Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 20:28:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: verhalen JvD weekend  (gelezen 9098 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Gepost op: Augustus 19, 2012, 09:06:49 »

Zo, ik ben weer thuis na twee prachtige,tropische dagen.
Het was weer een gezellige boel op Assen.
Donderdag avond aangekomen had Stefan al kwartier gemaakt ,zoals het een goed militair betaamd  Grin , de pitboxen werden opgedeeld, bij gebrek aan Italianen de eerste dag ,niet in aprilia en japans maar in 1000 en 600 .....
Vrijdag-ochtend ,stefan had alles piekfijn geregeld ,de diverse wurgcontracten lagen klaar en hoefden alleen ondertekend te worden en verder werd alles geregeld,dikke pluim 
Bjorn kwam erachter dat er wat miste aan zijn net nieuwe gsxr en daar werd een noodoplossing voor bedacht zodat er toch gereden kon worden.
In tegenstelling tot wat ik dacht werd ik in de snelste groep geplaatst ,slik, ik ben geen held op Assen (nergens eigenlijk Roll Eyes) maar toch maar rijden.
Dat ging redelijk en ik besloot dan maar daar te blijven rijden.Er werd wel flink doorgereden door iedereen en ben er achter dat die Mo##en er een wedstrijd van maken en het betere blok/snijwerk niet schuwen,buitenom inhalen,ertussen zetten nadat je al instuurt, etc.
OK, hoort er misschien wat bij en dan moet je maar harder rijden ,zou je kunnen zeggen ...
Het blijft altijd wennen en zoeken als je maar 1 a 2 keer per jaar op Assen rijdt.
De rest van de dag bezig geweest met de lijnen en juiste versnellingen zoeken .
De 2e dag werd het aprilia kamp versterkt met Gertjan ,Anton en Frank.
 Greg was zo aardig om 2 rondjes achter me te rijden en had mij gefilmd, daar had ik veel aan ,want het zag er niet uit,overal te vroeg insturen en  veel ruimte over met uitkomen,samen met Greg ea. doorgenomen ,je leert echt veel om jezelf te zien rijden en geconfronteerd te worden met je fouten.
In de 1 na laatste sessie is Stefan nog bijna getorpedeerd in de GT door een duitser wiens remmen weigerden en gelukkig niet stefan ,maar zijn eigen maat onderuit schoffelde ,misschien nog iets te maken met Stefan>militair>wo2 ?...
De laatste sessie ,achterband eigenlijk op maar geen zin om de nieuwe te steken,met Frank afgesproken om een beetje bij elkaar te blijven (lees alszijnde dat Frank ging toeren Grin),lekker gereden constante 2.03 's ,helaas bleek dat Frank de pits was ingegaan omdat zijn laars los zat ,en ik maar denken:waar blijft ie nou 
Al met al weer een paar leuke dagen met een zooi gezellige gasten ,vorig keer 1 dag geweest,dit jaar 2 dagen, volgend jaar maar voor de 3 dagen 


Gelogd
denish41
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.168


Netherlands Antilles
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 19, 2012, 12:18:47 »



Komen net terug uit Assen, alom respect voor de mannen die met deze hitte rijden. Ook Henk is aanwezig en heeft de nodige op en aanmerkingen. Gezellig. Heb het wel een beetje gemist.

Quote: elke sessie 2 liter water naar binnen werken maar pissen, ho maar.

Tot gauw.

Gelogd

Het gaat niet om de grootte van de ploeg maar om het vertoeven op de akker
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 19, 2012, 12:43:35 »

Ook Henk is aanwezig en heeft de nodige op en aanmerkingen.


Uh ja verassend
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 19, 2012, 13:51:54 »

Ook Henk is aanwezig en heeft de nodige op en aanmerkingen.


