Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 00:01:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: No Budget Cup 1 Okt  (gelezen 2825 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cees
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 818


Belgium
« Gepost op: Oktober 02, 2012, 16:09:01 »

Op speciaal verzoek van Frank een verslagje van de No Budget Cup 8 uurs race in Zolder.
Het weer was in elk geval prachtig, ´s morgens nog wel erg fris maar heel de dag droog en zonnig. Bruno deed de start, maar had wat last van zijn hand dus na 40min hadden we al onze eerste pitstop. FastJ was onze gastrijder (8uur met 2 man is toch wel wat veel, vandaar) en hij vertrok als tweede, het duurde niet lang voor hij in een goed ritme zat met de ouwe Kawa en stabiel rond de 1.50 draaide, hij heeft zijn uur vol gemaakt. Toen heb ik het stuur overgenomen, maar al snel begon de ellende. De Kawa knalde, hield in en het vermogen kwam erg abrupt weer erin (waarschijnlijk een allergische reactie op Jarno  Grin), na een paar bijna highsiders besloten om de pits binnen te gaan en te beginnen sleutelen. Hiermee wel een minuut of 15 verkl..t, maar met wat kunst en vliegwerk de helse machine weer goed gekregen (pootje van een weerstand afgebroken). Na de middag heeft alles verder perfect gelopen, goede pitstops, strakke bandenwissel, Jarno en ik constant rond de 1.49 (alleen moest die rat mijn 1.48.4 toch nog net met een tiende verbeteren  Wink), Bruno last van zijn hand en dus iets trager en kortere stints gereden. Op het einde het tempo toch maar een paar seconden laten zakken want de Bridgestone straatbanden waren echte slicks geworden (nog net geen canvas) Uiteindelijk 7e gefinished en een schitterende dag gehad (8uur is toch wel een echte test van machine en piloten), maar toch een klein beetje teleurgesteld dat we een 2e plaats hebben verloren door een weerstandje van 0.5 Euro...
Jarno bedankt voor de inspanningen!
Gelogd

Shit doesn't happen, it's made by assholes!
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 02, 2012, 18:20:09 »

Goed gedaan mannen en dat met een dergelijk hok Wink
Volgend jaar met een RSV Mille en dan continu top 3 Grin
Gelogd

ZAC#4
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 02, 2012, 18:28:31 »

mag ik dan een keertje een gastoptreden doen 
Gelogd

if it runs , race it
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 02, 2012, 18:58:58 »

mooi verslag.
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 02, 2012, 19:57:12 »

Het was een mooie ervaring, eens meedoen in de echte endurance competitie van de NBC. Ik was lichtelijk geintimideerd door de professionele uitstraling van supersonische tankinstallaties, pitbox inrichtingen, pitspoezen en getunede en op racevering gestoken fietsen die natuurlijk fantastisch in de lak zaten. En wij hadden "onze"  Kawa.

De eerste ervaring met de Kawa was tijdens een ZAC endurance op Zolder. Die leverde een serieuze podiumplaats op en wel de 1e. De verwachtingen waren dus hoog gespannen, want Cees had me uitgenodigd omdat ze podium wilde halen. Al snel bleek dat we prima meekonden komen in het veld en ons mooi naar voren opwerkten. Alle pitstops gingen perfect, alleen dat ene zekeringetje...... Angry

Na het middaguur hadden we een achterstand van een rondje of 5 tot 6 op het podium, dat was dus buiten bereik. Maar de Kawa liep als nooit tevoren en met een nieuwe achterband mocht ik mijn 2e stint (deze was gepland op 3 kwartier) beginnen. Het ging lekker. Mijn laatste stint startte om 16.08 en we zouden om 18 uur afgevlagd worden. Dus met Cees afgesproken om proberen bijna een uur te rijden zodat hij de Kawa over de finish kon brengen met nog maar 1 tank en pitstop. Ik was al redelijk vriendjes met de Kawa (behalve de voorvork die een verstevigde fietspomp is, daardoor rijdt de Kawa als een trein, alleen pakt hij soms onaangekondigd een ander spoor, beetje wat Rossi met de Duc heeft). En nou wilde het toeval dat het snelste team het nodig vond om mij voorbij te steken met het aanremmen voor een chicane, precies op het zwakste punt van " onze"  Kawa dus.  Angry Hoe durfde hij! Dus even laten zien waar de Kawa echt toe in staat is en hem 2 tot 3 rondjes lang regelmatig mijn voorwiel laten zien, maar aangezien wij uitgeschakeld waren voor een goede klassering wilde ik het risico niet lopen om de koploper in gevaar te brengen dus hem maar laten gaan. Na een uur haalde de teamcaptain mij binnen en heeft Cees met een al versleten achterband de Kawa over de meet gebracht ( zelfs nog 1.50 gereden in zijn laatste stint).

Het was racen zoals het bedoeld is, met respect voor elkaar en met het lowest budget van de competitie (volgens Cees). Was een topdag (en wel heeeel jammer van dat weerstandje...), kan het iedereen aanraden!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 02, 2012, 20:50:54 »

Leuke verslagen mannen 
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 03, 2012, 14:56:30 »

klinkt als een mooie dag vol racplezier, leuk dat 8u  endurance
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 03, 2012, 19:42:15 »

klinkt als een mooie dag vol racplezier, leuk dat 8u  endurance
Zeker leuk! En dan te bedenken dat er ook 24-uurs endurances zijn, pfffff moet je wel echt fit zijn.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 03, 2012, 20:33:48 »

klinkt als een mooie dag vol racplezier, leuk dat 8u  endurance
Zeker leuk! En dan te bedenken dat er ook 24-uurs endurances zijn, pfffff moet je wel echt fit zijn.

Gewoon als Rob, niet teveel bewegen Grin
Gelogd

ZAC#4
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 03, 2012, 20:51:07 »

klinkt als een mooie dag vol racplezier, leuk dat 8u  endurance
Zeker leuk! En dan te bedenken dat er ook 24-uurs endurances zijn, pfffff moet je wel echt fit zijn.

Gewoon als Rob, niet teveel bewegen Grin

Ha , met die stijl toevallig wel een prijs gewonnen met een endurance he  Grin Grin
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 04, 2012, 04:47:32 »

ik met de mijne ook  Grin maar er waren dan ook maar 4 teams in onze klasse 
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28540 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45131 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Croix 27 april '09 « 1 2 ... 7 8 » RenĂ©bagpipe 116 32120 Laatste bericht Mei 15, 2009, 18:22:32
door cees
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5256 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick
Lang LANG geleden... « 1 2 » Kefke 15 6301 Laatste bericht Januari 25, 2010, 08:22:51
door Kefke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!