Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 28, 2024, 21:06:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Betekenis Diag 1  (gelezen 4992 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Gepost op: Juni 23, 2012, 19:52:10 »

Heren,

Weet 1 van jullie van Diag 1 betekent? Ik heb de kabels door verbonden en dan schiet het display op diag(nose) na een x aantal seconde 1 inbeeld te staan.

In het boekje kon ik het niet zo goed vinden.

Thanks!
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 23, 2012, 20:21:38 »

De stand van Je tps
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 23, 2012, 21:06:34 »

is het dan een fout melding of staat daar altijd EFI voor? Waar staat efi eigelijk voor net als TPS? iets met time piston sensor?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 23, 2012, 21:31:05 »

Efi= electronic fuel injection
Tps= throttle position sensor, geeft de stand vd gasklep door

Diag 1 wil zeggen dat de gasklep in rust iets afwijkt van de stand die de motor verwacht. Dit kan plausibele oorzaken hebben zoals de stationair knop.
Als de motor goed loopt niet druk om maken.
Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 23, 2012, 23:56:48 »

Met helemaal ingedraaide stationair verstelschroef hoort ie "0" aan te geven.
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 24, 2012, 07:20:31 »

Met helemaal ingedraaide stationair verstelschroef hoort ie "0" aan te geven.

Dat plus de choke helemaal uit en gas helemaal dich.
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 24, 2012, 07:38:59 »

En het schroefje van de gasklep aanslag moet ook nog uitgedraaid worden anders staan de gaskleppen nog steeds niet helemaal dicht.
Boutje zit naast de stationaire schroef en wordt nogal eens vergeten bij het afstellen van de tps.
Menig RSV staat verkeerd afgesteld doordat dit wordt vergeten.
Stationaire schroef uitdraaien werkt beter,maar dat bedoelt Jesse waarschijnlijk ook....
Effe zoekfunctie gebruiken en je vind vele topics die deze zijn voorgegaan.
« Laatste verandering: Juni 24, 2012, 07:42:20 door rsvfrank » Gelogd
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 24, 2012, 08:18:56 »

En het schroefje van de gasklep aanslag moet ook nog uitgedraaid worden anders staan de gaskleppen nog steeds niet helemaal dicht.
Boutje zit naast de stationaire schroef en wordt nogal eens vergeten bij het afstellen van de tps.
Menig RSV staat verkeerd afgesteld doordat dit wordt vergeten.
Stationaire schroef uitdraaien werkt beter,maar dat bedoelt Jesse waarschijnlijk ook....
Effe zoekfunctie gebruiken en je vind vele topics die deze zijn voorgegaan.
Ja, dat bedoel ik. With stupid
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 24, 2012, 11:49:06 »

En het schroefje van de gasklep aanslag moet ook nog uitgedraaid worden anders staan de gaskleppen nog steeds niet helemaal dicht.
Boutje zit naast de stationaire schroef en wordt nogal eens vergeten bij het afstellen van de tps.
Menig RSV staat verkeerd afgesteld doordat dit wordt vergeten.
Stationaire schroef uitdraaien werkt beter,maar dat bedoelt Jesse waarschijnlijk ook....
Effe zoekfunctie gebruiken en je vind vele topics die deze zijn voorgegaan.

Ben ik het niet mee eens. TPS moet Diag 0 geven als gasklephevel tegen het afstelschroefje aanstaat.
Zo is ook de afstelprocedure in het handboek: eerst afstelschroef goed zetten (uit mijn hoofd een halve tot driekwart slag indraaien nadat je de speling er net uit hebt) daarna TPS verdraaien tot diag op 0 staat.
Het is dus niet zo dat de gaskleppen volledig dicht moeten staan om DIAG 0 aan te geven.

De TPS afstellen is overigens iets dat eigenlijk nooit zomaar gedaan hoeft te worden. Hij zit immers niet voor niets met borgmiddel op de schroefkoppen vast.
Als dus je gashendel vrij is, the stationair schroef uitgedraaid en de choke uitstaat moet je in theorie DIAG 0 zien.

Maar nogmaals, als de motor gewoon goed rijd moet je je niets aantrekken van de DIAG 1.
« Laatste verandering: Juni 24, 2012, 11:54:30 door minime » Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juni 24, 2012, 12:10:23 »

Daar zijn de meningen over verdeelt, je ecu denkt dat je geen gas geeft als je gasklep dus eigenlijk al iets open staat .
Als je de tps op deze manier afsteld pakt de motor beter op,zo is mijn ervaring, ik heb er wat mee geexperimenteerd en bij mij gaf het afstellen met de aanslagschroef ook uit, de gaskleppen dus volledig dicht , het beste resultaat.

En inderdaad als ;don't fix it if it ain't broken .
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Juni 24, 2012, 12:53:18 »

Leuk dat er een vorm van discussie gaande is 

Ik wil mijn brommert toch eens laten afstellen bij roké of startwin en dan kan ik het iig even aangeven met de voor en na delen die jullie gegeven hebben. Wellicht dat dit dus het bekenden bokkende effect kan versterken

Voor nu ga ik eerst mijn band maar eens inrijden en daarna kan ik me nog wel eens gaan verdiepen in deze materie 
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Jesse J
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.378


RSV1000R Factory

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Juni 24, 2012, 12:58:04 »

Als je gaat laten afstellen bij Roke is het eerste wat ze controleren of je TPS goed staat.
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Juni 24, 2012, 13:49:16 »

Daar zijn de meningen over verdeelt, je ecu denkt dat je geen gas geeft als je gasklep dus eigenlijk al iets open staat .
Als je de tps op deze manier afsteld pakt de motor beter op,zo is mijn ervaring, ik heb er wat mee geexperimenteerd en bij mij gaf het afstellen met de aanslagschroef ook uit, de gaskleppen dus volledig dicht , het beste resultaat.

En inderdaad als ;don't fix it if it ain't broken .

Klopt idd dat je gaskleppen iets openstaan terwijl je TPS op 0 staat. Dat is logisch en helemaal de bedoeling.

De stelschroef zorgt er voor dat je ongeveer op het stationair toerental komt. (Het voorkomt ook dat je gaskleppen zich vast kunnen klemmen in de boring.

Stel dat je hem op DIAG 0 zet met de gaskleppen volledig dicht, dan ga je hem vervolgens met de stelschroef iets opendraaien om je basis stationair toerental te bereiken, met als gevolg dat je op DIAG 1 uitkomt als je klaar bent.

Als het voor jou op jouw methode beter werkt prima.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58093 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
Fotos en belevenissen kartavond cq nieuwjaarsborrel « 1 2 ... 9 10 » Sjaakie 140 34320 Laatste bericht Januari 26, 2009, 19:16:49
door leonsnek
Off Topic « 1 2 ... 174 175 » zeeslot 2618 471069 Laatste bericht April 01, 2011, 20:03:42
door B-Art
RSV 1000 r 2008 « 1 2 » Airscape 23 7742 Laatste bericht Mei 10, 2008, 08:22:10
door Huertecilla
Waardeloos startende RSV mille 2000. « 1 2 3 » TimKoopmans 35 10866 Laatste bericht Februari 02, 2015, 21:26:57
door Edward

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!