Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 09:56:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 30 jaar oud,toch wegebelasting betalen.  (gelezen 7636 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Gepost op: Oktober 31, 2012, 20:19:59 »

Zoals jullie waarschijnlijk ook al gehoord/gezien hebben gaat er de komende jaren heel erg veel veranderen.

1 van die veranderingen is dat alle voertuigen van 30 jaar of ouder vanaf 2014 gewoon wegenbelasting gaan betalen.
   Ik ben daar zeer op tegen. Angry (Behalve voor de import auto's die dagelijks gebruikt worden.)

  Ik moet dus gaan betalen voor mijn 2 oldtimer motorfietsen en mijn klassieke auto en camper.
  Waarschijnlijk rij ik het gehele jaar niet eens meer dan 2500km op de Nederlandse weg. Waarom dan betalen voor bezit? Dan betaal
  ik liever voor het gebruik ofzo.
 
  Lees dit maar eens.
http://www.fehac.nl/images/stories/bestandenopenbaar/fehac%20persbericht%20oldtimer%20eigenaren%20onnodig%20getroffen%20door%20regeerakkoord%2030-10-2012.pdf

  En teken dan deze petitie
                                                                     http://www.knac.nl/petitie/


Marco.
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 31, 2012, 20:45:06 »

Baal er ook van,hoop dat 't niet door gaat op deze manier 
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 31, 2012, 20:51:37 »

Dat wordt dus "schorsen" geblazen.
Een kwestie van kiezen ..
Oltimer 100% wegenbelasting >>>  mogelijheid tot dagelijks gebruik .
of
Keuz ; DE OPLOSSING IS DE OUDE "DAGEN KAART".
Voor de parkeer tarieven kunnen we alles met een telefoon, waarom niet per dag een wegenbelasting betalen voor het gebruik.
Neem als basis bv 4 a 5 euro per dag voor een dagje oltimeren. Ff aanmelden, kenteken doorgeven en 5 euro aftikken. Rijden maar.
Voor degene die al een motor of auto in de volle wegenbelasting hebben (aantoonbaar) betalen de helft.

Voor alles een goede oplossing.
Ik denk dat hiermee het "vervuilende gebruik" dus "misbruik" van de "oltimers zonder wegenbelasting" kunnen terugdringen.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 31, 2012, 21:12:29 »

tja ik zag mijn wegenbelasting binnen komen voor de camper staat erop dat het campervoordeel komt te vervallen. Betaal ik opeens het dubbele per jaar.
Gelogd
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 31, 2012, 21:16:33 »

tja ik zag mijn wegenbelasting binnen komen voor de camper staat erop dat het campervoordeel komt te vervallen. Betaal ik opeens het dubbele per jaar.

Ongelovelijk toch Angry  Hoeveel km rij je nu werkelijk in Nederland?
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 01, 2012, 09:21:04 »

Alle leuke dingen moeten toch de deur uit om de zorgpremie te kunnen betalen....stelletje criminelen daar in den Haag , de werkende man is weer de lul !
Gelogd
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: November 01, 2012, 10:46:39 »

Ik heb een oude amerikaan en zou 3500 euro per jaar mogen betalen. Schorsen is dan een optie maar zit dan nog op 900 euro per kwartaal. Niet te betalen dus voor 3 maandjes rijden.

Wat ze niet hebben meegenomen (en dat heeft het centraal planbureau al bevestigd) is dat mensen gaan schorsen als het wordt ingevoerd. Ze zijn er simpelweg vanuit gegaan dat iedereen lekker gaat betalen. Niet dus.

Daarnaast is al door de FIVA (overkoepelende organisatie automobielclubs) berekend dat deze maatregel in Nederland alleen maar geld gaat kosten, door schorsing voornamelijk.

Het probleem zit in de aard van de nederlander, die vinden dat als ik ergens voor moet betalen dat jij het ook moet. "waar betaald de buurman het toch allemaal van". We kunnen elkaar niks meer gunnen.

Citaat
Uit een onderzoek van het FIVA, de overkoepelende Fédération Internationale des Véhicules Anciens, blijkt er alleen al in ons land voor 120 miljoen euro per jaar wordt uitgegeven ten behoeve van het klassieke voertuig. Daarnaast zijn er zo'n 400 ondernemingen in ons land die actief zijn in deze sector.

- Zij bieden directe werkgelegenheid voor ruim 1.400 mensen
- 47% van de bedrijven bestaat uit eenmanszaken
- 76% van deze bedrijven bestaan langer dan 10 jaar
- 17% van de medewerkers van deze bedrijven is jonger dan 25 jaar en 67% van de
ondernemers geven aan problemen te hebben met de invulling van vacatures

Naast de direct bij het klassieke voertuig betrokken ondernemers heeft ook de toeristische sector veel belang bij deze branche. Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat de bezitters van klassieke voertuigen vaak op pad gaan. Er worden daarbij zowel dagtrips als meerdaagse tochten gemaakt.

