Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 16:55:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Zac 27 augustus Assen  (gelezen 17260 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: Augustus 26, 2012, 20:18:47 »

mannen, ik ga morgen pas komen...........te druk.
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #31 Gepost op: Augustus 26, 2012, 21:27:12 »

ik ga zo meteen rond bellen , moest ook nog olie verversen en sharkfin aanpassen 

gaat weer een zeer drukke dag worden 

Heb je al nieuwe remblokken??
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: Augustus 27, 2012, 17:19:25 »

En dan nu de grote verhalen graag!  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 27, 2012, 22:14:00 »

een verslagje

Vanochtend rond 05.30 uur vertrok ik vanuit Haarlem naar Assen. De weersverwachtingen waren goed en ik had er wel zin in. Ik had net andere tandwielen ( 15/44) op mijn motor laten zetten en was nieuwsgierig naar het effect. Aangekomen in Assen trof ik daar de typische semi-georganiseerde ZAC  gezelligheid en nog een vrij plekkie in de pitbox.  Mooie pitbox was dat met een nest van 4 wilde RSV4's!  Bij het inschrijven was ik toch wel een van de laatste en ik kon alleen kiezen om in 1 (TOMS) of 3 (RACE) te gaan rijden i.p.v. de gewenste middengroep. Voor TOMS gekozen om de raceboys niet teveel in de weg te rijden ... In de eerste vrije training merkte ik gelijk dat het druk was!  Inhalen lukte nog niet zo omdat ik een beetje bang was van de onverwachte stuurbewegingen van sommige deelnemers. UIteindelijk toch stukje vrij baan gevonden en even kunnen wennen aan de nieuwe tandwielen.... dat voelde prima!  Vervolgens de kwalificatie. Doel was om in de SPORT klasse terecht te komen dus ik moest een nette tijd zetten. Het ging niet zonder slag of stoot maar ik kwam tot een 2.00 blank en dat bleek genoeg voor startplek 34 in de SPORT klasse. eerste missie geslaagd. Smiley

Met het tijdschema van de TOMS nog in mn hoofd moest ik opeens nog gaan haasten om de 1e race te halen maar dat lukte en ik stond op de een na laatste rij met het gehele veld prettig overzichtelijk voor me.... Roll Eyes  En toen gingen de lichten uit.... waarna ik de juiste startmentaliteit nog niet geheel (geheel niet?)  bleek te bezitten want ik liet iedereen voorbij komen en toerde als een blije rijder met m n nieuwe tandwielen (dat wel!) achter het peleton aan om als laatste de eerste bocht in te sturen.... De snelheid was niet het probleem maar ik besloot nog even te wachten met inhalen om de rijders voor me de kans te geven elkaar lichte schouderduwtjes etc te geven. Bij de strubben rekte het peleton wat op en leek het me een leuk idee toch maar eens wat naar voren te gaan rijden om te zien of ik heuveltje nog in het vizier kon krijgen.. Ik kreeg een leuke oefening inhalen en het ging ook steeds beter. Frank zag ik een klein bermonderzoekje doen wat hij zelf mag toelichten.  Ik haalde een man of 20 in en kwam op P19 terecht toen de paarse vlag erin kwam. Toen ik over de finish reed bedacht ik me nog dat ik goed moest opletten wanneer de groene vlag weer kwam want de rijders die ik had ingehaald waren weer naar me toe gekropen..... Helaas 2 bochten verder bleek dat een sprinkhaan een beter geheugen had dan ik want volledig ongeconcentreerd merkte ik de groen vlag pas op toen een man of 4-5 me binnendoor voorbij stak ....   Een zesde deed dat insturen ruskenhoek op een manier dat ik dacht ga maar en toen was P25 het eindresultaat. Geen geweldige positie maar ik had wel lekker gereden! Met een lage 57-er als beste ronde.

Prima uitgangspuntje voor manche 2, alleen 'effe' wat scherper starten......   toch?  Afijn om een lang verhaal kort te maken gelukkig hield ik nog een man of 4-5 achter me bij bocht 1 verder was het weer prut. Inhaalrace ging verder lekker en tot P14 kunnen komen met een nieuw PR van 156.8 dat het prehistorische PR uit 2007 eindelijk verbeterde. Veel geleerd over inhalen, genoten van  nieuwe tandwielen en verder beregezellig in de Ara BOX  wat wil je nog meer?
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: Augustus 27, 2012, 22:36:44 »

Net thuis, de ARA heeft toch weer verschillende prijzen mee naar huis genomen
Na mijn fantastische officieuse tijden tijdens het JvD weekend wel benieuwd hoe het nu
zou gaan. Tijdens de vrije training waren er nog natte plekken op de baan dus rustig gereden
en weer wennen aan de nieuwe Ruskenhoek 2.02.
Tijdens de kwalificatie was het helemaal droog en heb dan ook lekker het tempo ronde na ronde
opgevoerd tot een officieel PR 1.58,114 P26 in de Sportcup (S2)
Zeker de manier waarop ik deze gereden heb gaf veel vertrouwen.