Uh ja verassend

Met deze temperaturen wel. 
Gelogd

black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 19, 2012, 19:33:47 »

zo heren,

ook ik ben weer thuis en moet zeggen , het was weer een gezellige paar dagen daar op assen tijdens het "jan van dam weekend"
iedereen in onze sessie ik weer heel naar huis gegaan en verder dan een bezoekje aan een grindbak of glijer in de haarbocht met
zeer beperkte schade is het niet gekomen.

was het vrijdag al warm dat werd gedurende zaterdag en zondag alleen maar erger , water en sapjes drinken maar 
ik had mezelf een doelstelling gezet van een 1.55 met de oude ruskenhoek, helaas is dit niet gehaald maar een 1.56,0 ben ik
ook blij mee , ga nu ff een paar uurtjes onder een koude douche staan want ben kapot , de spannende verhalen over
ramkoers / torpedo actie komen morgen wel als ik weer fris en fruitig ben.

gr de rijdende chicane
Gelogd

if it runs , race it
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 19, 2012, 20:35:54 »

Ook hier weer net terug van 2 dagen JvD weekend, het was eerste ff schrikken
dat er buiten Henk sr. ook een Henk jr (Jef) mee was

Verder prima gereden, op dag 1 blijven steken op die "vervelende" 2.00, nog iets.
In de middagsessie moest je echt het tempo laten zakken vanwege concentratie problemen.

De barbecue was gezellig maar een beetje te tam, waarschijnlijk omdat de rijders uitgeteld waren,
ik heb een redelijke tot goede conditie (2-3 pw boksen) maar was lichamelijk helemaal leeg

De 2e dag in de 1e sessie op mijn sloffen een 2.00,1 gereden en gezien waar ik veel laat liggen. In de
2e sessie lekker van start maar achter een snelle R1 met van die vonk sliders terecht gekomen die een
perfect tempo had. Na een halve ronde mezelf behoorlijk geïrriteerd te hebben er maar voorbij, sputterde
wat tegen maar ff afblokken in de GT en super laat remmen voor de haarbocht en geen last meer van gehad.
Daarna had ik een paar vrije ronden waar ik er vol voor ben gegaan met name het stuk vanaf Duikesloot t/m GT
toen ik plots een 1.54,6 op mijn laptimer zag. Daarna nog een ronde aangezet met laat remmen, vroeg op het gas
en superstrakke lijnen rijden 1.52,7 op mijn laptimer  
Wel verwacht dat ik de magische grens eindelijk doorbroken had maar dat er zoveel tijd in zat, heb wel nog de doorkomsten
via de geluidsmetingen opgevraagd maar die ligt nog in de aanhangwagen.

Kan niet anders zeggen dan een topweekend dus de ARA leden die twijfelen om eens een circuitdagje te doen, zeker doen
want het is erg gezellig, relaxed en leerzaam

Oh ja, dank aan de glamourbabe voor de organisatie


* Jan van Dam weekend 19-8-2012 (klein).jpg (43.86 KB, 448x299 - bekeken 321 keer.)
« Laatste verandering: Augustus 19, 2012, 20:40:44 door Heuveltje » Gelogd

ZAC#4
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 19, 2012, 21:37:15 »

Mooie verhalen en superstrakke tijden mannen! 

Helaas kon ik er dit keer niet bij zijn. Ik heb gister een 6 uurs endurance op Spa gereden, daar was het ook best warm. Volgende keer met JvD op Assen wil ik er weer bij zijn.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 19, 2012, 21:57:27 »

Damn ,mooie tijden Frank 
Inderdaad klote die titanium kneesliders ,je schrikt toch wat als die vonken in je gezichtsveld komen, is ook verboden toch?
Gelukkig bleef ik nooit lang achter hem wegens veel te snel 
Gelogd
Blijhoofd
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 799


It's Nice to be important, but

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 20, 2012, 08:34:46 »

