Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 12:36:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Linksysteem en achterburg lagers vervangen en kleppen stellen  (gelezen 54784 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: December 30, 2012, 21:45:06 »


Wat betreft de ringen, volgens mij gaat het om 6 ringen toch? Het onderste punt van de demper komen geen ringen tussen dacht ik.

Welk punt bedoel je, het punt waar de dogbone aan het frame vast zit? Of het punt waar de shock aan het linksysteem zit? Ik heb het nog niet van dichtbij bekeken, maar al die bevestigingspunten gaan toch draaien ten opzichte van elkaar als ze shock inveert? Zou je eens uit kunnen leggen waarom je dan 1 van die punten dan zonder ringen bevestigt?

@Onno: PB'tje is verstuurd!
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #31 Gepost op: December 30, 2012, 22:41:41 »

Het is inderdaad een mooie klus  . Ik vraag me af of dit normaal is na 34000 km. Ik heb dit mijn mijn Kawa´s nooit gezien. Jij hebt die bussen gewoon weer teruggezet toch?

heb de bussen ook vernieuwd, in een pm staan de onderdeelnummers

Das waar ook, heb Roke een mailtje gestuurd, kijken of zij het misschien hebben.



Ik denk dat 36 * 18+ * 1.7 de beste maat is voor deze ringen. Als je meer speling wilt kun je ze altijd iets dunner maken door ze af te schuren.

Wil ieder die een setje wil (6 stuks) mij een pm sturen en met adres als het kan

gr onno


PB gestuurd!





Wat betreft de ringen, volgens mij gaat het om 6 ringen toch? Het onderste punt van de demper komen geen ringen tussen dacht ik.

Welk punt bedoel je, het punt waar de dogbone aan het frame vast zit? Of het punt waar de shock aan het linksysteem zit? Ik heb het nog niet van dichtbij bekeken, maar al die bevestigingspunten gaan toch draaien ten opzichte van elkaar als ze shock inveert? Zou je eens uit kunnen leggen waarom je dan 1 van die punten dan zonder ringen bevestigt?

@Onno: PB'tje is verstuurd!

Het punt waar het linksysteem aan het framde zit bedoel ik eigenlijk. Ik meen dat toen ik het bekeek, dat er een erg grote gap tussen zit (zie bijvoorbeeld onderstaande foto), dus teveel voor zo'n ring en zou dan dus niet veel nut hebben, maar ik weet het niet meer zeker. Misschien is er iemand die die ringen al eens geĂŻnstalleerd heeft? Frank misschien?

Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #32 Gepost op: December 30, 2012, 23:12:40 »

Overigens was 't naaldlager wat in de achterbrug zat waar het linksysteem aan vast zit, goed naar de kloten, ook helemaal vol met troep. Hoe de bus er uit ziet mag je zelf bedenken  Lips Sealed




Idem voor de naaldlager in de achterbrug zelf, helemaal aan gort en vol met troep. Naalden zaten vast en zijn 4-kant afgesleten.




Lagers er allemaal uitgehaald. Dat naaldlager links (rijrichting links) is echt een biatch. Met een pijp met schuin randje een tijd er op rammen en uiteindelijk kwam ie




KIA




Boel beetje opgepoetst, krijg het niet zo mooi schoon als Henk  Cry. Zijn kleine krasjes op het chrome op 1 of andere manier nog weg te poetsen of polijsten?




Verder staat ie er maar een beetje zielig bij  Grin



Gelogd

whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #33 Gepost op: December 30, 2012, 23:15:09 »

Mooi dat jullie bezig zijn met het onderhoud aan het linksysteem. 

Mocht er nog belangstelling zijn voor andere ( betere kwaliteit) linkplates, wij hebben er voldoende op voorraad liggen. Bas is er over te spreken.

Groeten.
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #34 Gepost op: December 30, 2012, 23:28:40 »

Quanta costa? Plaatjes?  Grin
Gelogd

Pegasonno
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 340


Jarratel aandrijving

Netherlands
WWW
« Antwoord #35 Gepost op: December 31, 2012, 09:33:48 »

Ik wil niemand teleurstellen maar ik ga volgend jaar pas draaien dus nog effe geduld.
De aanvragen lopen al aardig binnen maar van een paar moet nog het adres erbij.

Verschillende vragen over de kosten, gewoon nul komma nul
Ik heb het materiaal en een paar ringen kost dan ook niks!

Maar een biertje bij de Rubberbutt

Allen een mooi, veilig en gezond 2013 met heeeel veel kmters

ps deze ringen zijn wel zwart! Cool
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: December 31, 2012, 09:41:00 »

De linkplates van de 98 -2003 modellen zijn prima, de >2004 modellen zijn de modellen die soms scheuren.

De ruimte hoeft ook niet helemaal opgevuld te worden, het gaat er meer om dat de linkplates niet schuren.
Ik de ringen alleen aan beide zijden van de dogbone geplaatst en bij mij voldoet dat .

Je weet dat de standaard lagers losse naaldjes hebben?
Ik heb ze vervangen door naaldlagers welke in een kooi zitten, is makkelijker schoon te maken als je de boel weer eens uit elkaar haalt.

