Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 22:48:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV Mille 2001 vering laten afstellen? + verschillende vragen.  (gelezen 6916 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EDprilia
Gast
« Gepost op: Oktober 08, 2012, 20:36:28 »

Hallo Allemaal,

Wat Vraagjes ,

*Waar kan je profesioneel vering van de rsv mille 2001 laten afstellen?
Wat voor kosten zitten hieraan.
Ik ben zelf 1.93 en 100 kilo , .......kan me eigen voorstellen als de vorige eigenaar 1.65 /70 kilo was ....misschien wel raadzaam zou zijn om eens naar de vering e.d. te laten kijken.

*Is een stuurdemper noodzakelijk voor zo'n mille?.......waar kan je deze kopen?


*Er zit een 180 achterband op , helpt een 190 band voor een beter rijgedrag op hogere snelheid.......ik vind hem namelijk zenuwachtig en windgevoelig op snelweg niveau.

Ik denk dat de 190 band ook wel aangenamer zou zijn voor het bochtenwerk (voor mij) , dat ik wat meer moet werken om hem in te sturen.


*Tijdens het rijden lijkt ook net alsof je met hele harde banden rijd , .....alsof je ngeen goede contakt met de weg hebt.

Aan de banden kan het niet liggen denk ik , omdat michelin pilot road2 toch wel goed aangeschreven staan.

Misschien hebben jullie wat suggesties of ideeen.

Bedankt voor elke serieuze reaktie,

Groeten,

Ed
Gelogd
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 08, 2012, 20:51:25 »

J en j  te Mill hebben er veel verstand van !!
180 of 190 maakt volgens mijn geen verschil in
Stabiliteit op rijks weg  ! Zeggen dat een 180 band makkelijker stuurt
Dan een 190 !! Vind wel een 190 mooier staan !!

Gr. Frank 
Gelogd

V4 rules
Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 08, 2012, 21:22:38 »

Contact whitebee f. de specialist op veringgebied
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 08, 2012, 21:25:33 »

Een stuurdemper is zeker een aanrader (vind ik). Zonder had ik nog weleens onbalans in de fiets als deze neer kwam nadat het voorwiel even los kwam (gebeurt snel met zo'n dikke twin). Met stuurdemper letterlijk geen enkele keer meer last van gehad. Waar te koop? Nieuw bij iedere dealer of andere leverancier. Maar da's duur. Gebruikt komen zo nog weleens langs, zowel hier als op Marktplaats. Olivier had er laatste eentje te koop, maar die is al verkocht.

180 of 190 maakt niets uit voor rechtuit stabiliteit. Althans, ik heb dat nog nooit gemerkt. Als je zwaarder wilt sturen (waarom?  Huh) zou je naar een 190/50 kunnen kijken. Die is minder rond dan een 180/55 of 190/55.
Gelogd

Happy Mille
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 08, 2012, 21:27:40 »

J en j  te Mill hebben er veel verstand van !!
180 of 190 maakt volgens mijn geen verschil in
Stabiliteit op rijks weg  ! Zeggen dat een 180 band makkelijker stuurt
Dan een 190 !! Vind wel een 190 mooier staan !!

Gr. Frank 

Wat betreft de bandenmaat ben ik het niet met je eens. De 190/55 (let op! niet de 190/50) vind ik beter sturen dan de 180 band.

HK in tiel is trouwens een aanrader qua vering moet ik zeggen.

Of een stuurdemper noodzakelijk is, ja ik wil niet meer zonder rijden. Maar er zijn mensen die het onzin vinden. Het heeft mij al een paar keer gered op verschillende motoren Smiley

Heb verschillende motor gereden en vind de RSV zelfs de beste motor als het op rechtuit stabiliteit aankomt! Daar veranderd een band niet heel veel aan. Ze zeggen dat een puntiger band wat rechtuit stabiliteit verliest. Maar ik heb altijd met sportbanden gereden en nog steeds vind ik de RSV het beste uitblinken in rechtuit stabiliteit. Jij heb er een toer band op liggen dus die is als het goed is iets minder puntig dan een sportband.

