Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 14:23:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Powervalvemotor te zwak?  (gelezen 2075 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Burning Rubber
Gast
« Gepost op: Oktober 16, 2012, 00:12:48 »

Hoi lui,

Momenteel ben ik bezig met een AF1 125 Futura van 1990, rotax 123 blokje. Ik heb 'm gekocht als opknapper, helaas was er een hoop kapot. Inmiddels heb ik het hele blok gereviseerd; alle lagers, keerringen, nieuwe nicasilwand, zuiger.. Maar nu... doet de powervalve slechts sporadisch mee, en sinds zondag helemaal niet meer.

Ik heb 'm er af gehaald en direct met de accu op het stekkertje aangesloten. Er zit wel iets beweging in maar helemaal naar binnen gaat het asje niet. Onbelast, dus zonder de powervalve aangesloten, gaat dat asje wel netjes de powervalvemotor in. 

Nou vermoed ik dat het motortje (= een elektromagneet geloof ik) gewoon niet sterk genoeg meer is. Nou is mijn vraag:

1. Komt dat vaker voor? Of zal het probleem in de cdi (aanstuur unit) liggen?
2. Heeft iemand een goeie liggen?  Grin

Ik heb al zĂł veel geld uitgegeven aan dat kreng en hij loopt nog steeds niet lekker. Begin er inmiddels een beetje moedeloos van te worden. 

Mijn dank is groot!
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 17, 2012, 12:22:23 »

Ik zou het eerst kijken of de kabel goed gangbaar is en juist is afgestelt.
En of de powervalve zelf goed om zit en genoeg vrij is.
Gelogd
Burning Rubber
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 17, 2012, 17:38:42 »

Kabel is nieuw en goed ingevet. Klep zit er 100% zeker goed in.

Afgesteld volgens haynes manual.
Gelogd
yamashi
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 02, 2013, 02:51:41 »

hoi ben wel benieuwd of het nu toch is gelukt???

groetjes jarno
Gelogd
michael74
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 05, 2013, 22:47:50 »

hee burning rubber,

ik heb ook een af1 , bij mij deed hij het ook niet goed,
wat ik heb gedaan is,de powervalve werkt met een magneet bij mij zat hier veel vet en vuil tussen
ik heb 2 losse draadjes op de powervalve gezet en met een schakelaar direct op de accu gezet, ik spuit deze in met remmen reiniger en schakel hem div keren aan en uit dit heb ik een aantal keer gedaan,
(stuk of 10 keer) en hij is schoon en werkt nu prima.
je hoort hem nu ook klikken als je gas geeft.
wat je nooit moet doen is het spul gaan invetten wat dat kost veel weerstand voor een magneetschakeling.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10077 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Electrisch probleem Aprilia Caponord « 1 2 » kofferrek 15 13314 Laatste bericht September 02, 2011, 19:52:53
door Stanleybobly
Snijboon « 1 2 » Snijboon 29 6732 Laatste bericht Augustus 15, 2013, 09:10:25
door Jesse J
99 mille wil niet starten.. « 1 2 » nobby 15 7555 Laatste bericht November 01, 2010, 12:04:52
door Han
Laadspanning te laag « 1 2 » Jeroen_Sp 18 8898 Laatste bericht Oktober 20, 2014, 08:36:39
door mona-toetje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!