Ook ik ben dit jaar naar het JvD Weekend geweest op Assen. Dit was mijn eerste ontmoeting met het heilige asfalt van Assen, and Damn wat rijden jullie hard. Ik zelf rij dan iets minder hard, maar dat mag de pret niet drukken. Donderdag avond aangekomen om te zien hoe Gino, Craig en Stefan de motor van Bjorn aan het aanpakken waren. Dit scenario herken ik helemaal (anderen die de motor maken, terwijl jezelf geen idee hebt, maar ze doen het met liefde).
Nadat we gebeld waren door het B&B zijn we rond 23.45 uur toch maar daarheen gereden en ons bedje opgezocht. Vrijdag morgen vroeg wakker en een prima geserveerd ontbijtje eten met Bjorn en (RSV)Frank.
Tja en dan wordt het spannend. tussen de snelle jongens, proberen je rondjes te draaien. Eerste sessie achter mijn motorvrind Jan (vD) aangereden. Helaas was die pret na 1 rondje voorbij, omdat zijn olielampje knipperde en dus de baan verliet (was overigens vals alarm).
Daarna nog wat sessies gereden, helaas in al die sessies nooit iemand ingehaald. Het hoogtepunt van deze dag was tegen het eind van de middag toen allermans vrind, Henk alias Coolio, binnen wandelde (dit zegt wellicht ook iets over mijn tijden en minder over Henk).

De volgende dag, zaterdag, groepje terug gezet. Ik wilde ook wel eens voelen om iemand in te halen. Dit ging prima. Tijden werden in ieder geval beter. Dit kwam ook na wat tips van (RSV)Frank en Heuveltje Frank. De laatste was ook weer aangekomen voor de nodige gezelligheid.
Mijn tijd op de Kliko is geeindigd op 2.12.31. Volgend jaar misschien iets eraf. Deze tijd was snel genoeg om een sponsoringssticker er bij te krijgen van het bedrijf van Coolio. Uiteraard ben ik hier zeer tevreden mee. Ik wacht af wat zijn volgende sponsor bijdrage is aan mij.Voor de mensen die er aan zitten te denken om mij te sponsoren.... er is ruimte genoeg op de kliko!

Rest mij nu nog om Stefan te bedanken voor de uitstekende organisatie en verder iedereen die erbij was, want ik vond het weer super lachen met jullie allemaal!

gr. Remco
« Laatste verandering: Augustus 20, 2012, 08:38:20 door Blijhoofd » Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 20, 2012, 08:42:26 »

Ook hier weer net terug van 2 dagen JvD weekend, het was eerste ff schrikken
dat er buiten Henk sr. ook een Henk jr (Jef) mee was

Verder prima gereden, op dag 1 blijven steken op die "vervelende" 2.00, nog iets.
In de middagsessie moest je echt het tempo laten zakken vanwege concentratie problemen.

De barbecue was gezellig maar een beetje te tam, waarschijnlijk omdat de rijders uitgeteld waren,
ik heb een redelijke tot goede conditie (2-3 pw boksen) maar was lichamelijk helemaal leeg

De 2e dag in de 1e sessie op mijn sloffen een 2.00,1 gereden en gezien waar ik veel laat liggen. In de
2e sessie lekker van start maar achter een snelle R1 met van die vonk sliders terecht gekomen die een
perfect tempo had. Na een halve ronde mezelf behoorlijk geïrriteerd te hebben er maar voorbij, sputterde
wat tegen maar ff afblokken in de GT en super laat remmen voor de haarbocht en geen last meer van gehad.
Daarna had ik een paar vrije ronden waar ik er vol voor ben gegaan met name het stuk vanaf Duikesloot t/m GT
toen ik plots een 1.54,6 op mijn laptimer zag. Daarna nog een ronde aangezet met laat remmen, vroeg op het gas
en superstrakke lijnen rijden 1.52,7 op mijn laptimer  
Wel verwacht dat ik de magische grens eindelijk doorbroken had maar dat er zoveel tijd in zat, heb wel nog de doorkomsten
via de geluidsmetingen opgevraagd maar die ligt nog in de aanhangwagen.

