ontluchten - .

Uiteindelijk is het maar een karweitje van circa 15 minuten. De achterrem en de voorremmen zijn weer 'spijker-hard'. Supertrots op mezelf  !  Mijn volgende projekt: de koppeling ontluchten en doorspoelen.
 
Gelogd
Willie-84
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 171

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Mei 20, 2014, 12:23:27 »

het kan ook anders: Ik heb wel technisch inzicht maar niet alteveel sleutelervaring.
Na uitgebreid via internet te hebben gekeken naar 'how to bleed brakes'-filmpjes enz... en op 'ons' forum gelezen te hebben trok ik mijn stoute schoenen aan.

slangetje aan de ontluchternippel (bij mijn RSV 1000 - 2006 zijn het er 5 in totaal) ; steeds met ringsleutel ontluchternippel kwartslag openen en daarna het pedaal of de hendel dichtknijpen dan nippel weer kwartslag terug dicht zetten en hendel pedaal weer op laten komen. Deze cyclus herhalen totdat de verse remvloeistof door het slangetje komt. Opm. eerst de hoofdremcilinders ontluchten en dan de remmen zelf. Let op 1. de achterrem: deze 'even' losmonteren en ondersteboven houden. Let op 2. het vloeistofnivo in de potjes (gevuld) boven minimum houden, anders kun je opnieuw beginnen - met ontluchten - .

Uiteindelijk is het maar een karweitje van circa 15 minuten. De achterrem en de voorremmen zijn weer 'spijker-hard'. Supertrots op mezelf  !  Mijn volgende projekt: de koppeling ontluchten en doorspoelen.
 

Ik wil je pret niet bederven maar.....je omschreven methode is algemeen bekend hier. Klopt wel dat je de rem zo hard krijgt, alleen zul je merken dat de achterrem binnen een paar duizend km weer sponzig wordt. Laatste keer dat ik het deed, bleef de rem 3 dagen/1500 km goed....
Gelogd
e-Mille
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 227


Loud pipes saves lives!

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Mei 20, 2014, 12:39:21 »

Probleem zit hem niet in het zorgvuldig ontluchten maar in de matige rempomp...
Gelogd
Frankj
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 16


Belgium
« Antwoord #39 Gepost op: Mei 25, 2014, 19:45:12 »


Rempomp ontvangen, nu nog op zoek naar een passende remleiding. De originele gaat het hem jammer genoeg niet doen...
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Mei 25, 2014, 20:52:19 »


Rempomp ontvangen, nu nog op zoek naar een passende remleiding. De originele gaat het hem jammer genoeg niet doen...
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=21081.0
Gelogd
Sodeknetters
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 10


« Antwoord #41 Gepost op: Mei 28, 2014, 23:16:31 »

ik denk ook dat het aan het ontwerp van de rempomp/hoofdremcilinder ligt.
Heb onlangs een RSV Mille model 2000 aangeschaft (zal me nog even voorstellen ook, later!) en achterrem was ook niet meer functioneel.

bij het ontluchten was ik in eerste instantie vergeten het rubber flapje uit het vloeistofreservoir te verwijderen. dit vouwt zich netjes naar beneden, maar helemaal onderin gekomen sluit ie het gaatje naar de HRC af terwijl het van buiten lijkt alsof het niveau nog op minimum staat.

Hoewel het reservoir dus helemaal dicht zat (door het rubber wat op de bodem lag) kreeg ik volop lucht via de remklauw. Deze wordt blijkbaar door de HRC naar binnen gezogen!!!!!
Ik kan me goed voorstellen dat als het al zo makkelijk gebeurt bij ontluchten, dat het ook gebeurt bij het rijden. Eigenlijk hoort het pedaal gewoon omlaag te blijven hangen als het reservoir vacuum trekt, of iig de plunjer van de HRC ingedrukt.
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #42 Gepost op: Mei 29, 2014, 11:46:09 »

Ik ga hier ook maar eens mee beginnen, ik ben dat geneuzel met ontluchten helemaal zat. Als je die rempomp 62540181B nieuw besteld, zit er dan ook het reservoir + slangetje bij?

En heeft er niemand een typenummer van die Goodridge leiding die wel past? Ik kan zelf ook wel weer op zoek gaan, maar als er iemand toch het nummer heeft.. Liever lui..  Grin
Gelogd

Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: Mei 30, 2014, 10:42:16 »

Ik ga hier ook maar eens mee beginnen, ik ben dat geneuzel met ontluchten helemaal zat. Als je die rempomp 62540181B nieuw besteld, zit er dan ook het reservoir + slangetje bij?

En heeft er niemand een typenummer van die Goodridge leiding die wel past? Ik kan zelf ook wel weer op zoek gaan, maar als er iemand toch het nummer heeft.. Liever lui..  Grin
Als je een nieuwe MC koopt zit er geen slang en reservoir bij.
Maar je kan die van je eigen motor hergebruiken. Past 1 op 1.
Gelogd
TuonoBoefmans
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 31


De knapste vent van Eindhoven

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Juni 05, 2014, 12:29:13 »

Ik heb inmiddels een HRC van een Ducati 1098 gemonteerd en inmiddels tot vervelens toe ontlucht.
De remblokken heb ik afgelopen weekend nog vervangen.

MIJN ACHTERREM REMT NOG STEEDS NIET 

Ik wordt er zo onderandere gek van.

Ik ga op zoek naar een andere remklauw.

Ooit lukt het me........... Evil
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21755 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8795 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
Clubkarten & Nieuwjaarsborrel 9 januari 2009! = VOL! 40 Pers! « 1 2 ... 44 45 » 2 Fast 2 See 669 181674 Laatste bericht Januari 10, 2009, 08:08:49
door Sjaakie
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16230 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59571 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!