Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 07:37:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Gestrand in Duitsland met de Tuono  (gelezen 6482 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 06, 2012, 22:47:18 »

Dat is mooi.
Zorg voor een goed oliepeil en tijdige verversing van de juiste olie.    Dan zal je er nog vele km van genieten
Veel plezier morgen ...
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: November 06, 2012, 08:30:42 »

K*T zooi. Ik begin toch de dynamo weer te verdenken. Gisteren startte hij al bijna niet, alsof de accu leeg was. Kreeg de startmotor met moeite rond, maar spanning was goed (12.2 zonder lopende motor, 14.4 bij 3000rpm).

Hele nacht accu aan de oplader gehad, had mooi 12.7 volt toen ik contact omdraaide. Startte prima, en gaf toen bij 3000rpm rond de 14.4 volt.

Toen kwam ik bij mijn werk aan, 25km verder, zette ik hem uit, en toen had hij nog maar 10.7 volt. Startte met moeite, en daarna kwam hij niet boven de 13 volt met lopende motor... Sad

Accu of dynamo? Terwijl er vorige maand een nieuw soort dynamo + stator (de gemodificeerde 370watt versie) ingekomen is onder Aprilia garantie..
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: November 06, 2012, 09:04:57 »

K*T zooi. Ik begin toch de dynamo weer te verdenken. Gisteren startte hij al bijna niet, alsof de accu leeg was. Kreeg de startmotor met moeite rond, maar spanning was goed (12.2 zonder lopende motor, 14.4 bij 3000rpm).

Hele nacht accu aan de oplader gehad, had mooi 12.7 volt toen ik contact omdraaide. Startte prima, en gaf toen bij 3000rpm rond de 14.4 volt.

Toen kwam ik bij mijn werk aan, 25km verder, zette ik hem uit, en toen had hij nog maar 10.7 volt. Startte met moeite, en daarna kwam hij niet boven de 13 volt met lopende motor... Sad

Accu of dynamo? Terwijl er vorige maand een nieuw soort dynamo + stator (de gemodificeerde 370watt versie) ingekomen is onder Aprilia garantie..
Even de accu laten testen, ligt best voor de hand dat die nu het probleem is. Ik heb geloof ik max 3 jaar gedaan met een accu in de Mille.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: November 06, 2012, 09:52:55 »

Komt vanmiddag een nieuwe in... just to be sure.
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: November 06, 2012, 21:16:34 »

Komt vanmiddag een nieuwe in... just to be sure.
De accu is het meest voor de hand liggende . Het zou ook een defecte spannings regelaar kunnen zijn.
Als de motor loopt ,  is de spanning dan wel 13.8 Volt (boven de 2 a 3 k rpm)
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: November 06, 2012, 22:19:33 »

Ja, schommelt tussen de 14.1 en 14.5 dan, rond de 3000rpm. Met lopende motor inderdaad iets van 13.7. Zit nu nieuwe accu in en zit aan de lader. Dus morgen even zien na het woon-werk ritje...
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: November 07, 2012, 08:23:08 »

Zo, gisteren dus nieuwe accu gemonteerd, en de bevindingen zijn:

Accu hele nacht onder lading gehad en gaf vanmorgen VOOR het starten een mooie 12.5volt en startte dan ook moeiteloos. Met lopende motor stationair tussen de 13.7 - 13.9v en 14.4v als je gas geeft, 2000-3000rpm. Dus dat is ook goed.

En net bij aankomst werk met motor uit nog steeds 12.5volt, dus hopelijk is het nu goed. Aan het einde van de dag maar hopen dat hij start, want heb de gok genomen om hem niet onder lading te zetten, tja je moet toch testen hee Tongue
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: November 07, 2012, 22:17:08 »

....  en weer vertrouwen krijgen in je Appie
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: November 10, 2012, 01:10:46 »

Spanning van accu is al paar dagen goed, 12.5v bij starten, daarna 14+, dus zal wel goed zijn!
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #24 Gepost op: November 12, 2012, 13:52:10 »

Spanning van accu is al paar dagen goed, 12.5v bij starten, daarna 14+, dus zal wel goed zijn!

een goede dynamo en spanningsregelaar hebben ook een goede accu nodig anders gaat de boel disfunktioneren.......de accu is het goedkoopste dus altijd een goede zet om die het eerst te vernieuwen, nu maar op het voorjaar wachten
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18685 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39591 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12183 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
REACTIES ARA Ruilbeurs - 22 januari 2010! « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 164 53260 Laatste bericht April 15, 2010, 11:52:30
door emille

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!