Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 09:55:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: OZ VELGEN wat past wel / niet  (gelezen 9744 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Gepost op: December 09, 2012, 14:06:39 »

Ik ben een beetje aan het orienteren om lichtere velgen in mijn oer Tuono te zetten (model 2003-5)
De huidige velgen hebben geen radiale Brembo's.

Eventueel wil ik mijn huidige rem schijven en tandwiel krans overzetten op de nieuwe wielen.

Op Ebay worden eerder de nieuwere types aangeboden ( RSV 2004 + / Tuono 2005+) met de radiale rempompen.

In hoeverre past dit   of is dit passend te maken ? 


Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: December 09, 2012, 14:30:44 »

Voor de velgen maakt dat niets uit, enkel voor de voorpoten.
Ik weet wel dat er een klein verschil is in de afstandsbus maar precies weet ik niet,
anders even zoeken op deze site zijn al verschillende topics over geweest.

Je gaat dit zeker merken qua sturen ,
Gelogd

ZAC#4
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: December 09, 2012, 14:51:25 »

Grappig, ik ben bezig om 2003 tuono brembo wielen in mijn 2005 rsv factory pas te krijgen om regenbandjes op te leggen.

Bij een set oz's vanaf 2004
In jouw geval zul je dan van het voorste oz wiel aan beide kanten 2,5 mm af moeten frezen om de schijven in één lijn te krijgen met jouw "gewone" remtangen
achter past ook niet, want de tandwielen liggen niet in één lijn met elkaar en de tussenafstand van de lagers is bij een nieuw type oz groter, ook is de totale breedte van het wiel + de afstandsbussen 2,5mm breder als jouw brembo wiel dus daar moeten andere afstandsbussen tussen het wiel en de brug

Bij een set oz's tot 2004, past bij jouw het achterwiel wel gewoon één op één maar het voorwiel is hetzelfde verhaal als hierboven

Dit is ook weer info die ik van verschillende forum's heb gehaald voor mijn eigen project, correct me if I am wrong
« Laatste verandering: December 09, 2012, 14:58:51 door dennis » Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: December 09, 2012, 17:02:01 »

Grappig, ik ben bezig om 2003 tuono brembo wielen in mijn 2005 rsv factory pas te krijgen om regenbandjes op te leggen.

Bij een set oz's vanaf 2004
In jouw geval zul je dan van het voorste oz wiel aan beide kanten 2,5 mm af moeten frezen om de schijven in één lijn te krijgen met jouw "gewone" remtangen
achter past ook niet, want de tandwielen liggen niet in één lijn met elkaar en de tussenafstand van de lagers is bij een nieuw type oz groter, ook is de totale breedte van het wiel + de afstandsbussen 2,5mm breder als jouw brembo wiel dus daar moeten andere afstandsbussen tussen het wiel en de brug

Bij een set oz's tot 2004, past bij jouw het achterwiel wel gewoon één op één maar het voorwiel is hetzelfde verhaal als hierboven

Dit is ook weer info die ik van verschillende forum's heb gehaald voor mijn eigen project, correct me if I am wrong
@Dennis 
Dat frezen van het voorwiel aan beide zijden ga ik  dus niet ondernemen. Als dit zo is  , dan eindigd hierbij mijn zoektocht naar de "nieuwe versie wielen".

Om ons beiden dit werk te besparen neem ik jouw Brembo wielen maar over ,kijk jij verder voor nieuwe 
Is dat wat 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 09, 2012, 17:10:28 »

Ik heb nog een ander alternatief:  gewoon de Tuono verkopen en een nieuwer model factory aanschaffen.

Bij ROKE  staat er momenteel een 2007 met 20.000km voor 8 k€.

Maar ja , mijn motor heeft ook pas 20.000km gelopen.  En ik vind hem motorisch sterker in het gebied waar ik veelal in rijdt (4-8 krpm).
Een goede motor verkopen + duizenden euries bijleggen,  voor een paar lichtere wielen.  Huh Huh Huh
En natuurlijk ook betere vering, maar ik betwijfel of IK op de openbare weg het verschil merk.

Nog een "nadeel" van de verkoop. Mijne heeft een lekkere sound met de Laser Hotcam. De motor bij Roke heeft std uitlaten 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #5 Gepost op: December 09, 2012, 17:15:15 »

Daarnaast zou je (als je door zou gaan) de kettinguitlijning en de wieluitijning in de gaten moeten houden, dit betekent dat er van de binnenzijde van de tandwieldrager die 2,5 mm af moet
(andere bouten maken of rubbers iets verder naar binnen drukken (eerst korter maken)

al met al een behoorlijke ingreep, maar het kan wel     (dan is het oude ketting/bandprobleem weer terug)
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: December 09, 2012, 18:13:13 »

Grappig, ik ben bezig om 2003 tuono brembo wielen in mijn 2005 rsv factory pas te krijgen om regenbandjes op te leggen.

Bij een set oz's vanaf 2004
In jouw geval zul je dan van het voorste oz wiel aan beide kanten 2,5 mm af moeten frezen om de schijven in één lijn te krijgen met jouw "gewone" remtangen
achter past ook niet, want de tandwielen liggen niet in één lijn met elkaar en de tussenafstand van de lagers is bij een nieuw type oz groter, ook is de totale breedte van het wiel + de afstandsbussen 2,5mm breder als jouw brembo wiel dus daar moeten andere afstandsbussen tussen het wiel en de brug

Bij een set oz's tot 2004, past bij jouw het achterwiel wel gewoon één op één maar het voorwiel is hetzelfde verhaal als hierboven

Dit is ook weer info die ik van verschillende forum's heb gehaald voor mijn eigen project, correct me if I am wrong
@Dennis  
Dat frezen van het voorwiel aan beide zijden ga ik  dus niet ondernemen. Als dit zo is  , dan eindigd hierbij mijn zoektocht naar de "nieuwe versie wielen".

