Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 11:04:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Linksysteem en achterburg lagers vervangen en kleppen stellen  (gelezen 54776 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #60 Gepost op: Januari 05, 2013, 21:28:38 »

Het is een leuke klus ja, alleen wel jammer dat het er zo uit ziet na 34000 km.. Lagers hebben geen lang leven in een RSV lijkt het, alle wiellagers zitten er ook al nieuw in 
Gelogd

RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #61 Gepost op: Januari 05, 2013, 22:48:32 »

Ik heb bij mij ook alle link en wiel lagers vervangen rond de 34.000 kilometer. Moet zeggen die van mij link systeem waren nog niet aan vervanging toe echter de wiel lagers hadden hun beste tijd wel gehad.

Heb enkel de achterbrug lagers niet vervangen (heb ze wel liggen) , hoe waren die er aan toe bij jou?
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #62 Gepost op: Januari 06, 2013, 12:41:17 »

Ik heb bij mij ook alle link en wiel lagers vervangen rond de 34.000 kilometer. Moet zeggen die van mij link systeem waren nog niet aan vervanging toe echter de wiel lagers hadden hun beste tijd wel gehad.

Heb enkel de achterbrug lagers niet vervangen (heb ze wel liggen) , hoe waren die er aan toe bij jou?

Ik heb een paar foto's staan wat pagina's terug. Waarschijnlijk is de vorige eigenaar nogal fanatiek met de hoge druk spuit bezig geweest o.i.d.  Lips Sealed
Gelogd

RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #63 Gepost op: Januari 06, 2013, 13:13:30 »

Heb de foto`s even bekeken, maar die lagers waren duidelijk niet zo best meer zag ik.....

Ach volgende winter ga ik mijn blok toch verbouwen, dan haal ik denk ik de achterbrug ook maar even los. Heb de lagers toch. Het is alleen wel een |<ut klus om uit te voeren.
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #64 Gepost op: Januari 06, 2013, 20:09:33 »

Valt eigenlijk best mee hoor, er is echt niets ingewikkelds aan. Het enige wat lastig is is om dat naaldlager uit de achterbrug te verwijderen, maar als je een klein beetje handig bent moet dat prima lukken.

Wat ga je aan je blok verbouwen dan?
Gelogd

George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Januari 06, 2013, 21:12:36 »

Mag ik vragen wat de kosten ongeveer zijn voor alle naaldlagers en keeringen? En gewoon bestellen bij de dealer? Of is er nog een speciaal adresje?
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #66 Gepost op: Januari 06, 2013, 21:39:25 »

Valt eigenlijk best mee hoor, er is echt niets ingewikkelds aan. Het enige wat lastig is is om dat naaldlager uit de achterbrug te verwijderen, maar als je een klein beetje handig bent moet dat prima lukken.

Wat ga je aan je blok verbouwen dan?

Ik denk de Rsvisch de lagers bedoeld waarmee de achterbrug in het frame scharniert
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #67 Gepost op: Januari 06, 2013, 22:22:34 »

Valt eigenlijk best mee hoor, er is echt niets ingewikkelds aan. Het enige wat lastig is is om dat naaldlager uit de achterbrug te verwijderen, maar als je een klein beetje handig bent moet dat prima lukken.

Wat ga je aan je blok verbouwen dan?

Ik denk de Rsvisch de lagers bedoeld waarmee de achterbrug in het frame scharniert

Idd, is niet even een klusje Smiley

De bedoeling is om koppen en zuigers van en 2008 model RSV werkend te maken op een RSV 2001.
Gelogd
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #68 Gepost op: Januari 06, 2013, 22:43:59 »

Valt eigenlijk best mee hoor, er is echt niets ingewikkelds aan. Het enige wat lastig is is om dat naaldlager uit de achterbrug te verwijderen, maar als je een klein beetje handig bent moet dat prima lukken.

Wat ga je aan je blok verbouwen dan?

Ik denk de Rsvisch de lagers bedoeld waarmee de achterbrug in het frame scharniert



Nice  nog een pk addict 
Het is dat ik me geld even ergens anders voor nodig heb, anders was ik ook weer bezig met iets nieuws

Idd, is niet even een klusje Smiley

De bedoeling is om koppen en zuigers van en 2008 model RSV werkend te maken op een RSV 2001.
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Bas42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 237


Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Januari 07, 2013, 13:22:05 »

Mag ik vragen wat de kosten ongeveer zijn voor alle naaldlagers en keeringen? En gewoon bestellen bij de dealer? Of is er nog een speciaal adresje?

 With stupid
Gelogd
George
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 333

Netherlands
« Antwoord #70 Gepost op: Januari 07, 2013, 15:11:53 »

Mag ik vragen wat de kosten ongeveer zijn voor alle naaldlagers en keeringen? En gewoon bestellen bij de dealer? Of is er nog een speciaal adresje?