Mooie actie van Pegasonno
Ik moest het destijds laten maken en kon het toen tegen kostprijs regelen, waren er dan ook een paar 100....
Gelogd
ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: December 31, 2012, 10:49:19 »

Mooi dat jullie bezig zijn met het onderhoud aan het linksysteem. 

Mocht er nog belangstelling zijn voor andere ( betere kwaliteit) linkplates, wij hebben er voldoende op voorraad liggen. Bas is er over te spreken.

Groeten.

Zag ook deze langskomen in het topic over gescheurde/gebroken links, maar daar komt nog een $40 aan verzendkosten bij (en bij douanecontrole nog invoerrechten etc). Ben benieuwd voor hoeveel jullie de linkplates kunnen leveren en hoe ze eruit zien, waar ze van gemaakt zijn etc?

Misschien kan ik de link plates van af1 zonder invoerrechten en voor 9 dollar verzendkosten (totaal) hier krijgen, maar dat moet ik nog ff bespreken. Moeten dan wel binnen NL nog verstuurd (of opgehaald) worden. Zal dan ook op zo'n 60 euro per setje komen waarschijnlijk...
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: December 31, 2012, 11:42:10 »

AF1 stuurt geen pakketjes als gift of sparepart,maar je kan er een mailtje aan wagen.
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #39 Gepost op: December 31, 2012, 11:44:16 »

De linkplates van de 98 -2003 modellen zijn prima, de >2004 modellen zijn de modellen die soms scheuren.

De ruimte hoeft ook niet helemaal opgevuld te worden, het gaat er meer om dat de linkplates niet schuren.
Ik de ringen alleen aan beide zijden van de dogbone geplaatst en bij mij voldoet dat .

Je weet dat de standaard lagers losse naaldjes hebben?
Ik heb ze vervangen door naaldlagers welke in een kooi zitten, is makkelijker schoon te maken als je de boel weer eens uit elkaar haalt.

Mooie actie van Pegasonno
Ik moest het destijds laten maken en kon het toen tegen kostprijs regelen, waren er dan ook een paar 100....

Klopt, ik heb inderdaad gelezen dat de linkplates van 99 - 03 prima zijn, ware het niet dat die van mij nu ingevreten is. Ik heb geen idee hoeveel zo'n ding kan hebben. Het zal vast niet meteen gaan scheuren, maar misschien dat dat in verloop van tijd gebeurd? Wat hebben jullie gedaan? Nieuw of netjes opschuren? En dan lakken? Het is natuurlijk aluminium dus dat hoeft misschien niet?

En wat betreft het opvullen, zoals ook al is gezegd kun je de ringen zelf ook nog opschuren om het beter passend te maken. Verder las ik dat het ERG BELANGRIJK IS DE JUISTE MOMENTWAARDE TE GEBRUIKEN BIJ HET VASTZETTEN. Zo, duidelijk genoeg?  

Ik zag in Haynes dat het losse naalden zijn inderdaad, sommige van de oude vielen er bij demontage ook uit. De lagers van de links heb ik al, de keerringen nog niet. Alle lagers en keerringen van de achterbrug moet ik ook nog allemaal hebben. Er zit hier een SKF boer in de buurt dus daar ga ik volgende week/jaar maar eens ff buurten.
« Laatste verandering: December 31, 2012, 11:53:35 door duke nukem » Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #40 Gepost op: December 31, 2012, 11:48:54 »

Ik wil niemand teleurstellen maar ik ga volgend jaar pas draaien dus nog effe geduld.
De aanvragen lopen al aardig binnen maar van een paar moet nog het adres erbij.

Verschillende vragen over de kosten, gewoon nul komma nul
Ik heb het materiaal en een paar ringen kost dan ook niks!

Maar een biertje bij de Rubberbutt

Allen een mooi, veilig en gezond 2013 met heeeel veel kmters

ps deze ringen zijn wel zwart! Cool

Das niet duur, daar houden wij zuunige hollanders van!!  Grin
Gelogd

ElSjiepo
Brokkenpiloot
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 413

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: December 31, 2012, 13:32:27 »

AF1 stuurt geen pakketjes als gift of sparepart,maar je kan er een mailtje aan wagen.

Weet ik, ik heb een andere manier in m'n hoofd. Later meer hierover...
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: December 31, 2012, 13:56:41 »

AF1 stuurt geen pakketjes als gift of sparepart,maar je kan er een mailtje aan wagen.

Weet ik, ik heb een andere manier in m'n hoofd. Later meer hierover...
Grin Grin
Gelogd
whitebee
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 399


Netherlands
WWW
« Antwoord #43 Gepost op: December 31, 2012, 19:02:10 »

Ik zal woensdag een foto en technische gegevens plaatsen.

Prettige jaarwisseling.
Gelogd

JJ Suspension; Feel the difference
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #44 Gepost op: December 31, 2012, 20:32:48 »

En de prijs, niet geheel onbelangrijk 
Gelogd

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5187 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35534 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10685 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
Olie specificatie Bikeman 1 5705 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!