Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 20:38:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: carterontluchting aansluiten op oliereservoir.  (gelezen 4638 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
CARONI#11
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 63


loud pipes saves lives

Netherlands
« Gepost op: December 16, 2012, 17:00:31 »

Beste techneuten ,

ik heb een vraag. ik wil de carterontluchting die uitkomt in de airbox verplaatsen.
Mag ik deze aansluiten op de oliereservoir?
Als je het oliereservoir voor je ziet dan zit rechts bovenin een aansluiting van 6mm. Hierop zit een leiding van 10mm en ongeveer 15cm lang die het blok in gaat aangesloten. Mag ik hier met een Y-stuk de bovenste carterontluchter op aansluiten.
Je gebruikt het oliereservoir dan als catchcan. De ontluchting van het oliereservoir vind dan plaats door de vuldop. ik boor hier een gat in van 12mm en sluit hier een slang op aan van 10mm met een carterfilter.

alvast bedankt voor de reacties
Gelogd

TRIBU DEI CHIHUAHUA
ONCE 46 ALWAYS 46
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: December 16, 2012, 17:48:26 »

de aansluiting bovenin het oliereservoir is de retour van olie uit het blok als deze rondpomp. Hier staat een beetje druk op en de vraag is komt er dan olie terug naar de carterontluchting ipv naar het reservoir.

Enne zoveel olie gooit de carterontluchting er niet uit of er is teveel olie in je reservoir
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: December 16, 2012, 17:49:48 »

en als er teveel olie in gedaan is waar blijft deze als je blijft rondpompen, dan liever iets teveel olie in het luchtfilterhuis dan teveel olie wat geen kant op kan.
Gelogd
CARONI#11
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 63


loud pipes saves lives

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: December 16, 2012, 18:04:58 »

mmmmmm... er  zitten 3 aansluitingen op het olie reservoir. links midden 1 van af de oliekoeler.
Rechts onder 1 dikke leiding die naar de oliepomp gaat.
en een klein rechts boven [6mm] en dat is ook retourleiding.
Dus moet ik een andere aansluiting maken op het oliereservoir.
ik heb een openairbox en wordt een beetje zat van dat smeerkees onder de tank.
Gelogd

TRIBU DEI CHIHUAHUA
ONCE 46 ALWAYS 46
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: December 16, 2012, 18:16:50 »


Mag ik deze aansluiten op de oliereservoir?


Als je dat doet kan het blok zijn lekgassen langs de zuiger niet meer kwijt. Tevens heeft de Rotax een sterk wisselend cartervolume. Als beide zuigers onderin staan is de inhoud van carter bijna een liter kleiner dan wanneer ze beide bovenin staan. Omdat het blok druk zal gaan opbouwen zal het koppelingsmembraan ook van binnenuit onder druk komen te staan met een slippende koppeling als resultaat. En dan nog je waterpomp. De keerringen die daar in zitten zijn gemaakt om water onder druk vanaf 1 kant tegen te houden, dus kan carterdruk zijn weg vinden via de andere kant van de kering naar het koelsysteem. Waterdruk is maar 1 bar, dus bij een gasdruk van 1.5 bar heb je al een lekkege naar je koelsysteem. Uiteindelijk zal er een slang aangaan, of een radiateur.

Alles mag, maar ik zou het niet doen
« Laatste verandering: December 16, 2012, 18:20:11 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
ginafje
ZEEUWS-VLAANDEREN
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 212


Slow is Wise , Fast is Nice

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: December 16, 2012, 18:30:39 »

Ik heb gewoon een klein ontluchtingsfilter net naast de TB zitten,zie foto http://www.autostyle.nl/motor/filters/luchtfilter-carterontluchting.html


* Herschaalde kopie van PC150296.jpg (250.05 KB, 600x450 - bekeken 283 keer.)
Gelogd
CARONI#11
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 63


loud pipes saves lives

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: December 16, 2012, 19:21:57 »

ik heb er ook wel een carterfilter op zitten maar het blijft een zooitje. misschien een iets betere kopen?Huh??
Gelogd

TRIBU DEI CHIHUAHUA
ONCE 46 ALWAYS 46
joebar83
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 233


RSV Mille BJ 2000

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: December 16, 2012, 20:58:47 »

of je moet zelf een opvangtankje maken met filter. Grin Grin Grin Grin Grin Grin
dit wordt ook vaak gedaan met auto,s die een powerfiltersysteem monteren.

gr pim
Gelogd

RSV Mille '00
CB 650 sc Nighthawk '84
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: December 16, 2012, 22:34:27 »

ik heb er ook wel een carterfilter op zitten maar het blijft een zooitje. misschien een iets betere kopen?Huh??