Dan de race besloten om mijn voorband niet te vervangen omdat deze er nog zo goed uitzag Embarrassed
Start was redelijk maar aanremmen GT kon ik 3-4 rijders pakken, alleen probeerde ik geforceerd
terug te schakelen   dus in de 6 de GT in. GT uit kwamen mij een stukof 6 rijders weer voorbij
(hoezo close racing). Dus weer volop gemotiveerd in de aanval, nog enkele rijders kunnen pakken
tot het bij de Bult misging. Voorwiel weg Undecided, maar aangezien dat ik mijn knie al op het asfalt had enkel
een onschuldige schuiver met lichte schade aan de motor.
Race 2 wel gestart na het vervangen van enkele onderdelen maar na 2 ronden toch een boutje van de
voetsteun losgetrild

Toch weer een supergezellige dag gehad, erg lekker en makkelijk gereden. Gewoon zonde van de schuiver
anders had ik zeker met Rob nog een lekker potje kunnen battlen  Evil

Oh ja, als iemand een 2004 model kuipruitje heeft liggen hou ik me aanbevolen ,
liefst zo'n double buble
« Laatste verandering: Augustus 28, 2012, 07:56:24 door Heuveltje » Gelogd

ZAC#4
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Augustus 28, 2012, 05:47:39 »

mijn verslag van een dagje endurance samen met gertjan 

na de gebruikelijke problemen om met de motor daadwerkelijk tijdens een zac dag ook op het asfalt te staan ( zowel bus als aanhanger kapot)
was het dan eindelijk zo ver , trainen ging redelijk maar de nieuwe ruskenhoek is toch wel een grote mannen bocht en ja daar moest deze
glamour babe toch wel ff aan wennen en dit ging wel steeds beter maar laat daar echt nog heel veel liggen, dit moet 9 okt stukken beter 

uiteindelijk hadden we zoals verwacht met een team naam als "rijdende chicane" de laatste plek getraind en gertjan zo beginnen en na 30 min
binnen komen , ff snel transponder over zetten en weer gaan. in tegenstelling tot onze vorige uitvoering in oschersleben zag hij het teken om binnen
te komen nu wel meteen. de switch ging soepel en had snel mijn focus te pakken , kan helaas niet hetzelfde zeggen over race 2  .
na het eerste uur lagen we 5e overall en in die positie ging ik ook starten in het 2e uur , nu had de leider 1.57 voorsprong en deze kwam ik dus tegen bij
het oprijden van het circuit , zelf lopen knoeien en meteen door 2 jongens gepakt , nog ff de zijlijn opgezocht in de veenslang en toen 4 rondjes erover
gedaan voordat de focus weer terug was  .

na 30 min weer naar binnen en gertjan heeft het laatste deel gereden, op zich vind ik de endurance best leuk om te rijden maar het is wel erg leeg op
de baan en hierdoor rij je dus rustig 20 min in niemandsland en dat is dan wel weer jammer .

uiteindelijk zijn we 3e geworden in onze klasse ( met 4 deelnemers  Grin )

 

de rijdende chicane

Gelogd

if it runs , race it
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 28, 2012, 09:25:18 »

Het was gezellig druk in de ARA-box met 4-RSV4’s, twee echte RSVtwins en 2 kliko’s. De vrije training gaf nog niet veel grip, het had het weekend flink geregend en er waren nog wat natte plekken. De tijdtraining was de baan al wat beter, toch wat gripproblemen maar daar hoorde ik iedereen over. Tot mijn verbazing had ik zomaar de snelste trainingstijd, voor het eerst in de ZAC. Leuk, in de middagpauze even nieuwe bandjes steken en dan het gevecht om de overwinning aangaan.

Mijn start van de 1e manche was redelijk ok, als 2e de haarbocht in en al snel kwam Kubo me voorbij. Hij en de nr 1 liepen bij me weg, in de 3e ronde werd ik even ingehaald door Roel (opa van 5 kleinkinderen en 57 jaar) en dat was net het duwtje dat ik nodig had om een tandje bij te zetten. Snel Roel teruggepakt en naar de 2 koplopers gereden waarvan ik Kubo terug kan pakken, maar de nr 1 was net te ver weg. Een achterblijver op een ongelukkig moment (waar waren de blauwe vlaggen) zorgde er voor dat ik p2 veilig moest stellen. Gelukt met een mooie tijd van 1.47.4.  Cheesy

De 2e manche dus van p2 gestart , als 3e de Haarbocht in (Kubo kwam me voorbij) maar als 2e Ossenbroeken in. De nr 1 reed meteen een gat, ik kon niet aanpikken. Ook toen Kubo me voorbij kwam bleek hij te snel, te weinig vertrouwen in de achterkant besloten mij op op safe de race uit te rijden. 1x zag ik een voorwieltje prikken, maar daar bleef het bij dus als 3e over de streep. Ook 3e in het dagklassement en weer een leuke beker mee naar huis.

