Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 06:42:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Linksysteem en achterburg lagers vervangen en kleppen stellen  (gelezen 54399 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #150 Gepost op: Oktober 20, 2013, 21:34:37 »


Hallo allen,

Ik zal me eerst even voorstellen,omdat ik nieuw ben in jullie Forum.
Ik ben een kerel van 42 jaar oud,woonachtig in het Oosten des Lands

Ik rijd al motor vanaf mijn 6e jaar;eerst motorcross,en vanaf 18 jaar begonnen met het plezier op de weg.

Ben begonnen in 1992 begonnen met motorrijden,en had,en heb alleen maar oog voor het sportievere spul.

Heb gereden,resp.Thundercat,GSXR-750,ZX9R,R1100S,

In 2007 voor het eerst een Tuono 2004 gekocht,wegens de toch wel aangename rechtop Houding.

Fijne motor,echter de bekende problemen van het starten was voor mij de grootste ergernis.

In 2010 motor verkocht,en een 2008 Aprilia Tuono terugggekocht;uitgevoerd met AKRA en zelf een hoger ruitje gemonteerd.

Heb hier reeds 25000 KM mee gereden naar volle tevredenheid.Enige probleem die ik heb gehad zijn:

Dynamo stuk tijdens een vakantiereisje in Duitsland.

Zo lang ik de motor heb,was ik in vergelijking met de oer-Tuono ontevreden met de achterschokbreker.Heb toen via J&J een WP schokbreker gekocht,die ik er nu sinds een maand op heb.
Bevalt super!
Echter kwam bij mij natuurlijk het verhaal van het Linksysteem ook in beeld;en heb jullie verhalen allemaal gelezen.

Ben nu hiermee bezig;Lagers heb ik al verzameld,mis echter nog 1 ding. De tussenlegschijven
Mijn vraag is dan ook;wat zijn de ervaringen hiermee? Is het echt een toegevoegde waarde?

Zo ja,

Heeft iemand nog zo eens setje liggen??

Ik hoop dat ik via deze weg,bij evt vragen(die ik regelmatig in jullie Forum opzoek)misschien gerichter te werk kan gaan bij de specialisten onder jullie.

Ga nu weer verder.

Wens jullie een prettige weekend;

Wordt waarschijnlijk aanvaardbaar weer,dus...

Groet,

Motoemile


Ook vanuit het oosten welkom.

Heb destijds via een mede forumlid kunststof ringen besteld en geplaatst, en moet zeggen bevalt prima en houden zich goed.
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
motoemile
Gast
« Antwoord #151 Gepost op: Oktober 21, 2013, 08:46:33 »


Goedemorgen,

Ik heb gisteren ook even bij mij gekeken,maar de ruimte tussen linkplates is bij mij nihil?

Snap het even niet.

Gelogd
The kapitein
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.148


Dit forum is het helemaal !

Netherlands
WWW
« Antwoord #152 Gepost op: Oktober 21, 2013, 11:51:13 »

Ik ook niet Huh Roll Eyes

Heb je alles hierboven gelezen?

Marco.
Gelogd

motoemile
Gast
« Antwoord #153 Gepost op: Oktober 21, 2013, 12:31:47 »


Ben niet eens blond,

Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #154 Gepost op: Oktober 21, 2013, 14:28:12 »

Ik snap niet wat jij niet snapt?  Huh Grin
Gelogd

motoemile
Gast
« Antwoord #155 Gepost op: Oktober 21, 2013, 15:33:09 »

Hallo,

Ik lees hier over de linksystemen,en over de tussenlegringen.

Bij het nakijken bij mijn eigen motor,zie ik een minimale ruimte(Max 1mm) tussen mijn linkplates,terwijl ik op sommige fotos enorme ruimtes zie.

Dus ik snap niet ,hoe het mogelijk is dat bij mij de ruimte zo nihil is.

Maar ik ga eerst allles nader bekijken,voor ik verder dingen op dit forum ga uitkramen.

Gr,
Gelogd
motoemile
Gast
« Antwoord #156 Gepost op: Oktober 21, 2013, 15:41:56 »


Snap je nu wat ik bedoel?

Dat ik geen schijven kan/ga monteren,als de ruimte al nihil is.

Maar zoals gezegd,ik ga eerst goed kijken alvorens actie te ondernemen.

Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #157 Gepost op: Oktober 21, 2013, 16:02:23 »

Ja oke, ik snap 'm ja. Nee als de speling zo minimaal is hoeft dat niet nee. Maar je linkplates zijn dus ook niet echt ingevreten?
Gelogd

motoemile
Gast
« Antwoord #158 Gepost op: Oktober 21, 2013, 21:01:02 »

Hallo,

Ik ga mss deze week eraan beginnen; zal het dan gaan bekijken, en kijken of ik de ringen  nodig heb.

indien ik ze laat maken, meld ik het hier voor evt meer interesse.

