Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 04:46:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In Neutraal en toch niet!  (gelezen 5368 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Gepost op: Juli 28, 2012, 19:04:51 »

Hoi

Ik heb nu de Shivert en ik heb nu een paar keer gehad dat hij op het lampje in de N(eutraal) staat en als ik dan ga starten slaat de startmotor door.  
Hebben jullie dat ook wel eens of moet ik dit echt als een mankement zien. Als hij dan een klein tikje omhoog gaat start hij gewoon.
« Laatste verandering: Juli 29, 2012, 09:31:26 door motorgirl » Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
HV_L
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 29, 2012, 10:33:21 »

Nog niet meegemaakt..
Zou ff langs een dealer rijden, mailen ofzo 
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 29, 2012, 10:46:54 »

Nog niet meegemaakt..
Zou ff langs een dealer rijden, mailen ofzo 

Ben ik al geweest, maarja dan doet hij het goed (uiteraard) en kan hij er niet zoveel mee. Omdat het waarschijnlijk een mechanisch probleem komt er natuurlijk ook geen melding.
En ik ben bang dat op termijn mijn startmotor door zal fikken. Ik heb het in ider geval gemeld en ik blijf scherp. Als hij het nu weer doet zal ik hem toch wegbrengen en dan mag de dealer het inderdaad op gaan lossen.

PS Hoe is het met je Osco?
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 29, 2012, 11:13:03 »

Als ik je verhaal goed lees denk ik dat je startkoppeling (vrijloopkoppeling) naar de knoppen is..........leesvoer genoeg hier in de afd RSV, Tuono
Jammer dat ie het weer wel doet als je bij de dealer bent (kan je niet ff een filmpje maken met je mobiel en dan de dealer overtuigen??
Je startmotor zelf gaat hiervan niet te gauw stuk hoor, hij levert in dat geval bijna geen vermogen, als je de startknop loslaat stopt hij gewoon met draaien (neem ik aan)
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 29, 2012, 11:18:39 »

Jammer dat ie het weer wel doet als je bij de dealer bent (kan je niet ff een filmpje maken met je mobiel en dan de dealer overtuigen??

Das een goeie, zodra hij het weer doet ff speelfilm schieten. Zal hem leren om mij op mijn blauwe ogen te geloven
Ik ga ff zoeken of ik iets herken van je suggestie.

Bedankt voor je reactie!
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 29, 2012, 19:40:14 »

Ik zie dat de shiver tussen de starter en de startkoppeling (op het vliegwiel) nog een slipkoppeling heeft (in het tussentandwieltje) met een beetje mazzel is die stuk (lijkt me veel goedkoper te zijn...kleine €80,- zie ik....)
Maar dat zou sowieso een rep. onder garantie moeten zijn, toch??
« Laatste verandering: Juli 29, 2012, 19:43:27 door TuonoPeet » Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
HV_L
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 29, 2012, 21:42:58 »

Nog niet meegemaakt..
Zou ff langs een dealer rijden, mailen ofzo 

Ben ik al geweest, maarja dan doet hij het goed (uiteraard) en kan hij er niet zoveel mee. Omdat het waarschijnlijk een mechanisch probleem komt er natuurlijk ook geen melding.
En ik ben bang dat op termijn mijn startmotor door zal fikken. Ik heb het in ider geval gemeld en ik blijf scherp. Als hij het nu weer doet zal ik hem toch wegbrengen en dan mag de dealer het inderdaad op gaan lossen.

PS Hoe is het met je Osco?

Met de Osco gaat het perfect! Ben er erg blij mee..
Je had de foto van de montage toch gezien?
Succes met de startproblemen..
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 30, 2012, 18:20:57 »

Ja zeker, ik moet alleen zelf even een plekje zoeken voor de Osco. Als ik die heb denk ik er ook hard aan om er een aan te schaffen.
Ook de motordealer raad deze eerder aan dan de Scottoiler omdat hij beter te doseren is.

