Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 09:12:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Linksysteem en achterburg lagers vervangen en kleppen stellen  (gelezen 54769 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #120 Gepost op: Februari 12, 2013, 14:51:12 »

Neen, ik heb ze nieuw besteld bij Roke, prijzen en onderdeelnummers staan op pagina 5 onderaan, maar bij mij waren ze ook echt ver heen.
Gelogd

RSVrobin
Gast
« Antwoord #121 Gepost op: Februari 13, 2013, 12:32:50 »

Ok, jammer..
Onder het motto van "Wat je doet, doe je goed", toch ook maar nieuwe bussen..
Hoe was de levertijd?
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #122 Gepost op: Februari 13, 2013, 15:45:32 »

Hmm ik dacht ongeveer een week 
Gelogd

RSVTuono
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 69

Netherlands
« Antwoord #123 Gepost op: April 07, 2013, 09:24:33 »

Gisteren m'n linksysteem uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd met de zwarte kunststof ringen. Mijn Tuono heeft iets van 32.000 km gelopen maar alles zag er nog als nieuw uit. De (losse) naaldlagers waren nog perfect en de bussen waren ook totaal niet ingeslagen. Er zat ook totaal geen vuil in de naaldlagers. Komt misschien doordat mijn Tuono alleen in de zomer bij droog weer en 20+ gr. buiten komt Tongue
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #124 Gepost op: April 07, 2013, 22:20:39 »

Gisteren m'n linksysteem uit elkaar gehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd met de zwarte kunststof ringen. Mijn Tuono heeft iets van 32.000 km gelopen maar alles zag er nog als nieuw uit. De (losse) naaldlagers waren nog perfect en de bussen waren ook totaal niet ingeslagen. Er zat ook totaal geen vuil in de naaldlagers. Komt misschien doordat mijn Tuono alleen in de zomer bij droog weer en 20+ gr. buiten komt Tongue

Nice, dat is wel lekker. echt een mooi weer brommer inderdaad!  Grin. Moest je de ringen nog op maat slijpen?

Maar wat betreft de lagers, dan nog vind ik het vreemd, zelfs met slecht weer rijden moeten die lagers niet zo erg als bij mijn RSV zijn. Ik verdenk toch de vorige eigenaren als zijnde zeer enthousiaste kärcher fanaten  Afro.
Gelogd

RSVTuono
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 69

Netherlands
« Antwoord #125 Gepost op: April 08, 2013, 08:25:00 »

Ik moest alleen een randje van de 2 ringen bij het oog van de achterbrug halen. Heb eerst nog zitten kijken of ik de uitlaat eraf moest halen maar uiteindelijk gewoon de motor op 2 paddockstands gezet en met een blokje hout en een pompkrikje tussen de uitlaat door in het midden de motor een centimeter opgekrikt om de spanning van het linksysteem te halen. Kon toen alles zonder problemen loshalen.

Vandaag het lager voor de koppeling bij de post dus van de week dat ook nog ff meenemen.
Gelogd
El Pollo Diablo
És rodó, i dura molt
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 395


Netherlands
« Antwoord #126 Gepost op: April 17, 2013, 18:55:57 »

Pff, fijn hoor als je zo handig bent, maar ik waag mezelf toch maar niet hieraan Wink Voor ik het weet sta ik weer uren te vloeken in de schuur..
Gelogd

Tuono 1000R "Mark 42", met dikke Leovince titanium dempers, BMC, Map 2
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #127 Gepost op: September 30, 2013, 19:29:59 »

Even omhoog kicken! Ik ben wederom op zoek naar een setje ringen, nu voor de R, iemand enig idee waar je deze nog zou kunnen krijgen? Pegasonno heeft ze niet meer en kan ze voorlopig niet maken.
Gelogd

Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #128 Gepost op: Oktober 16, 2013, 20:07:14 »

Vraagje aan de kenners: op mijn lagers uit mijn linksysteem staat H1812V.
Hier wordt, oa door DukeNukem die toch echt de juiste heeft vermoed ik, de lagers HK1612B genoemd.

Mij lijken dit andere lagers, iemand die hier iets over kan zeggen?
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #129 Gepost op: Oktober 17, 2013, 06:09:45 »

Naaldlagers dogbone en onderzijde brug = 18x24x12 mm dus die 16 mm lagers lijken me niet de goede......probeer lagers zonder stiftenkooi te bemachtigen want daar zitten meer naalden in....minder slijtage in de toekomst
pas dan wel op dat je geen naalden gaat verliezen bij montage ( ik heb de originele nylonbussen van Aprilia bewaard) lagers niet helemaal tegen elkaar drukken zo heb je een extra vetkamertje over, vinden ze lekker
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #130 Gepost op: Oktober 17, 2013, 10:50:13 »

Ik kijk het ff na, ik heb ergens de bon nog wel liggen.
Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #131 Gepost op: Oktober 17, 2013, 11:11:34 »

De lagers van het link systeem heb ik overgenomen van Henk RS 250 en daar heb ik het onderdeelnummer van. Deze zitten er bij mijn RSV nu in dus ze passen zekersteweten. Misschien dat Henk het nummer verkeerd heeft doorgegeven aan mij, dat weet ik niet. Henk had deze besteld (dus HK1612B), maar kwam er achter dat ze gekooid waren (en dus minder lagers en heel misschien kans op snellere slijtage). Die heeft originele ongekooide lagers gekocht (besteld bij Roke volgens mij) en de gekooide aan mij doorverkocht. Het hele verhaal van gekooid en ongekooid kreeg ik later te horen trouwens, maar dat is weer een ander verhaal.

Ik heb dus de HK1612B gekooide lagers in mijn Mille en die passen gewoon, tenzij Henk het onderdeel nummer fout had. Stuur 'm ff een PB anders, want dan moet ik het in de lijst met nummers ook even aanpassen.
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #132 Gepost op: Oktober 17, 2013, 12:07:29 »

De 6 moet een 8 zijn hk1812 met kooi ,zonder kooi hn1812
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #133 Gepost op: Oktober 17, 2013, 19:44:30 »

Hmm dat zou best kunnen kloppen. Neem de oude lagers mee als je nieuwe haalt, dan weet je zeker dat je de goeie hebt.

Ik ben zelf ook begonnen om 't linksysteem los te halen van de R. Van het weekend als het goed is de achterbrug er uit. Als iemand een adresje weet voor die ringen, laat het dan ff weten.

Gelogd

Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #134 Gepost op: Oktober 17, 2013, 20:05:09 »

Mooie verzameling heb je daar  Grin
Gelogd

Happy Mille
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5187 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10685 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
Olie specificatie Bikeman 1 5705 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!