Om ons beiden dit werk te besparen neem ik jouw Brembo wielen maar over ,kijk jij verder voor nieuwe  
Is dat wat  


misschien past een set oz velgen uit een rsv-r van 2000t/m2002 omdat deze nog geen radiale remmen hebben

en je mag mijn brembo wielen gerust overnemen, maar daar heb jij toch ook niks aan die zijn hetzelfde als jij er nu in hebt zitten, toch?
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: December 09, 2012, 18:15:26 »

Neem een kijkje op deze link.
misschien help dit je wat verder.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?239083-Wheel-comparison-weight-amp-dimensions&highlight=oz+wheels
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: December 09, 2012, 20:05:29 »

Voor de velgen maakt dat niets uit, enkel voor de voorpoten.
Ik weet wel dat er een klein verschil is in de afstandsbus maar precies weet ik niet,
anders even zoeken op deze site zijn al verschillende topics over geweest.

Je gaat dit zeker merken qua sturen ,

Voor de velg maakt dat wel uit. Bij radiale remmen staat de schijf verder naar buiten. Als je oude verlgen in een radiale voorvork wil zetten moet je de schijven uitvullen. Als je een nieuwe velg in een axiale voorvork wil zetten moet er aan beide zijden een snippie af.

Bij een nieuwe type achtervelg wordt het nog modderiger.\


*edit*

lol, dat was al gezegd...
« Laatste verandering: December 09, 2012, 20:08:07 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 09, 2012, 20:28:33 »

Bedankt voor al jullie info.

Inmiddels wel duidelijk dat het niet een kwestie is van spacers / vulstuk wisselen.
Met het voorwiel ga ik duidelijk niet experimenteren.
De investering wordt te groot om ook nog een "dure" ohlings radiale vorken te monteren (met andere kroonplaten)

Ik ga het zoeken beperken tot het "oude type" velg, maar het aanbod sofar is nihil.

@ Dennis
Als jij de standaard Brembo velgen hebt  loont het inderdaad niet.

@ Kenzo   mooi linkje
Wat ik eruit destilleer   
Voorwiel oud type 110 mm  breedte tussen de schijven  , Nieuw 115 mm. Er zou dus 2.5 mm af moeten aan beide zijden.
Andersom een oud type op een nieuwe motor = tussenstukken ( adapters) te koop op AF1
Achter ;  nieuw type = tandwiel 3mm verder naar links tov oud type


Misschien dat iemand nog een oud type , "gesmeed" voorvelgje heeft liggen !!!!   Daar liggen de grootste voordelen denk ik.
« Laatste verandering: December 09, 2012, 20:45:13 door Tuono GR66 » Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 09, 2012, 23:15:29 »

Een wazige aanbieder op marktplaats.
Bied OZ wielen aan van een RSV 2007. (staan ook op de foto)

Vraag ik om recente foto's , gaat niet ...   motor staat te ver ...   etc
Klinkt zeer onbetrouwbaar   
Aanbieder uit Zeeland  Iemand ervaring mee ?

Zie de mail uitwisseling

Hallo Peter,
 >
> Ik heb ze zelf in mijn exclusieve RSV Mille SP uit 2001, en ze komen uit een
 > 2006/2007 motor,


Mijn reactie :De Tuono is model 2003-5 en heeft axiale Brembo's ( het nieuwere type radiale )
 Dit scheelt 5 mm
Wil je de afstand opmeten tussen de schijven  in mm     ( dit is 115mmm of 110 mm)

Antw; Zo te meten was dit eerder 115mm dan 110mm’s….zal voor foto’s even zoeken in mijn bestand, mijn motor staat ver in een hoekje ingepakt en is zo makkelijk niet te fotograferen, heb vast ergens een foto ervan.

Mijn Reactie;
Stefan
Als je kan meten , is het ook mogelijk om fotos te nemen toch?

Antw: Heb toch losse velgen te koop, dus daar meet ik vandaan……..mijn eigen wielen zitten in mijn Aprilia die achter in de loods staat onder zijn dekentje.
Zal kijken voor foto’s, wat wil je ervoor geven ?

 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 10, 2012, 19:55:46 »

Ik heb even voor je gekeken en bovenstaande adverteerder is dezelfde als in dit topic van een paar weken geleden http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20764.0

Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: December 10, 2012, 21:40:43 »

Ik heb even voor je gekeken en bovenstaande adverteerder is dezelfde als in dit topic van een paar weken geleden http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=20764.0
Thanks
Ik heb nog geen nieuwe foto's ontvangen.
Ik wacht even af ......

Met deze wetenschap gaan we zeker geen geld overmaken.  Hooguit in de auto stappen , kijken en evt kopen.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: December 11, 2012, 12:30:44 »

Hij heeft een sp uit 2001  Huh die zou ik wel eens willen zien ,die bestaat namelijk niet...
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 11, 2012, 13:55:47 »

zal wel een R versie zijn , maar SP klinkt mooier 
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45268 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
ARA circuitrijvaardigheidstraining 2 september 2013 op Folembray!! « 1 2 3 4 5 » FastJ 68 23485 Laatste bericht Juli 29, 2013, 16:04:20
door Mille Merckel
Deelname ARA rijvaardigheidstraining 10 september 2012 « 1 2 ... 18 19 » FastJ 282 73117 Laatste bericht Oktober 04, 2012, 21:02:14
door Brontolo
autoscout 24 arius 14 15289 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5209 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!