Prettige avond.

Gr.

Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #159 Gepost op: Oktober 24, 2013, 01:00:13 »

Weet je al wat toevallig? Ik ben zo ver dat het spul weer in elkaar zou kunnen, ik moet alleen nog zo'n setje pleurisringen hebben  Grin. Lagers en keerringen zien er gelukkig allemaal prima uit en klepspeling is ook nog prima. Ook nog de boel goed opgepoetst, man wat was dat ding smerig... Sad

Waarschijnlijk gaat trouwens mijn R nu alweer de verkoop in vanwege een andere hobby (ouwe Volvo's  Cool), maar daarvoor moet jammer genoeg de R plaatsmaken Sad.  Mocht er straks dus iemand interesse hebben in een dikke R, houd deze dan ff in de gaten, want ik ga 'm niet duur weg doen..
Gelogd

motoemile
Gast
« Antwoord #160 Gepost op: Oktober 24, 2013, 12:13:12 »

Hallo duke,

Switch van een motor naar Autohobby?Wat ga je met die volvo's uitvreten dan?

Restauratie van een oude volvo  voor jezelf?

Ik heb de lagers er al in zitten,en zoals visueel al opgemerkt,en bij demontage geconstateerd dat de ruimte bij mij aanvaardbaar klein is.

Ik zal dus niet overgaan op montage van ringen.Heb de boel ook weer,stinkend van het vet in elkaar gezet.

Heb de lagers HK1814 RS-1 gemonteerd.18 binnen diameter en 14 mm lang,met buitenzijde afdichtingsring.

Spul zag er bij mij ook nog redelijk uit,maar nu dus weer helemaal fris.

Afijn:Ik kan je dus helaas niet helpen met de ringen.

Dit is de link voor het evt bestellen van een staf PPE.

http://www.perlaplast-kunststofshop.nl/technische-kunststoffen-plaat-staf-en-holstaf/pp-ofwel-polypropeen/rondstaf-grijs-groen-ral-7032.html#cat7

Succes ermee.





 
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #161 Gepost op: Oktober 24, 2013, 20:29:41 »

Ik heb er 1 gekocht van net geen 50 jaar oud, dus daar gaat wat werk in zitten  Grin.

Opzich is het bij mij ook niet meteen nodig, maar ik wil er toch wel graag wat tussen hebben. Misschien toch maar wat van die ringen die chrisz86 ook heeft.
Gelogd

Chriz86
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 310


4 Wheels move the body, 2 Wheels move the soul

Netherlands
« Antwoord #162 Gepost op: Oktober 25, 2013, 09:43:03 »

Ouwe Volvo's, klinkt ook interessant! 

Ik heb gewoon hele dunne ringen. In garages heeft men het dan vaak meer over 'shims' . Ik hoop dit weekend mijn lagertjes te hebben, dan kan ik er mee aan de gang en mijn bevindingen delen.
IK kan ook mijn ringen wel even opmeten, kan je ze zelf gewoon halen.

Chris
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #163 Gepost op: November 14, 2013, 19:26:52 »

Weet je al wat toevallig? Ik ben zo ver dat het spul weer in elkaar zou kunnen, ik moet alleen nog zo'n setje pleurisringen hebben  Grin. Lagers en keerringen zien er gelukkig allemaal prima uit en klepspeling is ook nog prima. Ook nog de boel goed opgepoetst, man wat was dat ding smerig... Sad

Waarschijnlijk gaat trouwens mijn R nu alweer de verkoop in vanwege een andere hobby (ouwe Volvo's  Cool), maar daarvoor moet jammer genoeg de R plaatsmaken Sad.  Mocht er straks dus iemand interesse hebben in een dikke R, houd deze dan ff in de gaten, want ik ga 'm niet duur weg doen..

Even weer eens wat reageren hier, De gelderse bevestigings centrale heeft misschien ook wat. Ooit heb ik daar wel is wat gehaald en een hoop bakjes gezien van: zo das handig en dat is handig en dat en dat.... Geen idee of ze zoiets hebben maar je kunt ff zoeken.

Hallo,

Ik ga mss deze week eraan beginnen; zal het dan gaan bekijken, en kijken of ik de ringen  nodig heb.

indien ik ze laat maken, meld ik het hier voor evt meer interesse.

Prettige avond.

Gr.



Kom jij uit het o zo mooie Didam en heb jij een blauwe mille?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Bartus
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 66

Netherlands
« Antwoord #164 Gepost op: November 14, 2013, 22:02:55 »

heeft iemand de exacte afmetingen van die ringen en welke materiaalsoort is wenselijk???

Heb op me werk meerdere machines die het kunnen, moet er alleen wel bij zeggen dat ik geen tijd, zin heb om grote orders te doen.

Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5166 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35397 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10647 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
Olie specificatie Bikeman 1 5680 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25452 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!