En dan ff statiegeld opsparen en inleveren Dan kan ik hem gelijk kopen;-)
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 31, 2012, 15:31:26 »

Met de scottoiler heb ik ook hele matige ervaring mee. Inderdaad niet goed af te stellen en bij temperatuur schommelingen andere viscositeit en dus andere smering.

Ik heb nu een McCoi (http://www.mccoi.de/) een duits systeem. Dit werkt super en wordt volledig electronisch gestuurd. Met regensensor en snelheids afhankelijk. Onder de 30 km p/h geen smering dus als de motor stilstaat geen smering en/of na druppelen. Bij mij staat hij gewoon dag en nacht aan want in rust gebruikt de McCoi geen stroom.

Olie verbruik nauwelijks en ik heb de afgelopen 10.000 km niets aan mijn ketting hoeven doen en ziet er lekker glimmend uit. Ook geen ketting hoeven spannen.

Nadeel, je moet het zelf in elkaar zetten. Voor de rest gewoon super
Meer weten!
Gelogd
Athome
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 29

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Juli 31, 2012, 21:28:29 »

Ik herken het euvel dat wanneer het neutraal lampje brandt, de motor stiekem toch niet in zijn vrij staat. Dit geeft dan inderdaad problemen met starten.
Ik heb het niet vaak maar som overkomt het mij ook nog wel dat de motor niet goed in zijn vrij staat. Gewoon even goed opletten.
Het lijkt me niet dat er iets kapot is
Gelogd
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 01, 2012, 19:43:00 »

Ik herken het euvel dat wanneer het neutraal lampje brandt, de motor stiekem toch niet in zijn vrij staat. Dit geeft dan inderdaad problemen met starten.
Ik heb het niet vaak maar som overkomt het mij ook nog wel dat de motor niet goed in zijn vrij staat. Gewoon even goed opletten.
Het lijkt me niet dat er iets kapot is

Ik heb vandaag contact gehad met mijn dealer en als hij het nog eens doet gaat hij hem afstellen. Dan schijnt het ook opgelost te zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik ga er niet van uit dat dit ernstig is.
En de dealer is op de hoogte, mocht het toch garantiewerk te worden.
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 18, 2012, 20:28:05 »

Probleem was niet opgelost. Hij heeft het nu ook een aantal keren gehad en weet nu wat ik bedoel. Hij heeft nu een ticket aangemaakt en er zal waarschijnlijk onder garantie een nieuwe vrijloopkoppeling (of hoe het ding ook mag heten) bestellen en dan zal hij gemaakt worden. Het komt steeds vaker voor, dus dat is niet goed.
Wordt vervolgt. Tot op heden wel tevreden over de verleende service. Ook heel belangrijk.
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
motorgirl
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Vrouw
Berichten: 1.255


Risico's zijn er om genomen te worden.

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 06, 2012, 15:39:56 »

Inmiddels onder garantie de vrijloppkoppeling laten vervangen en ga er van uit dat het probleem hiermee opgelost is.

Soms kan het ook goed gaan bij Aprilia. Niet alleen de slechte zaken mogen belicht worden! (vind ik)
Gelogd

Motorgirl

Suzuki GSX 600F (rood)
RSV 2002 (grijs)
RSV 2002 (rood)
RSV 2007 Bol D'or (rood, zwart, paars)
Shiver GT 2012 (grijs)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45412 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
ARA circuitrijvaardigheidstraining 2 september 2013 op Folembray!! « 1 2 3 4 5 » FastJ 68 23667 Laatste bericht Juli 29, 2013, 16:04:20
door Mille Merckel
Deelname ARA rijvaardigheidstraining 10 september 2012 « 1 2 ... 18 19 » FastJ 282 73751 Laatste bericht Oktober 04, 2012, 21:02:14
door Brontolo
autoscout 24 arius 14 15346 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5254 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!