Wat wellicht ook wel eens kan zijn is dat je poten van de vering te ver doorgestoken zijn. Dat beïnvloed namelijk ook heel erg het stuurgedrag. Maar dat kan je natuurlijk laten nakijken bij de vering boer.
Gelogd
alfafranky
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 659


tuono v4 !! wat een machine

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 08, 2012, 21:46:39 »

Weet ook niet of een 190 band problemen
Met de ketting geeft bij een 2001 mille !?

Gr. Frank
Gelogd

V4 rules
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 08, 2012, 21:48:08 »

Zowel met Pirelli als bij Michelin ging het bij mij altijd prima.
Gelogd

Happy Mille
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 08, 2012, 21:54:33 »

Ik meende altijd dat er standaart een stuurdemper gemonteerd zat op een Mille  Huh

Stuurgedrag dat jij aangeeft heeft imho te maken met onjuiste afstelling van de vering en/of banden spanning.
« Laatste verandering: Oktober 08, 2012, 22:01:11 door Zwijntje » Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Öhlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
EDprilia
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 08, 2012, 22:15:05 »

Hoi allemaal,

Hartelijk dank voor de hele snelle reaktie.

De voorpoten zitten ietsje doorgestoken .

Ik zet jullie antwoorden allemaal op een rijtje!!.

Nogmaals dank voor deze leerzame info!!.

Thanks,

Groet Ed
Gelogd
FerBa
Stay Frosty
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.430


RSV Mille '00 (Nero)

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 08, 2012, 23:32:25 »

Ik meende altijd dat er standaart een stuurdemper gemonteerd zat op een Mille  Huh

Stuurgedrag dat jij aangeeft heeft imho te maken met onjuiste afstelling van de vering en/of banden spanning.

Volgens mij is dat ook zo, i.i.g. bij mijn oermille wel! Zit wat verscholen in de kuip!
Gelogd

I HEAR THUNDER, BUT THERE'S NO RAIN!
Twin-life! The good life!
H-C50
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 09, 2012, 00:19:04 »

Ik meende altijd dat er standaart een stuurdemper gemonteerd zat op een Mille  Huh

Stuurgedrag dat jij aangeeft heeft imho te maken met onjuiste afstelling van de vering en/of banden spanning.

Volgens mij is dat ook zo, i.i.g. bij mijn oermille wel! Zit wat verscholen in de kuip!

Voor zover ik weet was de stuurdemper standaard tot en met bouwjaar 2000 en daarna alleen nog op de R.
Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 09, 2012, 05:44:46 »

Mijn 2002 RSV heeft er ook een, geen  R.
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Öhlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 09, 2012, 08:37:36 »

Ferry heeft het juist. De gewone Mille heeft t/m bouwjaar 2000 standaard een stuurdemper meegekregen. Dit is echter een niet-instelbaar exemplaar. Daarna was deze niet meer standaard op de gewone. De R heeft altijd een standaard een instelbare Öhlins stuurdemper meegekregen.
Gelogd

Happy Mille
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 09, 2012, 16:26:51 »

Ik heb nog een hele mooie Ohlins stuurdemper die ik wel wil verkopen,
21 standen instelbaar en volledig onbeschadigd, incl bevestigings boutjes/plaatjes enz

Bij interesse graag Pm

Groet Dennis
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 09, 2012, 20:49:57 »

Zowel met Pirelli als bij Michelin ging het bij mij altijd prima.

Heb nu een bridgestone s20 en ook die past Smiley
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10039 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Barman is klaar met motorrijden. « 1 2 3 » Barman 40 23799 Laatste bericht Juni 11, 2009, 18:05:59
door zeeslot
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109949 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44085 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Ohlins RSV kroonplaten, welke ... ? *Thomas* 8 4313 Laatste bericht Augustus 03, 2009, 22:32:06
door *Thomas*

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!