Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 00:35:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gestrand in Duitsland met de Tuono  (gelezen 6480 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Gepost op: Augustus 11, 2012, 13:36:13 »

  

Not amused. Paar dagen aan het toeren in het Sauerland. Wil ik vandaag gaan rijden, ingepakt in het leer, start de motor, start hij niet. Langzaam rond draaiende startmotor. Accu zo goed als leeg.

Startkabels eraan, en ja hoor, lopen. Echter maar met 10-11v op de accu. Ik vermoed dynamo dood, ondanks ik de brown connector modificatie heb laten uitvoeren. Grrr. Eerste keer in mijn 8 jarige motorcarriere dat mn motor me in de steek laat. Mompelt iets over Italianen :X

Nu zit ik op het terras van het hotel te wachten op de ADAC. Beter brengen ze hem naar Nederland toe, en wel naar Arie Molenaar, waar ik nog garantie heb...
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 11, 2012, 15:34:04 »

Als je motor nog loopt na starten met startkabels, is het dikke kans je accu. geen drama dus, maar wel even lastig in het buitenland.
Een accu kost je een paar tientjes. Zou je niet gewoon in Sauerland een accu erin laten zetten en de rekening naar Molenaar sturen? Is je vakantie niet vergald.
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 11, 2012, 15:45:24 »

ADAC monteur had volgens mij ook de stroom afkomstig van de dynamo doorgemeten, en die was ook maar iets van 11v. Hij wordt morgen opgehaald en binnen 10 werkdagen komt 'ie op transport naar NL.

Schiet me net trouwens te binnen dat de motor gisteren tijdens het rijden als soms even haperde, dacht zelf aan een vuiltje in de benzine ofzo, maar misschien was dit een voorbode van de storing vandaag?
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 11, 2012, 20:17:38 »

Op je dashboard van je tuono kan je in de odo stand ook je acc/laadspanning aflezen.
Als de motor niet draait, geeft de mijne 12,2 aan
als de motor loopt, moet hij bij ongeveer 2500 toeren 14 bijladen(wat hij bij mij ook doet)

Een vriend van me, ook lid van het forum, had het pas ook. Dynamo kapot, en precies dezelfde symptomen. vanaf 2008 zijn ze begonnen bij Aprilia om "zwakkere" dynamo's te plaatsen. De oude was 500w, de nieuwe 350 w.Deze nieuwe dynamo zit er vanaf motornummer 8176929 (links achterop je motorblok, naast je achterschokbreker te vinden) in, waardoor het probleem over is.
Die vriend van me, heeft het via de (aprilia)dealer kunnen regelen, en koste hem nu ongeveer 15o euries. Gelukkig toch nog een vorm van coulance van aprilia, anders koste het incl montage enz rond de 1200 euro....

Maar aangezien je nog garantie hebt, is voor jou niks an de hand (buiten dat je vakantie verpest is).
Voor de rest is het een dijk van een motor, als dit gemaakt is kan je weer probleemloos knallen! Grin
Gelogd

DONDER-PILOOT
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 05, 2012, 17:03:08 »

Voor wat het waard is.... motorzaak belde net dat de rotor+stator binnen is, ze werken vanavond over om hem af te krijgen. Dan gaan ze morgen proefrijden en bellen ze als ik hem kan halen! 
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 05, 2012, 17:14:51 »

Nou maar hopen dat er stiekem nog een mooie herfstdag hier en daar voorbij komt! Evil
Gelogd

erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 05, 2012, 18:52:41 »

idd
Gelogd

DONDER-PILOOT
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 05, 2012, 19:23:26 »

Voor wat het waard is.... motorzaak belde net dat de rotor+stator binnen is, ze werken vanavond over om hem af te krijgen. Dan gaan ze morgen proefrijden en bellen ze als ik hem kan halen! 
Fijn dat het opgelost is
Wel jammer dat dit 7 weken moet duren.  De dealer / importeur zou dit verbruiks artikel toch op voorraad moeten hebben ......
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 05, 2012, 21:35:08 »

Dat heb ik ook menigmaal gezegd tijdens Ă©Ă©n van mijn frustratie buien, maar blijkbaar houd Aprilia NL er toch een andere filosofie op na...

