Jammer dat je nauwelijks kon rijden, ondanks het proberen van mijn gelijkrichter bleef de spanning te laag.
Wat een enorm leuke dag gehad gister, rijden op een echt circuit was een van de heftigste dingen die ik ooit heb beleefd, na tientallen jaren op straat rijden moet je helemaal opnieuw beginnen en alles wat je kent vergeten.
Mijn eerste sessie was een soort toertochtje, zoals je normaal rijdt, en best een heftige ervaring ook, 2e sessie dus maar doen wat de instrukteur zegt, kijken naar de pionnen voor in en na de bochten en altijd focussen op de pion daarna. En denken aan je rempunten, schakelpunten en proberen te onthouden in welke versnelling je moet zitten. Je schakelt veel te veel.
Na 20 minuten ben je best leeg, op naar de theorie en de derde sessie waar ik probeer alles een beetje te doen zoals het verteld is, zowaar bouw je een ritme op, weliswaar met rondetijden rond de 3 minuten maar vond het al heel wat.
De 4e sessie was halverwege zonder instrukteur, alles en iedereen vloog me aan alle kanten voorbij, ben maar paar keer aan de kant gegaan en heb gewacht op lege plekken om maar verder te gaan met pionnen, rempunten, schakelen enzo, maar dat ging zo niet meer, vrij rijden was me iets te veel en te vroeg nog.
Besloten de laatste sessie maar te laten voor wat het is, eerst alles maar verwerken en zien of dit een vervolg moet hebben, voorlopig is het genoeg zo.
Een carrière als coureur zit er niet in, rondjes Assen van onder de 3 minuten vind ik al heel wat, al met al een enorm leerzame ervaring.
Iedereen zou dit een keer moeten doen, rood te gaan racen leer je vooral veel over je zelf.
Megadank aan vooral Jarno, Frank en Rob voor de tips, morele ondersteuning en hulp met alles.
Wat een superclub is de ARA
Ook dank aan Dennis voor de samenwerking met de clubracer.
Een enorm soepele en prettig te berijden machine, zou zo maar kunnen dat ik vaker ermee ga rijden
racer, Dennis en een fotomodel
theorieles van Hennie Lentink
Ik had het al, maar nu helemaal, megarespect voor eenieder die racet met motoren
,