Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 30, 2024, 15:51:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Winterschoonmaak Kogeltje  (gelezen 4093 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 16, 2012, 19:49:51 »

@ kogel(tje) maat 47 .....
Wat maakt de kogel een tje !!!

Voor de krassen hetvolgende.  Er is ook beschermings folie te koop.  Zelfs in Carbon .  Maar hier een mooi beschermplaatje van en plak dit ter hoogte van je hakken.  Als de folie weer beschadigd is ,  eraf halen en nieuwe plakken.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 16, 2012, 20:25:53 »

herrie bij bepaalde toerentallen.....Ik heb ook bij ongeveer 4500 rpm dat ik wat lijk te horen uit de motor.
Nu heb ik de cilinderkop zal wel kleppendeksel zijn er van het weekend al af gehad om een een kijkje te nemen omdat ik de kleppen wil controleren.
Toen zag ik ook de nokkenas ketting.
Kan iemand me een beetje wijs maken war ik naar moet kijken als ik de nokkenas ketting wil controleren ?
Ik heb vanmiddag ge achterbrug al een heel stuk schoongemaakt, waar Aprilia op staat gedrukt.
Kan ik dit deel ook schuren ? En kan ik heel de achterbrug schuren ?
Want ik kan me herinneren dat ik ooit ergens las dat er een blanke lak laag op de achterbrug en het frame zit  Huh
Je zal het kleppendeksel bedoelen.  Deze 2 cillinders maken best wel wat mechanische geluiden. Geen paniek. De nokkenasketting (distributie ketting) kan slijten en te lang worden. Hierdoor kan de kettingspanner in zijn eind standkomen en de ketting te los komt te staan. Heb zelf bij appie nog niet naar gekeken, misschien kan iemand anders dit verder invullen.

Van je achterbrug afblijven met schuurpapier. Dit aluminium is behandeld met een laagje ( geen blanke lak) Dit beschermd het aluminium. Ga je schuren, haal je dit laagje eraf en gaat het alu oxideren. Hierdoor wordt het steeds dof.
Een optie is blanke lak , maar is heel kwetsbaar.
De enige goede oplossing is geheel spuiten.  Maar in mijn ogen devalueer je hiermee je motor. Iedere potentiele koper gaat zich dan afvragen welke schade er allemaal aan de brug is gerepareerd.

Ahaa Smiley dankjewel voor het antwoord !
Er zitten enige krassen op de achterbrug, aangezien ik met maatje 47 erop zit, en mijn laarzen (Alpinestars SMX) een aluminium achterstukje hebben en deze wat krassen maken Sad

Geef nu maar toe dat je op zaterdagavond in je ondergoed en hoge hakken op de motor zit... 
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25468 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
21 Januari 2011 (Vrijdagavond) - ARA RUILBEURS bij RokĂ© Motors Mijdrecht « 1 2 ... 5 6 » 2 Fast 2 See 89 31124 Laatste bericht Januari 25, 2011, 15:50:41
door 2 Fast 2 See
24 Okt 2010- Technische Middag"Motorkleding & Helmen" (REACTIES & BELEVENISSEN) « 1 2 ... 5 6 » 2 Fast 2 See 85 29742 Laatste bericht Oktober 27, 2010, 09:29:42
door 2 Fast 2 See
3 Februari 2012 - ARA Ruilbeurs 2012 bij RokĂ© Motors Mijdrecht « 1 2 ... 6 7 » 2 Fast 2 See 93 25700 Laatste bericht Februari 08, 2012, 23:18:16
door FerBa
De Grote RSV Mille / Tuono Meeting - 15-05-2011 (Plankje mee a.u.b.) « 1 2 ... 19 20 » AeroX 299 63754 Laatste bericht Mei 19, 2011, 22:30:30
door AeroX

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!