Nou maar hopen dat er stiekem nog een mooie herfstdag hier en daar voorbij komt! Evil
Zondag wordt het mooi weer toch!
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 06, 2012, 05:10:32 »

Nou maar hopen dat er stiekem nog een mooie herfstdag hier en daar voorbij komt! Evil
Zondag wordt het mooi weer toch!

Gelogd

Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 06, 2012, 10:14:41 »

Voor wat het waard is.... motorzaak belde net dat de rotor+stator binnen is, ze werken vanavond over om hem af te krijgen. Dan gaan ze morgen proefrijden en bellen ze als ik hem kan halen! 
Fijn dat het opgelost is
Wel jammer dat dit 7 weken moet duren.  De dealer / importeur zou dit verbruiks artikel toch op voorraad moeten hebben ......

Het is natuurlijk compleet achterlijk dat zoiets 7 weken moet duren. Aprillia (en in dit geval Piaggio) lijkt het maar niet te willen leren. Geen idee hoe de verkopen de afgelopen jaren in de rest van de wereld waren, maar hier in Nederland volgens mij zeer slecht. Dit soort grappen gaan daar zeker niet bij helpen 
Gelogd

Happy Mille
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 06, 2012, 10:34:56 »

Twijfel dan ook zeer of het weer een Aprilia wordt na deze.... hoe gaaf de motor zelf ook is. Maar ik hoop natuurlijk dat 'ie gewoon nooit meer stuk gaat na dit grapje  Roll Eyes
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 06, 2012, 10:40:12 »

Twijfel dan ook zeer of het weer een Aprilia wordt na deze.... hoe gaaf de motor zelf ook is. Maar ik hoop natuurlijk dat 'ie gewoon nooit meer stuk gaat na dit grapje  Roll Eyes
Als het de "gemodificeerde " lagere wattage is , hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Arie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 52


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 06, 2012, 15:03:59 »

Voor wat het waard is.... motorzaak belde net dat de rotor+stator binnen is, ze werken vanavond over om hem af te krijgen. Dan gaan ze morgen proefrijden en bellen ze als ik hem kan halen! 
Fijn dat het opgelost is
Wel jammer dat dit 7 weken moet duren.  De dealer / importeur zou dit verbruiks artikel toch op voorraad moeten hebben ......

Het is natuurlijk compleet achterlijk dat zoiets 7 weken moet duren. Aprillia (en in dit geval Piaggio) lijkt het maar niet te willen leren. Geen idee hoe de verkopen de afgelopen jaren in de rest van de wereld waren, maar hier in Nederland volgens mij zeer slecht. Dit soort grappen gaan daar zeker niet bij helpen 

Net met iemand gesproken die inzage heeft in (echte)verkoopcijfers. Alle niet Japanse merken op Aprilia na hebben prima verkocht. Ze hebben weliswaar allemaal wat last van de economische crisis maar toch. De service performance van Aprilia is nog steeds waardeloos en met Piaggio niks beter geworden. Verhalen genoeg. En dat gaat niet goed uitpakken met een steeds meer kritisch wordende consument. Zonde, zonde, zonde......
Gelogd
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 06, 2012, 19:56:33 »

Twijfel dan ook zeer of het weer een Aprilia wordt na deze.... hoe gaaf de motor zelf ook is. Maar ik hoop natuurlijk dat 'ie gewoon nooit meer stuk gaat na dit grapje  Roll Eyes
Als het de "gemodificeerde " lagere wattage is , hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Klopt, de nieuwe 370watt ipv 500w....

Ik heb hem terug!  Afro
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18684 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39588 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12183 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
REACTIES ARA Ruilbeurs - 22 januari 2010! « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 164 53241 Laatste bericht April 15, 2010, 11:52:30
door emille

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!