Vanavond gaat de schokbreker er uit voor een servicebeurt, want die is er hard aan toe!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
cees
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 818


Belgium
« Antwoord #37 Gepost op: Augustus 28, 2012, 09:53:31 »

Mooie verslagen, zeer spijtig dat ik verstek moest laten gaan aangezien het eindelijk eens droog was in Assen. En euh Jarno, als je de achtershock van de rsv4 al voelt ben ik benieuwd hoe je onze antieke Kawa gaat ervaren in de 8uurs race  Cool
Gelogd

Shit doesn't happen, it's made by assholes!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 28, 2012, 10:30:31 »

leuke verhalen weer 
@Frank ,niet teveel schade aan je "classic" hoop ik ?
Gelogd
Party Marty
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 28, 2012, 11:00:32 »

Was voor mij de moeite waard om een weekendje terug te komen. Super dag gehad gisteren. 1e training 1:58 gereden (had weer dezelfde foutmelding als vorig jaar, gelukkig wist ik nu waar het probleem lag en heb het dus kunnen verhelpen) en in de kwalificatie een 1:56 neergezet. Hiermee stond ik tot mijn verbazing op de pole in de SPORT cup Grin Vorig jaar wel op plek 4 gestart in m'n 1e ZAC race, maar van pole starten geeft net wat meer druk op de schouders Grin Helaas kwamen bij de start een aantal 1000's (lees compensatiefietsen Grin) me al voorbij geknald en verloor in de Haarbocht nog wat plekken omdat een of andere kamikazepiloot het zichzelf moeilijk maakte en bijna onderuit ging voor m'n neus. Mezelf uiteindelijk terug kunnen vechten naar de 5e plek met een PR van 1:54 2e race dus van plek 5 gestart; had een betere start en verloor ook wat minder plekken. Uiteindelijk op de 8e plaats geëindigd in race 2 nadat het veld (voor me) tot op 2 ronden voor het eind constant treintje aan het rijden was, redelijk aan elkaar gewaagd dus. Overall een 6e plek in de SPORT cup, dus dik tevreden. Jammer dat ik m'n pole niet heb om kunnen zetten in een podiumplek.

Heb naast de sprintraces ook de endurance gereden. We hadden de pole gereden en aangezien ik als 1e rijder van start ging mocht ik ook de endurance van plek 1 starten. 'Maar' 1 plek verloren bij de start en lag 5e op het moment dat ik naar binnen ging. Mijn teamgenoten rijden net iets sneller dan ik (1:50 - 1:53), dus je zou zeggen dat we weer wat plekken goed zouden moeten kunnen maken. Maar er klopte helaas niks van de tijdswaarneming (ja Rob, ik blijf zeuren Grin) en dus waren we na de 1e manche 8e overall. Uiteindelijk na de 2e manche als 7e overall geëindigd (klopte dus ook niks van), maar goed, we hebben onze klasse in ieder geval gewonnen (waren maar twee teams in de 600 B, dus dat was op zich ook niet moeilijk )

Kortom, een top dag gehad! De ARA box was in ieder geval erg gezellig!

@ Frank: balen van je crash, gelukkig had je zelf niks... je kon in ieder geval nog lachen Grin

@ Stefan: jammer dat ik je niet meer op de baan ben tegengekomen, had wel zin om ff te stoeien Evil
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 28, 2012, 11:00:53 »

Mooie verslagen, zeer spijtig dat ik verstek moest laten gaan aangezien het eindelijk eens droog was in Assen. En euh Jarno, als je de achtershock van de rsv4 al voelt ben ik benieuwd hoe je onze antieke Kawa gaat ervaren in de 8uurs race  Cool
Ik bereid met voor op het gedrag van een fietspomp  Grin
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Augustus 28, 2012, 19:09:04 »

Nog een filmpje van "De Bolle" Wink

http://www.youtube.com/watch?v=pxi8xEGWSno
Gelogd

ZAC#4
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Augustus 28, 2012, 20:22:02 »

best leuk om dat dikke geweld van die 1000cc te zien maar wat pakt z'n 600 veel terug bij aanremmen
Gelogd

if it runs , race it
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: Augustus 28, 2012, 20:31:14 »

best leuk om dat dikke geweld van die 1000cc te zien maar wat pakt z'n 600 veel terug bij aanremmen

Tja, als je 40-50km harder op een bocht afkomt moet je iets eerder remmen Grin
dat moet jij toch weten met die compensatie pk's
Gelogd

ZAC#4
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #44 Gepost op: Augustus 28, 2012, 21:26:49 »

filmpie gevonden van race2 sportcup..  zo rond de 8.30 ofzo zie je mij door het beeld glijden.. best geinig ik zie mezelf inhalen bij bult, hogerheyde en gt achter elkaar! Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=uwJdXy_SxXQ&feature=share&list=UU2YQrN4qk7bI1K-qsMJ7lAwhttp://
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10865 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16232 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC 2011 Reglement « 1 2 » malle eppie 16 11135 Laatste bericht Januari 07, 2011, 13:46:59
door malle eppie
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51349 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
eemshaven 2008 rolf 10 8152 Laatste bericht Mei 09, 2008, 09:15:53
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!