Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 06:03:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Linksysteem en achterburg lagers vervangen en kleppen stellen  (gelezen 54747 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: December 28, 2012, 17:43:44 »

Nou ja, ik moet dit weekend werken en daarna is het alweer oud en nieuw, dus het zal hoogswaarschijnlijk het weekend van 5-6 januari worden voor ik het weet. Is dat ok?
Gelogd

Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: December 29, 2012, 18:03:06 »

Maakt mij niet uit. Meer om te weten voor de geĂŻnteresseerden in de ringen.

Buiten diameter van 60mm is voldoende? Als dat meer is moet er materiaal ingekocht worden en dan komt er misschien een klein prijsje aan.

gr. onno
Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: December 29, 2012, 18:43:09 »

Ik heb hier de maat van de ringen die rsvfrank toendertijd gemaakt heeft,

Buitendiameter#35,5mm
Binnendiameter#18,4mm
Dikte#1,8mm

Wat ik me met het monteren kan herinneren is dat de tussenmaten onderling kunnen verschillen, ik kreeg er bijvoorbeeld geen twee ringen tussen het frame en dogbone,
dus even de maten controleren bij je eigen motor is aan te bevelen, vooral de dikte je wil namelijk niet dat hij gaat klemmen

Veel succes
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: December 29, 2012, 18:50:24 »

Hier staat ook veel info, dit gaat welliswaar meer over het nieuwe type, maar het geeft wel aan dat onderhoud aan het linksysteem belangrijk is

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=4931.0
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: December 29, 2012, 23:16:00 »

Ik heb hier de maat van de ringen die rsvfrank toendertijd gemaakt heeft,

Buitendiameter#35,5mm
Binnendiameter#18,4mm
Dikte#1,8mm

Wat ik me met het monteren kan herinneren is dat de tussenmaten onderling kunnen verschillen, ik kreeg er bijvoorbeeld geen twee ringen tussen het frame en dogbone,
dus even de maten controleren bij je eigen motor is aan te bevelen, vooral de dikte je wil namelijk niet dat hij gaat klemmen

Veel succes

Kijk, dat is mooi. Tja, ik kan me voorstellen dat die speling bij verschillende motoren telkens anders is, als er maar wat tussen zit. Ik ben vandaag wat aan het meten geweest en heb het spul uit elkaar gesloopt dus ik zal z.s.m. even wat maten neerpennen hier, ik moet het alleen nog even goed uitzoeken.
Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #20 Gepost op: December 29, 2012, 23:36:20 »

Ondertussen zijn we weer wat verder.


Kleppen gesteld, mooi binnen limieten. Moest wel 't gasklephuis loshalen anders kreeg ik de voorste kleppen deksel niet weg.






Dan aan de gang met de achterbrug en 't linksysteem. Opbokken op deze manier was toch geen goed idee 




Toch maar zo, staat als een huis!




Linksysteem loshalen




Moer van de achterbrug-as loshalen




Borgmoer loshalen






Dan met inbus 14 de hele as er uit




Dan as er uit trekken en je haalt de achterbrug weg, heb vantevoren nog wel even de uitlaat weggehaald




Lagers er uit getikt. Toch wat lichte schade/krasjes/invreterij




Extra ringen lijken me niet overbodig om slijtage op te vangen



Gelogd

Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #21 Gepost op: December 30, 2012, 00:20:28 »

Die bussen zagen er bij mij hetzelfde uit. schijnbaar vreten ze behoorlijk in toch.  mooi klusje trouwens dit
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: December 30, 2012, 00:51:48 »

Het is inderdaad een mooie klus  . Ik vraag me af of dit normaal is na 34000 km. Ik heb dit mijn mijn Kawa´s nooit gezien. Jij hebt die bussen gewoon weer teruggezet toch?
« Laatste verandering: December 30, 2012, 00:54:01 door duke nukem » Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: December 30, 2012, 09:21:11 »

Mooi klusje,je nokken lijken er nog als nieuw uit te zien 

Die 1.8 mm had ik voor de tweede batch verkleint naar 1.7 voor iets meer speling .
Gelogd
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: December 30, 2012, 10:46:05 »

Ziet er mooi uit uit! Zeker die professionele brug van keukenkastje en keukenstoel

Hoeveel ringen zijn er per set nodig? 1 ring per bus aan 1 kant of symetrisch aan beide kanten?
Dat laatste is beter denk ik. Ik kan een paar verschillende maten draaien per set. bv 1.8, 1.7 en 1.6.
Dan kan ter plekke beslissen.

Iedereen die interesse heeft wel nu melden want ik ga niet elke maand een setje draaien

gr.  O0nno
Gelogd
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: December 30, 2012, 13:10:05 »

Ik wil ook wel een setje ringen, als ik de linksystemen hier en daar zo zie. Mijn brommertje staat inmiddels op dik 32K, dus mogelijk/waarschijnlijk ook al lekker aan het inslijten. Stuur je een groepsmailtje rond als je de ringen klaar hebt met de kosten en betaalgegevens ofzo?

Moeten er overal ringen tussen dan, dus 8 ringen totaal eigenlijk?
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: December 30, 2012, 15:09:04 »

Ik dacht altijd dat de nokkenas haaks op de cilinder moest staan om te meten.... Als ik jouw plaatje ziet maakt het ook niets uit, het loopt immers rond
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: December 30, 2012, 16:33:47 »

Volgens de haynes manual moeten de te meten nokken 45 graden naar buiten en naar boven staan, comprende? Maten die ik met de voelermaat er tussenkreeg klopte precies, mooi binnen de limieten dus niet te krap of te groot.

Wat betreft de ringen, volgens mij gaat het om 6 ringen toch? Het onderste punt van de demper komen geen ringen tussen dacht ik.
Gelogd

Henk RS 250
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.255


Italy
« Antwoord #28 Gepost op: December 30, 2012, 18:14:32 »

Het is inderdaad een mooie klus  . Ik vraag me af of dit normaal is na 34000 km. Ik heb dit mijn mijn Kawa´s nooit gezien. Jij hebt die bussen gewoon weer teruggezet toch?

heb de bussen ook vernieuwd, in een pm staan de onderdeelnummers
Gelogd

you're only supposed to blow the bloody doors off!
Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: December 30, 2012, 21:13:16 »

Ik denk dat 36 * 18+ * 1.7 de beste maat is voor deze ringen. Als je meer speling wilt kun je ze altijd iets dunner maken door ze af te schuren.

Wil ieder die een setje wil (6 stuks) mij een pm sturen en met adres als het kan

gr onno
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5179 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35510 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10678 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
Olie specificatie Bikeman 1 5701 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25553 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!