Boor een gaatje in het tandwielkapje en steek de slang daar doorheen. Wordt je ketting meteen voor niks gesmeerd.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 16, 2012, 23:41:38 »

Ik heb ook al zitten zoeken om dit op te lossen.
Niet perse voor de kleine hoeveelheid olie die er soms uit komt, maar meer omdat ik geen warme lucht in me luchtfilter wilt hebben.

Ik heb ook een hooked airbox.

Nu heb ik een klein reservoirtje gekocht en die ga ik op die slang zetten van de carter ontluchting.
Dan ben ik de warmte kwijt, en geen olie meer overal. Wat ook op de grond kan komen en dan op je achterband 

Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
CARONI#11
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 63


loud pipes saves lives

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: December 17, 2012, 08:56:51 »

Ik heb ook al zitten zoeken om dit op te lossen.
Niet perse voor de kleine hoeveelheid olie die er soms uit komt, maar meer omdat ik geen warme lucht in me luchtfilter wilt hebben.

Ik heb ook een hooked airbox.

Nu heb ik een klein reservoirtje gekocht en die ga ik op die slang zetten van de carter ontluchting.
Dan ben ik de warmte kwijt, en geen olie meer overal. Wat ook op de grond kan komen en dan op je achterband 


hallo kogeltje,

mag ik vragen waar je dat reservoirtje gekocht hebt?

alvast bedankt

groeten Niels
Gelogd

TRIBU DEI CHIHUAHUA
ONCE 46 ALWAYS 46
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #11 Gepost op: December 17, 2012, 09:28:00 »

Grappig, ben hier ook mee bezig.
Ik zoek ook een opvangding maar ga deze opgevangen restolie weer hergebruiken als smering voor mijn ketting dmv een pro-oiler.

Vergeet niet dat dit een redelijk reservoir moet zijn , zoals droeftoeter al berekende gaat het om redelijk wat liters lucht welke verpompt gaan worden.
Gelogd

Stock=boring!
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: December 17, 2012, 10:40:18 »

Ik heb ook al zitten zoeken om dit op te lossen.
Niet perse voor de kleine hoeveelheid olie die er soms uit komt, maar meer omdat ik geen warme lucht in me luchtfilter wilt hebben.

Ik heb ook een hooked airbox.

Nu heb ik een klein reservoirtje gekocht en die ga ik op die slang zetten van de carter ontluchting.
Dan ben ik de warmte kwijt, en geen olie meer overal. Wat ook op de grond kan komen en dan op je achterband 


hallo kogeltje,

mag ik vragen waar je dat reservoirtje gekocht hebt?

alvast bedankt

groeten Niels



Mijn maatje heeft op zijn kawa een klein reservoirtje zitten. Deze heb ik bij motorport besteld.

Ik ga er wel gaatjes in maken voor de lucht Smiley
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
CARONI#11
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 63


loud pipes saves lives

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: December 17, 2012, 11:03:33 »

oke bedankt, ga ff zoeken naar een reservoirtje:friends:
Gelogd

TRIBU DEI CHIHUAHUA
ONCE 46 ALWAYS 46
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 17, 2012, 17:29:46 »

ik heb er ook wel een carterfilter op zitten maar het blijft een zooitje. misschien een iets betere kopen?Huh??

Boor een gaatje in het tandwielkapje en steek de slang daar doorheen. Wordt je ketting meteen voor niks gesmeerd.

 With stupid zo heb ik jaren rondgereden. Werkt toppie.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Scottoiler gemonteerd op de Tuono. « 1 2 » Motorpsycho 20 11601 Laatste bericht Oktober 07, 2011, 18:39:35
door APAKWA
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33678 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25374 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
Bevrijdingsrit ROTS -5 mei- RSVrobin 6 4057 Laatste bericht Mei 05, 2012, 13:57:30
door Arie
Inbouwen nieuwe 2006 grille in RSV 1000R 2004 « 1 2 » klaaz 28 9532 Laatste bericht September 13, 2008, 12:35:48
door klaaz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!