Heb toevallig net een How To geschreven op MF. Zal hem hier ook even neer klappen voor de mensen in de toekomst.
Vaak is het veertje inkorten een oplossing waardoor het lager weer een poos mee kan. Ik vond dat je voor 69 Euro een nieuw KTM lager niet kan sukkelen.
Maar dat is personelijk
Na wat info ingewonnen te hebben over het vervangen van een startkoppeling van een RSV-mille of Tuono RSV 1000 was ik aardig geschrokken van de prijs die voor deze klus gevraagd werd. Daarom ben ik op speurtocht gegaan en ben tot de conclusie gekomen dat deze klus voor rond de 150 Euro goed te doen is mits je enig gereedschap hebt liggen.
Wat heb je nodig :
14mm Inbus sleutel
Grote en een kleine momentsleutel 0 tot 60 N/m en 60 tot 200 N/m
Ratelsetje met kleine maten
Grote ratel met een verlengstuk van +/- 60 cm (idealiter een slagmoersleutel)
27mm dop.
Verf föhn of een brander
Olie 5w50 or 10w50 =60 Euro
Olie filter = 8 Euro
slangenklemmetje 11mm. = 0,75 Euro
Nieuwe pakking voor het dynamo deksel, PN AP0650340 =20 Euro
Bosch vliegwieltrekker 22 x 1,5 = 7,50 Euro
Startkoppeling KTM (PN 58440026000) = 70 Euro (Origineel Aprilia 320 Euro)
Locktite 648 (green) = 20 Euro
Locktite 243 als je de spoel uit de dynamodeksel verwijderd = 20 Euro
Aprilia V990 engine manual gratis te downloaden als je even zoekt
Veel schone doeken
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/23339055#23339055