 With stupid

Ik bedoel dus de lagers en keerringen van het linksysteem.
Gelogd

Drive like a devil..........Feel like a GOD!!
Bas42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 237


Netherlands
« Antwoord #71 Gepost op: Januari 08, 2013, 07:24:02 »

Mag ik vragen wat de kosten ongeveer zijn voor alle naaldlagers en keeringen? En gewoon bestellen bij de dealer? Of is er nog een speciaal adresje?

 With stupid

Ik bedoel dus de lagers en keerringen van het linksysteem.

Ik ook dus wederom:  With stupid
Gelogd
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #72 Gepost op: Januari 08, 2013, 10:37:05 »

Lagers en keerringen gewoon bij bv technoshop bestellen of, nog goedkoper naar de plaatselijke lagerboer gaan zijn gewoon standaard lagertjes.
Ik heb zelf de lagers met de losse naalden vervangen door lagers met een vaste cage waar de naalden in opgesloten zitten.
Tenzij je een hoop geld bij de dealer wilt neerleggen natuurlijk  Grin

maten van de lagers:
Naaldlagers linksysteem:  binnen 18 ,buiten 24,breedte 12mm
Lagers swingarm rechterkant: binnen 20mm buiten 37mm breedte 9mm
Lagers swingarm links: binnen30 ,buiten 37  breedte 26mm
Gelogd
duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #73 Gepost op: Januari 08, 2013, 11:14:38 »

Valt eigenlijk best mee hoor, er is echt niets ingewikkelds aan. Het enige wat lastig is is om dat naaldlager uit de achterbrug te verwijderen, maar als je een klein beetje handig bent moet dat prima lukken.

Wat ga je aan je blok verbouwen dan?

Ik denk de Rsvisch de lagers bedoeld waarmee de achterbrug in het frame scharniert

Idd, is niet even een klusje Smiley

De bedoeling is om koppen en zuigers van en 2008 model RSV werkend te maken op een RSV 2001.

Die bedoel ik ook, achterbrug verwijderen, als je het tenminste niet op de stoep hoeft te doen en je een beetje handig bent, is prima te doen zoals ik eerder al zei. Als je het linksysteem loshaalt kun je net zo goed ook even de achterbrug er uit trekken  Grin.

Klinkt leuk die plannen met je blok  Evil. Onderblok is dus altijd hetzelfde gebleven? Kun je dan niet net zo goed een compleet blok overhevelen?  Grin
« Laatste verandering: Januari 08, 2013, 13:47:18 door duke nukem » Gelogd

duke nukem
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Berichten: 401


Ik rie op mien mammoet in 't rond

Netherlands
WWW
« Antwoord #74 Gepost op: Januari 08, 2013, 12:14:40 »

En wat betreft de lagers en keerringen, hier even alle onderdeel nummers, dat maakt het misschien wat makkelijker voor de volgende (voor een RSV Mille '02):

Voor het linksysteem
6 X lager: HK1612B (€7,10 p/s)
6 X keerring: G18x24x3 (€4,20 p/s)

Voor de achterbrug
2 X kogellagers: 61904-2RS (€21,10 p/s)
1 X naaldlager: hk3026 (€8,30 p/s)
1 X keerring: 30x37x4 (€4,80 p/s)
1 X keerring: 25x37x5 (€2,40 p/s)
1 X bus voor naaldlager: AP8121203 (€10,62 p/s)
3 X bus voor linklagers: AP8135924 (€10,83 p/s)
2 X O-ring: AP8144048 (€0,85 p/s)

http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-rsv-1000-2001-2002-swing-arm-3020.php

Lagers en keerringen haal ik bij de lokale SKF dealer (Gerim Technisch Handels Bureau), zijn de beste lagers en keerringen. Neem je oude lagers ook mee, zodat je het ook meteen kan vergelijken. De bussen en o-ringen moet je bij de dealer bestellen (dus de laatste 3 onderdelen in de lijst). De bussen zou je weer opnieuw kunnen gebruiken mits ze er nog goed uit zien. Zoals je bij mij kunt zien zijn ze goed ingevreten = niet goed. Verder, zoals Frank ook al zegt, als je 6 de naaldlagers van het linksysteem bij de dealer besteld, krijg je de ongekooide lagers en als je ze bij de SKF boer haalt, zijn ze gekooid en dus minder naalden. Nu lijkt mij dat inderdaad ook niet zo'n punt dus het is wat je wilt.
« Laatste verandering: Januari 18, 2013, 18:11:25 door duke nukem » Gelogd

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5187 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35533 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10685 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
Olie specificatie Bikeman 1 5705 Laatste bericht Maart 10, 2009, 19:59:26
door koekeroe
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25572 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!