Kan niet anders zeggen dan een topweekend dus de ARA leden die twijfelen om eens een circuitdagje te doen, zeker doen
want het is erg gezellig, relaxed en leerzaam

Oh ja, dank aan de glamourbabe voor de organisatie

Dat zijn flinke stappen Frank!
Volgens mij kun je ergens met transpondernummer de tijden nakijken. 
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 20, 2012, 08:59:30 »

Foto's staan op Jan's facebook pagina
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 20, 2012, 11:41:08 »


Daarna had ik een paar vrije ronden waar ik er vol voor ben gegaan met name het stuk vanaf Duikesloot t/m GT
toen ik plots een 1.54,6 op mijn laptimer zag. Daarna nog een ronde aangezet met laat remmen, vroeg op het gas
en superstrakke lijnen rijden 1.52,7 op mijn laptimer  

Dat zijn superstappen!!!   
Vooral met de "classic rsv" 
oftewel wat heb je al die tijd toch eigenlijk lopen klooien!
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 20, 2012, 13:11:09 »

zo ook ik kijk ondertussen weer een beetje fris uit mijn ogen 

donderdag lekker op tijd op het circuit en bij dannhoff meteen ff gevraagd of we pitbox 17/18 konden krijgen daar ik daar toch al voor stond met de bus , helaas werd het 19/20 maar gezien de drukte op het paddock de bus lekker laten staan , donderdagavond lekker een bbq met frank,bjorn,gino,craig. op tijd naar bed want vrijdag moest er gereden worden. had met heidi afgesproken dat ik de inschrijvingen en startnummers zou regelen en dit was ook geen enkel probleem , dus nieuwe deelnemers konden in de pitbox alvast nummers plakken en formulieren invullen zonder in de rij te hoeven staan .

vrijdag merkte ik wel dat ik al een tijdje niet meer op de suuz had gezeten en tevens had ik een zeer slechte voorrem , hierdoor niet verder gekomen dan een 2.03,9 , zaterdag ging al beter maar de suuz bleef zwaar sturen en onrustig in de bochten , na ontluchten van de voorrem ging het wel beter en ben ik uiteindelijk naar een 1.59,2 gereden. zondag met gertjan de baan op gegaan om nettere lijnen te vinden want ik was aan het hakken en zagen met de suuz en dat werkte niet echt, tevens kwam ik erachter dat ik een klein foutje had gemaakt bij het aflezen van mijn bandendrukmeter , hierdoor ben ik met 1.4 en 1.5 (warm) iedere keer de baan op gegaan. nadat ik de juiste bandenspanning weer had stuurde het ook weer stukken beter en ben ik uiteindelijk naar een 1.56,02 gereden voor mij een verbetering van 5 sec  op naar de lage 1.50 

o ja zaterdag wel een mega klap van heel dichtbij mee gemaakt, iets te dichtbij zeg maar , uitkomen ramshoek ingehaald door een duitser en achter hem aan geremd voor gt op het moment dat hij in stuurt komt er over de rechterkant een rode schim op volle snelheid voorbij en ramt mijn voorganger bij insturen gt vol in de zijkant , door de snelheid waren beide motoren wel op tijd voor mijn voorwiel weg anders was ik ook mee gegaan , resultaat was wel dat er 1 richting het ziekenhuis moest voor een gebroken schouder en verbrijzelde pols ( mijn voorganger) mijn sessie was ook meteen over want was volledig mijn concentratie kwijt. de oorzaak was dat de bouten van de remklauw eruit waren gelopen en hij had dus geen remmen meer  , gt is de sessies daarna een tijdje niet mijn favoriete bocht geweest 

nu snel de motor weer gereed maken voor het gevecht volgende week  Evil

  de rijdende chicane/glamourbabe   (een echte vent durft roze te dragen  )     
Gelogd

if it runs , race it
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 20, 2012, 18:19:29 »

zag ik henk nu in een roze shirt lopen
Gelogd
Party Marty
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 20, 2012, 21:58:30 »

@ Heuveltje: Shocked Shocked Shocked Wat een rondetijd

@Black Bee: heb er zin in! Nu alleen nog mooi weer. Ik rij wel de sprintraces en de endurance, dus als ik langzamer ben dan jij dan is oververmoeidheid mijn excuus Grin
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25374 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39327 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28407 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
Omdat er nog steeds domme motorrijders zijn « 1 2 ... 8 9 » Sjaakie 129 48521 Laatste bericht Juli 08, 2014, 05:26:46
door Edward

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!