De belangrijkste uitkomsten uit het onderzoek zijn hierna opgenomen.
- Klassieke bezitters zijn goed voor jaarlijks 230.000 overnachtingen (in heel Europa 2.7 miljoen) waarvan 114.000 binnen Nederland
Gelogd
Han
Aprilia Falco SL1000
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 918


Black&Blue Falco is the Best

United Arab Emirates
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: November 01, 2012, 11:24:13 »

Petitie getekend, je vraagt je steeds meer af waar je op moet stemmen. Ik weet het niet meer ;-((

Bommetje op Den Haag !
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: November 01, 2012, 13:26:10 »

Volgens mij worden de liefhebbers van 'echte' oldtimers de dupe van de eigenaren van 'goedkope' youngtimers.
Mensen die een leuke oldtimer erbij hebben, paar ritjes per jaar, daar heeft niemand moeite mee. De mensen die een oldtimer (youngtimer) hebben voor dagelijks gebruik/goedkoop rijden .. dat is een ander verhaal. Stukje misbruik van regelgeving.
De handelaren hebben er handig op ingesprongen door vrachtwagens vol oude mercedessen etc uit Europa naar Nederland te brengen. Daar hebben ze bakken met geld aan verdient.
Volgens mij zouden oldtimer-liefhebbers hun woede moeten richten op de misbruikers en niet de politiek.
(wel eens achter zo'n stinkende MB gereden? Je vergaat bijna in je auto  )

Ik ben dus voor de afschaffing van de vrijstelling, maar er moet wel een regeling komen voor de echte oldtimerliefhebbers.



Leuk ter info:

V3) Waarom is er ondanks de grondslag “bezit” toch een vrijstelling ingevoerd?
A3) De nieuwe grondslag had vooral voordelen bij de handhaving. Maar de feitelijke grondslag is toch het gebruik van de weg gebleven (letterlijk gaat het om de “belasting” van de weg, het gewicht is immers bepalend voor het tarief!). Het is een onomstreden feit, dat er met een oldtimer gemiddeld veel minder wordt gereden dan met een alledaags voertuig. Dit is dan ook wat in alle Tweede Kamerstukken over dit onderwerp steeds te lezen is: dat er met deze voertuigen slechts in beperkte mate gebruik van de weg wordt gemaakt , of - zoals het ook wordt genoemd - dat er ondergeschikt gebruik van de weg is.
De vrijstelling is al een aantal keren geëvalueerd door de regering. Voor de eerste keer in 1998 / 1999, de laatste keer in 2007. Net als in 1998 / 1999 luidde de conclusie in 2007 dat de vrijstelling gerechtvaardigd is. Het belangrijkste argument daarbij was de vaststelling dat voertuigen van 25 jaar en ouder inderdaad zeer beperkt worden gebruikt.


(edit: bron http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting)
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 01, 2012, 15:38:18 »

tja ik zag mijn wegenbelasting binnen komen voor de camper staat erop dat het campervoordeel komt te vervallen. Betaal ik opeens het dubbele per jaar.

 Huh Nergens gelezen dat ze dat hebben veranderd, lekker is dat .
Gelogd
Zwijntje
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 630


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: November 01, 2012, 18:53:06 »

Mooi is dat ja!!  Angry  Angry
Ook ik moet dadelijk 3500euro gaan betalen vanwege mijn amerikaan waar ik nog geen 2000km per jaar mee rijdt!

En hoe zit het nu met die overgangsregeling?? 
Gelogd

1990 Yamaha FZR600
1994 Yamaha FZR600 R, Wayne Rainey replica

2002 Aprilia RSV Mille R, 2003'R' Ă–hlins & radiale remmen, >04 RSV 2-2 uitlaat, SBK stuur
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: November 01, 2012, 18:57:01 »

tja ik zag mijn wegenbelasting binnen komen voor de camper staat erop dat het campervoordeel komt te vervallen. Betaal ik opeens het dubbele per jaar.

 Huh Nergens gelezen dat ze dat hebben veranderd, lekker is dat .

ik ook niet maar staat letterlijk op de aanslag. Misschien overzetten op een frans kenteken, daar maak ik meer kilometers als in nederland
« Laatste verandering: November 01, 2012, 18:58:35 door rolf » Gelogd
andreb
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 431

Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: November 03, 2012, 01:15:12 »

tja ik zag mijn wegenbelasting binnen komen voor de camper staat erop dat het campervoordeel komt te vervallen. Betaal ik opeens het dubbele per jaar.

 Huh Nergens gelezen dat ze dat hebben veranderd, lekker is dat .

ik ook niet maar staat letterlijk op de aanslag. Misschien overzetten op een frans kenteken, daar maak ik meer kilometers als in nederland

Ik betaal de wegenbelasting per maand, maar is tot nu toe gelijk gebleven.
Hoop niet dat het verdubbeld, ga ik 160 per maand betalen voor 10000 km/jaar. 
en daarvan 6000 in het buitenland
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: November 03, 2012, 10:10:19 »

Alle leuke dingen moeten toch de deur uit om de zorgpremie te kunnen betalen....stelletje criminelen daar in den Haag , de werkende man is weer de lul !
Maar het komt ten goede aan de zorgbehoevende! Laten we daar dan eens over discussiëren.
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: November 03, 2012, 11:45:47 »

misschien toch maar eens kijken naar een huis in duitsland of belgie
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45085 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44061 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18671 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31338 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
uitje met de Tuono... in de sneeuw! « 1 2 » P-TĂ€ 22 12165 Laatste bericht Maart 01, 2011, 16:21:47
door P-TĂ€

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!